Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
    33 Λεπτά Ανάγνωσης
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    26 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Θησαυρός της Λαβυρίνθου – Η περιπέτεια που έγινε συλλογικός αγώνας
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ultimate Invasion – Ένας Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος χωρίς… υπερήρωες
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Προφητεία του Αρμαντίλλο – Γνωριμία με το κομιξικό σύμπαν του Zerocalcare
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    «Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μανιτουάνα -Οι Χίλιες Νήσοι των Μοχώκ και η γέννηση του αμερικάνικου έθνους
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Δρόμος προς την Αποβάθρα Γουίγκαν – Η οργουελική συμμετοχική παρατήρηση της εργατικής τάξης
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
    Tελευταίος Μονόκερως – Ένα παραμύθι για μεγάλα παιδιά
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Yellowface – Πώς κατασκευάζεται ένα best seller;
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Sinners – Βρικόλακες, blues και κοινοτικό τραύμα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Stay Wicked γιατί στο Οζ τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    26 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Αγώνες και Μεταμορφώσεις Μίας Γυναίκας – Η απελευθέρωση από τη δυστυχία
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Βιβλία > Αγώνες και Μεταμορφώσεις Μίας Γυναίκας – Η απελευθέρωση από τη δυστυχία
Βιβλία

Αγώνες και Μεταμορφώσεις Μίας Γυναίκας – Η απελευθέρωση από τη δυστυχία

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Από Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Δημοσιεύτηκε 18 Ιουλίου 2022
Τελευταία Ενημέρωση 30 Ιουλίου 2022
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Ο Εντουάρ Λουί μέσα σε λίγα μόλις χρόνια (το Να Tελειώνουμε με τον Εντύ Μπελγκέλ κυκλοφόρησε πρώτη φορά στα γαλλικά το 2014), έχει καταφέρει να αφήσει ένα γερό στίγμα στη σύγχρονη ευρωπαϊκή λογοτεχνία. Η βιωματική του γραφή και ο σκληρός ρεαλισμός της αφήγησής του, τον έχουν αναδείξει σε σημείο αναφοράς στη νέα γενιά συγγραφέων. Η φωνή του Λουί είναι τρυφερά δραματική, αλλά και βαθιά πολιτική. Στις αυτοβιογραφικές ιστορίες του αναμετράται με τα τραύματά του, αλλά αναζητά παράλληλα χαραμάδες ελπίδας, στιγμές χαράς και απόδρασης απ’ την κακία του κόσμου. Σίγουρα, δεν περιμένεις από ένα βιβλίο του Λουί να έχει happy ending, όμως μπορείς να αναζητήσεις σε αυτά την πεποίθηση ότι μπορούμε να αλλάξουμε τις ζωές μας, αν πάρουμε τις κατάλληλες (δύσκολες συνήθως) αποφάσεις. Η «φυγή» του Εντύ στο Παρίσι ήταν μία τέτοια απόδραση – απελευθέρωση απ’ την προδιαγεγραμμένη του ζωή στη γαλλική επαρχεία. Μία αντίστοιχη ιστορία απελευθέρωσης – μεταμόρφωσης συνιστά και η «εξέγερση» της μητέρας του στα 44 της χρόνια, στη διήγηση της ζωής της οποίας αφιερώνει το τελευταίο του βιβλίο (πρωτότυπος τίτλος Combats et Métamorphoses d’une Femme), το οποίο μετέφρασε στα ελληνικά η Στέλλα Ζουμπουλάκη για τις εκδόσεις Αντίποδες.

