Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Suspiria- Eνα οραματικό remake και ένα κοινωνικοπολιτικό σχόλιο για την διχασμένη Γερμανία του ‘80
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Suspiria- Eνα οραματικό remake και ένα κοινωνικοπολιτικό σχόλιο για την διχασμένη Γερμανία του ‘80
Cinema

Suspiria- Eνα οραματικό remake και ένα κοινωνικοπολιτικό σχόλιο για την διχασμένη Γερμανία του ‘80

Έφη Kαραχάλιου
Από Έφη Kαραχάλιου
Δημοσιεύτηκε 8 Νοεμβρίου 2018
Τελευταία Ενημέρωση 30 Δεκεμβρίου 2018
4 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Αναδημοσίευση από toPeriodiko.gr

Η νέα ταινία του Luca Guadagnino δανείζεται τα καλύτερα στοιχεία της αρχικής ταινίας του Dario Argento και θέτει ψηλά τον πήχη στο είδος του ψυχολογικού τρόμου.

Στο Βερολίνο του 1977, μια νεαρή Αμερικανίδα χορεύτρια ονόματι Suzy Banion(Dakota Johnson) καταφθάνει στην πρωτοποριακή σχολή χορού της Helena Markos και γίνεται αμέσως κεντρική χορεύτρια έπειτα από την μυστηριώδη εξαφάνιση μιας άλλης οικότροφου. Πρώτα όμως έχει προηγηθεί η επίσκεψη της χορεύτριας Patricia (Chloë Grace Moretz) στον φροϋδικό ψυχαναλυτή της, η οποία σε κατάσταση υστερίας όπως διαγνώσκει ο ίδιος, μουρμουρίζει ακατάληπτες φράσεις σχετικά με την δράση της Madame Blanc (Tilda Swinton)  στην σχολή. Ούτε όμως η ίδια αλλά και ούτε η νεοφερμένη Suzy είναι σε θέση να αντιληφθούν την πλήρη κατάσταση που επικρατεί στην σχολή, που μετατρέπεται σε προπέτασμα σκοτεινών, μεταφυσικών και φρικτών ξεσπασμάτων βίας.

Σίγουρα η ανασκευασμένη ταινία δανείζεται ελάχιστα στοιχεία από την αρχική, αλλά ο αφηγηματικός σκελετός που χρησιμοποιεί ως βάση ο Luca Guadagnino αρκεί προκειμένου να αναδείξει την δημιουργική του δεινότητα και να ξεφύγει από την στυγνά εμπορική ταυτότητα που του προσδόθηκε δικαίως(;) μετά το Call me by your Name.  Η ταινία λοιπόν καταλήγει να γίνεται μια πολυεπίπεδη αναφορά στην υποβόσκουσα γυναικεία σεξουαλικότητα που δίνει τον τόνο στο σύνολο της ταινίας, την ψυχολογική και πολιτική έννοια του «σχίσματος» στην Ευρώπη του Ψυχρού Πολέμου και την μισογύνικη πολλές φορές φροϋδική ψυχανάλυση. Η σχολή χορού γίνεται ένα safe space για κατατρεγμένες νέες γυναίκες, μια σύναξη μαγισσών (coven)  που μέμφεται τελικά το πέος, το πρωταρχικό αυτοερωτικό αντικείμενο με βάση την φροϋδική ανάλυση που επικρατεί στην ταινία.

