Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: J’ ai perdu mon corps – Ένα χέρι που χάνει το σώμα του και ψάχνει όσο κι εμείς
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > J’ ai perdu mon corps – Ένα χέρι που χάνει το σώμα του και ψάχνει όσο κι εμείς
Cinema

J’ ai perdu mon corps – Ένα χέρι που χάνει το σώμα του και ψάχνει όσο κι εμείς

Αρχοντούλα Βαρβάκη
Από Αρχοντούλα Βαρβάκη
Δημοσιεύτηκε 20 Μαΐου 2020
Τελευταία Ενημέρωση 20 Ιουλίου 2020
5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Το «Έχασα το σώμα μου» («J’ ai perdu mon corps» στο γαλλικό πρωτότυπο και εναλλακτικά «I lost my body» για αναζήτηση στο Netflix κλπ) είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Jérémy Clapin και κατάφερε να κατακτήσει κριτικούς και κοινό. Είναι η πρώτη ταινία animation που κέρδισε το μεγάλο βραβείο της Εβδομάδας Κριτικής, του παράλληλου τμήματος του Φεστιβάλ Καννών με τις πρώτες και δεύτερες ταινίες νέων σκηνοθετών. Δεν είναι ένα animation φτιαγμένο για παιδιά. Είναι μια ιστορία για τις αγωνίες μας.

Το ιδιαίτερο σενάριο της ταινίας είναι βασισμένο στο βιβλίο «Happy Hand» του Guillaum Laurant (σεναριογράφου της «Amelie» και συν-σεναριογράφου της ταινίας «Ατέλειωτοι αρραβώνες»), ο οποίος συμμετείχε και στην κινηματογραφική προσαρμογή. Ένας νέος άντρας χάνει το χέρι του σε ένα ατύχημα. Όταν το κομμένο χέρι θα δραπετεύσει από το εργαστήριο (;) όπου φυλάσσεται, θα αρχίσει να ψάχνει το σώμα που έχει χάσει. Αυτό δεν είναι εύκολη υπόθεση για ένα χέρι. Θα περάσει πολλά τριγυρνώντας στο Παρίσι, που είναι πάντα παρόν στο φόντο ως μια μεγάλη πόλη, αλλά αυτή η περιπέτεια είναι μόνο ένας μέρος της ταινίας. Η αφήγηση γίνεται σε τρεις χρόνους. Όσο παρακολουθούμε την προσπάθεια του αποφασισμένου χεριού, λίγο πιο πίσω χρονικά βλέπουμε τη ζωή του νεαρού Naoufel (στον οποίο ανήκει το χέρι) και η αφήγηση αυτή ξεκινάει λίγο καιρό πριν το ατύχημα, και ακόμα πιο πίσω με ασπρόμαυρο σχέδιο βλέπουμε τη ζωή του Naoufel όταν ήταν παιδί. Οι τρεις ιστορίες θα ολοκληρωθούν μαζί στο τέλος της ταινίας ή καλύτερα θα συναντηθούν στο τέλος της ταινίας. Η «ολοκλήρωση» εδώ μοιάζει πιο πολύ με ένα βήμα μετέωρο, που δεν ξέρουμε πού θα καταλήξει αλλά ξέρουμε ότι πρέπει να γίνει. Είναι το ζητούμενο της ταινίας αλλά δεν ξέρουμε αν έρχεται. Δεν ξέρουμε αν είναι εφικτή. Ξέρουμε μόνο ότι μπορούμε να πάμε κόντρα σ’ αυτό που μοιάζει να είναι το πεπρωμένο μας.

Φυσικά αυτό που πολύ θα θελήσει κάποιος να δει σ αυτή την ταινία, αυτό που θα ήταν και η πρόκληση για τους δημιουργούς, είναι το χέρι. Το Χέρι είναι χαρακτήρας με προσωπικότητα, με παρελθόν, με βούληση. Ταυτόχρονα είναι πάντα το χέρι του Naoufel. Και όλα αυτά αποδίδονται με την κίνησή του, γιατί δεν μας μιλάει. Κινείται όπως κινείται ένα αληθινό χέρι αλλά φαίνεται να σκέφτεται, να βλέπει, να ακούει, να έχει αισθήσεις και συναισθήματα. (Έτσι κι αλλιώς τα χέρια μας δεν «νοιώθουν» όσα νοιώθουμε κι εμείς;) Ο θεατής πολλές φορές βλέπει τον κόσμο μέσα από τα μάτια του Χεριού, για να ταυτιστεί ευκολότερα μαζί του. Και υπάρχουν κι αυτά τα πλάνα, στα οποία δεν εμφανίζεται ολόκληρο, που μας θυμίζουν ότι είναι το χέρι κάποιου. Σαν να κάνουμε κοντινό στο χέρι ενός ανθρώπου, το υπόλοιπο σώμα του οποίου μένει εκτός κάδρου. Το Χέρι είναι πάντα το χέρι του Naoufel και οι αναμνήσεις του Χεριού είναι οι αναμνήσεις του Naoufel.

