Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    «Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Oppenheimer – Η ζωή ενός διάττοντα αστέρα
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Oppenheimer – Η ζωή ενός διάττοντα αστέρα
Cinema

Oppenheimer – Η ζωή ενός διάττοντα αστέρα

Σάντρα Δημητρέλου
Από Σάντρα Δημητρέλου
Δημοσιεύτηκε 23 Νοεμβρίου 2023
Τελευταία Ενημέρωση 23 Νοεμβρίου 2023
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Το δεύτερο κατά σειρά blockbuster του φετινού καλοκαιριού, έκανε πρεμιέρα σε όλον τον υπόλοιπο κόσμο στις 21 Ιουλίου εκπληρώνοντας έτσι την φρενίτιδα που ακολουθούσε από την πρώτη μέχρι και την τελευταία στιγμή το φαινόμενο Barbenheimer. Πράγματι, εκατομμύρια θεατές έσπευσαν να δικαιώσουν το εν λόγω meme, οι περισσότεροι εκ των οποίων παρακολούθησαν και τα δύο back to back σε όλα τα σινεμά της Γης, με το Barbie να είναι τελικά αυτό που υπερέβη κάθε εισπρακτική προσδοκία.

Ωστόσο, το Oppenheimer, κατάφερε να επιτύχει τους δικούς του στόχους, βρέθηκε στην κορυφή της λίστας των ταινιών για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και των R-Rated ταινιών, ενώ ταυτόχρονα χαρακτηρίστηκε ως η καλύτερη ταινία του σκηνοθέτη του.

Οι συστάσεις με τον Christopher Nolan (Τenet, Batman Trilogy) είναι περιττές. Η ιστορίαπου εκείνος θέλει να μας συστήσει αυτήν την φορά, είναι αυτήτου σημαντικότερου επιστήμονα των ΗΠΑ και επιδραστικότερου του πλανήτη, φυσικά μετά τον Albert Einstein. Για δεύτερη φορά μετά το Dunkirk (2017), ο Nolan καταπιάνεται με ένα γεγονός που άλλαξε διά παντός την ιστορία του κόσμου, τη δημιουργία της ατομικής βόμβας.

Σχεδόν ολοκληρωτικά βιογραφικό, το Oppenheimer αφηγείται την ζωή του επονομαζόμενου και ως πατέρα της ατομικής βόμβας, Julius Robert Oppenheimer, τον οποίο ενσαρκώνει ο αγαπημένος ηθοποιός του Nolan, Cillian Murphy (ο ίδιος έχει δηλώσει πως αν ήταν δυνατόν θα τον προσελάμβανε ως πρωταγωνιστή σε όλες του τις ταινίες)  από τα πρώτα χρόνια της φοίτησής του στο Cambridge έως και τα χρόνια της δίκης του, όπου του αφαιρέθηκε η διαπίστευση ασφαλείας του.

Τον βλέπουμε αρχικά να καταπιέζεται από τον τότε καθηγητή του, Patrick Blackett, και να νοσταλγεί την γενέτειρά του, όμως, σε αυτόν όφειλε την γνωριμία του με τον Niels Bohr και αργότερα με τον Werner Heisenberg στην Ελβετία. Μέσω αυτών, ο Robert Oppenheimer θα πάρει έναυσμα και θα καταφέρει να αναπτύξει τις θεωρίες του πάνω στην κβαντική φυσική που πάντα ήθελε, μία θεωρία που στους περισσότερους τότε έμοιαζε ανεφάρμοστη και υποδεέστερη.

