Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Beach off! – Τα 10 καλύτερα beach episodes που έχουμε δει!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Filler; Όχι ευχαριστώ – Τα 10 χειρότερα filler arcs όλων των εποχών
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Κρυφτείτε – Οι 10 δυνατότεροι πρωταγωνιστές anime
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Παλιοί και νέοι θρύλοι – Tα 10 καλύτερα anime του 2022
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Bασικά… τρέξτε! Οι 10 πιο overpowered villains των anime
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Αστερίξ: Λευκή Ίριδα – Εισβολή life coaches στο γαλατικό χωριό;
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έφτασε το Spider-Verse στο τέλος του;
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    1800: 6. Zιχνα – Ο Θ. Καραμπάλιος συνδυάζει το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Σφαγείο Νούμερο 5 – An american war story
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μανώλης – Το μάταιο ταξίδι για την Ιθάκη
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Το όνομά μου είναι… – Μία γνωριμία με σημαίνουσες προσωπικότητες της ελληνικής λογοτεχνίας
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Πρόποση – Όταν διαταράσσεται το Γεύμα της Μαρμότας
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Πολωνός – Η επιθυμία ως παιχνίδι εξουσίας
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Κανείς δε μιλάει γι’ αυτό – Meta κατάδυση στον ψηφιακό μικρόκοσμο
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    666 λέξεις για το Πανδαιμόνιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Φόνισσα – Μία σπουδή στα όρια του γυναικείου ψυχισμού
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Old Oak – Μνήμη, μία φωτιά που σιγοκαίει
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Gynnaehorror – Σημειώσεις για την γυναικεία αναπαράσταση στον κινηματογραφικό τρόμο
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Oppenheimer – Η ζωή ενός διάττοντα αστέρα
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Nimona – Μαθαίνοντας να αγαπάμε τα τέρατα μέσα μας
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Ahsoka- Καλώς ήρθατε στο επόμενο sidequest
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Our Flag Means… Love
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    One Piece – Μεταξύ κατεργαραίων…
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    My Adventures with Superman- Ένας Superman για όλους
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Secret Invasion – Που θα πάει αυτή η βαλίτσα;
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Ο Brian Cox ως Logan Roy στο Succession.
    Είναι το Succession reality show;! (vid)
    1 Λεπτά Ανάγνωσης
    Tι είναι Τεχνολογία; | Εκδήλωση Παρουσίασης TechTalk
    2 Λεπτά Ανάγνωσης
    ΗiVerid Mind | Exploring hybrid realities – 24/11-8/12
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Smassing Culture επέστρεψε με νέο site και ανανεωμένη διάθεση
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βιβλία και νησιά ή καλύτερα… κάθε νησί και βιβλίο!
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Στο Δρόμο για την Κίνα – Αστερίξ & Οβελίξ εκτός τροχιάς
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Aa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Στο Δρόμο για την Κίνα – Αστερίξ & Οβελίξ εκτός τροχιάς
Cinema

