Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
    33 Λεπτά Ανάγνωσης
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    25 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Θησαυρός της Λαβυρίνθου – Η περιπέτεια που έγινε συλλογικός αγώνας
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ultimate Invasion – Ένας Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος χωρίς… υπερήρωες
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Προφητεία του Αρμαντίλλο – Γνωριμία με το κομιξικό σύμπαν του Zerocalcare
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    «Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μανιτουάνα -Οι Χίλιες Νήσοι των Μοχώκ και η γέννηση του αμερικάνικου έθνους
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Δρόμος προς την Αποβάθρα Γουίγκαν – Η οργουελική συμμετοχική παρατήρηση της εργατικής τάξης
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
    Tελευταίος Μονόκερως – Ένα παραμύθι για μεγάλα παιδιά
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Yellowface – Πώς κατασκευάζεται ένα best seller;
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Sinners – Βρικόλακες, blues και κοινοτικό τραύμα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Stay Wicked γιατί στο Οζ τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    25 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Τhe Trial of Chicago Seven – Ποια δικαιοσύνη;
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Τhe Trial of Chicago Seven – Ποια δικαιοσύνη;
Cinema

Τhe Trial of Chicago Seven – Ποια δικαιοσύνη;

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 21 Οκτωβρίου 2020
Τελευταία Ενημέρωση 21 Οκτωβρίου 2020
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Mπορεί ο Μάης του 1968 να έχει ταυτιστεί περισσότερο με τις φοιτητικές (και εργατικές) εξεγέρσεις στη Γαλλία, όμως στην πραγματικότητα αποτελεί μια πολύ πλούσια και γόνιμη περίοδος αναταραχών και κοινωνικών εντάσεων σε όλο τον κόσμο. Από το γενικευμένο κλίμα αντίδρασης δε ξέφυγαν ούτε οι ΗΠΑ, όπου τότε ένα ακμάζον αντιπολεμικό κίνημα εναντιωνόταν στην ιμπεριαλιστική επέμβαση στο Βιετνάμ. Τον Μάη του 1968, στο Σικάγο μετά από μια μεγαλειώδη διαδήλωση, η αστυνομία επιτέθηκε στους διαδηλωτές, βάφοντας τους δρόμους της πόλης με αίμα.

Στη συνέχεια, η συντηρητικής κυβέρνηση Νίξον άσκησε πολιτικές διώξεις εναντίον 7 ηγετικών μορφών του αντιπολεμικού κινήματος, σε μια δίκη παρωδία η οποία και έγινε γνωστή ως η δίκη των 7 του Σικάγο. Την αστική υποκρισία και την πίστη της νομικής στην άρχουσα τάξη, που αναδείχθηκαν σε αυτή τη διαδικασία, αποφάσισε να βάλει στο επίκεντρο του Τhe Trial of Chicago Seven ο Aaron Sorkin (Molly’s Game, Steve Jobs), τη νέα ταινία που μας ήρθε από το Netflix.

Aρχικά πιστεύω ότι αξίζει να ειπωθεί πως, επειδή και η ελληνική πραγματικότητα συγκλονίζεται από δύο ιστορικές δίκες στην παρούσα φάση, μία που τελειώνει ενάντια στη νεοναζιστική συμμορία της Χρυσής Αυγής και μία που ξεκινά ενάντια στους νοικοκυραίους δολοφόνους του Ζακ Κωστόπουλου, πως τα δικαστικά δράματα, όσο προωθημένα και αν είναι, δεν είναι κινηματικές/ εξεγερτικές ταινίες. Το ενδιαφέρον της κάμερας βρίσκεται μέσα στο δικαστήριο, όχι στους δρόμους. Εκεί αναγκαστικά πρωταγωνιστές είναι πρόσωπα, όχι κινήματα. Ωστόσο είναι τα δεύτερα, και όχι τα πρώτα που καλούνται, καθημερινά και όχι για λίγο διάστημα, να παλεύουν για δικαιοσύνη, για ειρήνη, για κοινωνικές αλλαγές, για μια καλύτερη ζωή.

