Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    «Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Comic > Ελληνικά > Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
ComicΕλληνικά

Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 15 Μαΐου 2025
Τελευταία Ενημέρωση 15 Μαΐου 2025
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Υπάρχοντας σε μια εποχή όπου τα τρανς άτομα διώκονται πλέον ανοιχτά (όσοι και όσες συνεχίζετε να διαβάζετε Χάρι Πότερ, παρακαλώ, στο όνομα όλων των θεών, απλά σταματήστε), η σημασία της ύπαρξης τρανς ιστοριών, σε κάθε επίπεδο και βήμα αυτής της δύσκολης διαδικασίας, είναι ιδιαίτερα σημαντική.Είναι καθοριστικό το να μπορέσουμε να αντιληφθούμε το βίωμα, τις δυσκολίες και την αποδοχή του εαυτού ενός ατόμου που γεννήθηκε με διαφορετικό  φύλο από αυτό στο οποίο νιώθει άνετα.

Και αυτό πρέπει να γίνει, προκειμένου να μην αποδεχόμαστε τυφλά την ετεροκανονικότητα και, πολύ περισσότερο, να μπορέσουμε να έρθουμε κοντά στην αποδοχή. Με αυτή τη λογική, το Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του, από τον Στηβ Στιβακτή  (εκδόσεις Jemma Press) θα ήταν σημαντικό ακόμα και εάν δεν ήταν τόσο καλογραμμένο.

Όμως το γεγονός ότι αποτελεί, όχι μόνο θεματικά αλλά και σχεδιαστικά/σεναριακά μια από τις πιο ενδιαφέρουσες δουλειές που είδαμε σε μια ιδιαίτερα καλή χρονιά για τα ελληνικά κόμικ, το καθιστά ακόμα πιο σημαντικό.

Αντιμέτωπος με την πίεση που τον περιβάλλει, αλλά και συναισθηματικό βάρος της τρανς ταυτότητάς του, καταφεύγει στη φαντασία. Δημιουργεί έναν εναλλακτικό εαυτό, τον Gerard, έναν φανταστικό ήρωα με σπαθί στην πλάτη, που αντιπροσωπεύει όλα όσα ο ίδιος δεν μπορεί να είναι στην πραγματικότητα: θαρραλέος, αποφασιστικός, ελεύθερος. Ο Gerard γίνεται όχι μόνο alter ego του Έκτορα, αλλά και η προσωποποίηση της εσωτερικής του δύναμης.

Ο σαφής διαχωρισμός μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας, με την πρώτη ουσιαστικά να αναδομεί τα γεγονότα της δεύτερης σε μια επική ιστορία, με αρκετά στοιχεία fantasy (και ειδικά ενός κοινού είδους, που θα μπορούσαμε να το δούμε σε μια DnD ιστορία) είναι ένα από τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του κόμικ, με βαθιές πολιτιστικές και ψυχαναλυτικές επιδράσεις. Ο φανταστικός κόσμος που δημιουργεί ο Έκτορας δεν είναι απόδραση με την έννοια της φυγής, αλλά ένας τρόπος να κατανοήσει και να μετασχηματίσει τον πόνο του. Οι ήρωες που συναντά, οι μάχες που δίνει ως Gerard, όλα είναι μεταφορές για τις καθημερινές συγκρούσεις του στην πραγματική ζωή.Η φαντασία γίνεται λοιπόν μηχανισμός αυτοπροστασίας, αλλά και εργαλείο εσωτερικής ενδυνάμωσης. Ο Gerard δεν είναι απλώς μια μάσκα· είναι ο τρόπος με τον οποίο ο Έκτορας μαθαίνει να δίνει χώρο στη φωνή του, να βάζει όρια, να απαιτεί σεβασμό.

Η εναλλαγή μεταξύ της πραγματικότητας και του φανταστικού κόσμου είναι ένα από τα μεγαλύτερα ατού του graphic novel. Ο Στιβακτής καταφέρνει να κινείται με άνεση ανάμεσα στα δύο επίπεδα, δημιουργώντας μια συνεκτική, πολυεπίπεδη αφήγηση που δεν κουράζει αλλά, αντίθετα, εντείνει τη συναισθηματική εμπλοκή του αναγνώστη.

Παράλληλα, το σχέδιο του Στιβακτή δεν λειτουργεί απλώς ως συνοδευτικό της αφήγησης, αλλά αποτελεί έναν ουσιαστικό φορέας της. Με μια γραμμή καθαρή, έντονη, αλλά και συχνά εσωστρεφή, ο καλλιτέχνης χτίζει έναν οπτικό κόσμο που δεν περιορίζεται στην αναπαράσταση της δράσης, αλλά βυθίζεται στην ψυχολογία των χαρακτήρων.

