Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Space Force – To Apollo 13 της κωμωδίας
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Σειρές > Space Force – To Apollo 13 της κωμωδίας
Σειρές

Space Force – To Apollo 13 της κωμωδίας

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 2 Ιουνίου 2020
Τελευταία Ενημέρωση 3 Ιουνίου 2020
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε με μεγάλη ανυπομονησία το Space Force τoυ Greg Daniels (the Office, Upload) αλλά και του Steve Carrel, ο οποίος ανέλαβε ρόλο και μπρος και πίσω από την κάμερα. Προφανώς δεν είχαμε προσδοκίες να είναι ένα mocumentary τύπου Office, ούτε δικαιούμασταν να απαιτήσουμε μια απλή επανάληψη της αγαπημένης φιγούρας του Michael Scott. Η ανακοίνωση του cast της σειράς του Netflix μας έδωσε ακόμα περισσότερες ελπίδες για κάτι νέο και πραγματικά αστείο, γιατί oι περισσότεροι παράγοντες του έχουν αποδείξει πως έχουν χιούμορ και ξέρουν να το χρησιμοποιούν. Τελικά όμως είναι απορίας άξιο πως τόσο ταλαντούχοι άνθρωποι έφτιαξαν μια τόσο μη αστεία σειρά.

Το Space Force απογειώνεται σαν διαστημόπλοιο χωρίς προορισμό, με ελάχιστα καύσιμα ιδεών και χιούμορ, που όσες θυσίες και αν γίνουν από το πλήρωμα του, δεν έχει ούτε κατεύθυνση ούτε τρόπο να φτάσει σε αυτή.

Η αρχική ιδέα, η σάτιρα εναντίον του post- truth και παράλογης διακυβέρνησης του ακροδεξιού Τραμπ, η οποία γίνεται με στόχους το θέαμα και το κέρδος εκείνης φιλικής προς την ακροδεξιά μερίδας του παρασιτικού ιδιωτικού κεφαλαίου των ΗΠΑ χάνει πολύ γρήγορα τα «δόντια της». Τελικά καταλήγει να υπερασπίζεται ένα άλλο τεράστιο παράσιτο, το στρατιωτικοβιομηχανικό σύμπλεγμα και τις μεσσιανικές του παραισθήσεις για «το κοινό καλό όλου του πλανήτη» και τον ρόλο των ΗΠΑ ως παγκόσμιων μπάτσων, ενισχύοντας ταυτόχρονα την εικόνα ενός νέου ψυχρού πολέμου με την Κίνα, παρουσιάζοντας ξανά τις ΗΠΑ σαν τον Δαβίδ σε σύγκρουση με τον κόκκινο Γολιάθ. Αν ο Greg Daniels βέβαια ήθελε να παρασύρει το κοινό σε μια διπλή αναίρεση, μια σκωπτική αλλά υπόκωφη κριτική όλων των παραπάνω μέσω της ειρωνικής τους παρουσίασης, όπως λόγου χάρη ο Οικονομίδης κάνει στην πατριαρχική τοξικότητα, αυτό χάνεται από το πόσο αποκεντρωμένη και χωρίς στόχευση είναι η παρουσία τους.

Η ίδια η σειρά δε βρίσκει ποτέ τον χαρακτήρα της. Δεν είναι work space sitcom, δεν είναι πολιτική σάτιρα, δεν είναι slapstic, δεν είναι family ή teen drama (υπάρχουν δυστυχώς και τέτοιες στιγμές). Δεν είναι ούτε καν μια απόπειρα απεικόνισης ενός (αστικού έστω) εξορθολογισμού ενάντια σε μια διαχείριση η οποία βασίζεται στην επιδειξιομανία, τις εντυπώσεις έναντι στοιχείων και τελικά, την ωμή αδιαφορία για τις ανθρώπινες ζωές (the true American way δηλαδή).

Προς υπεράσπιση του βέβαια διαφαίνονται, ορισμένες φορές, στιγμές που οι προσθέσεις του ξεκαθαρίζουν. Το παρασιτικό είδος των «εντερπρενέρς», η γελοιότητα των brand wars στο Twitter και η ίδια ακόμα η απόπειρα μεγάλων και ουσιαστικά απάνθρωπων επιχειρήσεων για ανθρώπινο χιούμορ καυτηριάζεται. Δυστυχώς όμως γρήγορα προσπερνούνται τέτοιες καταστάσεις για να δοθεί χώρος σε κάποιο ανούσιο subplot.

Tο Space Force έχει υπερβολικά πολύ «νεκρό βάρος» σε επίπεδο subplots που αφενός δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως αστεία γιατί τους παραδίνεται χρόνος και έτσι φεύγουν από το στάδιο της έκπληξης, του ξαφνιάσματος και της κωμικής αναστάτωσης του ρυθμού, αλλά από την άλλη δεν μπορούν να σταθούν και ως ιστορίες γιατί αφενός δεν είναι ούτε ενδιαφέροντα ούτε τους δίνονται τόσος χρόνος ώστε να γίνουν. Μια διαρκής αναποφασιστικότητα ταλανίζει την κάμερα του Space Force και το εμποδίζει να πει έστω και μια ιστορία που να τραβά το ενδιαφέρον.

