Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Γιώργος Μπελαούρης: Δεν με θεωρώ συγγραφέα ή καλλιτέχνη, απλά γράφω
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Exclusive > Συνεντεύξεις > Γιώργος Μπελαούρης: Δεν με θεωρώ συγγραφέα ή καλλιτέχνη, απλά γράφω
ExclusiveΣυνεντεύξεις

Γιώργος Μπελαούρης: Δεν με θεωρώ συγγραφέα ή καλλιτέχνη, απλά γράφω

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 16 Φεβρουαρίου 2016
Τελευταία Ενημέρωση 11 Σεπτεμβρίου 2018
11 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Ο Γιώργος Μπελαούρης είναι ένας από τους νεότερους συγγραφείς που έχουμε ποτέ συναντήσει, έχοντας ήδη πειραματιστεί με μια μεγάλη γκάμα συγγραφικών ειδών. Πολυγραφέστατος και δημιουργικότατος, μας παραχώρησε μια συνέντευξη,όπου μιλάει για το είδος της dark fantasy, την παρηκμασμένη ελληνική κοινωνία και τον ρόλο της τέχνης σε τέτοιες καταστάσεις.

10639596_1060491947315591_885843976600346003_n1)Πόσο θεωρείς πως η ενασχόληση σου με την συγγραφή ήταν εσωτερική ανάγκη και πόσο σε επηρέασαν αργότερα τα βιβλία και οι μεγάλοι συγγραφείς που διάβαζες;

Μεγάλωσα σε ένα υπερπροστατευτικό περιβάλλον οπότε ήταν σίγουρα μία ανάγκη εφόσον δεν είχα φίλους ή πολλές εξόδους. Ήταν το καταφύγιό μου, ζούσα έμμεσα περιπέτειες που δεν θα ζούσα ποτέ και ήμουν συνοδοιπόρος πολλών φίλων που ουσιαστικά δεν υπήρχαν. Η οπτική δεν άλλαξε και πολύ με τα χρόνια, το αποτέλεσμα άλλαξε. Η επαφή με κείμενα μεγάλων συγγραφέων με προσγείωσε και με δίδαξε. Μου έδωσε καινούρια εργαλεία, με έβαλε σε νέα κανάλια σκέψης, μου έδειξε ότι παρθενογένεση δεν υπάρχει κι αυτό ειδικά είναι ιδιαίτερα απελευθερωτικό. Επίσης μου εστίασε την προσοχή στη ψυχογραφία των ηρώων και όχι στην φαντασμαγορία των ταξιδιών τους. Τέλος με προσγείωσε, εφόσον όλοι όσοι υπηρετούμε κάποια Τέχνη έχουμε την τάση να θεωρούμε ότι μεγαλουργούμε. Μεγαλύτερη επιρροή δεν θεωρώ ότι είχαν στο έργο μου τόσο άλλοι συγγραφείς, όσο ο Dani Filth, ένας καλλιτέχνης που θαυμάζω απίστευτα.

11074716_633203000145730_5141007662666979684_n2)Το “dark fantasy” θεωρείται γενικά ένα υποτιμημένο συγγραφικό είδος, τόσο από άποψη πωλήσεων, όσο και αναγνωσιμότητας, ωστόσο έχει πιστό κοινό. Πώς το εξηγείς αυτό;

Το παραδοσιακό ‘’dark fantasy’’, το οποίο είναι και το είδος που με κατηγοριοποιώ, δεν έχει να κάνει τόσο με τον τρόμο όσο με την παρουσίαση παιδικών παραμυθιών σε ενήλικο κοινό, τον αποπροσανατολισμό και το σουρεαλιστικό ‘’σπάσιμο’’ της πραγματικότητας. Η πιστότητα του κοινού σε αυτό, ιδιαίτερα στο εξωτερικό, πιστεύω έχει να κάνει με την ανάγκη όλων μας να διατηρήσουμε ζωντανό το παιδί μέσα μας, την αθωότητα και τον ενθουσιασμό, κάτι που η ρουτίνα της καθημερινότητας, οι ‘’απαιτήσεις’’ της ενήλικης ζωής και το γκρίζο αστικό τοπίο προσπαθούν να εξολοθρεύσουν. Είναι γενικά η ανάγκη για φυγή και για την εύρεση μιας ουτοπίας, πράγματα που ο άνθρωπος πάντα θα αναζητεί, είτε δέχεται πιέσεις από τον περίγυρό του είτε εντός του.

3)Συνηθίζεις να συνοδεύεις τις ιστορίες σου με κάποιο artwork ή έστω μια επαγγελματική φωτογραφία. Τι ρόλο παίζει για σένα η εικόνα στο γραπτό λόγο;

Θα απαντήσω με το πολυχρησιμοποιημένο γνωμικό: μία εικόνα είναι χίλιες λέξεις. Οι συνοδευτικές εικόνες έλκουν την προσοχή του επισκέπτη και τον προϊδεάζουν για την φύση του κειμένου, είναι σαν τρέιλερ χωρίς σπόιλερ αν θες. Πέρα από αυτό, έχω μια ιδιαίτερη εκτίμηση για τις εικαστικές τέχνες, οι λέξεις μπορούν να είναι περιοριστικές, να χάνεσαι στην πλοκή και όχι στο είναι του κειμένου. Οι εικαστικές τέχνες μεταφέρουν ωμά ένα συναίσθημα και αυτό είναι απλά αξιοθαύμαστο.

