Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Beach off! – Τα 10 καλύτερα beach episodes που έχουμε δει!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Filler; Όχι ευχαριστώ – Τα 10 χειρότερα filler arcs όλων των εποχών
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Κρυφτείτε – Οι 10 δυνατότεροι πρωταγωνιστές anime
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Παλιοί και νέοι θρύλοι – Tα 10 καλύτερα anime του 2022
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Bασικά… τρέξτε! Οι 10 πιο overpowered villains των anime
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Αστερίξ: Λευκή Ίριδα – Εισβολή life coaches στο γαλατικό χωριό;
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έφτασε το Spider-Verse στο τέλος του;
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    1800: 6. Zιχνα – Ο Θ. Καραμπάλιος συνδυάζει το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Σφαγείο Νούμερο 5 – An american war story
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μανώλης – Το μάταιο ταξίδι για την Ιθάκη
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Ο Πολωνός – Η επιθυμία ως παιχνίδι εξουσίας
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Κανείς δε μιλάει γι’ αυτό – Meta κατάδυση στον ψηφιακό μικρόκοσμο
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    666 λέξεις για το Πανδαιμόνιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Κάποτε υπήρχαν λύκοι – Η βίαιη πλευρά της ανθρώπινης φύσης
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κοιλιά του Γαϊδάρου – Μια ιστορία βίαιης ενηλικίωσης
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Gynnaehorror – Σημειώσεις για την γυναικεία αναπαράσταση στον κινηματογραφικό τρόμο
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Oppenheimer – Η ζωή ενός διάττοντα αστέρα
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Nimona – Μαθαίνοντας να αγαπάμε τα τέρατα μέσα μας
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Paradise – Η νέα radical δυστοπική προσθήκη του Netflix
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Barbie- Life in plastic, Ιt’s fantastic?
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Ahsoka- Καλώς ήρθατε στο επόμενο sidequest
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Our Flag Means… Love
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    One Piece – Μεταξύ κατεργαραίων…
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    My Adventures with Superman- Ένας Superman για όλους
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Secret Invasion – Που θα πάει αυτή η βαλίτσα;
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Tι είναι Τεχνολογία; | Εκδήλωση Παρουσίασης TechTalk
    2 Λεπτά Ανάγνωσης
    ΗiVerid Mind | Exploring hybrid realities – 24/11-8/12
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Smassing Culture επέστρεψε με νέο site και ανανεωμένη διάθεση
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βιβλία και νησιά ή καλύτερα… κάθε νησί και βιβλίο!
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Πώς το Mission: Impossible κατέκτησε την κορυφή
    1 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Solo: Α Star Wars Story- Mόλις και μετά βίας πάνω από τη βάση
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Aa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Solo: Α Star Wars Story- Mόλις και μετά βίας πάνω από τη βάση
Cinema

Solo: Α Star Wars Story- Mόλις και μετά βίας πάνω από τη βάση

Nίκος Γιακουμέλος Από Nίκος Γιακουμέλος Δημοσιεύτηκε 24 Μαΐου 2018 Τελευταία Ενημέρωση 24 Μαΐου 2018 5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Ας ξεκινήσουμε από την αρχή. Το Solo: Α Star Wars Story δεν είναι η αποτυχία που όλοι φανταζόμασταν όταν ακούγαμε για τις καταστροφές που συνέβαιναν πίσω από τις κάμερες. Ούτε η αλλαγή σκηνοθέτη μέσα στα γυρίσματα (o Ron Howard  ανέλαβε να σώσει οτιδήποτε και αν σώζεται από τα χέρια των Chris Miller και Phil Lord), ούτε τα reshoots, ούτε τα μαθήματα στον πρωταγωνιστή Alden Ehrenreich δεν κατάφεραν να αλλάξουν τον χαρακτήρα της ταινίας: ένα παλιομοδίτικό western γυρισμένο στο διάστημα που αν δεν είχε το Star Wars στον τίτλο του δε θα προσέλκυε τόση προσοχή, αλλά θα ήταν και ελεύθερο από την αυστηρή και καταιγιστική κριτική που του γίνεται.