Ο «πραγματικός» κόσμος αποτυπώνεται με αυστηρές γραμμές, περιορισμένη χρωματική παλέτα, και συχνά πνιγηρά καδραρίσματα – σαν να εγκλωβίζουν τον Έκτορα. Αντίθετα, στις σκηνές του φανταστικού κόσμου, το σχέδιο απελευθερώνεται: τα χρώματα γίνονται πιο φωτεινά, οι συνθέσεις πιο ανοιχτές, η κίνηση των χαρακτήρων πιο δυναμική. Εδώ, η φαντασία παίρνει κυριολεκτικά σάρκα και οστά. Η μορφολογική ποικιλία στις σκηνές – από ήρεμα πορτρέτα μέχρι σκηνές έντασης– ενισχύει την αίσθηση εσωτερικής ταραχής και μεταμόρφωσης. Αξιοσημείωτη είναι και η εκφραστικότητα των προσώπων, που αποτυπώνει κάθε ψυχική μετάβαση με ακρίβεια: από την ντροπή στην αποφασιστικότητα, από τον φόβο στην ανακούφιση. Ο Στιβακτής επιλέγει να μην εξιδανικεύσει τους χαρακτήρες του εικαστικά – η απόδοση των σωμάτων είναι ρεαλιστική, οι λεπτομέρειες πολλές, τα σώματα βαραίνουν από τις εμπειρίες τους. Αυτή η  προσέγγιση δίνει στο έργο μια σπάνια εικαστική ειλικρίνεια. Επιπλέον, η σκηνοθεσία των καρέ χρησιμοποιείται δημιουργικά, με ποικιλία στο μέγεθος και την τοποθέτηση τους. Σε κρίσιμες συναισθηματικές στιγμές, ο Στιβακτής δεν διστάζει να εγκαταλείψει τα καρέ τελείως και να αφήσει το σχέδιο να «ξεχειλίσει», εντείνοντας τη συναισθηματική φόρτιση.

Όσον αφορά το σενάριο, παρά τον έντονο βιωματικό και αυτοβιογραφικό του τόνο, δεν καταφέρνει πάντα να αποφύγει κάποια κλισέ. Για παράδειγμα, ο χαρακτήρας του πατριού είναι σίγουρα ένας ανθρωπότυπος που όλα τα άτομα στην Ελλάδα μπορούμε να αναγνωρίσουμε, αυτός του τοξικού μάτσο τύπου, όμως τελικά δεν εξελίσσεται σε κάτι περισσότερο από αυτό. Ταυτόχρονα, ενώ το ενδιαφέρον του κόμικ είναι η εξωτερική αποδοχή και όχι τόσο η εσωτερική αναζήτηση, το πλάσιμο μιας νέας ταυτότητας από αυτής που είχε οριστεί στη γέννηση, βιολογική και κοινωνική, είναι ίσως μια χαμένη ευκαιρία το να μην υπάρχουν έστω κάποιες εκλάμψεις αυτής της αναζήτησης. Αν και κατανοείται το ότι το coming out είναι μια τρομερά αγχωτική διαδικασία και για πολλά άτομα του LGBTQ χώρου ισοδυναμεί με την κοινωνική τους γέννηση…

Επιλογικά, Το Gerard ή Το Σπαθί στην Πλάτη Του  είναι ένα από τα πιο συγκινητικά και ώριμα graphic novels των τελευταίων χρόνων. Δεν είναι απλώς ένα βιβλίο για την τρανς ταυτότητα – είναι ένα βιβλίο για τον αγώνα κάθε ανθρώπου να βρει τη φωνή του μέσα στον θόρυβο της κανονικότητας. Με βαθιά ενσυναίσθηση, εικαστική ποιότητα και μια αφήγηση που δεν φοβάται να αγγίξει τα δύσκολα, ο Στηβ Στιβακτής παραδίδει ένα έργο που θα μιλήσει όχι μόνο στους νέους, αλλά και σε κάθε αναγνώστη που έχει νιώσει έστω και μια φορά στη ζωή του τη δύναμη – ή την ανάγκη – να φανταστεί έναν καλύτερο κόσμο.

TAGGED:GerardGerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη ΤουJemma PressSteve Stivaktistrans comicΕΒΚ
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
Επόμενο άρθρο Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
5 Ιουνίου 2025
«Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
30 Μαΐου 2025
Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
3 Ιουνίου 2025
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

ComicComic Cultura

Αφιέρωμα: Diversity – Ελληνικά κόμικς και διαφορετικότητα

admin
admin
30 Ιουνίου 2019
ComicΕλληνικά

TEZA Omnibus – Οι παράλληλες ζωές των ανεπιθύμητων συγκατοίκων

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
28 Μαρτίου 2022
ComicΕλληνικά

Χαρακώματα: Ιστορίες από την οδό Γάγγραινας – Η παράνοια του πολέμου και η ειρωνεία της ζωής

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
31 Δεκεμβρίου 2018
ComicΕλληνικά

1800: 2. Ελένη – Η Γυναίκα πρωταγωνίστρια με φόντο την προεπαναστατική ελληνική περίοδο.

Aθηνά Κακλαμάνη
Aθηνά Κακλαμάνη
31 Μαΐου 2019
ComicΕλληνικά

Μυστήρια Πράγματα – Κι αν τα παραμύθια της γιαγιάς δεν ήταν τελικά παραμύθια;

Aθηνά Κακλαμάνη
Aθηνά Κακλαμάνη
21 Ιουνίου 2019
ComicΕυρωπαϊκά

Belzebubs- Η χαρούμενη πλευρά του death metal

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
6 Απριλίου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?