Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Tina Modotti: Από την τέχνη στην επανάσταση-Το graphic novel των εκδ. ΚΨΜ για τη ζωή ενός «ρόδου του ανέμου»
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Comic > Ευρωπαϊκά > Tina Modotti: Από την τέχνη στην επανάσταση-Το graphic novel των εκδ. ΚΨΜ για τη ζωή ενός «ρόδου του ανέμου»
ComicΕυρωπαϊκά

Tina Modotti: Από την τέχνη στην επανάσταση-Το graphic novel των εκδ. ΚΨΜ για τη ζωή ενός «ρόδου του ανέμου»

Έφη Kαραχάλιου
Από Έφη Kαραχάλιου
Δημοσιεύτηκε 14 Ιουλίου 2016
Τελευταία Ενημέρωση 29 Μαΐου 2017
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

«Ξέρω ότι τα υλικά που βρίσκονται στους δρόμους υλικά είναι πλούσια και θαυμάσια , αλλά η εμπειρία μου είναι ότι ο τρόπος που έχω συνηθίσει να εργάζομαι , προγραμματίζοντας σιγά-σιγά τη σύνθεση μου κλπ δεν είναι κατάλληλη για τις εργασίες αυτές . Μέχρι τη στιγμή που θα έχω τη σωστή σύνθεση ή έκφραση , η εικόνα έχει φύγει . Υποθέτω ότι θέλω να κάνω το αδύνατο και , συνεπώς, δεν κάνω τίποτα .»

11-retrato-de-tina-modotti-para-el-suplemento-unicornio-dibujo-en-tinta-chinaΗ Τίνα Μοντότι προσπαθούσε συνεχώς να πιάσει και να καταγράψει τα γεγονότα της ζωής μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας. Επειδή όμως η ζωή υπόκειται στους νόμους της αλλαγής, έμοιαζε συνέχεια να της ξεφεύγει. Εκείνη όμως είχε μια μοίρα που την έφερνε συνεχώς στο κέντρο των κοινωνικοπολιτικών αλλαγών, εκεί που χτυπάει η «καρδιά» του κινήματος.

Η Μοντότι δεν ήταν μια συνηθισμένη καλλιτέχνης, πόσο μάλλον μια συνηθισμένη γυναίκα. Παιδί ιταλών μεταναστών στις ΗΠΑ, ξεκίνησε ως ηθοποιός του βωβού κινηματογράφου και μοντέλο αλλά άφησε το θέαμα για την δική της δημιουργία πάνω στα ουσιαστικότερα της ζωής. Παρούσα σε όλα τα γεγονότα του 1920 και του 1930, έζησε τις ιστορίες που έγιναν η Ιστορία, στρατεύτηκε στον αγώνα για μια αξιοπρεπή ζωή με δικαιώματα, έζησε σε αναβράζουσες πόλεις και γνώρισε όλους όσους ήταν σημαντικοί, τους ξακουστούς και τους ανώνυμους, τον Χέμινγουεϊ και τους νεαρούς σοσιαλιστές από τη Βιέννη, τον Αιζενστάιν και τους ανήλικους Αστουριανούς, τον Έγκον Κις και τους τελευταίους λαθραίους κομμουνιστές στο Βερολίνο. Στο σπίτι της παρέλασαν δεκάδες πρόσωπα, από τον Ντιέγκο Ριβέρα που την χρησιμοποιεί ως μοντέλο και την εντάσσει σε τοιχογραφίες του ως την Αλεξάντρα Κολοντάϊ και άλλους στρατευμένους στο κομμουνισμό. Η προσωπική της ζωή, γεμάτη πάθη και σημαδεμένη από οριακές ιστορικές στιγμές. Πρώτα ήταν η ελεύθερη σχέση με τον πρωτοπόρο φωτογράφο και μέντορα Έντουαρτ Γουέστον, μετά ο Χαβιέ Γκουερέρο, μέλος του K.K. Μεξικού, ύστερα ο εξόριστος Κουβανός επαναστάτης Χούλιο Αντόνιο Μέλα, που δολοφονήθηκε το 1929. Το 1930 που απελάθηκε από το Μεξικό και βρέθηκε στη Μόσχα για να εργαστεί για το Κόμμα παντρεύεται έναν άλλον επαναστάτη, τον Βιτόριο Βιντόλι, με τον οποίο βρέθηκε το 1934 στον ισπανικό εμφύλιο.

