Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Εmerald City- Η αστική δυστοπία του Oz
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Σειρές > Εmerald City- Η αστική δυστοπία του Oz
Σειρές

Εmerald City- Η αστική δυστοπία του Oz

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 25 Ιουνίου 2017
Τελευταία Ενημέρωση 3 Ιανουαρίου 2019
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Tο Emerald City  όπως έχουμε ήδη πει απέτυχε να συνδεθεί με το κοινό και να καταφέρει να πετύχει, σε πρώτη φάση να συνεχίσει την ιδιαίτερη ιστορία του και σε δεύτερη να γίνει μια δυναμική επικαιροποίηση του αγέραστου μύθου του Μάγου του Οζ, όπως μας τον παρουσίασε τα βιβλία του ο L. Frank Baum. Κοιτώντας το, ολοκληρωμένο πια, μπορούμε εύκολα, να καταλάβουμε το γιατί  κόπηκε.

Ωστόσο, το Emerald City  ήταν μια πολύ φιλόδοξη παραγωγή, η οποία ήθελε να προσγειώσει έναν κόσμο γνωστό για τον σουρεαλισμό και την παιδική του γοητεία, στον μαγικό ρεαλισμό της σημερινής τηλεόρασης. Σε αυτό το κομμάτι δεν ήταν χωρίς επιτυχία, τουλάχιστον μερική. Η σειρά άφησε πίσω της τους εφήβους και κοίταξε προς τους ενήλικες, δίνοντας τον ρόλο της Dorothy σε μια ανεξάρτητη, δυναμική και έγχρωμη γυναίκα, αντί για το στερεοτυπικό λευκό και αβοήθητο κορίτσι. Αλλά και το υπόλοιπο cast ήταν έτσι διαμοιρασμένοι ώστε οι παραδοσιακοί ρόλοι του Σκιάχτρου, του Τενεκεδένιου και του Λιονταριού και να εξερευνήσουν τα βάθη και τις δυνατότητες των ρόλων και των δομών τους όσο το δυνατόν περισσότερο, και, σε μεγάλο βαθμός, ειδικά στους δύο πρώτους, αυτό το κατάφεραν.

Το σκιάχτρο του Oliver Jackson-Cohen(Faster) ήταν ουσιαστικά ένας τραυματισμένος στρατιώτης, εγκλωβισμένος μεταξύ δύο κόσμων, ενώ ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο Τενεκεδένιος του Gerran Howell (Queen & Country). Ο ηθοποιός μας ταξίδεψε σε όλη την διαδρομή ενός ανθρώπου χωρίς καρδιά (κυριολεκτικά) και μας έδειξε την μετατροπή του από κλέφτη σε αντικείμενο και από εκεί σε πολεμιστή, με όλα τα σκαμπανεβάσματα, τις ανατροπές και τον πόνο, σωματικό και ψυχολογικό.

 

Ταυτόχρονα όμως, η σημαντικότερη λειτουργία της σειράς ήταν η επαναδημιουργία του Οζ όχι σαν ένα μαγικό βασίλειο του θρύλου, ή μια σαγηνευτική σκιά παραμυθένιου τρόμου, αλλά σαν ένα οριακά αστικό και δυστοπικό μέρος, όπου κυριαρχεί η ακραία αστυνόμευση, η ποινικοποίηση των ιδεών στο όνομα μιας ακραίας λατρείας της επιστήμης, ο σκοπός της οποίας όμως είναι η διατήρηση και ο έλεγχος. Ο μάγος του Vincent D’Onofrio (Daredevil, Magnificent 7)  θυμίζει σε αυτό το σημείο τον Καγγελάριο Adam Susan από το V for Vendetta, που η πραγματική του αγάπη ήταν το μηχάνημα FATE.

Τα αντίμαχα στρατόπεδα στην σκληρή επιστημονιολάγμα επιτήρηση του Μάγου απέχουν από το να χαρακτηριστούν δημοκρατικά. Από την μία είναι η σκοταδιστική θρησκεία των μαγισσών και από την άλλη απρόσωπο και, εν τέλει, απάνθρωπο βασίλειο του Ev. Aπό την μία βρίσκεται ένας αυστηρά ιεραρχούμενος κόσμος του παρελθόντος, γεμάτος οξύμωρες αντιθέσεις, ένα μέρος όπου όπου ο ηδονισμός, στο πρόσωπο της Ana Ularu (Ιnferno)  συνυπάρχει με την άρνηση του σώματος, την οποία εκπροσωπεί η Joely Richardson (Νip/ Tuck).Aπό την άλλη ένα γκρίζο τοπία στο οποίο κυριαρχούν τα γρανάζια, οι μηχανές και η πυρίτιδα, που έρχεται στην ζωή τόσο σκηνογραφικά, όσο και συμβολικά, στο ρομποτικό, κρυμμένο πρόσωπο της Stefanie Martini (Doctor Thorne). Μέσα σε αυτό το πλέγμα διαμάχης για την κεντρική εξουσία, ο μέσος άνθρωπος δεν υπάρχει πουθενά, κανένας νικητής δεν φέρνει ελπίδα για το μέλλον. Είναι η περίπτωση ενός κόσμου που βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής και ανυπομονεί να κάνει το επόμενο βήμα.