Είναι αξιοθαύμαστος ο τρόπος που ο Λουί επανέρχεται σε κάθε του βιβλίο στην ίδια ιστορία, αλλάζοντας κάθε φορά την οπτική του γωνία, φωτίζοντας διαφορετικές της πλευρές. Πρόκειται για μία συνειδητή του επιλογή, η οποία παρουσιάζεται από τον ίδιο ως μία άρνηση των λογοτεχνικών «κανόνων», των επιβεβλημένων απ’ την παραδοσιακή λογοτεχνική κριτική κι απ’ τις εκδοτικές προτεραιότητες της εποχής:

«Μου έχουν πει πως η λογοτεχνία δεν πρέπει ποτέ να επαναλαμβάνεται κι εγώ δεν θέλω να γράφω παρά μόνο την ίδια ιστορία, ξανά και ξανά, να επιστρέφω σ’ αυτήν μέχρι να την κάνω να αποκαλύψει τα θραύσματα της αλήθειας της, να της ανοίγω τη μία τρύπα μετά την άλλη μέχρι να αρχίσει να στάζει αυτό που κρύβεται μέσα της»

Η πρωταγωνίστρια του βιβλίου (η μητέρα του Εντύ) ήταν μία γυναίκα παγιδευμένη σε μία εποχή, ένα κοινωνικό πλαίσιο και μία νοοτροπία που της επέβαλλαν να σπαταλά ολόκληρη τη ζωή της για την ικανοποίηση των αναγκών των άλλων. Ήταν το πρότυπο της συντηρητικής ιδεοληψίας που επιβάλλει στη γυναίκα το ρόλο της ανατροφής των παιδιών και της φροντίδας του σπιτιού. Η μονότονη καθημερινότητά της δεν της επιφύλασσε ποτέ καμία έκπληξη. Όμως υπήρχε πάντοτε μία ρωγμή που διατάρασσε την κανονικότητα της ζωής της. Η επιθυμία της να ζήσει! Αναζητούσε, λοιπόν, μικρές χαραμάδες ελευθερίας ακόμα και με την πιο ασήμαντη αφορμή: σε ένα τραγούδι που της θύμιζε τα νιάτα της ή σε μία παράσταση ενός τσίρκου. Επρόκειτο για μία μύχια ανάγκη της να σπάσει τη μονοτονία, να νιώσει ξανά ελεύθερη όπως ήταν λίγο πριν παντρευτεί και γεννήσει το πρώτο της παιδί:

«Νομίζω πως είχα ξεχάσει ότι είχε υπάρξει ελεύθερη πριν από τη γέννησή μου – ευτυχισμένη;»

Συγκρίνοντας τα δύο τελευταία βιβλία του συγγραφέα παρατηρούμε τα διαφορετικά συναισθήματα που του γεννούν οι ιστορίες των δύο γονιών του. Από τη μία, η αφήγηση της ιστορίας του πατέρα του (στο Ποιος Σκότωσε τον Πατέρα μου ) προκαλεί ένα μείγμα συναισθημάτων συμπόνοιας και οργής. Περισσότερο φαίνεται να τον λυπάται για την κατάσταση στην οποία τον καταδίκασαν οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές του Σαρκοζί και η επικίνδυνη ζωή στο εργοστάσιο, παρά να εκδηλώνει αισθήματα αγάπης και κατανόησης. Διαφορετική είναι η αντιμετώπιση που επιφυλάσσει στην ιστορία της μητέρας του, την οποία προσπαθεί να κατανοήσει ως μία γυναίκα καταπιεσμένη, εγκλωβισμένη σε ένα προσωπικό αδιέξοδο απ’ το οποίο υπήρχε ανάγκη να αποδράσει. Κάνοντας κι ο ίδιος αυτοκριτική στη στάση του απέναντί της στο παρελθόν, προσπαθεί να κατανοήσει και να δικαιολογήσει τα ψεγάδια του χαρακτήρα της, γνωρίζοντας πλέον ότι η γυναίκα που τον μεγάλωσε για χρόνια καταπίεζε τον πραγματικό της εαυτό, ο οποίος εκδηλώθηκε μόνον όταν βρήκε ξανά την ευτυχία, εκείνο το λησμονημένο συναίσθημα που είχε να βιώσει από τα πρώτα εφηβικά της χρόνια.

