Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Yorick – Σαιξπηρικό stand-up comedy
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Comic > Ελληνικά > Yorick – Σαιξπηρικό stand-up comedy
ComicΕλληνικά

Yorick – Σαιξπηρικό stand-up comedy

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Από Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Δημοσιεύτηκε 21 Ιουνίου 2019
Τελευταία Ενημέρωση 25 Ιουνίου 2019
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

«Να ζει κανείς ή να μη ζει;». Ιδού το σαιξπηρικό υπαρξιακό ερώτημα που γνωρίζει ο καθένας, ακόμα κι αν δεν έχει παρακολουθήσει ποτέ του ούτε μισή θεατρική παράσταση σαιξπηρικού έργου. Η σκηνή αυτή του Άμλετ πρέπει να είναι μία απ’ τις πιο διαχρονικές και τις πιο γνωστές όλης της ιστορίας του θεάτρου. Κάθε φέρελπις νέος ηθοποιός έχει (έστω και μία φορά) αρπάξει μία ψεύτικη νεκροκεφαλή ή κάποιο άλλο κυκλικό αντικείμενο και έχει πει αυτά τα λόγια με στόμφο, επιχειρώντας να παίξει έναν απ’ τους σημαντικότερους θεατρικούς ρόλους όλων των εποχών, αυτόν του Άμλετ.

Υπάρχουν αμέτρητες διασκευές του σαιξπηρικού έργου από κάθε μορφής τέχνη. Όμως αυτό που δεν είχε σκεφτεί κανείς μέχρι τώρα, είναι ότι στη συγκεκριμένη σκηνή, δεν υπάρχει ένα αλλά δύο πρόσωπα. Απ’ τη μία είναι ο Άμλετ, ο πασίγνωστος αυτός σαιξπηρικός χαρακτήρας. Κι απ’ την άλλη είναι η νεκροκεφαλή την οποία κρατά και στην οποία μιλάει ο Άμλετ, η οποία πριν καταλήξει το άλλο μισό ενός ακέφαλου πτώματος ήταν κι αυτός ένας άνθρωπος όπως όλοι εμείς. Αυτή η νεκροκεφαλή όμως πάντα θεωρούνταν ένα δευτερεύον στοιχείο της σκηνής. Όπως είπαμε και στην αρχή, το ερώτημα «να ζει κανείς ή να μην ζει» μπορεί κάποιος ηθοποιός να το προβάρει και με μία μπάλα του τένις αντί για τη νεκροκεφαλή, η οποία θεωρούταν ένα στοιχείο του σκηνικού.

Όμως αυτή η υποτίμηση της νεκροκεφαλής που κρατάει ο Άμλετ πλέον ανήκει στο παρελθόν χάρις στην πένα του Σταύρου Κιουτσιούκη, ο οποίος αποφάσισε να δώσει ζωή σε αυτό το μακάβριο αντικείμενο. Έτσι μάθαμε ότι η νεκροκεφαλή αυτή ονομάζεται Yorick και πριν πεθάνει ήταν ο γελωτοποιός της δανέζικης αυλής, ο οποίος ποτέ του δεν περίμενε να αποκτήσει τέτοια δημοφιλία και απήχηση ανά τον κόσμο και ανά τους αιώνες, όταν ξεκινούσε την ταπεινή του δουλειά να διασκεδάζει βασιλιάδες. Και φυσικά όπως γίνεται πάντα στα καλλιτεχνικά γκρουπ που αποκτούν μεγάλο fan club και βγάζουν πολλά λεφτά, ο Yorick αποφασίζει ότι δεν έχει ανάγκη πια τον Άμλετ, αλλά μπορεί να συνεχίσει τη solo καριέρα του όπως ακριβώς την ξεκίνησε, δηλαδή με την κωμωδία. Ανακαλύπτοντας όμως ότι δεν υπάρχει πια κάποια βασιλική αυλή, στην οποία να μπορεί να βρει δουλειά, βρήκε ένα πιο σύγχρονο θέαμα για να αναπτύξει το ταλέντο του, το stand-up!

Από αυτή τη στροφή της καριέρας του Yorick στο stand-up γεννήθηκε το comic «Yorick: 50 μέτρια αστεία» του Σταύρου Κιουτσιούκη, που κυκλοφορεί απ’ τις εκδόσεις Ένατη Διάσταση. Όπως εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς το συγκεκριμένο comic αποτελείται από χιουμοριστικά στριπάκια, τα οποία καταπιάνονται με θέματα όπως το σαιξπηρικό παρελθόν του Yorick, η Δανία, το θέατρο, η κωμωδία και -κυρίως- ο θάνατος. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Yorick είναι μια νεκροκεφαλή, ένας νεκρός γελωτοποιός, που αποφάσισε να δοκιμάσει κάτι καινούριο από αυτά που ήξερε όσο ήταν ζωντανός και γι’ αυτό κάνει stand-up κωμωδία.