4)Το  LC DLVI είναι μια συλλογική δουλειά, και γενικότερα συνεργάζεσαι με πολλούς καλλιτέχνες για τα έργα σου. Πιστεύεις ότι τέτοιες ενέργειες έχουν περισσότερα πλεονεκτήματα για τους νέους καλλιτέχνες σε δημιουργικό επίπεδο από ότι ένα σόλο εγχείρημα; Ποιος είναι ο ρόλος της αλληλεγγύης μεταξύ των δημιουργών στο σήμερα;

Να σου πω, στον κορμό του LC DLVI η συγγραφή είναι καθαρά δικό μου κομμάτι, πέρα από τα γκεστ κείμενα φυσικά. Η σελίδα δημιουργήθηκε με τον σκοπό να γίνει κάποιου είδους κοινότητα, γιατί για εμένα ο κόσμος της Λενόρ αντιπροσωπεύει την απόλυτη έκφραση και αν μπορώ να δώσω βήμα σε νέους καλλιτέχνες προτιμώ να ανοίγω μία πόρτα παρά να κλείνω, μου αρέσει να σκέφτομαι ότι φιλοξενώ ταλαντούχα άτομα –έστω και για μια φορά- και ίσως κάποιοι να τους μάθουν από εμένα. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου καλλιτέχνη, γι αυτό και τρέφω τρομερή εκτίμηση για τους νέους καλλιτέχνες, γι αυτό και σε κάθε γκεστ φυσικά δεν υπάρχει deadline ή πίεση χρόνου. Πιστεύω πρέπει να βοηθάμε ο ένας τον άλλο στο ξεκίνημά του και χαίρομαι αν μπορώ κάπως να βοηθώ κι εγώ σε αυτό.

11071144_523787234459913_3675440370655575890_o5)Πόσο δύσκολο είναι για ένα νέο συγγραφέα-καλλιτέχνη στην σημερινή εποχή να αναγνωριστεί ή έστω να θεωρεί την συγγραφή ως μέσο βιοπορισμού. Ποιός πιστεύεις ο ρόλος της τεχνολογίας και των social media σε αυτό;

Πάλι καλά δεν με θεωρώ συγγραφέα ή καλλιτέχνη, απλά γράφω, αν πίστευα το αντίθετο ίσως να απελπιζόμουν με την κατάσταση. Μέσο βιοπορισμού η Τέχνη ειδικά στην Ελλάδα είναι πολύ δύσκολο να γίνει, εκτός αν ξεφύγεις από το underground και γίνεις mainstream, πράγμα που δεν θεωρώ κακό αν το έργο σου δεν χάνει σε ποιότητα, όλοι όσοι παλεύουμε με κάποια Τέχνη πιστεύω αυτό θέλουμε κατά βάθος. Τα social media από την άλλη, είναι ένα τρομερό βοήθημα ως προς το κομμάτι της αναγνώρισης. Βοηθούν πάρα πολύ να αναδείξεις δουλειά σου και σε φέρνουν σε επαφή με πολλά αξιόλογα άτομα, αν δεις την τεχνολογία σαν εργαλείο και φίλο σου μπορείς να κάνεις πολύ όμορφα πράγματα. Φυσικά και θα προτιμούσα τα κείμενά μου τυπωμένα, αλλά έτσι όπως είναι τώρα είναι έτοιμα για πρόσβαση και δίχως χρέωση για τον καθένα. Πράγμα που αν του βάλεις τιμή σίγουρα χάνεις πράγματα παρά κερδίζεις.

6)Με μια πρώτη ματιά στο blog που διατηρείς(http://mpelaouris.blogspot.gr/) βλέπουμε ότι αποτελεί μια προσπάθεια ανάδειξης ενός πολυσυλλεκτικού έργου. Δεδομένου ότι σκηνοθετείς, γράφεις μονόπρακτα και τα ανεβάζεις ο ίδιος, πώς καταφέρνεις να τα συγκεράσεις όλα αυτά  και μάλιστα σε μια τόσο νεαρή ηλικία;

Πραγματικά νιώθω ότι δεν κάνω αρκετά και έχω ‘’έτοιμα’’ πρότζεκτ για πολλά περισσότερα μέσα, αλλά δεν έχω τους πόρους ή τους συνεργάτες για να τα φέρω στην ζωή. Είναι πραγματικά η ανάγκη να φέρω στην επιφάνεια της ιστορίες των ‘’παιδιών’’ μου, οι χαρακτήρες που ζουν μέσα μου είναι σα κακομαθημένα παιδιά που θέλουν προσοχή και εγώ σα χαζομπαμπάς σκίζομαι να τους καλύψω κάθε ανάγκη –δηλαδή το πέρασμά τους στην επιφάνεια. Αν το δεις έτσι δεν έχω άλλη επιλογή, θα μπορούσα να έχω κάνει πολλά περισσότερα μα δεν βιάζομαι. Αν μάθουν τα παιδιά μου και όχι εμένα αυτό θα ήταν η μεγαλύτερη τιμή, προτιμώ να ξέρουν την Λενόρ παρά εμένα. Εγώ είμαι βαρετός, εκείνη όχι…