Στο Δρόμο για την Κίνα – Αστερίξ & Οβελίξ εκτός τροχιάς

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης Από Μάνος Βασιλείου - Αρώνης Δημοσιεύτηκε 19 Φεβρουαρίου 2023 Τελευταία Ενημέρωση 20 Φεβρουαρίου 2023 9 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Τι πήγε τόσο στραβά με την νέα ταινία Αστερίξ & Οβελίξ; Στην πρώτη σκηνή της ταινίας, συναντάμε τους δύο πρωταγωνιστές σε μία από τις κλασσικές τους βόλτες στο δάσος γύρω από το Γαλατικό χωριό προς αναζήτηση αγριογούρουνων (και Ρωμαίων). Προβληματισμένος ο Αστερίξ, εμφανίζεται πεπεισμένος ότι για χρόνια κάνουν κατάχρηση του μαγικού ζωμού. Θεωρεί ότι στην πραγματικότητα δεν τον χρειάζεται για να τα βάλει με μερικούς Ρωμαίους στρατιώτες, καθώς έχει εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του και στην εμπειρία του στις μάχες. Έτσι αποφασίζει να μειώσει την κατανάλωση μαγικού ζωμού. Ο Οβελίξ δείχνει να μην καταλαβαίνει γιατί ο φίλος του απαρνείται το πολυπόθητο -για εκείνον- μαγικό ρόφημα, όμως είναι διατεθειμένος να τον αφήσει να δοκιμάσει τις δυνάμεις του πάνω στους δύο πρώτους τυχαίους Ρωμαίους που θα συναντήσουν. Η αισιοδοξία του Αστερίξ γρήγορα διαψεύδεται και οι γροθιές του κοπανούν με γδούπο πάνω στις πανοπλίες των Ρωμαίων, προκαλώντας περισσότερο πόνο στον ίδιο παρά στους αντιπάλους του. Εν τω μεταξύ, ο Οβελίξ χαζεύει τη μάταιη προσπάθεια του Γαλάτη φίλου του με ένα σαρδόνιο χαμόγελο. Είναι ειρωνικό το γεγονός ότι αυτή η πρώτη σκηνή μπορεί να συμπυκνώσει την απάντηση στο τι πήγε στραβά σε ολόκληρη την ταινία: υπήρχαν διάθεση, εμπειρία, δυνατότητες, όμως οι δημιουργοί της αποφάσισαν να μην πιουν ούτε μία γουλιά απ’ το φλασκί με τον μαγικό ζωμό. Και το αποτέλεσμα ήταν άνευρο, αδύναμο, ανίκανο να αναμετρηθεί με τη σπουδαία κληρονομιά των Goscinny και Uderzo. Και είναι ακόμα πιο ειρωνικό ότι το χέρι εκείνου που σακατεύτηκε ήταν του Guillaume Canet, ο οποίος -σε μία μάλλον κρίση ματαιοδοξίας- πήρε υπό τον έλεγχό του τη σκηνοθεσία της ταινίας, το σενάριο, αλλά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Astérix! Και αυτομάτως πήρε και την ευθύνη για το πενιχρό αποτέλεσμα.

Μήπως, όμως, ήταν προδιαγεγραμμένη η αποτυχία της νέας live-action ταινίας της σειράς Astérix & Obélix; Κάθε άλλο! Βεβαίως, το γεγονός ότι θα ήταν η πρώτη ταινία της σειράς χωρίς τον Gérard Depardieu στον ρόλο του Οβελίξ δημιουργούσε εξαρχής μία ιδιαίτερη συνθήκη που έπρεπε να διαχειριστούν οι δημιουργοί της ταινίας. Όμως, το κενό στο ως μία δύσκολη σπαζοκεφαλιά για τους δημιουργούς αντισταθμίστηκε απ’ το τεράστιο -για τα δεδομένα του ευρωπαϊκού κινηματογράφου- budget (με 65 εκατομμύρια ευρώ βρίσκεται πλέον ένατη στη λίστα με τις πιο δαπανηρές ταινίες στην ιστορία του γαλλικού κινηματογράφου) που είχαν στα χέρια τους, προκειμένου να επιλέξουν το κατάλληλο καστ. Και φάνηκε απ’ την πρώτη στιγμή ότι δεν τα λυπήθηκαν αυτά τα λεφτά, αφού στελέχωσαν την ταινία με ένα all-star cast, αποτελούμενο από μερικά απ’ τα πιο γνωστά ονόματα του γαλλικού (και ευρύτερα ευρωπαϊκού) κινηματογράφου και όχι μόνο (μέχρι και ο Zlatan Ibrahimovic έλαβε μέρος με έναν ρόλο ταιριαστό στον «μύθο» του). Ανάμεσά τους ξεχώρισε η Marion Cotillard (Two Days, One Night, Annete, Macbeth) στο ρόλο της εντυπωσιακής Κλεοπάτρας, η οποία όμως είχε μία παρουσία πιο ανάλαφρη, λιγότερο επιβλητική από την Monica Belucci. Επίσης, ο παρτενέρ της Vincent Cassel (La Haine, Fleuve Noir, Black Swan) δεν κατάφερε να προσφέρει κάποια αξιομνημόνευτη ερμηνεία στο ρόλο του Καίσαρα, παρόλο που ούτε αυτός ήταν αρνητικός. Εκείνοι που μάλλον θύμιζαν καρικατούρες ήταν το πρωταγωνιστικό δίδυμο των Guillaume Canet (La Belle Epoque, The Little Prince) και Gilles Lellouche (Tell No One, Les Petits Mouchoirs) και ο ψευτο-Γαλάτης του Jonathan Cohen (Army of Thieves).