Παρόλα αυτά, η νομική αντιπαράθεση, ακόμα σε ένα αστικό, ολότελα σάπιο συνθέμελα δικαστήριο έχει την καλλιτεχνική της αξία. Αυτή έγκειται στο να υποδείξει αυτή ακριβώς τη σαπίλα, τη διαφθορά και τελικά, το πόσο περιοριστικά είναι τα όρια ενός νόμου, που στην τελική σκοπός του είναι η περιφρούρηση της περιουσίας και όχι της ανθρώπινης ζωής. Πόσο λίγα δικαιώματα είναι διατεθειμένος να δώσει ο ταξικός αντίπαλος αν δεν κινητοποιηθούν χιλιάδες που θα είναι διατεθειμένοι να τα πάρουν μόνοι τους. Ακόμα και μια liberal εκδοχή αυτής της απλής διαπίστωσης, που θεωρεί ότι οι νόμοι είναι ουδέτεροι ή ότι όλα θα πήγαιναν καλά αν τους ακολουθούσαν όλοι, όπως τα περισσότερα δικαστικά δράματα, έχει τη σημασία της μέσα στις ψευδαισθήσεις της.

Τώρα που διατυπώθηκε αυτό το πλαίσιο, μπορούμε και εμείς να πούμε πως το Τhe Trial of Chicago Seven, ως μια ταινία εντυπώσεων, λάμπει ως τέτοια ακριβώς. Μέσα από ένα all star cast, έναν εμβληματικό κακό και μια στιβαρή σκηνοθεσία, ο κατά βάση σεναριογράφος Sorkin καταφέρνει να αποδώσει εύγλωττα (ίσως υπερβολικά)  την άνιση μάχη μεταξύ αντιπολεμικών οργανώσεων  και καθαρά κινηματικών δυνάμεων, όπως οι Μαύροι Πάνθηρες  και της κυβέρνησης η οποία είχε στόχο να εκφοβίσει τους χιλιάδες διαδηλωτές που αντιδρούσαν στον πόλεμο και τη συνεχή αποστολή στρατιωτών στο Βιετνάμ.

Ο Sorkin, με στρωτό ρυθμό, προσεγμένες πινελιές απόγνωσης και θυμού και σε άγαστη συνεργασία με τους ηθοποιούς του, μας βυθίζει στα άδυτα ενός συστήματος που δεν επιθυμεί διάλογο. Δεν επιθυμεί δικαιοσύνη. Τελικά δεν επιθυμεί τίποτα παρά φυλακές και φίμωτρο σε όσους του αντιστέκονται. Η οργή κλιμακώνεται, οι ψευδαισθήσεις για το σύστημα που εκπροσωπεί το δικαστήριο διαλύονται η μία μετά την άλλη και τελικά, μένουν μόνο τα ονόματα των νεκρών.

Ο Sorkin γνωρίζει ότι το θέμα έχει επιδράσεις στην παρούσα πολιτική συγκυρία των ΗΠΑ. Και από τη μεριά του, προσπαθεί όσο καλύτερα μπορεί να τονιστεί αυτό που τον ενδιαφέρει. Ωστόσο, ακόμα και έτσι, όχι μόνο δεν καταφέρνει να καλύψει εκδοχές της δίκης, αλλά φαίνεται ότι αδυνατεί πλήρως να κατανοήσει ή να εκφράσεις όσες αφορούν το κίνημα για τα πολιτικά δικαιώματα των μαύρων. Οι Μαύροι Πάνθηρες, και ο επικεφαλής τους, Bobby Seale, μια μορφή σύμβολο στις ΗΠΑ, εδώ είναι το πιο αδύνατο σημείο της ταινίας γιατί πολύ απλά, κανείς δεν έχει το βίωμα που θα μπορούσε να αγγίξει τη συγκεκριμένη στιγμή. Έτσι, άθελα του, ο ηθοποιός Yahya Abdul-Mateen II ( Aquaman, The Get Down) μένει ξεκρέμαστος.

Γενικότερα, ενώ η ταινία διαθέτει πολλές στιγμές προσωπικών κορυφών, σε ερμηνευτικό επίπεδο, το συνολικό της πλαίσιο και ο ίδιος ο Sorkin αδυνατούν να συλλάβουν το συλλογικό, τη δυναμική του δρόμου, της διαδήλωσης και του αγώνα που δόθηκε στους δρόμους της πόλης. Έτσι, μένει πάρα μερική, αποστασιοποιμένη από το βαθύτερο θέμα της και καθαρά «αμερικάνικη» ως προς τη θεοποίηση του ατομικισμού, ακόμα και στους συλλογικούς αγώνες.

