Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Είναι Ηδη Νεκρός- Μια ιστορία παρανομίας και αυθαιρεσίας στην παλπ Αθήνα
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Βιβλία > Αστυνομική > Είναι Ηδη Νεκρός- Μια ιστορία παρανομίας και αυθαιρεσίας στην παλπ Αθήνα
ΑστυνομικήΒιβλία

Είναι Ηδη Νεκρός- Μια ιστορία παρανομίας και αυθαιρεσίας στην παλπ Αθήνα

Δημήτρης Τζάνογλος
Από Δημήτρης Τζάνογλος
Δημοσιεύτηκε 18 Δεκεμβρίου 2018
Τελευταία Ενημέρωση 19 Δεκεμβρίου 2018
3 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Ο Τάσος Θεοφίλου έδειχνε ανέκαθεν να έχει μια αδυναμία ως προς τη noir αισθητική και λογοτεχνία, από το blog που διατηρούσε, το Παρανουαρικό, μέχρι και τις εκδόσεις του που έχουν κυκλοφορήσει όπως το graphic novel Οθέλος (εκδόσεις ΚΨΜ, 2017) και το Αντίο, Μπάτμαν (εκδόσεις Ασύμμετρη Απειλή, 2011 ως διήγημα και εκδόσεις Red n’ Noir, 2018 ως graphic novel). Στο τελευταίο του πόνημα Είναι ήδη νεκρός (εκδόσεις Red n’ Noir, 2018) ακολουθεί την ίδια αισθητική παρουσιάζοντας μια νουβέλα βασισμένη σε πραγματική ιστορία, γραμμένη ως αστυνομική ιστορία.

Η αρχή γίνεται στον Κορυδαλλό, όταν μέσα από ένα αυτοκίνητο στην είσοδο των φυλακών εκτοξεύονται πυροβολισμοί εναντίων των σκοπών, τραυματίζοντας τον έναν. Αμέσως μετά, θα ακολουθήσει ανταλλαγή πυρών την οποία θα εκμεταλλευτεί για να δραπετεύσει με επιτυχία ο κρατούμενος Κλεάνθης Δαβής. Λίγους μήνες μετά ύστερα από βομβιστική επίθεση βρεθεί νεκρός ένα μεγάλο στέλεχος της κυβέρνησης, με την Ελληνική Αστυνομία να συνδέει τον θάνατο αυτό με τον προσφάτως δραπέτη, χωρίς την ύπαρξη ουσιαστικών στοιχείων. Το ίδιο διάστημα μια μαζική κλοπή οχημάτων από τη Ν. Ερυθραία, η οποία θα συνδεθεί πάλι με τον Κλεάνθη Δαβή, θα οδηγήσει σε σύγκρουση μερικών κακοποιών με την αστυνομία στην περιοχή του Κεραμεικού με ολέθρια αποτελέσματα, τα οποία θα κληθεί η ΕΛ.ΑΣ. να συγκαλύψει.

Τα γεγονότα αυτά περιγράφονται από τη μία με μορφή ειδησεογραφικών άρθρων και καταθέσεων -αστυνομικών και κακοποιών- και από την άλλη με σκέψεις γραμμένες σε δεύτερο πρόσωπο, του πρωταγωνιστή (;) της ιστορίας, ο οποίος όμως δεν είναι ο Κλεάνθης Δαβής όπως αφήνεται στην αρχή να εννοηθεί.

Η ιστορία της συγκεκριμένης νουβέλας, βασίζεται σε αληθινά γεγονότα τα οποία εξιστόρησε στον Τάσο Θεοφίλου ένας συγκρατούμενός του, όπως αναφέρει ο ίδιος σε συνέντευξή του. Την ιστορία αυτή λοιπόν χρησιμοποιεί ο Θεοφίλου και παρουσιάζει κατακρίνοντας τες, τις αυθαιρεσίες της αστυνομίας και του κρατικού μηχανισμού, θύμα των οποίων είχε πέσει και ο ίδιος, οδηγώντας δύο ανθρώπους πολύ εύκολα σε καταδίκη για να μπαλωθούν λάθη που ο ίδιος ο μηχανισμός δημιούργησε. Αυτή τη φορά όμως δεν παρουσιάζονται από τα μάτια του θύματος αλλά του θύτη.