Όμως, το πρόβλημα δεν εντοπίζεται στις ερμηνείες, οι οποίες -χωρίς να εντυπωσιάζουν- ήταν κατά μέσο όρο ικανοποιητικές. Το μεγάλο κενό το οποίο δεν κατάφεραν ποτέ να καλύψουν οι δημιουργοί της ταινίας ήταν εκείνο στο σενάριο. Ένα κενό το οποίο προέκυψε από την επιλογή του Guillaume Canet για πρώτη φορά στη σειρά ταινιών Astérix & Obélix να μην στηρίξει το σενάριό του στην ιστορία κάποιου κόμικ των Goscinny και Uderzo (ούτε καν σε κάποια απ’ τις σύγχρονες κόμικ αναβιώσεις της σειράς), αλλά να στηριχτεί εξ ολοκλήρου στις δικές του δυνάμεις, διαμορφώνοντας ένα πρωτότυπο σενάριο που θα έστελνε τους Γαλάτες στην Κίνα στο πλευρό της πριγκίπισσας Σασ-Γι με σκοπό να αποτρέψουν το πραξικόπημα εναντίον της αυτοκράτειρας, αλλά και την επέλαση προς Ανατολάς του στρατού του Ιουλίου Καίσαρα. Όμως, δυστυχώς, η πρωτοτυπία του σεναρίου περιορίστηκε στο γεγονός ότι δεν βασίστηκε στην ιστορία κάποιου κόμικ. Γιατί κατά τα άλλα, η ιστορία παρέμεινε απ’ την αρχή μέχρι το τέλος της διαδικαστική και εντελώς κοινότοπη, περιοριζόμενη σε συνεχόμενες ανέμπνευστες αναφορές στις προηγούμενες ταινίες και σε ορισμένα ημιτελή κοινωνικά σχόλια. Μπορεί σε ορισμένες σκηνές να προκαλούσε γέλιο, όμως δεν χρειαζόταν να περάσει πολύ ώρα για να ξεκινήσουν οι πρώτοι από το κοινό να κοιτούν την ώρα στα κινητά τους.

Είναι εντυπωσιακό το πώς ο Guillaume Canet κατάφερε να υπονομεύσει με το σενάριό του, τον εμβληματικό του χαρακτήρα, τον οποίο ο ίδιος υποδύθηκε, τον Αστερίξ. Στο κομιξικό σύμπαν των Goscinny και Uderzo, ο Αστερίξ έχει πάντοτε έναν ξεχωριστό ρόλο. Είναι ο έξυπνος και γενναίος Γαλάτης, ο ήρωας του χωριού. Ο Οβελίξ από την άλλη είναι ένας δυνατός αλλά απερίσκεπτος χαρακτήρας. Μόνον η δύναμη δεν αρκεί και γι’ αυτό χρειάζεται το μυαλό του Αστερίξ προκειμένου να τα καταφέρνουν οι Γαλάτες στις μακρινές τους αποστολές, αλλά και στην άμυνα του χωριού τους από τον πανίσχυρο ρωμαϊκό στρατό. Όμως, στο «Δρόμο για την Κίνα» ο Αστερίξ ήταν ένας χαρακτήρας περιθωριοποιημένος, που δεν χρησιμοποίησε καμία του αρετή για να φέρει σε πέρας την αποστολή. Αρκούσε μόνο να πιει μία γουλιά απ’ το φλασκί του και το μαγικό φίλτρο μαζί με την σταθερή δύναμη του Οβελίξ αρκούσαν για να ξεπεραστούν σε κάθε στιγμή όλα τα εμπόδια, τα οποία τα αντιμετώπιζαν κατά κανόνα με τις γροθιές τους, οι οποίες συνδυάζονταν με τις πολεμικές τέχνες της προστάτιδας της πριγκίπισσας σε σκηνές που θύμιζαν περισσότερο «Τίγρη και Δράκο» (παρεμπιπτόντως πόσο μεγάλη σεναριακή αστοχία να μιλούν γαλλικά όλοι οι χαρακτήρες από την Κίνα), παρά την παράδοση του ευρωπαϊκού κόμικ. Δυστυχώς, ο Αστερίξ περιορίστηκε στο ρόλο του γόη, ο οποίος διεκδικούσε ερωτικά την πριγκίπισσα. Είναι τρελός αυτός ο Canet!