Με τον Yorick ο Κιουτσιουκης έκανε ένα διάλειμμα από τα ερωτικά του comics (Δεξιοτέχνης, Νικολέτ, Πατουσάκια, Τριανταέξι, Το Μεγάλο Μπανιστήρι), τα οποία έχουν τραβήξει περισσότερο την αγάπη και το ενδιαφέρον των αναγνωστών του τα τελευταία χρόνια και επέστρεψε στη φόρμα του comic strip, με την οποία έχει ασχοληθεί και στο παρελθόν, τόσο μέσα από τη συμμετοχή του στην ομάδα του Very closed circle, όσο και με άλλους κωμικούς πρωταγωνιστές του όπως ο Yellow Boy. Κι αυτή η επιστροφή του Κιουτσιουκη στα κωμικά στριπακια έγινε με αρκετά πρωτότυπο τρόπο, αξιοποιώντας μία πρωτότυπη ιδέα, προκειμένου να πειραματιστεί με το νιχιλιστικό χιούμορ που έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλές στην ποπ κουλτούρα τα τελευταία χρόνια, με βασικό δημιουργό αυτής της τάσης τον Bojack Horseman.

Όμως ο Yorick δεν αντλεί το χιούμορ του μόνο από νιχιλιστικά αστεία, αλλά και από λογοπαίγνια και αστείες καταστάσεις που προέρχονται από το σαιξπηρικό έργο και την τέχνη του θεάτρου ευρύτερα, αλλά και του stand-up comedy ειδικότερα. Το stand-up comedy είναι μια ραγδαία αναπτυσσόμενη τάση τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, με κοινό που συνεχώς αυξάνεται και καλλιτέχνες που συνεχώς βελτιώνονται και γίνονται πιο αναγνωρίσιμοι. Σε αυτό το πλαίσιο της ανάπτυξης της εγχώριας stand-up comedy σκηνής ο Σταύρος Κιουτσιουκης δημιουργεί το πρώτο comic που συνομιλεί με την τέχνη του stand-up. Ουσιαστικά ο Yorick είναι το πρώτο ελληνικό comic που αναφέρεται καθαρά στο είδος του stand-up comedy. Έτσι κι αλλιώς ο Κιουτσιούκης μέσα από το Openkwmic, τις βραδιές ανοιχτού μικροφώνου για κωμικούς στη Θεσσαλονίκη στις οποίες συμμετέχει, έχει άμεση ανάμειξη με αυτό το κωμικό είδος. Έτσι εμπλουτισμένος κι από πρώτο χέρι από την εμπειρία του Κιουτσιούκη στο χώρο του stand-up, ο Yorick καταφέρνει να ξεχωρίσει ανάμεσα σε άλλα εξίσου ξεκαρδιστικά comic με παρόμοια χαρακτηριστικά, όπως είναι για παράδειγμα το Comedics, το οποίο κι αυτό σχετίζεται (πλαγίως όμως) με το είδος του stand-up, λόγω του ύφους του χιούμορ του αλλά κυρίως λόγω του ίδιου του Διονύση Ατζαρακη που γράφει το σενάριο.

Να ζει κανείς ή να μην ζει, λοιπόν; Επιστρέφοντας στο αρχικό ερώτημα, η απάντηση νομίζω πως είναι ότι ο Yorick μας μαθαίνει να κυνηγάμε τα όνειρα μας ακόμα και… μετά θάνατον. Γιατί αν μπορεί μια νεκροκεφαλή να καταφέρει να γίνει stand-up comedian και να μας κάνει να γελάσουμε με τα 50 μέτρια αστεία της, τότε τι μας κρατάει εμάς από το να ακολουθήσουμε τα δικά μας όνειρα, να τα παλέψουμε και να τα πετύχουμε;

TAGGED:50 μέτρια αστείαstand-upstand-up comedianYorickΆμλετΈνατη ΔιάστασηθέατροΣαίξπηρΣταύρος Κιουτσιούκης
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΜάνος Βασιλείου - Αρώνης
Γεννήθηκε το 1993, δηλαδή ήταν 6 χρονών όταν είδε πρώτη φορά το Star Wars. Κάπου στο Λύκειο κατέληξε ότι η αλήθεια βρίσκεται στον Sheldon και από τότε προσπαθεί να ανακαλύψει τον κόσμο των nerds και των superheroes, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Αγαπημένο του χρώμα το κόκκινο: στις σημαίες, στον Flash, στον Deadpool, ενώ στις μπλούζες το προτιμά με λευκές λωρίδες. Τελευταία το παίζει και δικηγόρος, χωρίς καμία επιτυχία.
Προηγούμενο άρθρο 2o Smass Fest στις 12-13 Ιουλίου
Επόμενο άρθρο Μυστήρια Πράγματα – Κι αν τα παραμύθια της γιαγιάς δεν ήταν τελικά παραμύθια;
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
14 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

ExclusiveExclusive Reviews

Εν Αιθρία 9- Η ανανεωμένη ματιά στην ελληνική σκηνή σκιτσογράφων

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
23 Μαΐου 2020
Exclusive

Εν Αιθρία 10 – Η κόμικ αρχή του χρόνου

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
13 Σεπτεμβρίου 2019
AdvertorialsExclusive

Musicoma – Ένα κόμικ που γίνεται μιούζικαλ

admin
admin
2 Δεκεμβρίου 2022
ComicΕλληνικά

A better story: Μια γλυκόπικρη ιστορία μόνο με σκίτσα

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
16 Ιουνίου 2017
ComicΕλληνικά

Τριανταέξι- Μια καθημερινή ιστορία για την ποδολαγνεία

Έφη Kαραχάλιου
Έφη Kαραχάλιου
8 Απριλίου 2018
ComicΕλληνικά

Το 2019 μέσα από τα καρέ που μας πρόσφερε η ελληνική κόμικ σκηνή…

Ίωνας Αγγελής
Ίωνας Αγγελής
3 Ιανουαρίου 2020
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?