Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
    33 Λεπτά Ανάγνωσης
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    25 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Θησαυρός της Λαβυρίνθου – Η περιπέτεια που έγινε συλλογικός αγώνας
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ultimate Invasion – Ένας Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος χωρίς… υπερήρωες
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Προφητεία του Αρμαντίλλο – Γνωριμία με το κομιξικό σύμπαν του Zerocalcare
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μανιτουάνα -Οι Χίλιες Νήσοι των Μοχώκ και η γέννηση του αμερικάνικου έθνους
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Δρόμος προς την Αποβάθρα Γουίγκαν – Η οργουελική συμμετοχική παρατήρηση της εργατικής τάξης
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
    Tελευταίος Μονόκερως – Ένα παραμύθι για μεγάλα παιδιά
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Yellowface – Πώς κατασκευάζεται ένα best seller;
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Sinners – Βρικόλακες, blues και κοινοτικό τραύμα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Stay Wicked γιατί στο Οζ τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    25 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Στη Σκιά της Ακρόπολης: Η Τριλογία – Ο αρχαίος ημών ανώνυμος πρόγονος
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Comic > Ελληνικά > Στη Σκιά της Ακρόπολης: Η Τριλογία – Ο αρχαίος ημών ανώνυμος πρόγονος
ComicΕλληνικά

Στη Σκιά της Ακρόπολης: Η Τριλογία – Ο αρχαίος ημών ανώνυμος πρόγονος

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Από Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Δημοσιεύτηκε 13 Ιουνίου 2022
Τελευταία Ενημέρωση 15 Ιουνίου 2022
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

 Η Αθήνα της κλασσικής αρχαιότητας αποτελεί μέχρι σήμερα ένα απ’ τα πιο ισχυρά δημοκρατικά σύμβολα στο δυτικό κόσμο. Η εκ νέου ανακάλυψή της, κατά την εποχή της Αναγέννησης, της προσέδωσε ένα σημασιολογικό φορτίο που ενέπνευσε ριζοσπαστικά ρεύματα σκέψης, εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα και νεωτερικά κράτη. Με την εξιδανίκευση του παρελθόντος (που έχει τις ρίζες της αφενός στην πρόσληψή του από τη Δύση και αφετέρου στο θεμελιακό για τη συγκρότηση του ελληνικού κράτους εθνικιστικό αφήγημα της συνέχειας του ελληνικού έθνους) ουσιαστικά κατασκευάστηκε ένα εξίσου ωραιοποιημένο αφήγημα μίας αρχαίας Αθήνας, που πλέον όταν αναφέρεται στη δημόσια σφαίρα, περισσότερο θυμίζει καρικατούρα των σύγχρονων δυτικών κρατών παρά ένα φαινόμενο της αρχαιότητας. Για του λόγου το αληθές, μπορεί κανείς να παρακολουθήσει το πρώτο μέρος (περίπου τα πρώτα δέκα λεπτά) της πρόσφατης ομιλίας του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Κογκρέσο, προκειμένου να αντιληφθεί την ιδεολογικοποιημένη χρήση του παρελθόντος μέσω της επιτηδευμένης χρήσης εννοιών και γεγονότων. Σαν σε διαφήμιση του Υπουργείου Τουρισμού, ο πρωθυπουργός της χώρας στο λόγο του χρησιμοποιεί το παρελθόν σαν τουριστική ατραξιόν, αναφέροντας ίσως περισσότερες ελληνικές λέξεις κι απ’ τον Nick Portokalos, ο οποίος επιχειρώντας να αποδείξει ότι όλες οι λέξεις έχουν ελληνική ρίζα, στον εξίσου αλησμόνητο λόγο του στον ομώνυμο γάμο της ταινίας Γάμος αλά… ελληνικά κατέληγε ότι we are all different, but at the end we are all fruits αφού η μία οικογένεια ονομαζόταν Portokalos και η άλλη Miller (=μήλο).

