Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Übermensch – Τελικά, τι είναι οι σούπερ ήρωες;
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Comic > Ελληνικά > Übermensch – Τελικά, τι είναι οι σούπερ ήρωες;
ComicΕλληνικά

Übermensch – Τελικά, τι είναι οι σούπερ ήρωες;

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Από Αλέξανδρος Μινωτάκης
Δημοσιεύτηκε 5 Απριλίου 2016
Τελευταία Ενημέρωση 5 Αυγούστου 2019
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Όπως είχαμε ήδη υποσχεθεί, θα πραγματοποιήσουμε αφιέρωμα στα 5 ελληνικά κόμικ που είναι υποψήφια για βραβείο καλύτερου κόμικ, το οποίο θα δοθεί στο τέλος του φετινού Comicdom. Θα ξεκινήσουμε με Übermensch, σε σενάριο του Αβραάμ Καούα και σε σχέδιο του Βαγγέλη Ματζίρη  από τις εκδόσεις Jemma Press…

Τι θα συνέβαινε αν ο Σούπερμαν έπεφτε στη Γερμανία του μεσοπολέμου αντί για τις ΗΠΑ; Τι θα γινόταν στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο αν ο Υπεράνθρωπος ήταν με τη μεριά της σβάστικας; Και πάνω από όλα, χρειαζόμαστε υπερήρωες ή ενισχύουν τις φασιστικές τάσεις μέσα στην κοινωνία; Όλα αυτά τα ερωτήματα τοποθετημένα σε ένα φουτουριστικό μέλλον, αποτελούν το πλαίσιο του κόμικ Übermensch, το οποίο αποτελεί μεταφορά του ομώνυμου διηγήματος επιστημονικής φαντασίας του Kim Neman.

ubermensch18_b-min

Σε ένα παράλληλο σύμπαν, ο Ψυχρός Πόλεμος φτάνει στο τέλος του και o πρωταγωνιστής μας, Αβράμ Μπλούμενταλ, Εβραίος, κυνηγός ναζί στελεχών και επιστημόνων φθάνει στη Μετρόπολη, την πρωτεύουσα της Γερμανίας σε αυτό τον κόσμο, για να μπει σε μία άκρως απόρρητη φυλακή και να συναντήσει τον Υπεράνθρωπο (κατά κόσμο, Κούρτ Κέσλερ), ο οποίος κρατείται έγκλειστος εκεί από το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Μέσα από τον διάλογο τους, μαθαίνουμε την ιστορία αυτού του κόσμου: μετά την καταστροφή ενός μακρινού πλανήτη, η κάψουλα με ένα εξωγήινο παιδί έφθασε στη Γη και συγκεκριμένα στη Βαυαρία, στη Γερμανία του μεσοπολέμου. Σε αυτή την παραλλαγή της κλασικής ιστορίας του Σούπερμαν, ο Υπεράνθρωπος μεγαλώνει, πολεμάει το έγκλημα και γίνεται υπέρμαχος του Εθνικοσοσιαλισμού, σύμβολο που στέκεται δίπλα στον Χίτλερ στις ομιλίες του. O Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος και όσα θα ακολουθήσουν μετά από αυτόν, θα του θέσουν σκληρά διλήμματα. Αλλά το πιο δύσκολο από όλα θα το θέσει ο πρωταγωνιστής, αμφισβητώντας την ίδια την ουσία της ύπαρξης του υπερήρωα- Übermensch.

