Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Annette – Όταν το σκηνοθετικό όραμα δεν αρκεί
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Annette – Όταν το σκηνοθετικό όραμα δεν αρκεί
Cinema

Annette – Όταν το σκηνοθετικό όραμα δεν αρκεί

Μαριάννα Τσότρα
Από Μαριάννα Τσότρα
Δημοσιεύτηκε 8 Σεπτεμβρίου 2021
Τελευταία Ενημέρωση 8 Σεπτεμβρίου 2021
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Ο Leos Carrax, ένας από τους πιο πρωτοπόρους, αιρετικούς, genre-defying σκηνοθέτες της γενιάς του, με τελευταίο αριστούργημα που μας χάρισε το Holy Motors το 2012, τα υποκριτικά φαινόμενα που είναι ο Adam Driver (Star Wars, Marriage Story) και η Marion Cotillard (Assassin’s Creed, Macbeth)  στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, ροκ όπερα διά χειρός Sparks και Βραβείο Σκηνοθεσίας στο τελευταίο φεστιβάλ Καννών – τι θα μπορούσε να πάει λάθος; Η σύντομη απάντηση είναι: πολλά.

Με σενάριο και πρωτότυπα τραγούδια από τους χαρισματικούς αδελφούς Ron και   που αποτελούν το ντουέτο των Sparks, ο Leos Carrax επιλέγει το είδος του μιούζικαλ, για να αφηγηθεί μια ιστορία «αγάπης», αυτήν του Henry και της Ann. Εκείνος, ο “Ape of God”, ένας stand-up comedian/performer, που θυμίζει έντονα Bill Hicks και Bo Burnham (Inside), που καταθέτει την ψυχή του στη σκηνή, που δεν προσπαθεί να κάνει το κοινό του να γελάσει, όμως εκείνο ξεκαρδίζεται, υποδαυλίζοντας έτσι τη σχέση αγάπης – μίσους που έχει με αυτό. Εκείνη, σοπράνο, μια αιθέρια παρουσία, λατρευτή από κοινό και κριτικούς. Εκείνος νευρώδης στη σκηνή, προβοκάτορας, σφύζει από θυμό, αγανάκτηση, ζωή, θέλει να «σκοτώνει» κάθε μέρα το κοινό του, εκείνη ήπια, χαμηλότονη, «πεθαίνει» κάθε νύχτα στο τέλος της παράστασης μπροστά στα μάτια των θεατών της. Ερωτεύονται παθιασμένα, αδηφάγα, τραγουδούν πόσο αγαπούν ο ένας τον άλλον διαρκώς, ακόμα και ενόσω τα σώματά τους σμίγουν. Σύντομα θα παντρευτούν και η Ann θα μείνει έγκυος στην κόρη τους, την Annette, όπως πληροφορούμαστε αποκλειστικά μέσα από σεκάνς κουτσομπολίστικων tabloids. Όμως, κάπου εκεί θα ξεκινήσει η καθοδική πορεία της σχέσης τους και η ανάδειξη των πραγματικώναποχρώσεων της φύσης του Henry.

Ο Leos Carrax, εκτός από πειραματικός και ριζοσπαστικός στην κινηματογραφική αφήγησή του σκηνοθέτης, είναι και ένας βαθιά ρομαντικός auteur: από το Boy Μeets Girl μέχρι τους Εραστές στη Γέφυρα, λατρεύει την απεικόνιση του δύσκολου, απαιτητικού, μετ’ εμποδίων έρωτα. Και αυτό ακριβώς κάνει και στο Annette συνθέτει το πορτρέτο μιας σχέσης καταδικασμένης, που ορίζεται από τα πάθη, τα ελαττώματα και τις ασυμβατότητες των μερών της, μεταιχμιακή ανάμεσα στην αγάπη και το μίσος, το πάθος και την οργή, τον πόθο και τη βία. Γέννημά της η μικρή Annette, πάντα εργαλειακά ιδωμένη από τους γονείς της, αντικείμενο εκμετάλλευσης και μέσον για να πληγώσουν ο ένας τον άλλον – η σουρεαλιστική, συμβολική επιλογή της χρήσης μιας μαριονέτας αντί για αληθινού παιδιού στον ρόλο είναι σαρδόνια και ευφυέστατη.

Ο Carrax δανείζεται παραμυθικά στοιχεία για να πλάσει αυτήν την ιστορία αγάπης των δύο star-crossed lovers του, σε έναν καμβά πανέμορφα φωτογραφημένο από τη μόνιμη συνεργάτιδά του, Caroline Champetier: η φωτογραφία διαδραματίζει εδώ πρωταγωνιστικό ρόλο στην αφήγηση, με τις παλέτες να κινούνται στις αποχρώσεις του βαθύ πράσινου, του αβυσσώδους μπλε και του πυρετώδους κίτρινου, σε συνδυασμό με τις συχνές, αψεγάδιαστα εκτελεσμένες, αναφορές στο ασπρόμαυρο, βωβό σινεμά και τον γερμανικό εξπρεσιονισμό.

Ταυτόχρονα, ο Carrax εξετάζει και σχολιάζει, με τρόπο βαθιά αυτοαναφορικό, θεματικές που αφορούν ευρύτερα τον χώρο της Τέχνης, όπως η διαφορά μεταξύ ανθρώπου (και παθολογιών του) και καλλιτέχνη, ο ιδιωτικός βίος κάτω από τα φώτα της δημοσιότητας, η τέχνη ως ύστατο μέσο αναμέτρησης (και εξομάλυνσης) των σκοτεινότερων πτυχών του εαυτού.