Η Σκιά της Ακρόπολης του Κωνσταντίνου Σκλαβενίτη είναι ένα κόμικ στριπ του οποίου η δράση εκτυλίσσεται στην αρχαία Αθήνα. Οι πρωταγωνιστές του φέρουν ένα κράμα χαρακτηριστικών, εμπνευσμένων τόσο από το παρελθόν όσο και από το παρόν. Για παράδειγμα ο Δάσκαλος είναι εμπνευσμένος από την αρχετυπική φιγούρα των φιλοσόφων – διδασκάλων της αρχαίας Αθήνας, ο οποίος όμως έχει μία ροπή στις απολαύσεις που παραπέμπει στη σύγχρονη εποχή (ίσως και στη ρωμαϊκή περίοδο). Από την άλλη ο Ανώνυμος Αθηναίος, ο οποίος είναι και ο βασικός πρωταγωνιστής των ιστοριών είναι ένας απόλυτα σύγχρονος ήρωας, ένας νέος κατακυριευμένος από το άγχος να κάνει κάτι για να ξεχωρίσει και να εξασφαλίσει την υστεροφημία του. Φαίνεται ότι ο δημιουργός έχει έναν διττό στόχο: αφενός να σατιρίσει τη σύγχρονη εποχή και αφετέρου να παρωδήσει την αρχαιότητα στην οποία είναι τοποθετημένα και -ίσως ακριβέστερα- την αντίληψη που έχουμε σήμερα γι’ αυτήν.

Ο δημιουργός (μέσω του Φαίδρου, του γκρινιάρη συμπρωταγωνιστή του Ανώνυμου) μας προειδοποιεί ήδη απ’ τις πρώτες σελίδες ότι δεν πρέπει να περιμένουμε να μάθουμε ιστορία στις σελίδες αυτού του comic. Σκοπός του είναι η παρωδία, όχι η μελέτη και η έγκυρη αναπαράσταση της αρχαιότητας. Μάλιστα, ίσως η συχνή χρήση αναχρονισμών να λειτουργεί (πέραν του χιουμοριστικού τους σκοπού) και ως μία υπενθύμιση του δημιουργού ως προς τη φύση του έργου του. Παρόλα αυτά, οι σημειώσεις των τελευταίων σελίδων, στις οποίες ο σκιτσογράφος αποκαλύπτει τις πηγές έμπνευσης ορισμένων θεμάτων των ιστοριών του, μαρτυρούν ότι πρόκειται για ένα πολύ φιλόδοξο και εξαιρετικά καλοδουλεμένο έργο, το οποίο μόνο παρεμπιπτόντως δεν τοποθετείται στην αρχαία Αθήνα. Τα ζητήματα τα οποία αναδεικνύονται, είτε αναφέρονται στο παρελθόν, είτε στο παρόν, αναδεικνύουν ως επί το πλείστον διαχρονικά στοιχεία, πάντοτε με χιούμορ και περιπαικτική διάθεση.

Το σχέδιο του Σκλαβενίτη στη Σκιά της Ακρόπολης εντυπωσιάζει με το μινιμαλισμό του. Τα πρόσωπα των πρωταγωνιστών είναι σχηματικά αποδοσμένα, ενώ και στο φόντο συχνά επικρατεί η μονοχρωμία. Όπως συμβαίνει και στις γελοιογραφίες του, ο Σκλαβενίτης καταφέρνει με λίγα υλικά, με τις απαραίτητες γραμμές και χωρίς περιττά φτιασιδώματα, να ευχαριστεί το αναγνωστικό μας μάτι, στρέφοντας την προσοχή μας κυρίως στους διαλόγους.