Με την επιστροφή του στις ΗΠΑ και διδάσκοντας στο Berkeley, η ευφυία του αναγνωρίστηκε, εδραιώνοντάς τον μια για πάντα στο πάνθεον των διανοούμενων της εποχής. Εκείνη την περίοδο, παράλληλα, τον βλέπουμε να αποκτά μία πολιτική ταυτότητα, συνδικαλίζεται μαζί με τους συναδέλφους του, αποκτά βήμα και αντιτίθεται ακόμα και στον πρόεδρο της Επιτροπής της Ατομικής Ενέργειας, Lewis Strauss (Robert Downey Jr.), όντας πάντα φιλικά προσκείμενος προς το κομμουνιστικό κόμμα, του οποίου μέλη αποτελούσαν σχεδόν όλα τα άτομα του περιβάλλοντός του.

Φαινομενικά τουλάχιστον, αυτή του η συμπάθεια προς τον σταλινικό λαό δεν φαίνεται να εμπόδισε τον Leslie Groves (Matt Damon), αρχηγό του αμερικανικού στρατού, να τον εντάξει στο Manhattan Project του 1942, παραχωρώντας του, μάλιστα, την ηγεσία της επιχείρησης. Οι ενδοιασμοί του Oppenheimer ήταν έκδηλοι στην αρχή, ωστόσο μετέπειτα πείστηκε πως η δημιουργία και η χρήση της ατομικής βόμβας θα τερμάτιζε μία ώρα αρχύτερα τον πόλεμο, σώζοντας μαζί και τις ζωές πολλών συμμάχων και θα προλάμβανε μία αντίστοιχη της ναζιστικής Γερμανίας, η οποία ήδη από το 1938 ερευνούσε την πυρηνική σχάση. Παρά, λοιπόν, και την προειδοποίηση του Einstein πως η ατομική έκρηξη θα ήταν πιθανό να σημάνει την καταστροφή του κόσμου μέσα από αλυσιδωτές αντιδράσεις, ο Robert Oppenheimer προβαίνει στην σύσταση της εξαίρετης ομάδας των επιστημόνων του και καταφθάνει στο Λος Αλάμος του Νέου Μεξικού για την υλοποίησή της.

Το Oppenheimer γίνεται το πρώτο IMAX φιλμ με ασπρόμαυρα τμήματα και το προσωπικό στοίχημα του Nolan για την μεγαλύτερη σε διάρκεια έως τώρα ταινία του κερδίζεται την στιγμή της πολυαναμενόμενης έκρηξης. Σε συνεργασία με τον κινηματογρααφιστή Hoyote van Hoytema (Interstellar, Nope, Her), πραγματοποιούν την προσομοίωση της δοκιμής της Trinity -όπως βαπτίστηκε- και η σκηνή αυτή κατατάσσεται αναμφίβολα στις πιο καθηλωτικές του σύγχρονου σινεμά. Παρόλα αυτά, η υπόλοιπη κινηματογράφηση φαίνεται κάπως άνιση, μην έχοντας να προσφέρει κάτι το ειδυλλιακό, παρά μόνο στα σημεία που η κάμερα στρέφεται προς το διάστημα και αντικατοπτρίζει την οπτική των ονείρων του πρωταγωνιστή.

Και τις τρεις αυτές ώρες, τα γεγονότα μεταπηδούν από το παρόν στο παρελθόν με αριστοτεχνικό τρόπο, τίποτα δεν μένει αναπάντητο (επεξηγούνται ακόμα και οι όροι της φυσικής), υπάρχει μία αδιάσπαστη πλοκή που καταλήγει, λίγο χρονοβόρα στο τέλος, στην ολοκληρωμένη περιγραφή του κεντρικού ήρωα. Φυσικά, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε για ακόμα μία φορά την αδυναμία του Nolan να δώσει βάση στους γυναικείους ρόλους, είτε συμπεριλαμβάνοντάς τους στο καστ, είτε αναπτύσσοντας επαρκώς τους χαρακτήρες μέσα στο έργο.

