Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
    33 Λεπτά Ανάγνωσης
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    25 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Θησαυρός της Λαβυρίνθου – Η περιπέτεια που έγινε συλλογικός αγώνας
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ultimate Invasion – Ένας Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος χωρίς… υπερήρωες
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Προφητεία του Αρμαντίλλο – Γνωριμία με το κομιξικό σύμπαν του Zerocalcare
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    «Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μανιτουάνα -Οι Χίλιες Νήσοι των Μοχώκ και η γέννηση του αμερικάνικου έθνους
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Δρόμος προς την Αποβάθρα Γουίγκαν – Η οργουελική συμμετοχική παρατήρηση της εργατικής τάξης
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
    Tελευταίος Μονόκερως – Ένα παραμύθι για μεγάλα παιδιά
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Yellowface – Πώς κατασκευάζεται ένα best seller;
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Sinners – Βρικόλακες, blues και κοινοτικό τραύμα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Stay Wicked γιατί στο Οζ τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    25 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Suicide Squad* Fans εναντίον κριτικών και στην μέση μια χαμένη θεωρία!
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Suicide Squad* Fans εναντίον κριτικών και στην μέση μια χαμένη θεωρία!
Cinema

Suicide Squad* Fans εναντίον κριτικών και στην μέση μια χαμένη θεωρία!

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 6 Αυγούστου 2016
Τελευταία Ενημέρωση 2 Νοεμβρίου 2018
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Στις 5 Αυγούστου βγήκε στις αίθουσες (του άλλου κόσμου, όχι στην Ψαροκώσταινα) το πολυαναμένομενο Suicide Squad της DC. Το hype για την ταινία αυτή ήταν τεράστιο και είχε ενισχυθεί από μια διαφημιστική καμπάνια που μας υποσχόταν μια ταινία διαφορετική από τις δύο προηγούμενες, το τραγικό Man of Steel και το αμφιλεγόμενο BvS: Dawn of Justice (η δική μας άποψη εδώ). Πολλοί πίστεψαν πως ήρθε ο καιρός να κατακτήσει και η DC το μερίδιο της κινηματογραφικής επιτυχίας που της αξίζει, τόσο εμπορικά, όσο και καλλιτεχνικά. Και ενώ το πρώτο φαίνεται πως θα το επιτύχει, συναντά απροσδόκητα εμπόδια στο δεύτερο.

Όπως συνέβη και με τους προκατόχους τους, οι κριτικοί έθαψαν το Suicide Squad,  κατηγορώντας το για μονοδιάστατους χαρακτήρες ανεπαρκώς δομημένους, τεράστια λάθη στο μοντάζ και στον ρυθμό αλλά και τρομακτικά κενά στην πλοκή, πράγματα για τα οποία ένας τόσο ταλαντούχος σκηνοθέτης όπως ο David Ayer (Training Day, Fury, End of Watch) δεν έχει καμιά δικαιολογία. Συνολικά, το Suicide Squad  δεν κατάφερε να πιάσει ούτε την βάση του 50% στην δημοφιλή πλατφόρμα Rotten Tomatoes, η οποία συγκετρώνει τις κριτικές και αποφαίνεται αν μια ταινία αξίζει ή όχι, με  ένα αρκετά μονοδιάστατο σύστημα είναι η αλήθεια.

suicide-squad-assembled

Όπως ήταν φυσικό, οι ορκισμένοι fans της DC δεν μπορούσαν να ανεχθούν αυτή την τρίτη συνεχόμενη αποτυχία και ξέσπασαν, όχι εναντία στο στούντιο της Warner Bros, που κατέχει τα δικαιώματα για τους χαρακτήρες της DC, όχι ενάντια στην αγαπημένη τους εταιρεία, αλλά ενάντια στους κριτικούς, τους οποίους κατηγορούν πως δεν ξέρουν πως να “διαβάζουν” μια comic book movie και  πως δεν ξέρουν τους χαρακτήρες και την ιστορία τους. Κάποιοι μάλιστα το πήγαν ένα βήμα παραπέρα, ουρλιάζοντας πως η Marvel δωροδοκεί τους κριτικούς για να βγάλει από την μεση τον ανταγωνισμό!

690067

Πέρα από την γελοιότητα της τελευταίας κατηγορίας, οι κραυγές των fans δεν είναι εντελώς αδικαιολόγητες. Το είδος των comic book ταινιών μπορεί να εμφανίστηκε πριν από περίπου 40 χρόνια στον κινηματογράφο ως ένα αναπόσπαστο κομμάτι της μαζικής κουλτούρας, ωστόσο κανείς δεν μπήκε στον κόπο, μέχρι πολύ πρόσφατα να προβεί σε μια βαθιά και αναγκαία κινηματογραφική και πολιτισμική ανάλυση του είδους. Πολλοί κριτικοί προέβησαν σε γενικεύσεις και ανακρίβεις, ταυτίζοντας το με παλαιότερα είδη, όπως τις περιπέτειες ή τις  παιδικές ταινίες και δεν ασχολήθηκαν περαιτέρω. Οι ταινίες της Marvel πχ, ταιριάζουν σε αυτό το προφίλ και για αυτό οι κριτικοί δεν δυσκολεύτηκαν στην ανάγνωση τους, αμελώντας βέβαια να κοιτάξουν βαθύτερα. Έτσι αμελήθηκαν να σχολιαστούν, ή ακόμα χειρότερα, θεωρήθηκαν αρνητικά χαρακτηριστικά όπως η συνεκτικότητα, το wold-building φαινόμενο και η ανεκτίμητη ελευθερία  να μεταπηδά από ιστορία σε ιστορία, από  subplot σε subplot, μοιάζοντας την ικανότητα που προσφέρει το θέατρο στο να απελευθερώνει τον θεατή από το βλέμμα του σκηνοθέτη, κάτι που άλλα είδη, που κουβαλούν ακόμα το μυθιστορηματικό χαρακτήρα του κινηματογράφου δεν μπορούν να καταφέρουν.