Όσο η σειρά προχωρά τόσο περισσότερο σπανίζουν οι ενδαφέρουσες στιγμές ή τα αστεία. Προς το τέλος της σειρά γίνεται τρομακτικά αδιάφορη και, προς μεγάλη απογοήτευση όλων, υπερβολικά πατριωτική, με τη liberal μορφή του όρου. Αυτό είναι άλλωστε κάτι που μας προβληματίζει και τόσο. Αν δεν ήταν τόσο κακή η εξελίξη, μια μέτρια (ή κακή εδώ) πρώτη σεζόν για μια σειρά του Greg Daniels δε θα ήταν πρόβλημα. Ο εν λόγω δημιουργός έχει αποδείξει πως μπορεί με χειρουργική ακρίβεια να διορθώσει τα προβλήματα και μετά να επιστρέψει τις σειρές τους στο κοινό σαφώς βελτιωμένες. Το Office και το Parks And Recreation είναι δύο υποδειγματικά παραδείγματα. Ωστόσο τώρα αυτό δε φαίνεται δυνατό.

Την ίδια στιγμή, οι ίδιοι οι έμπειροι πρωταγωνιστές προσπαθούν πραγματικά να βγει κάτι αστείο μέσα σε όλο αυτό το σεναριακό χάος, κυρίως χρησιμοποιώντας ο καθένας τις αποδεδειγμένες μανιέρες του. Έτσι, ο έμπειρος στο slapstic και awkward χιούμορ Carrel μας έδωσε το καλύτερο αστείο της σειράς, ήδη στο πρώτο επεισόδιο. Ταυτόχρονα ο μειλίχιος John Malkovich (Being John Malkovich, The New Pope, Βird Box) χρησιμοποιεί την ήρεμη φιγούρα του για να εξανθρωπίσει ακριβώς τη βασική αντίθεση στον πυρήνα του στρατού (και τελικά στη σκέψη που κυριαρχεί στις ΗΠΑ ειδικά και στον καπιταλισμό γενικά) ότι η επιστήμη είναι άχρηστη εάν δεν έχει ως σκοπό το κέρδος, και έτσι ότι αστείο βγαίνει είναι μέσω αυτής της αντίθεσης. Τέλος ο πάντα υπερβολικός Ben Schwartz (Parks and Recreation) είναι απλά ο εαυτό του και αυτό συνήθως αρκεί.

Βέβαια ένας κούκος (ή έστω τρεις) δε φέρνουν την άνοιξη και όση ενέργεια και αν προσφέρουν κάποιοι ηθοποιοί , κάποιοι άλλοι την κατασπαράσουν με αποτέλεσμα τελικά στον θεατή να μη φτάνει τίποτα. Η γνωστή φύρα Lisa Kudrow (Friends) αποδεικνύει και εδώ πως η Φοίβη ήταν ένα ατύχημα, ενώ παράλληλα η νεαρή Diana Silvers (Μa, Booksmart) δυστυχώς δεν έχει κανένα εφόδιο η ίδια και η ιστορία της καταλήγει μια μαύρη τρύπα στην όλη σειρά.

Τελικά το Space Force ακριβώς τη στιγμή που θα ήταν χρήσιμο, απαραίτητο ίσως να δειχθεί καυστικά η γελοιότητα και το παράλογο του αμερικανικού τρόπου ζωής, ο οποίος κυριολεκτικά σκοτώνει, κρύβει τα φτερά του, ρίχνει μερικά αδύνατα χτυπήματα και τελικά πέφτει στις μαύρες τρύπες της μετριότητας.

TAGGED:Ben SchwartzDiana SilversGreg DanielsJohn MalkovichLisa KudrowMichael ScottNetflixSpace Force
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Τίποτε δεν Χάνεται- Μίσος σαν τα γαλλικά προάστια
Επόμενο άρθρο Λογοτεχνική βραδιά με Φρεντερίκ Φαζαρντί
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
12 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

Μία μερική ματιά στο Punisher 2

admin
admin
18 Φεβρουαρίου 2019
Σειρές

Mindhunter – Διεισδύοντας στην αποκλίνουσα συμπεριφορά

iskender
iskender
4 Σεπτεμβρίου 2019
Comic

Stranger Things: Η Άλλη Πλευρά – Η αλήθεια για την επιβίωση και το DnD

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
5 Ιουλίου 2019
Σειρές

Τα ανοιχτά ερωτήματα του Fish Night από το Love, Death + Robots

iskender
iskender
13 Απριλίου 2019
AnimeOtaku

Otaku business school – Tα 10 anime για να μάθετε oικονoμικά

Jamal Animas
Jamal Animas
7 Φεβρουαρίου 2021
CinemadefaultΑνασκόπηση 2022Σειρές

Love, always – Οι καλύτερες teen και ρομαντικές σειρές και ταινίες του 2022

Mαίρη Μαυρομάτη
Mαίρη Μαυρομάτη
23 Φεβρουαρίου 2023
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?