Ο Nolan ανατέμνει την πνευματική άνθηση της εποχής, ταυτόχρονα με την σκληρή πραγματικότητα του πολέμου. Για πρώτη φορά ίσως, διασταυρώνει την επιστήμη με την πολιτική, εκθέτει την στάση της Αμερικής του Τρούμαν και την εμμονή της στην επιβολή τακτικών του Μακαρθισμού. Το πορτρέτο του Robert Oppenheimer, είναι το πορτρέτο ενός ματαιόδοξου, στο βάθος εύθραυστου, άντρα επιστήμονα, ο οποίος αγνοεί τις επιπτώσεις των αποφάσεών του και έρχεται σε ρήξη με πολλούς από αυτούς που κάποτε τον ευεργέτησαν,  προκειμένου να στεφθεί βασιλιάς και συγκεκριμένα εδώ, σύγχρονος Προμηθέας.

Υπάρχει μία, ή μάλλον δύο σκηνές της ταινίας οι οποίες κατά μία αφηρημένη έννοια συνδέονται αναδρομικά μεταξύ τους και ύστερα με τον πίνακα του Rene Magritte, The Son of Man. Ο εν λόγω γνωστός πίνακας, απεικονίζει την φιγούρα ενός άντρα με θέα στην θάλασσα κάτω από τον συννεφιασμένο ουρανό. Φοράει παλτό και -το χαρακτηριστικό των έργων του Magritte- bowler hat, σήμα κατατεθέν των Κομμουνιστών και μέσα από την σουρεαλιστική λεπτομέρεια στον αγκώνα του, φαίνεται αταίριαστος σε ένα φαινομενικά ασφαλές περιβάλλον. Το πρόσωπό του κρύβει ένα πράσινο μήλο, κάνοντάς μας να αναρωτιόμαστε πως μπορεί να μοιάζει, παραπέμποντας ταυτόχρονα στην αλληγορία του προπατορικού αμαρτήματος, όπου το μήλο συμβόλιζε την γνώση και την πτώση.

Έτσι και εδώ, ο Robert Oppenheimer με απαράμιλλη σχεδόν αμφίεση, στέκεται στο κέντρο ενός κόσμου, με την πρώτη ματιά ιδανικού, ενώ η έντονη διαμάχη μέσα του τον κάνει να νιώθει ξένος. Η γνώση που έχει και που θα ανατρέψει τα πάντα όταν την μεταφέρει στους ανθρώπους, σκάει σαν βόμβα στα χέρια του, έχοντας ως αποτέλεσμα την καθ’ ολοκληρίαν πτώση του, την φήμη του επισκιάζουν όσοι στάθηκαν στην σκιά του. Από Θεός, γίνεται Θάνατος, καταστροφέας των κόσμων.

TAGGED:Christopher NolanCillian MurphyMatt DamonOppenheimeroyote van Hoytema
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο 666 λέξεις για το Πανδαιμόνιο
Επόμενο άρθρο ΗiVerid Mind | Exploring hybrid realities – 24/11-8/12
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
«Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
30 Μαΐου 2025
Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
30 Μαΐου 2025
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

Tenet – Ένας James Bond στην όπισθεν

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
27 Αυγούστου 2020
Cinema

The life of the living dead – Oι 10 καλύτερες ταινίες με zombie

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
28 Δεκεμβρίου 2022
ExclusiveSmassPodcasts

SmassPodcasts #10: Αφιέρωμα Christopher Nolan (Β’ Μέρος)

Λάζαρος Κολαξής
Λάζαρος Κολαξής
15 Σεπτεμβρίου 2020
Cinema

Μερικές σκέψεις για το Tenet και το I’m Thinking of Ending Things

Σόλωνας Παπαγεωργίου
Σόλωνας Παπαγεωργίου
29 Δεκεμβρίου 2021
Cinema

The Batman – Μια noir, κοινωνική, ελπίδα

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
25 Δεκεμβρίου 2022
Cinema

Batman Vs Superman: Dawn of Justice- Όχι πάτος, όχι αριστούργημα, αλλά σίγουρα μια δυνατή ταινία…

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
27 Μαΐου 2017
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?