Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: The Wild Robot – Δεν κλαίω εγώ, εσύ κλαις
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Oscars 2025 > The Wild Robot – Δεν κλαίω εγώ, εσύ κλαις
CinemaOscars 2025

The Wild Robot – Δεν κλαίω εγώ, εσύ κλαις

Σάντρα Δημητρέλου
Από Σάντρα Δημητρέλου
Δημοσιεύτηκε 29 Οκτωβρίου 2024
Τελευταία Ενημέρωση 27 Φεβρουαρίου 2025
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Μια ταινία με τη ματιά ενός βετεράνου

Η τελευταία ταινία κινουμένων σχεδίων που γυρίζεται εξ ολοκλήρου στα στούντιο της Dreamworks, βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Peter Brown (2016). Μία μεταφορά ενός παραμυθιού επιστημονικής φαντασίας και επιβίωσης στην μεγάλη οθόνη, μέσα από την ματιά του βετεράνου της Disney, Chris Sanders (Lilo & Stitch, How to Train Your Dragon).

Contents
Μια ταινία με τη ματιά ενός βετεράνουΈνα ρομπότ σε ένα άγνωστο, φυσικό περιβάλλονΜαμά γίνεσαι, δε γεννιέσαιΕπί των τεχνικών

Ο Sanders επιστρατεύει ένα all-star φωνητικό καστ για να διασκευάσει το αγαπημένο παραμύθι της κόρης του, να δημιουργήσει, ξανά, μια ιστορία αδιάσπαστων δεσμών, που τόσο καλά ξέρει να κάνει και να προκαλέσει έλλειψη στα ράφια με τα χαρτομάντιλα.

Ένα ρομπότ σε ένα άγνωστο, φυσικό περιβάλλον

Η Rozzum 7134 (Lupita Nyong’o–Us, Black Panther ), λοιπόν, είναι η μόνη που φαίνεται να λειτουργεί ακόμα από την σειρά της, μία καινούργια σειρά ρομπότ της Universal Dynamics, που είχε σχεδιαστεί για οικιακή χρήση και βοήθεια και ύστερα από μία δυνατή καταιγίδα το φορτίο τους ξεβράστηκε σε ένα ερημικό νησί.

Αργότερα, η Roz θα καταλάβει πως η διαχείριση του νησιού ανήκει αποκλειστικά στην πανίδα του και οι μόνοι κάτοικοί του είναι ζώα κάθε είδους. Από τα πρώτα της κιόλας βήματα και τις πρώτες της αλληλεπιδράσεις με τα πλάσματα του νησιού, συνειδητοποιεί ότι βρίσκεται σε ένα αρκετά αφιλόξενο περιβάλλον, η παρουσία της λογίζεται εκφοβιστική και θέλει να γυρίσει σε αυτό που ονομάζει σπίτι.

Η δυαδική της λογική και ο εμφυτευμένος αυτοσκοπός της, να υπηρετεί και να πετυχαίνει κάθε αποστολή της, την οδηγούν στο να προσπαθήσει, με τον δικό της τρόπο, να ενταχθεί εκεί που δεν ανήκει. Η από κατασκευής της ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα την βοηθούν να επιβιώνει και να επιμένει να μάθει να συνεργάζεται με το οικοσύστημα που, πλέον, την φιλοξενεί.

Οι συνθήκες συμβίωσης παραμένουν εχθρικές, όταν η Roz καλείται μέσα σε αυτό να αναθρέψει ένα μωρό-χήνο, παρότι δεν έχει ιδέα από φροντίδα. Έννοιες και συναισθήματα, που στην αρχή της είναι ακατανόητα, ερμηνεύονται και πάλι μέσα από το καθήκον που έχει προγραμματιστεί να υπηρετεί ανά πάσα στιγμή. Στην προκειμένη, θα πρέπει να αναθρέψει το μικρό πτηνό, να του μάθει να κολυμπάει και να πετάει σε μικρό χρονικό διάστημα, για να αποδημήσει, όταν έρθει η ώρα, αφού εκείνη αναγνωρίζει ως μητέρα του, όπως της υπενθυμίζει η λιγότερο εχθρική φιγούρα της Pinktail (Catherine O’ Hara). Στην ανατροφή του μικρού Brightbill (Kit Connor – Heartstopper, Ready Player One) βοηθάει και ο Fink (Pedro Pascal– The Last of Us, The Mandalorian), μία αλεπού με όλα τα στερεοτυπικά χαρακτηριστικά αλεπούς παραμυθιού (τουλάχιστον στην αρχή).