Ο Λουί εμπνεύστηκε το βιβλίο του παρατηρώντας μία παλιά φωτογραφία της 20χρονης μητέρας  του, στην οποία ανίχνευσε ένα χαμόγελο, το οποίο μαρτυρούσε μία ευτυχία την οποία σε όλη του την παιδική ηλικία δεν είχε αντικρίσει ποτέ στο πρόσωπό της. Αυτή η φωτογραφία τον παρακίνησε να αναζητήσει τις αιτίες που εξαφανίστηκε αυτό το χαμόγελο απ’ τα χείλη της, να αναρωτηθεί πώς κατέληξε τόσο δυστυχισμένη. Εξ’ ου και χαρακτηρίζει το βιβλίο του για εκείνη ως μία «αρχαιολογία της εξαφάνισης ενός χαμόγελου».[1]


[1] Ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες για τους σκοπούς του κατά τη διάρκεια συγγραφής του βιβλίου του αποκαλύπτει στις συνεντεύξεις του στο περιοδικό Les Inrockuptibles και στον Guardian

TAGGED:Eduard LouisΑντίποδεςΓαλλίαγυναίκαεκδόσεις ΑντίποδεςΕντουάρ ΛουίεπαρχίαΜάναΝα τελειώνουμε με τον Εντύ ΜπελγκέλπατριαρχίαΣεξισμόςΣτέλλα Ζουμπουλάκησυντηρητισμός
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΜάνος Βασιλείου - Αρώνης
Γεννήθηκε το 1993, δηλαδή ήταν 6 χρονών όταν είδε πρώτη φορά το Star Wars. Κάπου στο Λύκειο κατέληξε ότι η αλήθεια βρίσκεται στον Sheldon και από τότε προσπαθεί να ανακαλύψει τον κόσμο των nerds και των superheroes, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Αγαπημένο του χρώμα το κόκκινο: στις σημαίες, στον Flash, στον Deadpool, ενώ στις μπλούζες το προτιμά με λευκές λωρίδες. Τελευταία το παίζει και δικηγόρος, χωρίς καμία επιτυχία.
Προηγούμενο άρθρο Ένα Aστέρι τη Nύχτα – Μια σπαρακτική ιστορία για τη φιλία και την απώλεια
Επόμενο άρθρο Oι otaku για τους otaku – Tα 10 καλύτερα anime για την ιαπωνική κουλτούρα
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
18 Αυγούστου 2025
Μανιτουάνα -Οι Χίλιες Νήσοι των Μοχώκ και η γέννηση του αμερικάνικου έθνους
13 Αυγούστου 2025
Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
11 Αυγούστου 2025
Ο Δρόμος προς την Αποβάθρα Γουίγκαν – Η οργουελική συμμετοχική παρατήρηση της εργατικής τάξης
11 Αυγούστου 2025
Sinners – Βρικόλακες, blues και κοινοτικό τραύμα
10 Αυγούστου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Βιβλία

Κορίτσι, Γυναίκα, Άλλο – Η Ζωτικότητα της Γυναικείας Ύπαρξης

Μαριάννα Τσότρα
Μαριάννα Τσότρα
11 Ιανουαρίου 2021
ComicΕυρωπαϊκά

Blanc Autour – Η σπορά της ισότητας

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
16 Μαρτίου 2022
ComicΒιβλία

Βιβλιοπροτάσεις για την παραλία… και όχι μόνο

admin
admin
6 Αυγούστου 2022
Βιβλία

Γυναίκες Που Επιστρέφουν – Ο γυναικείος πόνος “χαραγμένος” στην παράδοση

Παναγιώτα Καρβούνη
Παναγιώτα Καρβούνη
6 Ιανουαρίου 2021
ComicΕυρωπαϊκά

Ο Πρώτος Άνθρωπος – Το κύκνειο άσμα του Camus έγινε comic

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
26 Νοεμβρίου 2020
Βιβλία

Σπίτι Παιδιού – Μια ποιητική επιστροφή στην παιδική αθωότητα

Παναγιώτα Καρβούνη
Παναγιώτα Καρβούνη
27 Μαΐου 2020
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?