Στη νουβέλα επιχειρείται επίσης αποδόμηση της cliché noir φυσιογνωμίας του μοναχικού ντετέκτιβ, του τυχοδιώκτη που πηγαίνει να ακούσει μόνος Jazz και που η γυναίκα του προσπαθεί να τον κάνει να ασχοληθεί μαζί της. Με αυτόν τον τρόπο ο Θεοφίλου καυτηριάζει το πώς τα στερεότυπα των αστυνομικών μυθιστορημάτων και των πρωταγωνιστών τους, ηθελημένα ή όχι, νομιμοποιούν κάποιες φορές την αυθαιρεσία της αστυνομίας.

Εν κατακλείδι, στο Είναι ήδη νεκρός ο Τάσος Θεοφίλου παρουσιάζει μια αστυνομική νουβέλα, που κάθε άλλο παρά μυθιστορηματική είναι, ακόμα και αν δίνεται με τέτοιο τρόπο. Το συγγραφικό έργο του Θεοφίλου συνεχίζεται, με τη noir και pulp αισθητική να παραμένει σημαντικό εργαλείο στον καυτηριασμό των σύγχρονων μητροπόλεων, και κυρίως της Αθήνας.

TAGGED:noirpulppulp fictionΕίναι ακόμα νεκρόςεκδόσεις Red n NoirΤάσος Θεοφίλου
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΔημήτρης Τζάνογλος
Γεννηθείς το 1992 και μεγαλωμένος ανάμεσα στους πατρικούς δίσκους, κατέληξε από μικρός πως ο ένας και μοναδικός θεός είναι o Lemmy. Η Agatha Christie και ο Stephen “βασιλιάς” Κing έφεραν σε μία βαρυσήμαντη θέση την λογοτεχνία δίπλα στη μουσική και ιδιαιτέρως στον σκληρό ήχο. Στον ελεύθερό του χρόνο κρίνει δουλειές αλλονών.
Προηγούμενο άρθρο 1800: 1. Πατέρας – Ένα ελληνικό western με πρωταγωνιστές κλέφτες και αρματολούς
Επόμενο άρθρο Chilling Adventures of Sabrina- Η έφηβη μάγισσα που μας καθήλωσε στα 90s αποκτά τον τηλεοπτικό χρόνο που της αναλογεί
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
12 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

ExclusiveVideos

Εκδήλωση για την Πολιτική Ορθότητα: Σε video η συζήτηση

admin
admin
2 Αυγούστου 2019
ExclusiveSmassPodcasts

Τα top 6 επεισόδια της 1ης σεζόν των SmassPodcasts

admin
admin
6 Οκτωβρίου 2020
ΑστυνομικήΒιβλία

Χαμένο Προφίλ- Γαλλική νουάρ επιστροφή 20 χρόνια μετά

Δημήτρης Τζάνογλος
Δημήτρης Τζάνογλος
11 Μαρτίου 2020
ΑστυνομικήΒιβλία

Σιμπούμι – Μια αλληγορική διαμάχη μεταξύ Ανατολής και Δύσης

Δημήτρης Τζάνογλος
Δημήτρης Τζάνογλος
30 Ιουλίου 2019
ComicΕλληνικά

Οθέλος- Μια pulp τραγωδία σε έναν σκοτεινό κόσμο εξουσίας

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
30 Νοεμβρίου 2019
ΑστυνομικήΒιβλία

Οι Περιπέτειες των Μαν και Στελάν- Μεταπάλπ γουέστερν εν Αθήναις

Δημήτρης Τζάνογλος
Δημήτρης Τζάνογλος
7 Μαρτίου 2020
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?