komic-top-10-protagonistas-08-tina-modottiΗ ζωή της μια αντίθεση· από τη μια η εξωτερική όψη του προοδευτικού κύκλου, γεμάτη καλλιτέχνες και διανοούμενους και από την άλλη η σκληρή και επικίνδυνη καθημερινή στράτευση, γεμάτη από αιματοβαμμένα σώματα αγωνιστών ή απεργών δολοφονημένων από τον μεξικανικό στρατό ή από πιστολέρος πληρωμένους από γαιοκτήμονες και εργοδότες. Αλλά και πριν την πολιτική της ένταξη, η μεξικανική κοινωνία την είχε ήδη αντιπαθήσει ως γυμνό μοντέλο αλλά και ως μια μοντέρνα γυναίκα που αδιαφορεί για κάθε στερεότυπο του φύλου της. Είναι χαρακτηριστική η συνομιλία με φίλη της: ο τρόπος ζωής της, το ντύσιμό της, τα γυμνά της έργα, ενόχλησαν της καθολική αστική τάξη περισσότερο από δεκάδες διαδηλώσεις με δρεπάνια και σφυριά. Όπως αλλού σχολιάζει μια άλλη παράπλευρη παρουσία, η νέα της εμφάνιση ως γκρίζας και θλιμμένης κομμουνίστριας ερχόταν σε εμφανή αντίθεση με τους καλλιτέχνες καλεσμένους της.

Στην προσπάθεια του να παρουσιαστεί το έργο της ολοκληρωμένο και να μην μείνει ο αναγνώστης μόνο στην πολιτική της παρέμβαση, γίνεται μια σύντομη αναφορά στο φωτογραφικό της έργο, παραθέτοντας μια σειρά φωτογραφιών κατά την πρώτη περίοδο της παραμονής της στο Μεξικό και το κείμενο της  «Περί φωτογραφίας». Μαθήτρια και σύντροφος του φωτογράφου Έντουαρντ Γουέστον, επηρεάστηκε από το κίνημα της “avant garde” και ως εκ τούτου πειραματίστηκε με διαφορετικά από τα συνήθη κινηματογραφικά μοντέλα. Λάτρης τόσο του αστικού τοπίου του Μεξικού και της αρχιτεκτονικής του, όσο και των ανθρώπων του, προσέδιδε μια λυρική οπτική σε ό,τι φωτογράφιζε.maxresdefault1