Γιατί για έναν ολόκληρο κόσμο που έχει μεγαλώσει (γκρινιάζοντας) με το franchise του Πολέμου των Άστρων είναι κάτι πολύ παραπάνω από μια απλή διασκέδαση για ένα δίωρο. Είναι θεμέλια μιας γενικότερης κουλτούρας που τα τελευταία χρόνια είναι ηγεμονική στο χώρο της μαζικής κουλτούρας. Είναι μια σειρά συμβόλων που πλέον καθορίζει σε μεγάλο βαθμό πως βλέπουμε την επιστημονική φαντασία, τουλάχιστον αυτού του χαρακτήρα. Και όλα αυτά, και ακόμα περισσότερα, το Solo δεν μπορεί και δε θέλει να τα σηκώσει.

Η ταινία του Ron Howard ( Inferno, Apollo 13) δεν ένδιαφέρεται για τίποτα από αυτά. Επικεντρώνεται σε αυτό που ξέρει να κάνει ο πολύπειρος σκηνοθέτης: σκηνές εντυπωσιακής, καλογυαλισμένης δράσης, χαρακτήρες που τους συμπαθείς και τους ξεχνάς στο δευτερόλεπτο, πλην λίγων εξαιρέσεων (ο Han Solo δεν είναι ανάμεσα τους) και καταιγιστική κίνηση για να δικαιλογηθεί αυτό το μονοδιάστατο των χαρακτήρων.  Όλα πολύ σωστά, πολύ μετρημένα, πολύ έμπειρα, όπως αρμόζει σε έναν επαγγελματία. Και πράγματι, αυτός που θα πάει να δει το Solo στο σινεμά δε θα βγει δυσαρεστημένος, ακόμα και αν περίμενε τα χειρότερα.

Ο μόνος τρόπος να βγει απογοητευμένος από την αίθουσα θα είναι να περιμένει μια εμπειρία Star Wars, έχοντας πάρει θάρρος από την καλύτερη ιστορία των πρόσφατων ταινιών, το Rogue One.  Aν περιμένει αυτό θα δει μια άτσαλη και πιεσμένη αναφορά σε πράγματα που ξέρει ήδη ή έχει ακούσει, μια επιμονη προσπάθεια της ταινίας να διεκδικήσει την θέση της στο πάνθεον των ταινιών επιστημονικής φαντασίας μόνο κατ’επίφαση όμως. Το Solo θέλει απλά να κοιτάζει τα άστρα έχοντας και τα δυο του πόδια ριζωμένα στο έδαφος. Eνδεικτικός άλλωστε και ο κυρίαρχος τόνος του χωμάτινου στοιχείου στην ταινία, μια ακόμα αναφορά της ταινίας στις western ρίζες της. Είναι στη ψυχή του μια ταινία του Χόλιγουντ όπως αυτό ήταν πριν 20 χρόνια, ένα χαλαρό καλοκαιρινό blockbuster που γελάει με τις πολιτικές που σηκώνονται στις πλάτες του αδέξια και με αφέλεια.

Στο επίπεδο των ερμηνειών υπήρχε μια επιπλέον δυσκολία. Ο Alden Ehrenreich (Blue Jasmine, Hail, Caesar!) εξαρχής είχε έναν αδιανόητο καθήκον, να μιμηθεί μια μορφή ίνδαλμα, όπως αυτή του Han Solo του Harisson Ford. Προφανώς και δεν το κατάφερε και κανείς δε μπορεί να τον κατηγορήσει για αυτό. Το πρόβλημα του Alden Ehrenreich ήταν διαφορετικό. Το ίδιο το σενάριο της ταινίας ήταν αδύναμο και δεν βοήθησε τον ίδιο τον χαρακτήρα να ξεχωρίσει, αφήνοντας την σκηνή σε πιο δυναμικές παρουσίες όπως του Joonas Suotamo (Chewbaka), του πολύ δυνατού και Long John Silver-ικού Woody Harrelson (Zombieland, Rampart),  ακόμα και της social activist καρικατούρα της Phoebe Waller-Bridge (Goodbye Christopher Robin), η αρνητική οπτική της οποίας ευτυχώς αναιρείται γρήγορα. Ούτε το πλαστικό παρουσιαστικό του, ούτε οι καλές του γωνίες βοήθησαν στο να μην εκμηδενίζεται ως μέρος του σκηνικού. Για να μην αναφέρουμε την σύγκριση του με τον χαρισματικό δημιουργό του Atlanta, Donald Glover (Community, Spiderman: Homecoming), ο οποίος κλέβει τις εντυπώσεις στο άψε σβήσε και πλέον ετοιμάζεται για την δική του ταινία.