superman2

Πρόκειται για ένα πολύ δυνατό κόμικ, αισθητικά και ως ιστορία. Συνδυάζει εξαιρετικά διαφορετικά θέματα  που έχουν παίξει ρόλο στην ποπ κουλτούρα ολόκληρου του 20ου αιώνα. Καταρχάς είναι η κλασική ιστορία του Superman, η διπλή ταυτότητα του ως Κλάρκ Κεντ-δημοσιογράφος, η αδυναμία του στον κρυπτονίτη (στοιχείο Κ στο Übermensch), η Λόις Λέιν (Λούιζ Λανγκ στο κόμικ) που γοητεύεται από τον Σούπερμαν αλλά αδιαφορεί για την ανθρώπινη εκδοχή του. Μαζί με αυτά, έρχεται η παραλλαγή μέσα από το διήγημα του Newark, η οποία έχει επηρεάσει τα τελευταία  είκοσι χρόνια τα υπερηρωικά κόμικ, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την ιστορία του Mark Millar, Red Son, όπου δίνεται μία παραλλαγή με τον γνωστό ήρωα να μεγαλώνει στη Σοβιετική Ένωση και να δρα υπό τις εντολές του Στάλιν. Όλα αυτά μεταφέρονται στο Übermensch σε ένα περιβάλλον που αντλεί από τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας αλλά και το ρεύμα του γερμανικού εξπρεσιονισμού στον κινηματογράφο. Έτσι, έχουμε μία φουτουριστική παραλλαγή του Βερολίνου επηρεασμένη από το αριστούργημα του Fritz Lang, Metropolis, μία μελλοντική ταξική δυστοπία όπου οι εργάτες ζουν αποκλεισμένοι από όλο τον υπόλοιπο πληθυσμό, υπόδουλοι στις μηχανές.

superman4

Μέσα σε αυτό, οι «εχθροί» του Σούπερμαν εμπνέονται από ταινίες του γερμανικού βωβού κινηματογράφου της δεκαετίας του 1920, όπως ο Νοσφεράτου και το Εργαστήριο του Δρ. Καλιγκάρι, ταινίες που έχουν κατακτήσει σήμερα cult διάσταση αλλά και σεβασμό, ως πρόδρομοι μερικών από των σημαντικότερων ειδών του σύγχρονου κινηματογράφου. Ειδικότερα το Metropolis, που δίνει  τον τόνο σε όλο το περιβάλλον του κόμικ, είναι η ταινία που καθόρισε το είδος της επιστημονικής φαντασίας και έθεσε το πλαίσιο για κάθε προσέγγιση με αναφορά στη δυστοπία και σε ένα «σκοτεινό» μέλλον. Σταματάμε εδώ τις αναφορές, έχοντας χάσει πάρα πολλές, για να επιστρέψουμε στο κόμικ.

superman1

Μαζί με το «παιχνίδι» με τις ιστορίες, τις πιθανές παραλλαγές και τα σκηνικά, το Übermensch φτάνει σε ένα δυνατό φινάλε (που δεν θα αποκαλύψουμε, προφανώς) με τον πρωταγωνιστή να θέτει το κεντρικό ερώτημα του κόμικ στον Υπεράνθρωπο. Ο ρόλος του ήρωα, η σχέση του με ιδεώδη που στρεβλώνονται, η ίδια η ύπαρξη ενός ανθρώπου που ξεπερνάει όλους τους γύρω του, τι εξυπηρετούν και πού οδηγούν; Επηρεασμένο από την ελληνική (και όχι μόνο…) κοινωνία που το θέμα του φασισμού και του ολοκληρωτισμού που επιστρέφει με άλλη μορφή, το Übermensch κλείνει με έναν πολιτικό τόνο, αφήνοντας περισσότερα ερωτήματα παρά απαντήσεις. Ο αναγνώστης μπορεί να αποδεχθεί τη σκέψη του Μπλούμενταλ, να τον απορρίψει πλήρως, ή να ψάξει ένα δρόμο πέρα από απόλυτες απαντήσεις. Όπως και να έχει, η ιστορία εξελίσσεται πυκνογραμμένη, έτσι ώστε κάθε σελίδα να δίνει μία νέα οπτική στο ερώτημα, ενώ μία δεύτερη ανάγνωση είναι πάντα χρήσιμη για να αποκτήσουν νέο νόημα σκόρπια σχόλια και σκέψεις των πρωταγωνιστών. Επιπλέον, το έργο δεν πάσχει από θέματα ρυθμού ή υπερεστίασης: το σενάριο του είναι τόσο σφικτοδεμένο που δύσκολα καταλαβαίνει κανείς πως πρόκειται για διασκευή, μοιάζει σαν να γράφτηκε έχοντας κατά νου πάντα το ιδιαίτερο φορμάτ των κόμικ.Ubermensch17_b-min

