Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: The Revenant – Μια ψυχρή, εσωτερική και εξωτερική, μαρτυρία
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > The Revenant – Μια ψυχρή, εσωτερική και εξωτερική, μαρτυρία
Cinema

The Revenant – Μια ψυχρή, εσωτερική και εξωτερική, μαρτυρία

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 21 Ιανουαρίου 2016
Τελευταία Ενημέρωση 25 Φεβρουαρίου 2019
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Μετά το αριστουργηματικό Βirdman, o  Alejandro G.Iñárritu (Βabel, Biutiful, 21 grams) επιστρέφει με το επικό το The Revenant, μια ταινία που έγινε για να αλλάξουν εντελώς οι ισορροπίες στο Hollywood, αλλά και να τιμωρηθούν οι ηθοποιοί, καθώς βασανίστηκαν από το κρύο, τα συνεχή και παρολίγον μοιραία ατυχήματα αλλά και τις ιδιοτροπίες των συντελεστών.

revenant-gallery-13-gallery-image

Εκ πρώτης όψεως το  The Revenant υπόσχεται (και υλοποιεί) μια πολύ βασική ιστορία εκδίκησης. Ένας πατέρας (Dicaprio) χάνει το παιδί του από τα χέρια ενός εγωιστή ρατσιστή (Τom Hardy) και αφήνεται σχεδόν πεθαμένος στο κρύο. Ο Dicaprio όμως, με την δύναμη της θέλησης του και μόνο, ξεπερνά όλες τις αντιξοότητες και κυνηγά τον φονιά του παιδιού του. Ακούγεται στερεοτυπικό και εν μέρει είναι. Είναι μια μινιμαλιστική ιστορία, που σκοπός της δεν είναι παρά να λειτουργήσει ως πρόφαση για την πραγματική ιστορία, που δεν είναι άλλη από μια κριτική της δυτικής επέκτασης στην Αμερική. Ο Iñárritu, με την συνδρομή του σεναριογράφου Mark L. Smith (Vacancy) εξασκεί την πολυαγαπημένη του πολλαπλή και ταυτόχρονη αφήγηση, και διηγείται ουσιαστικά τις αντίπαλες δομές και σχέσεις όχι μόνο των Ινδιάνων με τους λευκούς αποίκους, αλλά και τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των ίδιων των λευκών. Οι σφαγές για το κέρδος, τα παιχνίδια χειραγώγησης με τα απρόσωπα κέντρα εξουσίας που απέχουν εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά, η εξαπάτηση των Ινδιάνων να παίζουν το εμπορικό παιχνίδι των κατακτητών, όλα αυτά είναι όχι μόνο έκδηλα σε όλη την ταινία, αλλά σε σημεία ανταγωνίζονται την κεντρική υπόθεση για την αφηγηματική πρωτοκαθεδρία.

THE REVENANT Copyright © 2015 Twentieth Century Fox Film Corporation. All rights reserved. THE REVENANT Motion Picture Copyright © 2015 Regency Entertainment (USA), Inc. and Monarchy Enterprises S.a.r.l. All rights reserved.Not for sale or duplication. .

Σεναριακά λοιπόν, το κύριο θέμα της ταινίας δεν είναι τόσο η εκδίκηση, όσο ο ρατσισμός και η ατομική ευθύνη. Το παιδί του Hugh Glass (Dicaprio), ο Hawk (πρωτεμφανιζόμενος Forrest Goodluck) είναι, στην ταινία, μιγάς. Όσοι βοηθούν τον Glass στην πορεία του είναι Ινδιάνοι παρίες, ενώ οι οργανωμένοι θεσμοί, τόσο της εταιρείας, όσο και της φυλής είτε τον εγκαταλείπουν είτε τον κυνηγούν. Αυτά τα συστατικά, που το καθένα διαγράφει την δική του, αυτόνομη πορεία, παράλληλα με ταινία, τόσο εικαστικά όσο και αφηγηματικά, και δημιουργεί ακαριαία την εντύπωση ενός κόσμου τεράστιου, πολύπλοκου και τρομερά αφιλόξενου, πράγμα που δίνει στην ταινία έναν εκπληκτικό χαρακτήρα immersion. Η  ταινία εν μέρει βασίζεται σε μια αληθινή ιστορία, που έλαβε χώρα στις αρχές του 19ου αιώνα, και πιο συγκεκριμένα το 1823, στις ακτές του Μιζούρι. Ωστόσο αυτό δεν επηρεάζει τον  Iñárritu να δημιουργήσει την μυθοπλασία που ταιριάζει στο όραμα του…