Μαμά γίνεσαι, δε γεννιέσαι

Μέσα από αυτή την “αποστολή”, η Roz, ένα προϊόν τεχνητής νοημοσύνης, ξεκινά ένα ταξίδι αυτοανακάλυψης. Οι μέθοδοί της φαίνονται αυτοσχέδιες, αλλά είναι ενστικτώδεις. Αναπτύσσει μητρικό φίλτρο για όλα τα όντα που την περιβάλλουν και μία ακατανίκητη ορμή για την προστασία όλων. Προφανώς, ούτε η ίδια μπορεί καλά καλά να συλλάβει τι της συμβαίνει, η συναισθηματική, πόσο μάλλον η γονεϊκή, νοημοσύνη, της είναι παντελώς άγνωστη, την τρομάζει.

Η εναλλαγή νατουραλισμού και σουρεαλισμού, τεχνολογίας και φύσης, και η αυθεντική ανάπτυξη των χαρακτήρων, αποδίδουν το θεματικό βάθος της ταινίας με τόση φυσικότητα, που, όσο περνάει η ώρα, μας μοιάζει απόλυτα λογική η ανθρώπινη φύση που αποκτά ένα ρομπότ. Θίγονται, διακριτικά, θέματα, όπως η βιωσιμότητα και ο σεβασμός προς τον οργανικό κόσμο. Ερωτήματα που απασχολούν σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως η αρμονική συμβίωση μας με το AI, εδώ, λύνονται με την απεικόνιση της τεχνολογίας ως μη εγγενούς κακού, αλλά ως συμβολής σε ένα ανθρωπιστικό όραμα -θεωρία που εξυπηρετεί την συγκεκριμένη αφήγηση, αλλά αρκετά επικίνδυνη για την πραγματική υπόσταση του θέματος.

Επί των τεχνικών

Η κινηματογράφηση των ταινιών κινουμένων σχεδίων είναι κάτι που σπάνια συζητείται, εδώ, όμως, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το εικαστικό ταλέντο του Chris Stover, από τις πολύ ζωντανές εκφράσεις των ζώων και τα ονειρικά χρώματα, έως τις πολύ μικρές λεπτομέρειες στον σχεδιασμό της Rozzum (είναι ακριβώς όπως περιγράφεται στο βιβλίο). Οι επιρροές, από τα αριστουργήματα του Hayao Miyazaki ως το Bambi της Disney, είναι ευκόλως ορατές και εικονογραφικά και σεναριακά και προσδίδουν εξίσου παιδικό και ενήλικο χαρακτήρα στην ταινία. Αν κάτι λείπει, από αυτή την στοχαστική ιστορία, είναι μία πιο δυνατή και συναρπαστική μουσική από αυτή του Kris Bowers, που τείνει να γίνει αδιάφορη την στιγμή που χρειαζόταν παραπάνω από οτιδήποτε άλλο σε ορισμένες σκηνές.

Το Wild Robot πληροί όλες τις προδιαγραφές ενός κλασικού, animation φιλμ. Είναι μία περιπέτεια αστεία, αλλά κυρίως wholesome, που εξερευνά την ευθραυστότητα του ανήκειν, την πολυπλοκότητα των οικογενειακών και συναισθηματικών δεσμών και τις εκφάνσεις την ανθρωπιάς από την αρχή.

TAGGED:Catherine O’ HaraChris StoverDreamworksKit ConnorLupita Nyong’oPedro PascalThe Wild Robot
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Κατασκευή μολότοφ και άλλες συνταγές σε έναν ANTIFA οδηγό μαγειρικής
Επόμενο άρθρο Η Μονίκ Δραπετεύει – Η άγρια χαρά της απελευθέρωσης
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
15 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

Kung Fu Panda 3: Πολύ Panda, πολύ Kung Fu, αλλά η τρίτη δεν ήταν η τυχερή

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
26 Μαΐου 2017
Σειρές

The Last of Us HBO – Άξια μεταφορά;

Xρήστος Δικτόπουλος
Xρήστος Δικτόπουλος
1 Φεβρουαρίου 2023
Cinema

Wonder Woman 1984 – H υπερηρωίδα της βιντεοκασέτας

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
3 Οκτωβρίου 2022
CinemadefaultΑνασκόπηση 2022Σειρές

Love, always – Οι καλύτερες teen και ρομαντικές σειρές και ταινίες του 2022

Mαίρη Μαυρομάτη
Mαίρη Μαυρομάτη
23 Φεβρουαρίου 2023
Aνασκόπηση 2024CinemaExclusiveΑνασκοπήσεις

Ένδεια και αίθουσες κενές – Οι 10 καλύτερες ταινίες του 2024

admin
admin
28 Δεκεμβρίου 2024
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?