Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Spider-man Homecoming – Στον τόπο του αλλά δεν είναι ο ίδιος
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Spider-man Homecoming – Στον τόπο του αλλά δεν είναι ο ίδιος
Cinema

Spider-man Homecoming – Στον τόπο του αλλά δεν είναι ο ίδιος

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 6 Ιουλίου 2017
Τελευταία Ενημέρωση 25 Αυγούστου 2021
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Η νέα ταινία Spiderman είναι η πρώτη φορά που ο πιο διάσημος ήρωας της Marvel θα λειτουργήσει κάτω από την στέγη (και τον δημιουργικό έλεγχο) της… μαμάς εταιρείας. Μπορεί τα δικαιώματα να ανήκουν ακόμα στην Sony, η δεύτερη όμως, σε αντίθεση με την Fox, κατάλαβε πως κάποια πράγματα λειτουργούν καλύτερα στο ευρύτερο πλαίσιο το οποίο δημιουργήθηκαν.

Οι περίπτώσεις των Χ-men και του Spiderman είναι αρκετά όμοιες. Οι αρχικές τριλογίες τους, στις αρχές του 2000 κορυφώθηκαν στο δεύτερο μέρος, ενώ το τρίτο σκότωσε το momentum. Όταν ξεκίνησαν πάλι, πάνω κάτω κοντά στο 2010, τα πράγματα ήταν αρκετά διαφορετικά. Τώρα, για τρίτη φορά, είναι αμφότερες έτοιμες για ένα νέο ξεκίνημα. Πρώτος το βήμα το έκανε ο Ανθρωπος- Αράχνη και το αποτέλεσμα ήταν… κατώτερο των προσδοκιών.

Το Spiderman Homecoming έχει ως στόχο το νεανικό κοινό, το οποίο νιώθει πως δεν μπορεί να ταυτιστεί με την αυστηρή ηθική του Captain America, ή τον αειθαλή Iron Man, για το νέο κοινό του MCU, τους γεννηθέντες μετά το 2008 που δεν είδα ποτέ τον Tobey Maguire να φορά το εμβληματικό κόκκινο καλτσόν και δεν κατάλαβαν ποτέ την φάση του Αndrew Garfield. Kαι αυτό δεν είναι κάτι κακό, όποιο franchise δεν εξελίσσεται είναι καταδικασμένο στον βάλτο της στασιμότητας. Ωστόσο, οφείλουμε να παραδεχθούμε πως τα νέα στοιχεία που εισάγει το Homecoming δεν λειτουργούν καλά, ούτε αναδεικνύουν τον ήρωα, φανερώνοντας πολλές τρύπες, ασυνέχειες και προχειρομπαλώματα στο σενάριο του σκηνοθέτη Jon Watts (Cop Car, The Onion News Network) και των συνεργατών του.

Το περιβάλλον του σχολείου δεν θυμίζει το ταπεινό λύκειο του Queens, αλλά μάλλον ένα πανάκριβο τεχνολογικό σχολείο όπου φοιτούν ιδιοφυΐες, χάνοντας έτσι από μόνο του την επαφή με το κοινό που υποτίθεται ήθελε να κυνηγήσει. Την ίδια στιγμή, τα άτομα που εισάγει αυτό το νέο περιβάλλον είναι, στην καλύτερη τους, ενοχλητικά και όχι μόνο δεν προσφέρουν κάτι, αλλά αντίθετα καταλαμβάνουν ένα μεγάλο μέρος της ταινίας, κουράζοντας τον θεατή. Ο Νed του Jacob Batalon (The True Don Quixote) ήταν ένα κακέκτυπο όλων των κλισέ που η nerd κοινότητα έχει αφήσει (οριακά) πίσω της, ενώ ο Flash Thompson, ένας σημαντικός χαρακτήρας στην μυθολογία του Spiderman,  ο οποίος στην πορεία φοράει τον μανδύα του Venom, του Tony Revolori (Grand Hotel Budapest, Son of Zorn)  είναι μια κακογραμμένη αντιγραφή χαρακτήρων από ταινίες του 80. Για να μην αναφέρουμε την MJ του teen icon Zendaya (spoiler, αλήθεια τώρα;) και φανούμε κακοί.  Ακόμα και η επιλογή της Marisa Tomei  (Crazy, Stupid, Love, The Wrestler) δεν φαίνεται να δικαιολογείται, αφού δεν προσφέρει στον ρόλο τίποτα το καινούργιο, πέρα από το πόσο καλά κρατιέται για την ηλικία της. Αποτυχημένοι χαρακτήρες σε ένα αποτυχημένο πλαίσιο.

Παράλληλα, ακόμα και οπτικά ο Jon Watts έχασε την ευκαιρία να μας τραβήξει το ενδιαφέρον με τις απίστευτες κινησιακές δυνατότητες του χαρακτήρα. Μεταφέροντας μεγάλο μέρος της δράσης στα προάστια, σε υπόγεια και σε κλειστούς χώρους, ο Spiderman αφήνει τους οικείους του ουρανοξύστες και καταλήγει καθηλωμένος στο έδαφος (κυριολεκτικά και μεταφορικά). Η απειρία του σκηνοθέτη είναι έκδηλη τόσο με την φοβική χρήση των εφέ όσο και την δειλή χρήση οποιουδήποτε άλλου πλάνου. Φοβούμενος μήπως κάτι κάνει λάθος, όπως ο Trank με τους Fantastic Four, προτίμησε να φανεί περισσότερο σαν διαχειριστής και τεχνοκράτης παρά σαν δημιουργός.

