Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: La Chimera – Ο θησαυρός του χαμένου κυνηγιού
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > La Chimera – Ο θησαυρός του χαμένου κυνηγιού
Cinema

La Chimera – Ο θησαυρός του χαμένου κυνηγιού

Σάντρα Δημητρέλου
Από Σάντρα Δημητρέλου
Δημοσιεύτηκε 4 Απριλίου 2024
Τελευταία Ενημέρωση 4 Απριλίου 2024
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Το 76ο Φεστιβάλ των Καννών ήταν καθώς φαίνεται γεμάτο από αδαμάντινες παραγωγές. Μαζί με το επάξια νικητήριο Anatomy of a Fall και την καλύτερη ταινία της περσινής χρονιάς για τη γράφουσα, δηλαδή το Fallen Leaves, λίγο αργοπορημένο έφτασε στις αίθουσες το La Chimera της Alice Rohrwacher.

Contents
Τι είναι τελικά η Χίμαιρα;Ετρούσκοι, θάνατος και ζωή: Η αρχαιολογία ως επικοινωνίαΗ επαφή με τις ιταλικές, κινηματογραφικές ρίζες - και όχι μόνο

Το άτυπο τρίτο μέρος της τριλογίας της Rohrwacher έρχεται πέντε χρόνια μετά το Happy as Lazzaro και δέκα μετά το Wonders. Η ίδια έχει χαρακτηριστεί από παλαιούς και νέους δημιουργούς ως η πλέον κατάλληλη για την αναβίωση του -πάντοτε αναγκαίου- Ιταλικού κινηματογράφου.

Τι είναι τελικά η Χίμαιρα;

Η Χίμαιρα γυρίζεται στην Τοσκάνη, όπου μεγαλώνοντας η σκηνοθέτιδα άκουγε συχνά ιστορίες ντόπιων ανδρών που σκάβοντας τα βράδια ανακάλυπταν αρχαιολογικά αντικείμενα, τα οποία στην συνέχεια μεταπουλούσαν στην Ελβετία.

Έτσι, βρισκόμενοι τώρα στην Ριπαρμπέλα, γνωρίζουμε τον Άρθουρ (Josh O’ Connor), έναν Βρετανό, άρτι αποφυλακισθέντα αρχαιολόγο, στον δρόμο της επιστροφής στην πόλη του. Μαθαίνουμε πως η αιτία της σύλληψής του ήταν τα μπλεξίματα που είχε ως αρχηγός μιας συμμορίας ταφικών ληστών της περιοχής και, παρόλα αυτά, είναι και πάλι έτοιμος για τυμβωρύχος.

Στην πραγματικότητα, ο λόγος της επιστροφής του στην παρανομία και την πόλη του είναι η αγάπη της ζωής του, που δεν είναι πια κοντά του. Την αναζητά παντού, στα όνειρα του και στην καθημερινότητά του, επισκέπτεται το σπίτι όπου έμενε μαζί με την μητέρα (εδώ θα χρειαστούμε κάποια δευτερόλεπτα για βαθιά υπόκλιση στην αειθαλή Isabella Rosellini) και τις αδερφές της, παρότι γνωρίζει πολύ καλά το μόνο μέρος που θα μπορούσε να την βρει.

Χρησιμοποιώντας μία αυτοσχέδια, ξύλινη ράβδο σαν ανιχνευτή θησαυρού, η παρέα του και εκείνος, λεηλατούν Ετρουσκικούς τάφους, φαινομενικά σαν την έσχατη λύση να βγάλουν χρήματα.

Ετρούσκοι, θάνατος και ζωή: Η αρχαιολογία ως επικοινωνία

Η επιλογή των τάφων αυτών στην αφήγηση κάθε άλλο παρά τυχαία είναι, αφού η φιλοσοφία των Ετρούσκων συνδέεται βαθιά με την μεταθανάτια ζωή, σε πολλές εκφάνσεις της, μάλιστα, παρατηρείται μία μεγαλύτερη εμμονή με τον θάνατο, παρά με την ίδια την ζωή. Η μεταθανάτια ετρουσκική τέχνη υφίσταται κανονικά και πήρε άλλη διάσταση όταν ξεκίνησαν οι ενταφιασμοί έναντι των αποτεφρώσεων. Το εσωτερικό των τάφων έπρεπε πάντα να είναι πολυτελώς διακοσμημένο και ό,τι υπήρχε μέσα σε αυτόν να βοηθάει στην συνεχή ζωογόνηση των νεκρών. Για αυτό, σε κάθε ληστεία των πρωταγωνιστών, βλέπουμε τοιχογραφίες με αναπαραστάσεις εορταστικού περιεχομένου, ένα πορτραίτο του νεκρού-αναγκαίο για την επιβίωση του προσώπου-, ορειχάλκινα αγάλματα και γενικά οτιδήποτε ενισχύει την πεποίθηση πως ένα κομμάτι της ψυχής παραμένει για πάντα στο σώμα.

