Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: The Last Days of American Crime – Εξοργιστικά κακοφτιαγμένη δυστοπία
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > The Last Days of American Crime – Εξοργιστικά κακοφτιαγμένη δυστοπία
Cinema

The Last Days of American Crime – Εξοργιστικά κακοφτιαγμένη δυστοπία

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 10 Ιουνίου 2020
Τελευταία Ενημέρωση 11 Ιουνίου 2020
5 Λεπτά Ανάγνωσης
Last Days Of American Crime - Anna Brewster as Shelby Dupree, Edgar Ramírez as Graham Bricke in “Last Days Of American Crime” - Photo Credit: Marcos Cruz/NETFLIX © 2020
SHARE

Συνεχίζοντας την παράδοση του να μετατρέπει συμπαθητικά κόμικ σε απαίσιες ταινίες, το Netflix παρουσίασε αρχές Ιουνίου το Τhe Last Days of American Crime, βασισμένο στο ομώνυμο κόμικ των  Rick Remender και Greg Tocchini του 2009.

Το ίδιο το κόμικ ενώ δεν είναι από τις καλύτερες δουλειές του Remember, έχει αρκετά στοιχεία που το καθιστούν ενδιαφέρον. Ουσιαστικά μπλέκει τα heist tropes με τη δυστοπία και δίνει τελικά ένα ανάγνωσμα για την αστυνομική βαρβαρότητα και την κρατική καταστολή, η οποία φτάνει πλέον παντού. Στις σελίδες του συναντά κανείς μέσα από βίαιο, αιμάτηνο και σκληρό σχέδιο, εικόνες μεγαλουπόλεων που καταρρέουν μέσα από τις ίδιες τους τις αντιθέσεις, εγκληματίες να έχουν πάρει τη θέση της αστυνομίας και την αστυνομία ως άλλη μία συμμορία, σε ένα πολύ γνώριμο pulp, miller-ικό σκηνικό.

Ωστόσο, το 2020, στα χέρια ενός γνωστού για την έλλειψη αισθητικής σκηνοθέτη όπως ο Olivier Megaton (Taken 2, Transporter 3), το Τhe Last Days of American Crime πετάει όλα τα ενδιαφέροντα πράγματα που είχε να πει στα σκουπίδια και κρατά μόνο τα ξεσπάσματα βίας, τα οποία όμως καταφέρνει μέχρι και αυτά να τα δώσει απίστευτα βαρετά και μονότονα.

O μοναδικός χαρακτήρας που η ίδια η ταινία φαίνεται να συμπαθεί και να θέλει να αποδώσει όσο το δυνατό πιο θετικά γίνεται είναι… ένας μπατσος, ο οποίος σχεδόν σε όλη τη διάρκεια ακολουθεί το δικό του sub plot, μια προσπάθεια ενός «καλού μπάτσου» να καθαρίσει την πόλη πριν η κυβέρνηση στερήσει την ελεύθερη βούληση από τους εγκληματίες. Το arc του δεν καταλήγει κάπου προφανώς.

Στα 149 λεπτά της ταινίας, ο Megaton βομβαρδίζει τον θεατή με tough guy σεξιστικά κλισέ, κακογραμμένους διαλόγους απίστευτη ένδεια στην απεικόνιση του δυστοπικού αστικού περιβάλλοντος (κυρίως κάτι καμένους κάδους) και σκηνές torture exploitation, τις οποίες η αδιάφορη κεντρική ιστορία δεν είναι σε θέση ούτε να διανοηθεί να συνδέσει μεταξύ τους, έστω για την επίφαση κάποιας δομής. Όλη η ταινία ουσιαστικά είναι απότομες εναλλαγές μουσικής καθώς ο Megaton δεν έχει καμία αίσθηση ούτε ρυθμού (κάτι που εξηγεί και το αδικαιλόγητο μέγεθος της ταινίας), ούτε, πολύ πιο βασικά, δομής πλάνου. Βασίζεται εξ ολοκλήρου σε στυλικές κλοπές άλλων, καλύτερων ταινιών, όπως το Minority Rerort, το υποτιμημένο b-movie- ιστικο Upgrade και τη φιλμογραφία του Guy Rithie για να μπορέσει να τραβήξει το μάτι του θεατή σε αυτή τη κακοφορμισμένη μάζα εικόνων.

Και οι ηθοποιοί; Ξεχωρίζει κάτι μέσα σε αυτή την τρομακτική κακογουστιά; Όχι. Αντίθετα, ο «σκληρός» κεντρικός χαρακτήρας του Edgar Ramírez (Gold, American Crime Story) και η femme fatale της Anna Brewster (Star Wars: Episode VII – The Force Awakens, Versailles) όχι μόνο δεν έχουν την παραμικρή χημεία μεταξύ τους σαν ηθοποιοί, αλλά και οι ίδιες οι αφάνταστα ξύλινες και ανέκφραστες ερμηνείες τους αποτελούν και το τελικό καρφί στο φέρετρο μιας ταινίας η οποία παρακαλούσε να μη γίνει. Βέβαια για να μην υπερβάλλουμε, πουθενά στο φλύαρο και κενόδοξο σενάριο του Karl Gajdusek (Oblivion, Blood Brother) δεν έγινε ούτε καν προσπάθεια να διαμορφωθούν οι τύποι αυτοί σε ζωντανούς χαρακτήρες, έτσι τελικά κακοί ηθοποιοί καθοδηγήθηκαν από χειρότερους παραγωγούς.

Το πιο τραγικό όλων βέβαια δεν είναι το πόσο κακή είναι η ίδια η ταινία. Είναι η συγκυρία την οποία βγήκε. Οταν το κίνημα του Black Lives Matter μαίνεται ολοζώντανο στις ΗΠΑ, όταν, με αφορμή αυτό, εικόνες αστυνομικής βαρβαρότητας (και εννοείται και στη χώρα μας) κάνουν τον γύρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κάθε μέρα. Σε τέτοιες συνθήκες μια ταινία κοινωνικά νιχιλιστική, αμερικάνικη στην ψυχή, που τελικά δικαιώνει την αστυνομία έστω και κατά λάθος (o Megaton δεν μπορεί να κάνει επίτηδες ούτε τη δουλειά του) γίνεται προσβλητική, εκτός από τη νοημοσύνη μας, και για τις ζωές μας.

TAGGED:Anna BrewsterEdgar RamírezGreg TocchiniKarl GajdusekOlivier MegatonRick RemenderΤhe Last Days of American Crime
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Αύριο Θα Mας Λένε Αλλιώς- Πώς χωρίζουμε στον καπιταλισμό
Επόμενο άρθρο Snowpiercer – Aπό ταξική αλληγορία… έγκλημα στο Όριαν Εξπρές
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
15 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?