Tι άξιζε λοιπόν από την ταινία αφού ούτε οπτικά ούτε αισθητικά έφερνε κάτι νέο; Το πρωταγωνιστικό δίδυμο, ή τρίδυμο καλύτερα. Ο Τom Holland (Lost City of Z, Civil War) συνεχίζει να παραμένει ένας εξαιρετικός Spiderman, ομιλητικός, θρασύς και αστείος, και ταυτόχρονα ένας προσεγγίσιμος Peter Parker, προσγειωμένος, λίγο δειλός και ντροπαλός. Τις στιγμές που δεν τον βαραίνει κάποιος από το support cast και είναι μόνος του ή έστω με κάποιον από τους άλλους δύο πραγματικούς ηθοποιούς της ταινίας, καταφέρνει να μας δώσει έναν Spiderman που ταιριάζει στον 21ο αιώνα. Αυτές οι στιγμές όμως δεν είναι πολλές.  Από την άλλη, ο Robert Downey Jr,  επιστρέφοντας σε έναν ρόλο που ερμηνεύει αβίαστα εδώ και 10 χρόνια σχεδόν, δείχνει ελαφρώς πιο ώριμος, πιο γερασμένος ίσως και σίγουρα έτοιμος για την λήξη του συμβολαίου που πλέον έχει τεντωθεί σε ακραίο βαθμό. Σε κάθε περίπτωση όμως  ΕΙΝΑΙ ο Iron Man.

Ίσως το καλύτερο κομμάτι της ταινίας, και το πιο σημαντικό ίσως, είναι ο Michael Keaton (Spotlight, Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance). Ο παντοτινός Batman καταφέρνει να μας δώσει έναν από τους πιο αξιόλογους κακούς της Marvel (όχι πολύ δύσκολο) ακριβώς επειδή επιλέγει μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση για το κίνητρο και την νοηματοδότηση του χαρακτήρα. Μέσα από τον Vulture, που απέχει παρασάγγας από τον γραφικό γέρο με το πράσινο καλτσόν των κόμικ, βλέπουμε έναν μικρόκοσμο κακοποιών που προσπαθούν να επιζήσουν σε έναν κόσμο που τους προσπερνά. Οι υπόλοιποι κακοποιοί της Νέας Υόρκης είτε επιλέγουν να δουλέψουν για άλλους (Kingpin) είτε είναι πολύ απασχολημένοι με το να πολεμούν ninja.  Μέσω του Vulture βλέπουμε μια Νέα Υόρκη που ζει με εισβολές εξωγήινων, με super heroes στην καθημερινότητα της (κάτι που προσπάθησε να κάνει και το σκηνικό του σχολείου με γραφικό και αποτυχημένο τρόπο) και το σημαντικότερο, με ανθρώπους καθημερινούς που νιώθουν ότι οι ισχυροί αυτού του κόσμου μπορεί να φόρεσαν spandex, ομως δεν άρχισαν να νοιάζονται για αυτούς. Ο Michael Keaton είναι ο απαραίτητος και σωστά δομημένος ρεαλισμός  που χρειάζεται ένας ταξικός ήρωας όπως ο Spiderman.

Kλείνοντας, το Spiderman- Homecoming δεν καταφέρνει να κάνει το μπαμ που όλοι περίμεναν. Δεν ξεπερνά τον Tobie, ούτε καν τον Garfield. Και είναι κρίμα, γιατί είχε τα φόντα να κάνει και τα δύο.

TAGGED:iron manMichael KeatonRobert Downey JrSpiderman- HomecomingΤom Holland
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Το Smassing Culture κάνει το πρώτο του πάρτυ και είστε όλ@ καλεσμέν@!
Επόμενο άρθρο Ανάμεσα στις “Αόρατες πόλεις” του Ίταλο Καλβίνο
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

ExclusiveQuiz

Πόσο καλά θυμάσαι το Marvel Cinematic Universe;

admin
admin
21 Σεπτεμβρίου 2019
Quiz

Εσείς πόσο καλά ξέρετε τον Αραχνάκια;

admin
admin
16 Δεκεμβρίου 2021
Cinema

Για να μην είμαστε αχάριστοι- 10 καλές super hero ταινίες των 00s που μας λείπουν

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
7 Μαΐου 2018
ComicMarvel

Μarvel Action Avengers: Νέος Κίνδυνος/ Μαγική Απειλή – Μια πόρτα στα υπερηρωικά comics

admin
admin
9 Αυγούστου 2023
Cinema

Spider-man:Far From Home – Μακριά από τον τόπο και τις ρίζες του

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
21 Αυγούστου 2019
ComicMarvel

International Iron Man: Ψάχνοντας το παρελθόν του Tony Stark (με ή χωρίς στολή)

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
27 Αυγούστου 2017
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?