Τελικά, παρά τις αρχικές προσδοκίες και τις υποσχέσεις που άφηναν οι ανακοινώσεις των stars του καστ, ο «Δρόμος για την Κίνα» απέτυχε να ανανεώσει το κινηματογραφικό franchise, χάνοντας ένα σημαντικό στοίχημα που συνδέθηκε με μία μεγάλη αλλαγή γι’ αυτό, την αποχώρηση του Gérard Depardieu από τον ρόλο του Οβελίξ. Αυτή η αποτυχία έχει αποτυπωθεί ήδη στην αρνητική υποδοχή από κοινό και κριτικούς που έχουν επηρεάσει και τις εισπράξεις της ταινίας, οι οποίες κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα σε σύγκριση με επιτυχημένες στιγμές του παρελθόντος. Χαρακτηριστικό είναι ότι στις πρώτες δύο εβδομάδες κυκλοφορίας της στις γαλλικές αίθουσες έχει πιάσει τις μισές εισπράξεις σε σχέση με την ταινία «Ο Αστερίξ στους Ολυμπιακούς Αγώνες» και μόλις το 1/3 σε σχέση με την ταινία «Αστερίξ: Επιχείρηση Κλεοπάτρα». Έχοντας χάσει πλήρως το στοίχημα με τους ενήλικους θεατές, μόνη ελπίδα της πλέον είναι να κόψει όσα περισσότερα εισιτήρια μπορεί από το παιδικό κοινό, ώστε να μειώσει την οικονομική της ζημιά, αφού τη ζημιά που έχει κάνει στη φήμη του franchise δύσκολα θα καταφέρει να την ξεπεράσει.

TAGGED: Albert Uderzo, Asterix, Gérard Depardieu, Gilles Lellouche, Guillaume Canet, L' Empire du Milieu, marion cotillard, Obelix, Rene Goscinny, Vincent Cassel, Αλμπέρ Ουντερζό, Αστερίξ, Οβελίξ, Ρενέ Γκοσινί, Στο Δρόμο για την Κίνα
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης 20 Φεβρουαρίου 2023 19 Φεβρουαρίου 2023
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Twitter Copy Link Print
Από Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Γεννήθηκε το 1993, δηλαδή ήταν 6 χρονών όταν είδε πρώτη φορά το Star Wars. Κάπου στο Λύκειο κατέληξε ότι η αλήθεια βρίσκεται στον Sheldon και από τότε προσπαθεί να ανακαλύψει τον κόσμο των nerds και των superheroes, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Αγαπημένο του χρώμα το κόκκινο: στις σημαίες, στον Flash, στον Deadpool, ενώ στις μπλούζες το προτιμά με λευκές λωρίδες. Τελευταία το παίζει και δικηγόρος, χωρίς καμία επιτυχία.
Προηγούμενο άρθρο Love, always – Οι καλύτερες teen και ρομαντικές σειρές και ταινίες του 2022
Επόμενο άρθρο Οι Tρεις Στοίβες – Λίγο Lovecraft, λίγο Black Mirror

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

Φόνισσα – Μία σπουδή στα όρια του γυναικείου ψυχισμού

Παναγιώτα Καρβούνη Παναγιώτα Καρβούνη 9 Δεκεμβρίου 2023
Βιβλία

Η Πρόποση – Όταν διαταράσσεται το Γεύμα της Μαρμότας

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης Μάνος Βασιλείου - Αρώνης 7 Δεκεμβρίου 2023
Cinema

The Old Oak – Μνήμη, μία φωτιά που σιγοκαίει

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης Μάνος Βασιλείου - Αρώνης 7 Δεκεμβρίου 2023
Cinema

Gynnaehorror – Σημειώσεις για την γυναικεία αναπαράσταση στον κινηματογραφικό τρόμο

Σιμόνη Σωτηρέλη - Παπαδοπούλου Σιμόνη Σωτηρέλη - Παπαδοπούλου 5 Δεκεμβρίου 2023
Cinema

Oppenheimer – Η ζωή ενός διάττοντα αστέρα

Σάντρα Δημητρέλου Σάντρα Δημητρέλου 23 Νοεμβρίου 2023
ComicΕυρωπαϊκά

Αστερίξ: Λευκή Ίριδα – Εισβολή life coaches στο γαλατικό χωριό;

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης Μάνος Βασιλείου - Αρώνης 9 Δεκεμβρίου 2023
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?