Όμως, το πρόβλημα έγκειται στον ίδιο τον πυρήνα της ιστορίας του: ο Carrax κατ’ ουσίαν στήνει, μεθοδικά και δεξιοτεχνικά, το πορτρέτο ενός κακοποιητή, ενός εγωπαθούς, χειριστικού, ανάλγητου άντρα – εξαιρετικός στον ρόλο ο Driver–που δεν μπορεί να συμφιλιωθεί με την αύξουσα φήμη και δόξα της συζύγου του η οποία βρίσκεται σε αντίστροφη πορεία με τη δική του, με τον ρόλο του ως πατέρα και τις ευθύνες που αυτός φέρει, με την ίδια του τη φύση, και καταλήγει στο ξέσπασμα οργής και στη βία. Όμως, και παρ’ ότι τον ξεγυμνώνει στα μάτια του θεατή, εν τέλει επιλέγει τη ρομαντικοποίησή του, τη θέασή του ως το αρχέτυπο του καταραμένου καλλιτέχνη που αντιμάχεται την άβυσσό του (τρανότερη απόδειξη για τη θέση του σκηνοθέτη η τελευταία σκηνή του φιλμ). Η σεκάνς αναφοράς στις καταγγελίες κακοποιήσεων και στο #metoo κίνημα είναι τουλάχιστον εμβόλιμες και μη συνεκτικές με την υπόλοιπη κατεύθυνση της αφήγησης, ενώ, αντίθετα, από τη σκηνή του γιουχαΐσματος του κοινού στον Henry μετά από ένα προσβλητικό αστείο διαφαίνεται ξεκάθαρα η βολή που θέλει να ρίξει ο σκηνοθέτης εναντίον της πολιτικής ορθότητας στην τέχνη και την κωμωδία.

Το μιούζικαλ είναι a priori ένα δύσκολο για τον θεατή, απαιτητικό είδος, που συχνά ρέπει προς τον μελοδραματισμό, και η επιλογή του Carrax να αφηγηθεί μια, κατά βάση, κοινότοπη και χιλιοφορεμένη ιστορία, με τρόπο καταφανώς συντηρητικό και σε αυτήν τη φόρμα, καθιστά το αποτέλεσμα πολύ λιγότερο πρωτοποριακό και καινοτόμο από όσο θα ήθελε ο δημιουργός του να είναι.

Το Annette είναι μεν ένα παραισθησιακό, υπερρεαλιστικό, αισθητικό κομψοτέχνημα, με μνημειώδεις ερμηνείες από τους δύο πρωταγωνιστές του, ιδίως από τον Adam Driver, και με τον Simon Helberg του Big Bang Theory χαμηλόφωνη αποκάλυψη στον ρόλο του κρυφά ερωτευμένου μαέστρου. Όμως, κάπου εκεί τελειώνουν οι αρετές του: το αφήγημα του love hurts είναι ξεπερασμένο και βαθιά συντηρητικό, ο εξωραϊσμός και η ρομαντικοποίηση της ανδρικής βίας και της τοξικής αρρενωπότητας πολιτικά στρεβλές, αν όχι άμεσα καταδικαστέες, και το Annette μια από τις πρώτες απογοητεύσεις της χρονιάς.

TAGGED:Adam DriverAnnetteLeos Carraxmarion cotillard
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΜαριάννα Τσότρα
Follow:
Γεννήθηκε το 1994, μεγάλωσε ανάμεσα σε χαρτόδετα μυθιστορήματα και DVD από το συνοικιακό βιντεοκλάμπ – περί τα 10 κάθε Σαββατοκύριακο. Σπόυδασε Νομική, εξειδικεύθηκε στο Εργατικό Δίκαιο, αλλά η μεγάλη της αγάπη θα είναι πάντα ο Κιούμπρικ, ο Μπέργκμαν και ο Λυντς. Θα τη βρεις να αποπειράται ανέλπιδα να μειώσει τη λίστα με τα αδιάβαστά της.
Προηγούμενο άρθρο Ίσως #1 – Η ελληνική φαντασία έχει φωνή
Επόμενο άρθρο Τα πολλά πρόσωπα του Peter Sellers – Tέσσερις ρόλοι στο μικροσκόπιο
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

Marriage Story – Ένας γάμος διαλύεται, μια οικογένεια προσπαθεί να μείνει ενωμένη

Σόλωνας Παπαγεωργίου
Σόλωνας Παπαγεωργίου
11 Δεκεμβρίου 2019
Cinema

Στο Δρόμο για την Κίνα – Αστερίξ & Οβελίξ εκτός τροχιάς

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
20 Φεβρουαρίου 2023
Cinema

Assassin’s Creed (2016)- Θα περιμένουμε καιρό μέχρι να βγει καλή ταινία βασισμένη σε video game…

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
21 Ιουλίου 2018
Cinema

The Dead Don’t Die – Ένα αλλιώτικο Zombie apocalypse από τον Jarmusch

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
20 Ιανουαρίου 2020
Cinema

Star Wars: Τhe Last Jedi- Ένα ρίσκο που μετεωρίζεται

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
14 Δεκεμβρίου 2017
CinemaΑνασκοπήσειςΑνασκόπηση 2019

Oι 10 ταινίες που σημάδεψαν το 2019

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
8 Ιανουαρίου 2021
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?