Αυτός ο αμίλητος χαρακτήρας ήταν λογικό να απαιτήσει από τους δημιουργούς μεγάλη προσοχή στην απόδοση της κίνησης. Χωρίς να λέμε ότι το έκαναν μόνο για αυτό, μπορούμε να πούμε ότι τα κατάφεραν. Χρησιμοποίησαν ένα συνδυασμό τεχνικών. 2D και 3D σχεδιασμός και αληθινές κινήσεις των ηθοποιών που έδωσαν τις φωνές τους ή και του ίδιου του Clapin ως πρότυπα, όλα μαζί οδήγησαν σε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα, μια ταινία κινουμένων σχεδίων που αναδεικνύει το σχέδιο αλλά και την κίνηση. Οι ήχοι της πόλης, ο λόγος, οι ερμηνείες (Hakim Faris, Victoire du Bois) και η μουσική (Dan Levy) είναι βέβαια ανάλογης ποιότητας.

Αυτά τα μέσα χρησιμοποιούνται με έναν έξυπνο τρόπο. Το στοιχείο που κυριαρχεί είναι η μελαγχολία της μοναξιάς και της αναζήτησης είτε πρόκειται για την αγωνία του Χεριού είτε πρόκειται για τις αγωνίες του Naoufel, αλλά το ύφος δεν είναι σταθερό. Αλλάζει, όταν υπάρχει η ευκαιρία, αφήνοντας στοιχεία τρόμου και περιπέτειας να φτιάξουν μια ποικιλία που με ένα όχι και τόσο ομοιογενές παζλ κάνει τον χρόνο να περνάει γρήγορα.

Το «Έχασα το σώμα μου» είναι μια ενδιαφέρουσα αφήγηση. Αυτή η βασική ιστορία τόλμης, αναζήτησης και σύγκρουσης με το παρόν που απειλεί να καθορίσει το μέλλον ξεδιπλώνεται μαζί με την καθημερινότητα ενός νέου εργαζόμενου, ενός νέου που προσπαθεί μόνος του να τα βγάλει πέρα ανάμεσα σε ό,τι ονειρεύτηκε και τη σκληρότητας μιας σύγχρονης πόλης. Mια ιστορία που σίγουρα έχει κάτι να μας πει και βρήκε και έναν έξυπνο τρόπο να το κάνει.

TAGGED:Dan LevyGuillaum LaurantHakim Farishappy handJérémy ClapinNaoufelNetflixVictoire du Bois
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΑρχοντούλα Βαρβάκη
Η Αρχοντούλα Βαρβάκη πέρασε από το γνωστό εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, γιατί το γράμμα της από τη σχολή μαγείας χάθηκε και γιατί είναι πολύ νωρίς για την Ακαδημία του Αστροστόλου. Παρ' όλα αυτά νοιώθει μέλος της γαλαξιακής μαγικής κοινότητας.
Προηγούμενο άρθρο Ο Ryan Murphy μας καλωσορίζει στο νέο Hollywood
Επόμενο άρθρο SmassPodcasts #8: Born to Flex – Cardi B
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
14 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

ΟΑ – Η πνευματική υπερβατικότητα συναντά την επιστημονική φαντασία

Aθηνά Κακλαμάνη
Aθηνά Κακλαμάνη
2 Απριλίου 2019
Cinema

The Witcher: The Nightmare of the Wolf – Πριν τον Geralt ήταν ο Vesemir

Aθηνά Κακλαμάνη
Aθηνά Κακλαμάνη
28 Δεκεμβρίου 2021
Cinema

Doctor Strange in the Multiverse of Madness – Η τρέλα δεν πάει στα βουνά, αλλά στα σύμπαντα

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
10 Μαΐου 2022
Σειρές

Οι 10 καλύτερες νέες σειρές του 2017

admin
admin
4 Ιανουαρίου 2018
Σειρές

Tuca & Bertie – Ο σουρεαλ φεμινισμός που είχαμε ανάγκη

Χρυσάνθη Παπουτσιδάκη
Χρυσάνθη Παπουτσιδάκη
17 Ιουνίου 2019
Σειρές

Δέκα fun facts για να δείτε πισω από τον σκοτεινό καθρέπτη του Black Mirror

admin
admin
26 Ιουλίου 2020
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?