Μια συνήθης λογοτεχνική παράδοση, κυρίως μέχρι τα μέσα του περασμένου αιώνα, ήταν η δημοσίευση πολλών ιστοριών σε συνέχειες μέσα από εφημερίδες πολύ πριν εκδοθούν και ως βιβλία. Οι noir ιστορίες ήταν ένα είδος που κατείχε σε μεγάλο βαθμό τη μερίδα του λέοντος αυτής της λογοτεχνικής συνήθειας. Έργα μεγάλων συγγραφέων αστυνομικών ιστοριών όπως του Raymond Chandler μεταξύ πολλών άλλων και του Γιάννη Μαρή από τα μέρη μας, δημοσιεύθηκαν πρώτα στον τύπο και πέρασαν πολλά χρόνια πριν βρουν τη θέση τους σε βιβλιοδετημένες εκδόσεις.
Μια μερική και μοντέρνα αναβίωση της εν λόγω συνήθειας πράττεται εν μέρει από τις εκδόσεις Red n’ Noir και το διαδικτυακό τους περιοδικό όπου πέρα από άρθρα ιστορικά και μη, θα βρει κανείς και μικρές ιστορίες συνέχειες εξαιρετικά ιδιαίτερων και σπάνιων ειδών όπως Μεταπάλπ, Κατσαπάλπ, Ρετροπάλπ. Μία από αυτές τις ιστορίες αποτελεί εκείνη του διδύμου Μαν και Στελάν,η οποία μετά από επτά επεισόδια, πήρε τον δρόμο για το τυπογραφείο και παρουσιάζεται στο κοινό με τον τίτλο Οι περιπέτειες των Μαν και Στελάν: B-Zombie. Το ναρκωτικό της έριδας. Συγγραφικός δημιουργός είναι ο Τάσος Θεοφίλου και εικαστική δημιουργός η Chrispy Shift για μία ακόμη φορά μετά τον Οθέλο (εκδόσεις ΚΨΜ, 2017) και το Bad Choices (εκδόσεις Red n’ Noir, 2019).
Όπως οι ίδιοι οι δημιουργοί το παρουσιάζουν, οι περιπέτειες των Μαν και Στελάν είναι μία εικονογραφημένη μεταπάλπ γουέστερν νουβέλα, και κατά τη διάρκεια της ιστορίας ο αναγνώστης μπορεί να βρει στοιχεία που να δικαιολογούν υπέρ του δέοντος την παραπάνω περιγραφή.
Πρωταγωνιστές όπως καθίσταται αρκετά σαφές είναι ο Μαν (Μανώλης Καρατζάς) και ο Στελάν (Στέλιος Χαραλαμπόπουλος). Ο πρώτος επιστρέφει στην Αθήνα μετά από έναν χρόνο στην Ιντερπόλ και ο Στελάν τον περιμένει στο αεροδρόμιο ώστε να τον καλωσορίσει πάλι στην αγκαλιά της Ελληνικής Αστυνομίας. Στο δρόμο για την πόλη θα εμπλακούν σε μία οδομαχική κατάσταση με ένα έτερο αμάξι και με τη λήξη της θα βρεθεί στην κατοχή των επιβαινόντων ένα νέο ναρκωτικό, το B-Zombie. Η ουσία αυτή φαίνεται πως είναι αρκετά διαδεδομένη στο εξωτερικό αλλά με μικρή μέχρι στιγμής παρουσία εντός συνόρων και, όπως αναφέρει το πρωταγωνιστικό δίδυμο, είναι σχετικά άγνωστη στους κύκλους των αστυνομικών καθώς μέχρι στιγμής η αστυνομία δε φαίνεται να έχει κάποιο κέρδος από αυτή.
Εν συνεχεία οι Μαν και Στελάν, στην προσπάθειά τους για την πάταξη του εν λόγω ναρκωτικού θα βρεθούν απέναντι στον υπόκοσμο της αθηναϊκής νύχτας, σε διεφθαρμένους μπάτσους και σε βίαιες καταστάσεις, χαρακτηριστικά στοιχεία μιας παλπ ιστορίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η γραφή είναι απλή και γρήγορη με χιουμοριστικά στοιχεία, χωρίς ιδιαίτερη ανάπτυξη χαρακτήρων και περιττές περιγραφές αλλά δίνοντας βάση στην ροή της ιστορίας θυμίζοντας σε μεγάλο βαθμό τις προαναφερθείσες ιστορίες συγγραφέων όπως ο Raymond Chandler.
Τα σχέδια της Chrispy Shift, πλαισιώνουν το κείμενο εξαιρετικά, καθώς χωρίς να έχουμε να κάνουμε με ένα comic αλλά με εικόνες που συνοδεύουν την ιστορία, δίνουν ένα επιπλέον χρώμα στο περιεχόμενο. Η σχεδιαστική τεχνοτροπία και ύφος φυσικά δε θα μπορούσε να απέχει από την παλπ αισθητική του κειμένου παρουσιάζοντας έτσι μία πολύ προσεγμένη και ταιριαστή σύνθεση.
Εν κατακλείδι, Οι περιπέτειες των Μαν και Στελάν είναι μια τυπική από άποψη περιεχομένου και δομής παλπ ιστορία, έχοντας όλα τα χαρακτηριστικά που την κάνουν μια ενδιαφέρουσα αναγνωστική παρέα. Περιμένοντας τα επόμενα επεισόδια της ιστορίας λοιπόν, μια βόλτα στο διαδικτυακό περιοδικό Red n’ Noir για επιπλέον αντίστοιχες ιστορίες, φαντάζει ιδανική επιλογή.