Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Barbie- Life in plastic, Ιt’s fantastic?
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Barbie- Life in plastic, Ιt’s fantastic?
Cinema

Barbie- Life in plastic, Ιt’s fantastic?

Σάντρα Δημητρέλου
Από Σάντρα Δημητρέλου
Δημοσιεύτηκε 22 Ιουλίου 2023
Τελευταία Ενημέρωση 29 Δεκεμβρίου 2023
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Ήταν Σεπτέμβριος του 2009 όταν διατυπώθηκε για πρώτη φορά η ιδέα για μία ταινία βασισμένη στην δημοφιλέστερη κούκλα όλων των εποχών. Τότε, η εταιρεία κατασκευής του παιχνιδιού, Mattel, είχε συνάψει συμφωνία με την Sony η οποία αγνοώντας κάθε προθεσμία και μέσα από πολλές συγκρούσεις και συνεχείς αλλαγές στο δημιουργικό και παραγωγικό τμήμα της ταινίας και στην διαλογή των πρωταγωνιστών, δεν κατάφερε ποτέ να ολοκληρώσει τα γυρίσματα. Τον Οκτώβριο του 2018, πια, τα δικαιώματα είχαν περάσει στην Warner Bros και το όνομα της Margot Robbie για τον ομώνυμο ρόλο ήταν ήδη στην κορυφή της λίστας.

Τον Ιούλιο του 2021, μάθαμε πως η Greta Gerwig (Little Women, Lady Bird) θα ξανασυνεργαστεί με το ταίρι της στον κινηματογράφο και την ζωή, Noah Baumbach (Marriage Story, Frances Ha), και θα αναλάβει την σκηνοθεσία της ταινίας και πως ο Ryan Gosling θα έχει επιτέλους τον ρόλο του Ken, δίπλα στην Barbie Margot Robbie. Έκτοτε ακολούθησε ένα φρενήρες promotion, το οποίο μεταξύ άλλων περιελάμβανε και το απόλυτο meme-hashtag “Barbenheimer”, αφού το ροζ σύμπαν της Gerwig έμελλε να ανταγωνιστεί το σοβαρό και σκοτεινό εκείνο σύμπαν της τελευταίας ταινίας του Chistopher Nolan, Oppenheimer, κάνοντας πρεμιέρα ακριβώς την ίδια μέρα.
Πράγμα που προφανώς ζώντας στην Ελλάδα δεν είχαμε την τύχη να βιώσουμε.

Η αλήθεια είναι πως, ένα τόσο επιθετικό μάρκετινγκ για κάποιο όχι τόσο blockbuster τύπου φιλμ ίσως είχαμε να δούμε από το remake του IT ή, μιλώντας ξανά για τον ασταμάτητο σχολιασμό στα social media, στις indie παραγωγές της A24. Η ανακοίνωση του ολοκληρωμένου καστ συνοδευόταν από δεκάδες ειδικά διαμορφωμένα για τον καθένα ξεχωριστά posters, τα trailers διαδέχονταν το ένα το άλλο μέχρι και μια βδομάδα πριν την πρώτη παγκόσμια προβολή, με κορυφαίο, ασφαλώς, το πρώτο teaser-φόρο τιμής στο Space Odyssey του Stanley Kubrick, το Google πετάει ακόμα ροζ πυροτεχνήματα όταν κάποιος αναζητήσει κάτι που αφορά το έργο.

Όλα αυτά πληρούσαν αδιαμφισβήτητα τις προδιαγραφές για ένα έργο που τόσα χρόνια δεν ξέραμε πόσο ανάγκη το είχαμε, προετοίμαζαν το κινηματογραφικό κοινό, δε, για την θέαση της, ήδη, πιο ανατρεπτικής ταινίας των 20s, δημιουργία μίας εξίσου έως τώρα ανατρεπτικής σκηνοθέτιδος με σοβαρές αναφορές στο female gaze.

Η ιστορία αρχίζει με την αφήγηση της Helen Mirren, έναν πρόλογο που εξηγεί το πώς η Barbie κατάφερε να εδραιωθεί στον κόσμο των παιδιών και να αποτελέσει το πιο αγαπημένο παιχνίδι, ενσαρκώνοντας στιγμές από την μετέπειτα ζωή τους, για τα κορίτσια που οι μέχρι τότε κούκλες τους απλώς τα εκπαίδευαν για να γίνουν μητέρες.

Μεταφερόμαστε στο Barbieworld, εκεί όπου η ζωή μοιάζει ουτοπική, είναι κάθε μέρα η ίδια, άλλα αυτό δεν δείχνει να πειράζει καμία από τις Barbie ή από τους Ken που φαίνεται να ζουν αρμονικά σε ένα άκρως μητριαρχικό περιβάλλον. Αυτό, βέβαια, δεν θα κρατήσει πολύ, αφού η πρωταγωνίστρια, το μοντέλο της στερεοτυπικής Barbie, όπως την αποκαλούν, αρχίζει να έχει δυσμενείς σκέψεις για το μέλλον, πράγμα που την οδηγεί σιγά σιγά στο να αποβάλει τα Barbie-χαρακτηριστικά της και να βυθίζεται ολοένα και περισσότερο στην υπαρξιακή κρίση.

