Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Το τελευταίο μέρος της τριλογίας της κρίσης του Κινγκ
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Βιβλία > Αστυνομική > Το τελευταίο μέρος της τριλογίας της κρίσης του Κινγκ
ΑστυνομικήΒιβλία

Το τελευταίο μέρος της τριλογίας της κρίσης του Κινγκ

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Από Αλέξανδρος Μινωτάκης
Δημοσιεύτηκε 22 Σεπτεμβρίου 2018
Τελευταία Ενημέρωση 23 Σεπτεμβρίου 2018
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Με το βιβλίο Ο κύριος Μερσέντες, ο Στίβεν Κινγκ άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στο ογκώδες έργο του, μία αστυνομική τριλογία στη σύγχρονη Αμερική της κρίσης. Ο πρωταγωνιστής, ο συνταξιούχος ντεντέκτιβ Μπιλ Χότζες, συνδέει τα τρία βιβλία που αφορούν τρεις υποθέσεις με το πρώτο και το τρίο βιβλίο να συνδέονται και το δεύτερο (Ό,τι βρεις, δικό σου) να στέκεται αυτοτελώς. Με την έκδοση από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος στα ελληνικά του τελευταίου βιβλίου της τριλογίας, Τέλος βάρδιας, μπορούμε να αξιολογήσουμε συνολικά αυτή τη στροφή στο έργο ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή συγγραφείς.

Από το πρώτο βιβλίο που ξεκινάει με τη φρικιαστική σκηνή της Μερσεντές που εφορμά μέσα στο πλήθος των ανέργων, φαίνεται ότι ο Κινγκ θέλει να εξετάσει, με το δικό του τρόπο, σύγχρονα ζητήματα. Η αμερικάνικη κοινωνία είναι και πάλι στο προσκήνιο όμως, αυτή τη φορά, είναι κλονισμένη από την κρίση του 2008, την άνοδο της ανεργίας και ένα γενικότερο κλίμα καχεξίας. Λίγο πριν πεθάνουν, άνεργοι άνδρες και γυναίκες συζητάνε τι τους έφερε σε αυτή τη θέση, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και τις ελπίδες που έχουν να βρουν δουλειά στο job fair που θα ανοίξει το επόμενο πρωί. Ο Μπρέιντι Χάρτσφιλντ, ο δολοφόνος με τη Μερσέντες, δεν είναι ένας υπερφυσικός «κακός», δεν έρχεται από μία άλλη διάσταση. Είναι ένας νέος, πολύ ικανός με τις νέες τεχνολογίες που δεν βρήκε τις ευκαιρίες ανέλιξης που φανταζόταν, έχει κολλήσει σε μία δουλειά που απεχθάνεται και έχει υποχρεωθεί να ζει με τη μητέρα του, με την οποία έχει αναπτύξει μία πολύπλοκη σχέσης έλξης-απώθησης. Αναζητεί διέξοδο στο μίσος του για την υπόλοιπη κοινωνία και στη χαρά που αντλεί στο να ωθεί σε αυτοκτονία άτομα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη ζωή τους. Ο Χάρτσφιλντ είναι η ενσάρκωση του κοινωνικού κανιβαλισμού, η σαδιστική εκτόνωση των αδιεξόδων ενός απογοητευμένου ατόμου πάνω σε αδύναμους και σε οποιονδήποτε φαίνεται να βρίσκεται σε μειονεκτική θέση. Η βίαιη δολοφονία οχτώ ανέργων είναι το αποκορύφωμα της πορείας του και θα τον φέρει στο ραντάρ του Χότζες που έχει πλέον συνταξιοδοτηθεί και βιώνει μία ιδιαίτερα απομονωμένη και απογοητευτική ζωή. Ο Χότζες θα αντισταθεί στην πίεση του Χάρτσφιλντ, θα βρει απρόσμενους συμμάχους και θα παίξει ένα εντυπωσιακό παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι, προσπαθώντας να εμποδίσει το επόμενο, ακόμα πιο επικίνδυνο χτύπημα του Χάρτσφιλντ.

Στο Τέλος βάρδιας, ο Χάρτσφιλντ επιστρέφει, συνδυάζοντας πλέον την ικανότητα του στις τεχνολογικές καινοτομίες με υπερφυσικές δυνάμεις που έχει αποκτήσει μετά την προηγούμενη αντιπαράθεση του με τον Χότζες. Μέσα από την πτέρυγα του νοσοκομείου που κρατείται, ανίκανος να φροντίσει τον εαυτό, θα στήσει ένα σύνθετο δίκτυο επιρροής και ελέγχου ανθρώπων, χρησιμοποιώντας μια απαρχαιωμένη σειρά από tablet. Στόχος του αυτή τη φορά είναι κυρίως έφηβοι και έφηβες που περνάνε μεγάλο μέρος του χρόνου τους μπροστά σε οθόνες, εξοικειωμένοι με παιχνίδια με έντονα χρώματα και μία επαναληψιμότητα που σε υπνωτίζει και ανοίγει δρόμους για τον Χάρτσφιλντ μέσα στο μυαλό τους. Εκεί, ενισχύει ανασφάλειες και φόβους, εντείνει την αποξένωση από οικογένειες και φίλους, οδηγεί τους έφηβους να κλειστούν στον εαυτό τους και στις ηλεκτρονικές συσκευές τους μέχρι να τους ωθήσει στο τελικό βήμα. Μόνο όταν θα βάλει στο στόχαστρο του τη Μπάρμπαρα, την αδερφή του Τζερόμ που είναι συνεργάτης του Χότζες, ο ντεντέκτιβ θα κινητοποιηθεί, προσπαθώντας να πείσει τους πάντες ότι τα φαινόμενα απατούν και ότι ο Χάρτσφιλντ έχει επιστρέψει πιο επικίνδυνος από ποτέ.