comp-xlarge

Απόλυτος πρωταγωνιστής σε αυτή την ταινία είναι, για μια ακόμη φορά, η σκηνοθετική οπτική του Iñárritu. Από το πληθωρικό στυλ του ασταμάτητου γυρίσματος και την ψευδαίσθηση του μηδενικού μοντάζ πέρσι, ο δημιουργός περνά στα πιο φιλόδοξα και μεγαλεπήβολα πλάνα που είδαμε φέτος. Όλη η ταινία είναι δομημένη πάνω σε  γεμάτα φυσικό φως  πλάνα, με το  set up τους  να αποτελείται από πανέμορφα φυσικές τοποθεσίες. Η επιβλητική ομορφιά της φύσης, η ποιητικότητα που αποπνέουν τα χιονισμένο τοπία και η βαθιά λυρική ατμόσφαιρα που δημιουργούν είναι η μεγαλύτερη αρετή της ταινίας. Εικαστικά είναι σίγουρα μια αξεπέραστη κινηματογραφική εμπειρία. Σε αυτό βοηθά και ο διευθυντής φωτογραφίας Emmanuel Lubezki (Βirdman, Gravity) ο οποίος έκανε το έργο του τον πυρήνα της ταινίας, γύρω από τον οποίο ο Iñárritu έπλεξε το περίπλοκο ψηφιδωτό του.

the_revenant_SD1_758_426_81_s_c1

Και περνάμε τώρα στο κομμάτι των ερμηνειών… Η παγωμένη και συγχρόνως λυρική ατμόσφαιρα της ταινίας έπαιξε μεγάλο ρόλο στο πως οι ηθοποιοί ερμήνευσαν τους ρόλους τους. Έτσι λοιπόν ο Leonardo DiCaprio ( Wolf Of Wall Street, Django Unchained, Aviator, Shutter Island, Inception, και άλλες ταινίες που αξίζουν Όσκαρ…) μας έδωσε μια πηγαία βίαιη και την ίδια στιγμή λυρική ερμηνεία, που στηριζόταν στο μεγαλύτερο βαθμό της σε μια τρομακτική, καθαρά σωματική ικανότητα αναπαράστασης. Ο DiCaprio αποδεικνύει (ξανά) πως είναι ένας τρομερός ηθοποιός, ακόμα και όταν δεν έχει λόγια. Η εκφραστικότητα των κινήσεων του, η μικροεκφραστική του προσώπου του, όλα είναι παρόντα και τον καθιστούν απόλυτο άρχοντα του φιλμ. Χωρίς να είναι η καλύτερη ερμηνεία της καριέρας του, ή ο καλύτερος ρόλος ( την τιμή αυτή την διεκδικούν οι συνεργασίες του με τον τεράστιο Martin Scorsese), το Όσκαρ εδώ είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητο, μόνο και μόνο για την δικαίωση και ίσως για την Ιστορία. Αν και μετά από τόσα βραβεία (Χρυσή Σφαίρα καλύτερου Α’ Ανδρικού μεταξύ άλλων), ίσως η όρεξη του να έχει κορεσθεί..

