Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Γιατί το DnD έγινε τόσο δημοφιλές;
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Games > Board Games > Γιατί το DnD έγινε τόσο δημοφιλές;
Board Games

Γιατί το DnD έγινε τόσο δημοφιλές;

Oμάδα Afterwords
Από Oμάδα Afterwords
Δημοσιεύτηκε 30 Σεπτεμβρίου 2016
Τελευταία Ενημέρωση 28 Ιουλίου 2021
9 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Αν ρωτήσετε μερικούς έμπειρους παίκτες του Dungeons & Dragons ποια έκδοση του παιχνιδιού προτιμάνε, θα δυσκολευτείτε να πάρετε ομόφωνη απάντηση. Αν, όμως, ρωτήσετε τους ίδιους έμπειρους φαν ποια ήταν η πιο συναρπαστική στιγμή τους ως παίκτες του D&D,  πολλοί θα αναφέρουν την εποχή του Satanic Panic.

«Satanic Panic» είναι μια έκφραση που χρησιμοποιείται συνήθως για να γίνει αναφορά σε μια περίοδο στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 και στις αρχές της δεκαετίας του ‘80, όταν το Dungeons & Dragons προκάλεσε ηθική αγανάκτηση ανάμεσα σε ορισμένες θρησκευτικές ομάδες και σε κάποιους θορυβημένους πολίτες. Για κάποιους, όλα ξεκίνησαν, με την εξαφάνιση και εν τέλει την αυτοκτονία ενός νεαρού D&D παίκτη ονόματι James Dallas Egbert III. Σύντομα, άλλες περιπτώσεις βίας και τρόμου άρχισαν να εμφανίζονται και να συνδέονται έμμεσα  με το παιχνίδι. Όταν αναζητήθηκε μια εξήγηση, κάποιοι έσπευσαν να επισημάνουν τα υποτιθέμενα σατανικά σχέδια και μηνύματα του παιχνιδιού.

Αποτέλεσμα εικόνας για D&D

Όπως συμβαίνει συνήθως, ο ηθικός πανικός επικεντρώνεται σε ένα κομμάτι διασκέδασης. Η φωτιά που ξεκίνησαν χρησίμευσε  μόνο  για να εκθέσει το D&D σε ένα νέο κοινό. Ενώ πριν από τη διαμάχη το παιχνίδι είχε ένα πιστό και αυξανόμενο κοινό, όλη η φασαρία για το μυστηριώδες παιχνίδι της φαντασίας φαινόταν τόσο δαιμονικό που τα υλικά που χρησιμοποιούνταν για το παιχνίδι θα ούρλιαζαν αν τους έβαζες φωτιά και ξαφνικά γινόταν πολύ πιο ενδιαφέρον από οτιδήποτε έπαιζε εκείνο το βράδυ η τηλεόραση.

Σύντομα το Dungeons & Dragons ήταν παντού. Όχι μόνο στα σπίτια των νέων παιχτών, αλλά και στην τηλεόραση μέσω τηλεοπτικών ταινιών, όπως το Mazes and Monsters του 1982 όπου πρωταγωνιστούσε ο νέος τότε  Tom Hanks στο ρόλο ενός παίκτη που τρελαίνεται από το παιχνίδι και πείθεται ότι είναι όντως ένας ισχυρός κληρικός και του επιτίθενται τέρατα. Η Marvel Productions δημιούργησε τη σειρά κινουμένων σχεδίων Dungeons & Dragons που έπαιζε από το 1983 έως το 1985, και η καθοριστική για τη δεκαετία ταινία επιστημονικής φαντασία Ε.Τ. που είχε σημαντικές σκηνές με παιδιά που έπαιζαν το παιχνίδι.

Αποτέλεσμα εικόνας για D&D

Παρότι δεν είναι απολύτως ακριβές ότι η φήμη του D&D έπεσε κατακόρυφα αμέσως μετά, το παιχνίδι άρχισε σταδιακά να βγαίνει από τη συνείδηση του κοινού στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Ο χρόνος συνέβαλε αρκετά, αλλά η άνοδος των βιντεοταινιών, των βιντεοπαιχνιδιών και των ανταγωνιστών του  D&D έπαιξαν επίσης ρόλο. Υπήρχαν περισσότερες επιλογές ψυχαγωγίας στο σπίτι και τα ενδιαφέροντα του κόσμου άρχισαν να διευρύνονται. Τη δεκαετία του ‘90, το D&D γινόταν περισσότερο ένα προϊόν περιορισμένου αγοραστικού κοινού-αγαπημένου μεν και κερδοφόρου- αλλά περιορισμένο. Δεν αποτέλεσε έκπληξη που η ταινία 2000 Dungeons & Dragons  της New Line έσπασε τα ταμεία.

Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, συνέβη κάτι αξιοσημείωτο. Παρότι υπάρχουν περισσότερες επιλογές διασκέδασης από κάθε άλλη φορά, το Dungeons & Dragons  επιστρέφει στη μαζική κουλτούρα. Ένα επεισόδιο του Community ήταν αποκλειστικά αφιερωμένο στο D&D. Αναρίθμητοι διάσημοι, όπως The Rock, Vin Diesel, Karl Urban, και Tim Duncan εξέφρασαν την αγάπη τους για το παιχνίδι. Έπαιξε σημαντικό ρόλο και στην πρόσφατη σειρά του Netflix, Stranger Things.

Αποτέλεσμα εικόνας για strangers things dnd

Η επιστροφή του D&D δεν είναι πουθενά πιο προφανής από ό,τι στον κόσμο των web shows και των podcasts. Από τις μεθυσμένες γελοιότητες των Heroes and Halfwits του Rooster Teeth μέχρι τα παθιασμένα Acquisitions Inc. play sessions της Penny Arcade, όλα δείχνουν ότι κάθε δημιουργός ενός online show και κάθε streamer χρειάζεται το δικό του D&D πρόγραμμα, αν θέλουν να μείνουν ανταγωνιστικοί.

Μαζί με ένα εντυπωσιακό βιογραφικό ηθοποιίας που περιλαμβάνει ρόλους όπως του ιατροδικαστή επιστήμονα Agent Patterson στο Blindspot  του NBC, και της Ellie στο video game The Last of Us της Naughty Dog, η Ashley Johnson διεκδικεί την τιμή να παίζει την Gnome Cleric Pike Trickfoot στο Critical Role. Είναι στη μοναδική θέση να κατανοεί τη δημοτικότητα που βιώνει τώρα το Dungeons & Dragons λαμβάνοντας υπόψη ότι δεν είχε παίξει ποτέ το παιχνίδι πριν τη συμμετοχή της στο καστ του Critical Role.

«Θυμάμαι τον αδερφό μου να παίζει στο δωμάτιό του με τους φίλους τους όταν ήμουν μικρή», δήλωσε η Ashley για τις πρώτες της αναμνήσεις της από το D&D σε μια πρόσφατη συνέντευξη. «Ωστόσο, συνήθως δε με άφηναν να παίξω,»(γελάει)».

Έχοντας χάσει την ευκαιρία να συμμετέχει στο παιχνίδι με το ίδιο εμπορικό σήμα όπως πολλά αδέλφια του κόσμου, η Ashley σε μικρή ηλικία δεν ήταν τίποτα περισσότερο από παρατηρητής στο D&D. Ενώ πολλοί  ισχυρίζονται το ίδιο και αναφέρουν τον παράγοντα εκφοβισμού του παιχνιδιού και το στίγμα του ως έναν από τους λόγους που, σύμφωνα με την Ashley, δεν ήταν ποτέ αυτός ο λόγος που δεν έπαιζε.

«Όχι, δεν πίστευα ότι ήταν σπαστικό ή κάτι παρόμοιο», αναφέρει. «Ο λόγος ήταν ότι δεν ήξερα κάποιον που το έπαιζε και να θέλει να παίξει μαζί μου».

Αποτέλεσμα εικόνας για D&D

Η Johnson  αγγίζει ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον θέμα. Σε αντίθεση με άλλα είδη διασκέδασης στο σπίτι που επισκίαζαν το Dungeons &Dragons, όπως τα online και πολλά βιντεοπαιχνίδια, για το D&D πρέπει αυτός που ενδιαφέρεται να παίξει το παιχνίδι όχι μόνο να βρει άλλους παίκτες για να παίξουν αλλά να βρει παίκτες που είναι εξίσου αφοσιωμένοι. Αυτό αποτελεί ένα αρκετά σημαντικό εμπόδιο για να ξεκινήσει το παιχνίδι.