Επιπρόσθετα, τρομερά κουραστικός γίνεται και ρόλος του Eddie Redmayne (Τhe Dannish Girl, Crimes of Grindelwald) ο πολιτικός ακτιβιστής και γερουσιαστής αργότερα με τους Δημοκρατικούς Tom Hayden. Σε αυτό βέβαια οφείλεται πολύ περισσότερο ο Eddie Redmayne ο οποίος δεν καταφέρνει να συγκρατήσει τον αλλοπρόσαλλο συναισθηματισμό του, ακόμα και όταν το σενάριο καλεί σε ψυχρότητα.

Από την άλλη, τα δύο πολύ δυνατά χαρτιά της ταινίας είναι αναμφισβήτητα ο Sacha Baron Cohen (Βorat, Hugo, Αlice Though the Looking Glass) και ο Frank Langella (Robot & Frank, The Time Being), ειρωνικά, αμφότεροι παίζοντας χαρακτήρες με το όνομα Hoffman. Ο πρώτος, υποδυόμενος μια σημαντική μορφή του κινήματος των χίπις, τον Abbie Hoffman νιώθει απόλυτα άνετα στον ρόλο του καυστικού, ειρωνικού επαναστάτη και καταφέρνει να επιδείξει τον φυσικό μαγνητισμό του. Ο δελυτερος, στον αντίποδα, ερμηνεύει τον συντηρητικό δικαστή Julius Hoffman ο οποίος αδιαφορεί ακόμα και για τον τυπικό ορισμό της δικαστικής αμεροληψίας. Η δυναμική τους τροφοδοτεί σε μεγάλο βαθμό την ταινία. Όμως σχεδόν όλοι οι ηθοποιοί παραδίδουν εξαιρετικές ερμηνείες, εκμεταλευόμενοι και το καίρια καυστικό σενάριο.

The Trial of the Chicago 7. Frank Langella as Julius Hoffman in The Trial of the Chicago 7. Cr. Niko Tavernise/NETFLIX © 2020

Επιλογικά, σίγουρα ένα δικαστικό δράμα δε φέρνει την άνοιξη. Ωστόσο, λίγο λίγο ξήλωνε, πρέπει να είναι ηθελημένα τυφλός κάποιος για να μην καταλαβαίνει ότι στα δικαστήρια σπάνια, και μόνο με κινηματικές πιέσεις έξωθεν, βρίσκει κανείς δικαιοσύνη. Και μπορεί το Τhe Trial of Chicago Seven να έχει πολύ δρόμο μέχρι τότε, όμως όσο καλύπτει τον καλύπτει στρωτά και ευχάριστα. Κάτι είναι και αυτό.

TAGGED:Aaron SorkinBobby SealeEddie RedmayneFrank LangellaNetflixSacha Baron CohenYahya Abdul-Mateen IIΤhe Trial of Chicago Seven
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Devs – Eπιτάχυνση, ντετερμινισμός και θρησκεία στο Σήμερα
Επόμενο άρθρο Final Fantasy VII – Πιο επίκαιρο από ποτέ
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
18 Αυγούστου 2025
Μανιτουάνα -Οι Χίλιες Νήσοι των Μοχώκ και η γέννηση του αμερικάνικου έθνους
13 Αυγούστου 2025
Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
11 Αυγούστου 2025
Ο Δρόμος προς την Αποβάθρα Γουίγκαν – Η οργουελική συμμετοχική παρατήρηση της εργατικής τάξης
11 Αυγούστου 2025
Sinners – Βρικόλακες, blues και κοινοτικό τραύμα
10 Αυγούστου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

When They See Us – Αυθεντικές ιστορίες Αφροαμερικανών στις οθόνες μας

admin
admin
30 Ιουνίου 2019
Σειρές

Α Series of Unfortunate Events- Μια μεγάλη ατυχία για το Netflix

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
11 Νοεμβρίου 2020
Σειρές

ΟΑ – Η πνευματική υπερβατικότητα συναντά την επιστημονική φαντασία

Aθηνά Κακλαμάνη
Aθηνά Κακλαμάνη
2 Απριλίου 2019
ΑνασκοπήσειςΑνασκόπηση 2019Σειρές

Oι 10 καλύτερες νέες σειρές του 2019

Xρήστος Δικτόπουλος
Xρήστος Δικτόπουλος
8 Ιανουαρίου 2021
Σειρές

Russian Doll s2 – Mια χρονικά χαοτική, οικογενειακή κατάδυση

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
15 Μαΐου 2022
AnimeHayao MiyazakiOtakuΑφιερώματα

Όταν κοιτάς από ψηλά – The Wind Rises

Γιώργος Τζήκας
Γιώργος Τζήκας
17 Οκτωβρίου 2021
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?