Όλα αυτά δοσμένα με σκοτεινά, σκιώδη χρώματα, αδρές γραμμές, εστιάζοντας περισσότερο στην γενική αίσθηση που αφήνει κάθε καρέ, δοσμένο από την οπτική γωνία του εκάστοτε πρωταγωνιστή αλλά και τις (άλλοτε θολές και άλλοτε πολύ καθαρές) αναμνήσεις του. Με αυτή την έννοια, και το σχέδιο είναι επηρεασμένο από τον εξπρεσιονισμό και ταιριάζει στις κινηματογραφικές αναφορές του, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα που μετεωρίζεται μεταξύ της θολής ονειρικής κατάστασης των αναμνήσεων και της καθαρότητας της πραγματικότητας. Συνολικά, η έκδοση είναι αισθητικά άρτια, με ψηφιακή επεξεργασία των χρωμάτων μετά το αρχικό σχέδιο ενώ στο τέλος του κόμικ, βλέπουμε προσχέδια και κάποια σχόλια των δημιουργών, αποκτώντας έτσι μία όσο γίνεται πιο πλήρη εικόνα για το έργο. Σε κάθε περίπτωση όμως, το Übermensch και η δουλειά που έχει γίνει γύρω από αυτό, τεκμηριώνει μια και καλή το γιατί τα κόμικ είναι τέχνη- Το βάθος και η λειτουργία των σχεδίων μεταδίδουν το νόημα της ιστορίας και καταφέρνουν να κάνουν τον αναγνώστη να δραστηριοποιηθεί νοητικά και πνευματικά (και ίσως και κοινωνικά…)

TAGGED:ComicdomFritz LangJemma PressKim NewarkMark MillarMetropolisÜbermenschΑβράαμ ΚάουαΑβράμ ΜπλούμενταλΒαγγέλη Ματζίρηβραβείο καλύτερου κόμικκόμικ
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΑλέξανδρος Μινωτάκης
Follow:
Συνάντησε μικρός το Star Wars και έκτοτε βρήκε πως θέλει να γίνει Jedi. Προπονείται με διαλογισμό 18 ώρες την μέρα. Τις υπόλοιπες τις περνάει καμουφλαρισμένος ως υποψήφιος διδάκτορας γιατί κανείς δεν του είπε πως ανακλήθηκε το Order 66.
Προηγούμενο άρθρο Γιατί το Μarvel Cinematic Universe είναι φαινόμενο;
Επόμενο άρθρο 10 anime χαρακτήρες Β’ ρόλου πιο cool από τον πρωταγωνιστή
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
15 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Comic

Αιώνιοι #1: Ρέκβιεμ – Η action διασκευή της βαλκανικής παράδοσης

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
31 Ιουλίου 2021
Exclusive

Το Smassing Culture πάει Comicdom-Con Athens 2019

admin
admin
16 Απριλίου 2019
ExclusiveSmassPodcasts

Smass Podcasts #40: Σινγκάλ – Η γενοκτονία των Γεζίντι σε comic

admin
admin
14 Νοεμβρίου 2021
ComicΕλληνικά

1800: 6. Zιχνα – Ο Θ. Καραμπάλιος συνδυάζει το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό

Aθηνά Κακλαμάνη
Aθηνά Κακλαμάνη
21 Αυγούστου 2023
Comic

Η Hit-Girl μας θυμίζει τις παλιές καλές εποχές του Kick-Ass

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
1 Σεπτεμβρίου 2018
Comic

Μυστήρια πράγματα: Σκυλιά Μαύρα – Δοξασίες που δαγκώνουν!

Aθηνά Κακλαμάνη
Aθηνά Κακλαμάνη
1 Ιουνίου 2023
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?