7)Κοινό μοτίβο σε αρκετές από τις ιστορίες σου είναι το μεταφυσικό, ο θάνατος, η εσωστρέφεια,η περιγραφή μιας «άρρωστης» κοινωνίας… Πόσο «άρρωστη» είναι η ελληνική κοινωνία στο σήμερα;

Ζούμε σε μια υπέροχη δυστοπία αποξένωσης και μοναξιάς. Στα μέσα και στους δρόμους βλέπεις σκυθρωπά πρόσωπα και μοναχικούς ανθρώπους, αυτό δίνει τρομερή τροφή για σκέψη. Είναι πιθανό να έχεις φίλους από όλο τον κόσμο στο Fb σου και να μην έχεις κανέναν να μιλήσεις στην περιοχή σου. Αυτή η μοναξιά και οι πιέσεις για επιτυχία από την κοινωνία και το σύστημα είναι ο ιός που μας φθείρει όλους. Αν ζήσουμε λίγο παραπάνω στο παρόν και με τα πόδια στη γη, ίσως αυτό να είναι και η γιατρειά μας.

8)Ποιος όμως ο ρόλος της τέχνης σε όλα αυτά; Ο Μπρεχτ έχει πει ότι «κι η τέχνη πρέπει, σε αυτούς τους καιρούς των αποφάσεων, να αποφασίσει»1526189_1060482527316533_401722545680373775_n

Η Τέχνη θεωρώ ότι απλά πρέπει να είναι καταφύγιο και βάλσαμο για την ψυχή, πρώτιστα για τον θεατή και τον ξένο και έπειτα για τον δημιουργό. Δεν μπορεί να αποφασίσει για τίποτα, δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα, δεν μπορεί να επαναστατήσει με συνταρακτικά αποτελέσματα στην κοινωνία. Όσοι ασχολούνται με την Τέχνη είναι μία μειονότητα, μπορεί για εμένα όλη μου η ζωή να είναι το εκάστοτε βιβλίο μου όπως μπορεί με τον ίδιο τρόπο ολόκληρη η ζωή ενός άλλου να είναι το αμάξι του και οι τροποποιήσεις του. Και οι δύο βάζουμε όλο μας το είναι σε αυτό που κάνουμε και οι δυο ίσως σε τρίτους να φαίνεται ότι σπαταλάμε την ζωή μας ή χάνουμε τον χρόνο μας. Το θέμα είναι το αποτέλεσμα της Τέχνης να κάνει τον άλλον να ονειρεύεται και  να σκέφτεται με το μυαλό κάποιου άλλου. Αυτά φυσικά κατά την δική μου γνώμη…

9) Αν έπρεπε να διαλέξεις ένα πιο παραδοσιακό format έκφρασης, πχ να γράφεις μόνο θεατρικά, ή μόνο διηγήματα, ποιο θα ήταν αυτό;

Μυθιστόρημα. Το πιο χρονοβόρο στην πράξη και το πιο ανοιχτό σε χρόνο ταξιδιού και διαφυγής τόσο για εσένα όσο και για τον αναγνώστη.

10)Ποια τα σχέδιά σου για το άμεσο μέλλον; Τι άλλες ενέργειες θα υπάρξουν για την προώθηση του  LC DLVI;

Πέρα από άλλα θεατρικά, ιστορίες και ίσως κάποια έκδοση, ως αναφορά το LC DLVI, μόλις ακουμπήσουμε τα 1000 μέλη, θα ανεβαίνουν συνεντεύξεις όλων των καλλιτεχνών που έχουν κάνει γκεστ εμφάνιση, θα ανεβαίνει η νουβέλα στα αγγλικά για να ανοίξουμε λίγο τα όρια της σελίδας, αν όλα πάνε κατ’ ευχή θα γίνει και κάποια βραδιά με όσους περισσότερους ομιλητές και εκθέτες μπορούμε να έχουμε από την σελίδα και τέλος θα γραφτεί μια νουβέλα καθ’ υπαγόρευση των επισκεπτών. Μακάρι όλα να πάνε καλά.

12439041_1063042563727196_3898806243821716239_n

TAGGED:dark fantasyLC DLVIΓιώργος Μπελαούρης
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο How To Get Away With Murder- Όταν το House MD συναντά τα δικαστήρια…
Επόμενο άρθρο Συνέντευξη με τους Satori drama team: Το κοινό να γίνει πρωταγωνιστής και δημιουργός της Τέχνης!
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
14 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

HorrorΒιβλία

Ψυχοπλάνης Φαινόμενα- Η έννοια της Τέχνης στα όρια της

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
26 Σεπτεμβρίου 2018
Exclusive Reviews

Βραδιά Lovecraft στην Death Disco-Όλα όσα είδαμε…

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
18 Νοεμβρίου 2018
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?