Η σειρά με πρωταγωνιστή τον Ανώνυμο Αθηναίο έχει παρελθόν στα ελληνικά κόμικς. Τα στριπάκια της δημοσιεύονταν για χρόνια διαδικτυακά στο socomic, ενώ είχαν συγκεντρωθεί σε δύο τόμους, εκ των οποίων ο πρώτος τυπώθηκε το 2017 απ’ τις εκδόσεις Jemma Press και ο δεύτερος το 2019 απ’ την Comicdom-Press. Πλέον, ο συγκεντρωτικός τόμος που κυκλοφόρησε απ’ τις εκδόσεις Comicdom-Press περιλαμβάνει όλα τα προηγούμενα τεύχη και επιπλέον το τρίτο μέρος της τριλογίας, το οποίο είναι εντελώς καινούριο, αφού είναι και το μόνο του οποίου δεν προηγήθηκε η διαδικτυακή κυκλοφορία. Μάλιστα η συγκυρία στην οποία κυκλοφόρησε η τριλογία δεν είναι τυχαία, καθώς συνδυάστηκε με την ανακήρυξη του Κωνσταντίνου Σκλαβενίτη ως τιμώμενου καλλιτέχνη του Comicdom-Con Athens 2022. Σε αυτό το πλαίσιο, το φεστιβάλ διοργάνωσε μία ενδιαφέρουσα τριήμερη έκθεση έργων του καλλιτέχνη στην είσοδο της Ελληνοαμερικάνικης Ένωσης, ενώ πριν λίγες ημέρες εγκαινιάστηκε αναδρομική έκθεση στο Ψηφιακό Μουσείο Κόμικς, την οποία δεν πρέπει να χάσετε την ευκαιρία να επισκεφτείτε.

TAGGED:ComicdomComicdom PressΑθήναΑνώνυμος Αθηναίοςαρχαία ΑθήναΚωνσταντίνος ΣκλαβενίτηςΣτη σκιά της Ακρόπολης
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΜάνος Βασιλείου - Αρώνης
Γεννήθηκε το 1993, δηλαδή ήταν 6 χρονών όταν είδε πρώτη φορά το Star Wars. Κάπου στο Λύκειο κατέληξε ότι η αλήθεια βρίσκεται στον Sheldon και από τότε προσπαθεί να ανακαλύψει τον κόσμο των nerds και των superheroes, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Αγαπημένο του χρώμα το κόκκινο: στις σημαίες, στον Flash, στον Deadpool, ενώ στις μπλούζες το προτιμά με λευκές λωρίδες. Τελευταία το παίζει και δικηγόρος, χωρίς καμία επιτυχία.
Προηγούμενο άρθρο Fear Future – Η (σχεδόν) βιωμένη μας δυστοπία
Επόμενο άρθρο Κορετζιντόρα – Η αφήγηση ως αναβίωση του τραύματος
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
13 Αυγούστου 2025
Μανιτουάνα -Οι Χίλιες Νήσοι των Μοχώκ και η γέννηση του αμερικάνικου έθνους
13 Αυγούστου 2025
Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
11 Αυγούστου 2025
Ο Δρόμος προς την Αποβάθρα Γουίγκαν – Η οργουελική συμμετοχική παρατήρηση της εργατικής τάξης
11 Αυγούστου 2025
Sinners – Βρικόλακες, blues και κοινοτικό τραύμα
10 Αυγούστου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

AdvertorialsExclusive

Literacomics – Μια ημερίδα για την λογοτεχνία στην 9η Τέχνη

Ίωνας Αγγελής
Ίωνας Αγγελής
27 Οκτωβρίου 2022
ComicΕλληνικά

Übermensch – Τελικά, τι είναι οι σούπερ ήρωες;

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
5 Αυγούστου 2019
AdvertorialsExclusive

QueerCon – Ένα φεστιβάλ σαν παραμυθένιο κόμικ

admin
admin
5 Σεπτεμβρίου 2024
ΑστυνομικήΒιβλία

Εξευγενισμός- Μία noir βόλτα στην υποβαθμισμένη Αθήνα του σήμερα

Δημήτρης Τζάνογλος
Δημήτρης Τζάνογλος
28 Νοεμβρίου 2018
Exclusive

Comicdom Con Athens 2023 – To μεγαλύτερο φεστιβάλ comics της Αθήνας επιστρέφει αυτή τη φορά στη Τεχνόπολη!

admin
admin
25 Απριλίου 2023
ComicΕλληνικά

Μουσικά Καρέ – Comics μετά μουσικής

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
18 Ιουλίου 2021
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?