Ο Κινγκ δεν κρύβει την καχυποψία απέναντι στις νέες τεχνολογίες και στις συνέπειες τους για τις ανθρώπινες σχέσεις. Το έργο του δολοφόνου είναι εφικτό ακριβώς γιατί υπάρχει ήδη μία βάση αποξένωσης, πάνω στην οποία έρχεται να πατήσει. Τα «πειραγμένα» tablet αποκαλύπτουν ένα γενικό φόβο του συγγραφέα για τη δυνατότητα της τεχνολογίας να αποσπάσει τους ανθρώπους από ό,τι είναι σημαντικό στη ζωή τους και, ειδικά σε περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν δυσκολίες και απογοητεύσεις, να δώσεις ψεύτικες διεξόδους. Ανεξαρτήτως του πόσο δέχεται κανείς τις απόψεις του Κινγκ, το βιβλίο σε καθηλώνει σε πολλά σημεία και καταφέρνει να φέρει κλασικά θέματα της λογοτεχνίας φαντασίας (υπνωτισμός, mind control) σε ένα σύγχρονο πλαίσιο και με θύματα με τα οποία μπορεί να ταυτιστεί ο αναγνώστης,  ειδικά με την τάση διαφυγής από την καθημερινότητα σε μηχανικές κινήσεις. Η νέα τεχνολογία παγιδεύει τα θύματα μέσα από τη δική της ρουτίνα, κάτι που θέλει να τονίσει ο συγγραφέας βάζοντας το πρόγραμμα που παρασέρνει τους χρήστες στον έλεγχο του Χάρτσφιλντ να είναι ένα απλοϊκό παιχνίδι, με απαρχαιωμένα γραφικά το οποίο όμως έχει τη δική του σαγήνη μέσα από την επαναληψιμότητα. Η όλη σύλληψη θυμίζει Το κινητό, το βιβλίο του Κινγκ όπου ο ιός που μετέτρεπε τους ανθρώπους σε ζόμπι, μεταδιδόταν μέσα από τα ραδιοκύματα των κινητών τηλεφώνων. Αυτή τη φορά όμως, είναι όλα πολύ πιο καθημερινά και συνηθισμένα και, με αυτό τον τρόπο, πιο τρομακτικά.

Παρόλα αυτά, ο Κινγκ θέλει, με το κλείσιμο της τριλογίας να δώσει έναν αισιόδοξο τόνο, όχι απλά με ένα happy end και τη σύλληψη του «κακού». Περισσότερο είναι μία προσπάθεια ανάκαμψης του αμερικάνικου ονείρου μέσα στις νέες προκλήσεις. Στο επίκεντρο των βιβλίων παραμένει η μεσαία τάξη που κλονίστηκε ισχυρά με την κρίση, φαίνεται να σταθεροποιείται αλλά δεν μπορεί να προσφέρει στα παιδιά της μία ζωή αντίστοιχη με τη δική της. Το Τέλος βάρδιας, πέρα από ένα ακόμα εξαιρετικό βιβλίο του Κινγκ, είναι μία υπόσχεση για το μέλλον αλλά και μία προειδοποίηση σε μία νεολαία που στέκεται καχύποπτη απέναντι στη χώρα της και στην αναντιστοιχία της ζωής με τις προσδοκίες που δημιουργήθηκαν. Θα δοκιμαστεί και αυτή η υπόσχεση στο πεδίο της πραγματικότητας.

TAGGED:stehen kingεκδόσεις Κλειδάριθμοςο κύριος μερσέντεςότι βρεις δικό σουτέλος βάρδιας
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΑλέξανδρος Μινωτάκης
Follow:
Συνάντησε μικρός το Star Wars και έκτοτε βρήκε πως θέλει να γίνει Jedi. Προπονείται με διαλογισμό 18 ώρες την μέρα. Τις υπόλοιπες τις περνάει καμουφλαρισμένος ως υποψήφιος διδάκτορας γιατί κανείς δεν του είπε πως ανακλήθηκε το Order 66.
Προηγούμενο άρθρο Σκιτσούχτρα- Όλες οι αστείες στιγμές της καθημερινότητας ενός κομίστα
Επόμενο άρθρο Ποτέ Πια Mόνος- Βρέστη, Αθήνα, Αστυπάλαια
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

HorrorΒιβλία

Ο Ανθρωπος Κιμωλία είναι ο μακρινός ξάδελφος του Pennywise!

Aθηνά Κακλαμάνη
Aθηνά Κακλαμάνη
26 Ιουνίου 2018
HorrorΒιβλία

Stephen King & Richard Chizmar: Η Γκουέντι και το κουτί

Δημήτρης Τζάνογλος
Δημήτρης Τζάνογλος
14 Ιουλίου 2017
HorrorΒιβλία

Έργα Οδοποιίας- Ο δρόμος που άνοιξε ο King στην ψυχή των προαστίων….

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
4 Ιουνίου 2018
HorrorΒιβλία

Το Αυτό – Μια κλασσική εγκυκλοπαίδεια τρόμου

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
1 Απριλίου 2020
Βιβλία

Τέσσερις Άνεμοι – Μια ανεστραμμένη αμερικανική εποποιία

Μαριάννα Τσότρα
Μαριάννα Τσότρα
3 Ιανουαρίου 2022
Βιβλία

Κορίτσι – Η κοπέλα που επιβίωσε απο την Μπόκο Χαράμ

Ιφιγένεια Αθανασοπούλου
Ιφιγένεια Αθανασοπούλου
1 Απριλίου 2024
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?