Με φόντο το μουντό Βερολίνο, οι έντονες πρόβες διακόπτονται από βομβαρδισμούς ή τηλεοπτικές ειδήσεις στην δράση της αριστερής οργάνωσης Φράξια Κόκκινος Στρατός (RAF) που με πρωτοστάτη την Ουλρίκε Μάινχωφ διενέργησαν μια σειρά ένοπλων ενεργειών και πολιτικών δολοφονιών στην δυτική πλευρά του Βερολίνου. Όλη αυτή η κατάσταση του σχίσματος και του σιδηρούν παραπετάσματος τέμνει μέσα από συμβολικές εικόνες  τους ήρωες, αλλά αποδίδεται κυρίως στην δράση της σοβιετόφιλης πλευράς. Υπό το βάρος του «νοσηρού» κομμουνισμού και την φροϋδική μέθοδο στην ψυχανάλυση, αναδεικνύεται η φιλοσοφία του Πλάτωνα για την ψυχή ως ουσία άυλη, άφθαρτη και επομένως αθάνατη που ωστόσο εξαρτάται και γίνεται δέσμια ενός αντίθετα φθαρτού σώματος. Το σώμα λοιπόν αποτελεί τροχοπέδη στα σχέδια της ακαδημίας χορού και μόνο η νεαρή Suzy μπορεί να ανατρέψει το τίμημα του χρόνου. Με χορογραφίες που πάλλονται μεταξύ φαντασιακού και πραγματικού και με τις υποδείξεις της πραγματικά πανταχού παρούσας και επιβλητικής Marcos, η Suzy τείνει το χέρι της στο χάος και τον διάβολο. Το αποτέλεσμα είναι μια τελετή μύησης που μετατρέπεται από διονυσιακή  σε φρικιαστική και splatter. Η μακρόσυρτη πλοκή καταφθάνει απελπιστικά αργά μέχρι αυτή την κορύφωση και το σώμα επιτέλους νικιέται.

H αισθητική του Luca Guadagnino διαφέρει σημαντικά από αυτή του Dario Argento. Ενώ στην πρώτη ταινία έχουμε πληθώρα χρωμάτων και neon αποχρώσεις, τώρα υιοθετείται μια πιο γκρίζα χρωματική παλέτα που όμως αποτελεί μια καλά ζυγισμένη αισθητική επιλογή. Στην πραγματικότητα, το σύνολο της ταινίας το φέρνει υποκριτικά εις πέρας η Tilda Swinton, που με το ταλέντο της κυριαρχεί στην οθόνη και στους τρεις ρόλους έκπληξη που υποδύεται. Η Dakota Johnson αν και φαίνεται ότι έχει καταβάλλει προσπάθεια, εντούτοις παραμένει σε ένα μέτριο επίπεδο και σε πολλά σημεία θυμίζει υποκριτικά τον ρόλο της στις Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι .Ως ένα πιο γενικό σχόλιο, η ταινία είναι μια θαυμάσια αναπροσαρμογή μιας κλασσικής horror ταινίας που δύναται να γίνει και η ίδια instant cult classic.

TAGGED:dakota johnsonluka guadagninosuspiriaTilda Swinton
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Συνέντευξη- Η Αθήνα έγινε comic από την ATAthens!
Επόμενο άρθρο Τα Πηγάδια της Κολάσεως- Μία pulp horror ιστορία βγαλμένη από τα 80’s
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
14 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

The Dead Don’t Die – Ένα αλλιώτικο Zombie apocalypse από τον Jarmusch

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
20 Ιανουαρίου 2020
Cinema

Doctor Strange – Η μαγεία της Marvel στην πρώτη γραμμή

admin
admin
4 Μαρτίου 2018
Cinema

Και αυτοί τίποτα; Ταινίες που θα έπρεπε να είναι στα Όσκαρ 2018

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
6 Μαρτίου 2018
Cinema

Memoria – Μια μυσταγωγική ελεγεία για τη μνήμη

Μαριάννα Τσότρα
Μαριάννα Τσότρα
1 Οκτωβρίου 2021
Cinema

Last and First Men – Μήνυμα από το 18ο ανθρώπινο είδος

Σάντρα Δημητρέλου
Σάντρα Δημητρέλου
18 Απριλίου 2022
Cinema

Madame Web – Κακό, αλλά για Sony μπορούσε και χειρότερα

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
26 Μαρτίου 2024
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?