Ίσως αυτό να είχε στο μυαλό του και ο Άρθουρ όταν αποφάσισε να ηγηθεί ξανά της ομάδας των τομπαρόλι (όπως λέγονταν), ένα επίγειο κομμάτι της ψυχής της Μπενιαμίνα. Ίσως, να ήθελε να νιώθει πιο κοντά της, πιο κοντά στους νεκρούς και να περιπλανιέται στον κόσμο των ζωντανών σαν φάντασμα. Κυνηγάει χίμαιρες, κρατιέται στην ζωή και στον έρωτα κυριολεκτικά από μία κλωστή.

Η επαφή με τις ιταλικές, κινηματογραφικές ρίζες - και όχι μόνο

Η Alice Rohrwacher καταφέρνει να αποφύγει την μακαβριότητα που σε άλλη περίπτωση θα χαρακτήριζε μία τέτοια ταινία και δημιουργεί μια ιστορία που σφύζει από ζωή και μνημονεύει τις περασμένες δόξες της χώρας. Οι ηθοποιοί παλεύουν, τραγουδούν, χορεύουν και γιορτάζουν, σπάνε ακόμα και το φράγμα του 4ου τοίχου, μεταφέρουν απόλυτα την αίσθηση της Ιταλίας του ’80, οπότε και υποθέτουμε ότι τοποθετείται χρονολογικά μέσα από τα κουρέματα, τα ρούχα και τα αυτοκίνητα, αλλά και μέσα από την μοντέρνα λαϊκότητα των ανθρώπων εκείνης της περιόδου.

Η Χίμαιρα έχει αναφορές στους Ιταλούς κλασικούς, στο σινεμά του Φελίνι και ασφαλώς στο Indiana Jones, έχει την παλαιά αισθητική ιταλικής κωμωδίας και την αιθέρια, ρετρό φωτογραφία της Helene Louvart. Εξερευνεί την μνήμη και την ιστορία, παραμένει, όμως, διαχρονική και, αποτελεί φόρο τιμής στον κλασικό Ιταλικό κινηματογράφο, χωρίς να τον μιμείται.

Σε συνέντευξη της, η σκηνοθέτιδα, εξηγεί την αναλογία της αρχαιολογίας και του σινεμά, ως μια σχέση βαθιά συνδεδεμένη. Η δημιουργία μίας ταινίας, λέει, μοιάζει με  αρχαιολογική ανασκαφή, ξεκινάει με το μικρότερο δείγμα και, όσο προχωράει, παίρνει μορφή και ζωντανεύει, η ιστορία αλλάζει και ανακατασκευάζεται, φτάνοντας στην μαγική στιγμή, όπου το παρόν μας συνδέεται με το παρελθόν των άλλων.

Παρά τις ατελείωτες προσπάθειες του Άρθουρ να συνδέσει το παρόν του με το παρελθόν της Μπενιαμίνα και το μέλλον τους μαζί, φαίνεται πως ο μόνος τρόπος να ξαναβρεί την αγαπημένη του, είναι να την ακολουθήσει τελικά εκείνος, σαν σύγχρονος Ορφέας. Βγαίνει νικητής από το κυνήγι της Χίμαιρας, κρατάει στα χέρια του τα πάντα, όμως, η λύτρωση που αποζητά δεν είναι αυτή. Ενδίδει στην μοιρολατρία και θυσιάζεται για τον μύθο της ευτυχισμένης μετά-θάνατον ζωής.

TAGGED:Josh O’ ConnorRohrwacherιταλική κωμωδίαΚάννεςτομπαρόλιτυμβωρήχοιΧίμαιρα
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
Προηγούμενο άρθρο Μέρα Aπελευθέρωσης – Ανατομή του αμερικανικού ψυχισμού
Επόμενο άρθρο Η ετερονομία πηγή δυστυχίας – Μία αυτοπροσωπογραφία του Μπακούνιν
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
15 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

The Old Oak – Μνήμη, μία φωτιά που σιγοκαίει

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
8 Ιανουαρίου 2024
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?