Λύση στο πρόβλημά της θα δώσει η γνωστή στις γειτονιές του Barbieworld και ως “Weird Barbie”, εξηγώντας της πως η πηγή όλων αυτών συνδέεται με τον πραγματικό κόσμο, στον οποίο και πρέπει να ταξιδέψει. Κάνοντας -απρόθυμα- αυτό το ταξίδι με τον δικό της Ken και φτάνοντας να γνωρίσουν τους κοινούς θνητούς, συνειδητοποιούν ότι η ζωή δεν είναι όπως την ήξεραν μέχρι τώρα. Η Barbie πιστεύοντας ότι όλα τα θέματα του φεμινισμού και των ίσων δικαιωμάτων έχουν λυθεί-ή μην ξέροντας καν ότι υπάρχουν-, έρχεται αντιμέτωπη με την σκληρή κανονικότητα της πατριαρχίας και του μισογυνισμού, τον οποίο και βιώνει σε υπέρτατο βαθμό όταν καταδιώκεται από τον διευθυντή της ίδιας της Mattel (Will Ferrel). Από την άλλη, ο Ken, ενθουσιασμένος από αυτό το πατριαρχικό μοντέλο, είναι έτοιμος να γυρίσει πίσω στους κλώνους του και μαζί να κυριαρχήσουν, δημιουργώντας το δικό τους “Kendom” βασίλειο.

Παρακολουθώντας την πλοκή να αλλάζει συνεχώς και η προσοχή να στρέφεται συνεχώς αλλού, μαρτυρείται η ανομοιομορφία του σεναρίου. Η ταινία, δυστυχώς, έχει χάσει την ζωντάνια της από το πρώτο μισάωρο και τα νοήματά της ολοένα και ξεθωριάζουν.

Συνηθισμένοι πια στην συρροή αυτοαναφορικότητας στον κινηματογράφο και την τηλεόραση των τελευταίων χρόνων, ίσως εδώ να παραβλέψουμε το υπερβολικά meta στοιχείο, κυρίως στις σκηνές που μεσουρανεί ο Ryan Gosling, παίζοντας τον ρόλο της ζωής του και προσφέροντας αλλεπάλληλες literally me στιγμές ή στο ολιγόλεπτο standout του Michael Cera -αν και μέχρι και αυτό σε κάποιες σκηνές φαίνεται ελάχιστα εκβιασμένο.

Ως παιδί που οι γονείς του ίσως χρειαζόταν να πληρώνουν δεύτερο σπίτι για να ζουν μόνο οι Barbie μου μέσα, αλλά και ως ενήλική, η ταινία αυτή δεν είχε να μου προσφέρει ούτε μισή στιγμή νοσταλγίας. Ως λάτρης της κινηματογραφικής και προσωπικής πορείας της Gerwig, δεν γινόταν παρά να περιμένω μία σαφή, υποδειγματική τοποθέτηση για την εκμετάλλευση και την αντικειμενοποίηση των γυναικών, όταν μάλιστα μιλάμε κυριολεκτικά για κούκλες. Αντ’ αυτού, η ταινία καταλήγει να εξετάζει με περισσότερη επιείκεια την ευθραυστότητα των αντρών (male fragility) και να επεξηγεί την έννοια του φεμινισμού εντελώς επιδερμικά με ένα ολιγόλεπτο κήρυγμα, γεμάτο από τσιτάτα, απευθυνόμενο σαν σε οκτάχρονο παιδάκι, για να επέλθει τελικά το γενικευμένο συμπέρασμα του πόσο δύσκολο είναι να ζεις, να ορίζεις τον εαυτό σου, να ανήκεις κάπου.

Δεν ξέρω αν η παραγωγή με την υπογραφή της Mattel στέρησε από το Barbie τον επαναστατικό χαρακτήρα και την συνοχή που απαιτούνταν, σίγουρα, όμως, προσέφερε στην εταιρεία ένα δίωρο διαφημιστικό σποτ με το οποίο θα ασχολούμαστε πολύ όλη την χρονιά.

TAGGED:Barbiegreta gerwigOpenheimer
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Sister Outsider – Μία Μαύρη γυναίκα, μαχήτρια και ποιήτρια «που κάνει τη δουλειά της» 
Επόμενο άρθρο Κλασσικές ιστορίες τρόμου – Η επανασύνδεση μας με το αρχέγονο
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
14 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

CinemaΑνασκοπήσειςΑνασκόπηση 2019Ανασκόπηση 2020Σειρές

Οι καλύτερες εφηβικές ταινίες και σειρές για το 2019/2020

Mαίρη Μαυρομάτη
Mαίρη Μαυρομάτη
31 Ιανουαρίου 2021
Cinema

Lady Bird – Μια indie ιστορία ενηλικίωσης για όσα αγνοούσαμε τότε

Έφη Kαραχάλιου
Έφη Kαραχάλιου
29 Δεκεμβρίου 2023
CinemaExclusiveΑνασκοπήσειςΑνασκόπηση 2023

Σινεμά με πλακάτ, αίθουσες κλειστές– Οι 10 καλύτερες ταινίες του 2023

admin
admin
7 Φεβρουαρίου 2024
CinemadefaultΑνασκόπηση 2023

Mon amour, mon ami- Οι καλύτερες νεανικές (ρομαντικές και μη) ταινίες για το 2023

Mαίρη Μαυρομάτη
Mαίρη Μαυρομάτη
3 Μαρτίου 2024
Comic

Οι 10 σκηνοθέτες που ψηνόμαστε να κάνουν comic book ταινία (και ποια)

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
16 Ιουλίου 2019
Cinema

Little Women – Παράλληλοι βίοι, φεμινιστικοί

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
20 Μαΐου 2020
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?