 

Ο χαρακτήρας του μάγου, μέσα από την υπερβολική μανιέρα του D’Onofrio, αποτελεί εξαιρετικό δείγμα αυτού του κόσμου: Μανιακός με την εξουσία, βίαιος και φοβισμένος, καταφεύγει στην τρομοκρατία, στο ψέμμα και την άκρατη βία για να καταφέρει να κρατηθεί στην εξουσία, ωστόσο κάθε του βήμα είναι έωλο, κάθε του κίνηση αποκαλύπτει όσο και περισσότερο πόσο σαθρό είναι το πολιτικό οικοδόμημα που έχτισε.

Ένα άλλο πολύ δυνατό σημεία της σειράς είναι η αντιμετώπιση του θέματος του φύλου. Ειδικότερο το arc της Jordan Loughran (The Infiltrator) επικεντρώνεται στην ιστορία ενός αγοριού που ξυπνά σε ένα γυναίκειο σώμα. Η εσωτερική διαμάχη που προκαλεί μια τέτοια συνειδητοποίηση θυμίζει, αμυδρά καθώς η έννοια της μαγείας εδώ αφαιρεί το χρονικό πλαίσιο που είναι απαραίτητο για μια πλήρη ενδοσκόπηση, την κατάσταση στην οποία βρίσκονται πολλά  trans άτομα που προσπαθούν να κατανοήσουν και να αποδεχθούν την διαφορετικότητα τους, ωστόσο η εσωτερικευμένη πίεση και κοινωνική επιταγή του κανονικού τους εμποδίζει.

Ωστόσο η σειρά φαίνεται πως ενδιαφέρθηκε περισσότερο για το μακροπρόσθεσμο αποτέλεσμα, παρά για το να παράξει μια ουσιαστική κεντρική ιστορία. Ο αργός και δίχως συνοχή ρυθμός της δυσκόλευε τον θεατή να παρακολουθήσει τις αλληλοδιαπλεκόμενες ιστορίες, ενώ η άνευρη, στρωτή σκηνοθεσία από τον επίφοβο Tarsem Singh (The Cell, Immortals) δεν έδινε ούτε μια οπτική ευχαρίστηση. Η χειρότερη επιλογή όμως ήταν η  Adria Arjona (True Detective) για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς σε κανένα από τα 10 επεισόδια της σειράς δεν κάνει κάποια προσπάθεια να εξελιχθεί ως χαρακτήρας, σεναριακά ή ερμηνευτικά. Παραμένει όπως στην αρχή, να τρεκλίζει ανάμεσα στα δέντρα, με ένα χαμένο ύφος στο πρόσωπο της και αφήνεται να ακολουθεί τον έναν χαρακτήρα μετά τον άλλο, στερώντας από το έργο την δυναμική ηρωίδα που θα θέλαμε, όσο και αν προσπαθούν οι υπόλοιποι γυναίκειοι χαρακτήρες να καλύψουν το κενό.

Bλέποντας το ολοκληρωμένο, το Emerald City ήταν μια παραγωγή που δεν άντεξε τα προβλήματα που είχε, τεχνικά και σεναριακά. Οι καλές του ιδέες θάφτηκαν στο παρασκήνιο, ωστόσο υπάρχουν πράγματα που ίσως άξιζαν μια επιλεκτική θεάση για κάποιον με μεγαλύτερη υπομονή.

TAGGED:Gerran HowellJoely Richardsonna UlaruOliver Jackson-CohenStefanie MartiniVincent D'Onofrio
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Wonder Woman -Το casting, ο φεμινισμός αλλά και η υπεροψία
Επόμενο άρθρο Comic Soap- Η άβολη και ξεκαρδιστική αλήθεια για την nerd κουλτούρα
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
15 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

Daredevil- Ο Διάβολος του Hells Kitchen επιστρέφει σε μια ασυγκράτητη σεζόν!

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
23 Απριλίου 2018
Cinema

The Magnificent Seven (2016)- Όχι και τόσο μεγαλοπρεπείς

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
13 Απριλίου 2018
Σειρές

Ποιος περιμένει μέχρι το φθινόπωρο;Οι νέες σειρές που έρχονται για να μας πωρώσουν!

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
21 Αυγούστου 2017
Σειρές

Luke Cage- Ο ήρωας του Harlem είναι ο ήρωας που μας αξίζει

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
22 Οκτωβρίου 2018
Σειρές

Daredevil Season 3- Tα media, η αποδόμηση και οι ματωμένοι superheroes

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
14 Ιανουαρίου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?