Στο ίδιο αναμενόμενα απογοητευτικό επίπεδο στάθηκε το σενάριο και για την Emilia Clarke (Game of Thrones) η οποία όμως δεν είχε και τόσες ικανότητες από τη αρχή, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά πως είναι ακατάλληλη για οτιδήποτε άλλο εκτός από ρομαντικές κωμωδίες. Εξίσου ριγμένος ήταν και ο κατά τα άλλα εξαιρετικός  Paul Bettnany ( Avengers: Ιnfinity War, Priest) στον ρόλο ενός υπερκινητικού αλλά στερεοτυπικού κακού, ο οποίος τελικά δε λειτουργεί παρά ως προπέτασμα καπνού για μια περίπλοκη συνομωσία που η ταινία…δεν ενδιαφέρθηκε να δείξει και παρόλα αυτά αποτελεί το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της.

Τι θα μείνει τελικά από το Solo: Α Star Wars Story;  Η εντυπωσιακή δράση,  οι πιστολιές στον αέρα και η άμμος στον κινητήρα του σκάφους- αλόγου πρωταγωνιστή καθώς χάνεται στο ηλιοβασίλεμα και όχι στα αστέρια. Καλύτερα για όλους θα ήταν να μείνει εκεί.

TAGGED: Alden Ehrenreich, Donald Glover, Emilia Clarke, Harisson Ford, Joonas Suotamo, Paul Bettnany, Phoebe Waller-Bridge, Solo: Α Star Wars Story, Woody Harrelson, Τhe Last Jedi
Nίκος Γιακουμέλος 24 Μαΐου 2018 24 Μαΐου 2018
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Twitter Copy Link Print
Από Nίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Το σύγχρονο ελληνικό σινεμά είναι εδώ και μετράει! Οι 20 καλύτερες ελληνικές ταινίες των τελευταίων χρόνων(μέρος γ)
Επόμενο άρθρο Gravity Falls- Η ενήλικη αναβίωση των παιδικών μας αναμνήσεων

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

Gynnaehorror – Σημειώσεις για την γυναικεία αναπαράσταση στον κινηματογραφικό τρόμο

Σιμόνη Σωτηρέλη - Παπαδοπούλου Σιμόνη Σωτηρέλη - Παπαδοπούλου 5 Δεκεμβρίου 2023
Cinema

Oppenheimer – Η ζωή ενός διάττοντα αστέρα

Σάντρα Δημητρέλου Σάντρα Δημητρέλου 23 Νοεμβρίου 2023
Cinema

Nimona – Μαθαίνοντας να αγαπάμε τα τέρατα μέσα μας

Άλκης Καζαμίας Άλκης Καζαμίας 27 Αυγούστου 2023
Cinema

Paradise – Η νέα radical δυστοπική προσθήκη του Netflix

Aθηνά Κακλαμάνη Aθηνά Κακλαμάνη 29 Ιουλίου 2023
Cinema

Barbie- Life in plastic, Ιt’s fantastic?

Σάντρα Δημητρέλου Σάντρα Δημητρέλου 23 Ιουλίου 2023
Cinema

Flash – Πρόσω ολοταχώς προς τον γκρεμό

Nίκος Γιακουμέλος Nίκος Γιακουμέλος 29 Ιουνίου 2023
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?