maxresdefault (1)

Ταυτόχρονα, πολλοί κριτικοί όντως δεν είναι γνώστες των υποθέσεων του comic, πολλοί άκουσαν Suicide Squad και δεν ήξεραν ούτε  τι ήταν ούτε ποιοι το αποτελούν, στερώντας από τους εαυτούς την δυνατότητα μιας μετα-ανάγνωσης της ταινίας, κάτι που ο μέσος θαυμαστής της 9ης τέχνης μπορεί να κατέχει. Αλλά…

3103474-4+suicidesquad

Πρόκειται για κινηματογράφο, όχι comic. Πρόκειται για μεταφορά μιας ιστορίας από ένα μέσο με κάποιους κανόνες σε ένα άλλο, με τους δικούς τους, εντελώς ξεχωριστούς νόμους, ισορροπίες, θεματικές και εργαλεία. Είναι τουλάχιστον αφελές να πιστεύει κανείς πως ένα καλό comic θα γίνει καλή ταινία, όση προσπάθεια και να καταβλήθεί από μέρους των συντελεστών, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του την έκταση της ιστορίας, τα χαρακτηριστικά που μπορούν ή όχι να μεταφερθούν, την κατεύθυνση που θέλει να δώσει το στούντιο ή ο σκηνοθέτης και δεκάδες άλλα στοιχεία που δεν υπάρχουν στα comic, αλλά αποτελούν καθημερινότητα για έναν κινηματογραφιστή.

suicide-squad-4-xlarge-xlarge_trans++BMBtrJBuEIV8-pdoIacQXwhYw47JR9Dkrh65Foso7qc

Η σύμπυξη ή η επέκταση, ο χρόνος, το πως θα κυλά η ιστορία χρονικά, το τι θα τονιστεί και τι όχι, το τι θα κοπεί στο μοντάζ ή όχι είναι καθαρά τεχνικά χαρακτηριστικά που ένας fan της DC μπορεί να αγνοεί αλλά ένας σκηνοθέτης είναι υποχρεωμένος να κατέχει και ένας κριτικός να γνωρίζει καθώς κριτική δεν είναι απλά μια περίληψη της πλοκής και ένα ξερό “μου άρεσε”. Τα θέματα είναι ικανά να καταστρέψουν μια ταινία, όσο καλή και αν είναι η ιστορία που κρύβεται από πίσω της. Και εκεί φαίνεται πως χάνουν οι ταινίες της DC, στην υλοποίηση και όχι στην έμπνευση ή τον χαρακτήρα που προσπαθούν να περάσουν, που προς τιμήν τους είναι πολύ διαφορετικός από αυτόν της Marvel.

Στην πραγματικότητα λοιπόν, αν έχουν για κάτι ευθύνη οι κριτικοί είναι η περιφρόνηση που δείχνουν ακόμα στα blockbuster, καθώς πλεόν αυτά έχουν αποδείξει πως δεν στερούνται ούτε καλλιτεχνικής αξίας ούτε οράματος. Ταυτόχρονα, τα τελευταία πρέπει να αποδεικνύουν ξανά και ξανά ότι είναι ταινίες που αξίζει να ασχοληθεί κάνείς σοβαρά μαζί τους (όλοι θυμόμαστε τι συνέβη όταν επικράτησε η αντίθετη άποψη, στις αρχές του 2000…).

TAGGED:BvS: Dawn of JusticeDavid AyerDCMARVELSuicide Squadκριτικοί
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Τα 11 anime στα οποία δεν θα ήθελες να ζήσεις
Επόμενο άρθρο Η Σοβιετική Ένωση φτάνει στα άστρα! Πως φαντάζοταν την ζωή στο διάστημα;
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
18 Αυγούστου 2025
Μανιτουάνα -Οι Χίλιες Νήσοι των Μοχώκ και η γέννηση του αμερικάνικου έθνους
13 Αυγούστου 2025
Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
11 Αυγούστου 2025
Ο Δρόμος προς την Αποβάθρα Γουίγκαν – Η οργουελική συμμετοχική παρατήρηση της εργατικής τάξης
11 Αυγούστου 2025
Sinners – Βρικόλακες, blues και κοινοτικό τραύμα
10 Αυγούστου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

Shazam! – Ένας family friendly superhero

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
28 Δεκεμβρίου 2022
Cinema

Γιατί οι R-rated ταινίες με υπερήρωες είναι εκ φύσεως ρεβιζιονιστικές

admin
admin
21 Μαρτίου 2017
ComicMarvel

Captain America: Όταν το τμήμα marketing γράφει το σενάριο

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
28 Μαΐου 2017
ComicMarvel

Alias – Η Jessica Jones παραδίδει μαθήματα ωμού ρεαλισμού before it was cool

Έφη Kαραχάλιου
Έφη Kαραχάλιου
4 Μαρτίου 2018
Σειρές

Black Lightning – Ένας Luke Cage της DC;

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
1 Φεβρουαρίου 2018
Σειρές

Doom Patrol – Υπερηρωικός σουρρεαλισμός

Λάζαρος Κολαξής
Λάζαρος Κολαξής
2 Μαρτίου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?