Το εγχείρημα της απόδοσης μιας βιογραφίας σε μορφή κόμικ αποτελεί εξ’ αρχής ένα μεγάλο στοίχημα, γιατί τεστάρει τα αφηγηματικά όρια που έχει το κόμικς εν γένει ,πέρα από τα διακυβεύματα που ενυπάρχουν σε μια καθαρή βιογραφία και είναι η μετατροπή της διήγησης σε βιογράφηση και η προσωπική εμπλοκή του βιογράφου. Η διαλεκτική σχέση της αφήγησης με τα καρέ διασφαλίζεται με την «συνεργασία» επί χάρτου του λογοτέχνη Τάιμπο με τον εικονογράφο και δημιουργό του κόμικς de la Calle. Τα μικρά καρέ με τις επιμελώς ατελείς φιγούρες του de la Calle σου δημιουργούν μια αίσθηση ασφυξίας στην σελίδα, ακριβώς όπως ήταν και η ζωή της Τίνας, που «ασφυκτιούσε» από συμπυκνωμένα ιστορικά γεγονότα που καθόρισαν την ιστορία της κοινωνικής πάλης στο Μεξικό και την Λατινική Αμερική. Η πένα του σκιτσογράφου αφιερώνεται εξ’ ολοκλήρου στο ξεδίπλωμα των γεγονότων με τη λογική που προαναφέρθηκε, χωρίς να εμμένει σε φιοριτούρες ή άλλα διακοσμητικά στοιχεία που αποπροσανατολίζουν το μάτι του αναγνώστη. Ο Τάιμπο χαρακτηρίζει την τέχνη του ως ένα «πρωτότυπο νέο – μάνγκα, με προσωπικά μπαρόκ στοιχεία». Γοητευμένος κι αυτός από αυτή την σπάνια προσωπικότητα, αναρωτιέται αν τον ελκύει τον γεγονός πως πίσω της φουντώνουν οι διωγμοί, οι δυσκολίες, η ατυχία, η μόνιμη καταδίωξη, μια ιστορία ηρώων από τον Ζαπάτα, την Λάικα, τον Ντουρίτι ως τον Μαγιακόφσκι και τον Μπένγιαμιν. Στο τέλος ο κομίστας παραδέχεται την αδυναμία του να διηγηθεί την ιστορία της Μοντότι χωρίς να βάλει τις δικές του σκέψεις. Έτσι, το βιβλίο είναι η ιστορία και των δυο τους και η μόνη κατάλληλη γλώσσα είναι εκείνη «που ενώνει τις λέξεις και την εικόνα». Μένει το ερώτημα για ποιο λόγο εκείνη δεν τράβηξε φωτογραφίες τα τελευταία δέκα χρόνια της ζωής της. Απάντηση καμία. Δεν του έμενα παρά να αφήσει ένα αντίτυπο του βιβλίου στον τάφο της, που, όπως ακούστηκε, παρέμεινε για καιρό κι ύστερα είτε έγινε φύλλο και φτερό στον ουρανό του Τσαπουλτεπέκ είτε βρέθηκε στον πάγκο με τα μεταχειρισμένα στην οδό Στασιαστών. Και τα δυο φινάλε τον γαλήνεψαν.

A 1924 portrait of photographer Tina Modotti taken by her lover, Edward Weston

TAGGED:comictina modottiεκδόσεις ΚΨΜτίνα μοντότι
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Pokemon Go: Τι είδαν τα μάτια μας!
Επόμενο άρθρο D. Gray Man – Η μεγάλη επιστροφή
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

ComicΒιβλία

Ποια βιβλία/comics να διαβάσετε δίπλα στο χριστουγεννιάτικο δέντρο;

admin
admin
27 Δεκεμβρίου 2018
ComicΕλληνικά

Ιστορίες Που Κρύβονταν Σε Προφανή Μέρη – Bουτιά στο χιούμορ της καθημερινότητας

Mαίρη Μαυρομάτη
Mαίρη Μαυρομάτη
12 Σεπτεμβρίου 2019
ComicΕλληνικά

Τέρμινους- Comic-ιστορίες ανθρώπων του Εμφυλίου που πάλεψαν για τα όνειρά τους

Αρχοντούλα Βαρβάκη
Αρχοντούλα Βαρβάκη
14 Απριλίου 2018
Comic

Subcomandante Marcos – Ο ποιητικός λόγος των εξεγερμένων EZLN σε comic

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
30 Νοεμβρίου 2019
ComicΕλληνικά

Η Ηρωική Υπόθεση του κου Γκούνεμπεργκ – Μια ιδέα που χάθηκε στο τυπογραφείο

Λάζαρος Κολαξής
Λάζαρος Κολαξής
14 Απριλίου 2020
ComicMarvel

Γιατί δεν πολυγουστάρουμε τους Fantastic Four

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
6 Ιουνίου 2017
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?