dicaprio-xlarge

Το υπόλοιπο cast κινήθηκε σε παρόμοια πλαίσια, δίνοντας στο μεγαλύτερο βαθμό τους δυναμικές ερμηνείες. Πρώτος σε αυτές αναδείχθηκε για μια ακόμα φορά ο Τom Hardy (Mad Max, Legends, Warrior) στο ρόλο του John Fitzgerald. Σε έναν τρομερά επικοινωνιακό ρόλο (για τα δεδομένα του) στάθηκε ισάξια απέναντι στον DiCaprio, τόσο σε ανάστημα όσο και σε ερμηνευτική δεινότητα, αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά πως είναι από τους καλύτερους ηθοποιούς της γενιάς του. Επιπλέον ξεχώρισε ιδιαίτερα ο νεαρός Domhnall Gleeson (Harry Poter, Star Wars- The Force Awakens, About Time), που εστίασε σε μια πιο εξανθρώπισμένη προσέγγιση και προσέδωσε στην ταινία την μοναδική authoritive figure που θα μπορούσαμε να συγχωρέσουμε!

The-Revenant-Tom-Hardy-As-John-Fitzgerald-Images-04123

Η ταινία δεν είναι χωρίς αρνητικά. Η μεγαλεπήβολη σκηνοθεσία του Iñárritu σε πολλά σημεία χάνεται και φαντάζει ακυβέρνητη, σαν να μη μπορεί ο δημιουργός να γενικεύσει αρκετά την εικόνα του για να χωρέσει την ίδια της την πολυπλοκότητα. Την ίδια στιγμή, η επιμονή του σκηνοθέτη για φυσικότητα στα πλάνα έχει και τα αρνητικά της, καθώς ο θεατής δεν καταφέρνει πάντα να βυθιστεί στην ιστορία, με αποτέλεσμα το ενδιαφέρον του να αυξομειώνεται… Γενικότερα, είναι ίσως μια δύσκολη ταινία, που απαιτεί ξεκούραστους θεατές. Επιπλέον, η επίμονη προσπάθεια του Dicaprio να ερμηνεύσει, εστιάζοντας στην πλέον μινιμαλιστική προσέγγιση ( για την οποία φυσικά του δόθηκαν οδηγίες από τον σκηνοθέτη) δεν καταφέρνει πάντα να οξύνει την συναισθηματική προσβασιμότητα του ήρωα για το κοινό. Σε αρκετά σημεία ο Glass φαντάζει το ίδιο παγωμένος με το τοπίο γύρω του. Σε κάθε περίπτωση όμως αυτό δεν στερεί από την ταινία την δυναμική της…

Και αυτό εν ολίγοις είναι το Τhe Revenant. Ένα μνημείο εικαστικής ομορφιάς που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στα Όσκαρ! Σίγουρα το αξίζει, όχι όμως για τους λόγους που θα φανταζόταν κανείς…

TAGGED:Alejandro G.IñárrituDomhnall GleesonJohn FitzgeraldΒirdmanΤhe RevenantΤom Hardy
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Alan Rickman- Κάποιοι άνθρωποι δε φεύγουν,είναι εδώ “Πάντα”…
Επόμενο άρθρο Πάμε θέατρο! Free Freaks στη Μικρή Πλάνη!
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
15 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

Βlack Mirror- Το μέλλον είναι τώρα- και είναι τρομακτικό

Oμάδα Afterwords
Oμάδα Afterwords
18 Νοεμβρίου 2018
Cinema

Τα 10 western που ξαναγράφουν την ιστορία της Άγριας Δύσης

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
28 Νοεμβρίου 2018
Cinema

Oι 10 ταινίες που θα κρατήσουμε βγαίνοντας από τα 10s

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
6 Ιανουαρίου 2020
Cinema

Δέκα ταινίες για όταν πλησιάζουν τα – άντα (πρώτα, δεύτερα, όποια)

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
31 Ιουλίου 2020
Cinema

Dunkirk – Το ψηφιδωτό ενός πολέμου

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
3 Μαρτίου 2018
Σειρές

Δέκα fun facts για να δείτε πισω από τον σκοτεινό καθρέπτη του Black Mirror

admin
admin
26 Ιουλίου 2020
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?