Το Internet βοήθησε να σπάσει το εμπόδιο εισόδου στο παιχνίδι. Τώρα πια είναι πιο εύκολο να βρείτε ομοϊδεάτες που μοιράζονται τα ίδια πάθη, ανεξάρτητα από το ποια είναι αυτά, κάτι που ισχύει ιδίως για ήδη καθιερωμένα χόμπι, όπως ένα παιχνίδι Dungeons & Dragons. Αυτή η επιπρόσθετη ικανότητα βοήθησε τη Johnson  να βρει τη δική της ομάδα D&D  παικτών, οι οποίοι έτυχε να είναι επαγγελματίες εκφωνητές, αλλά η Johnson  δεν είναι απολύτως βέβαιη ότι οι καριέρες της ομάδας του Critical Role ευθύνονται για την επιτυχία του show.

Αποτέλεσμα εικόνας για D&D

«Δεν είμαι εντελώς σίγουρη για ποιο λόγο το Critical Role  είχε τέτοια επιτυχία», αναφέρει η Johnson για την επιτυχία του show. «Νομίζω ότι έχει σχέση με [το ταλέντο των παικτών]. Έχουμε τον Matt [Mercer] που είναι απίστευτος DM [Dungeon Master], και αυτό βοηθάει αρκετά. Παίζει ρόλο και η χημεία που έχουμε ο ένας με τον άλλον. Είμαστε φίλοι και μας αρέσει να κάνουμε πλάκα και να περνάμε καλά. Προσπάθησα να παίξω και με άλλες ομάδες από τότε που ξεκίνησε το show, έχει πλάκα, αλλά δεν είναι το ίδιο».

Αλλά, γιατί τώρα; Τι είναι αυτό που βοήθησε το Dungeons & Dragons στη σύγχρονη εποχή να επανέλθει στο προσκήνιο,  πέρα από την αύξηση της προσβασιμότητας και του ευρύτερης διάστασης των πραγμάτων που κάποτε ήταν εξειδικευμένα και απρόσιτα; Το να βρει κανείς τη σωστή ομάδα παικτών μπορεί να είναι το κλειδί για την απόλαυση του D&D, αλλά τι αυτό που παρακινεί τον κόσμο να το αναζητά τώρα περισσότερο απ’ ό,τι τα προηγούμενα χρόνια; Η Johnson έχει μια άλλη θεωρία γι’ αυτό.

«Οι άνθρωποι χρειάζονται αυτή την απόδραση», ισχυρίζεται. «Θέλουν να βρεθούν σε μια περιοχή δράκων και ξωτικών και να μπορούν να προσποιηθούν. Είναι ένας υπέροχος τρόπος να το κάνουν».

Ίσως να είναι αυτή η απάντηση. Μπορεί να ζούμε στην εποχή των απεριόριστων επιλογών διασκέδασης, αλλά οι περισσότερες  στηρίζονται σε συσκευές που τις συνδέουμε με τη δουλειά, τη ζωή και τα προβλήματα. Το Dungeons &Dragons είναι διαφορετικό. Είναι ένα βιβλίο, μερικά κομμάτια και μερικοί φίλοι. Είναι μια πραγματική απόδραση από τον κόσμο μας και από οτιδήποτε συνδέεται μ’ αυτόν. Είτε παίζεις μόνος σου είτε απολαμβάνεις τις καλές στιγμές κάποιου άλλου, είναι υπέροχο να μπορείς τόσο αβίαστα να τα αφήνεις όλα πίσω σου και να ζεις την περιπέτεια.

Εξάλλου, υπάρχουν άπειρες επιλογές διασκέδασης διαθέσιμες, αλλά υπάρχει μόνο ένα Dungeons & Dragons.

Αποτέλεσμα εικόνας για people play d&d

Πηγή κειμένου

TAGGED:Dungeons & Dragons
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόOμάδα Afterwords
Oμάδα μεταφραστιών, αναγνωστριών και γενικά πολυμηχανήματα! Περισσότερα γαι αυτές εδώ https://www.facebook.com/AfterWordstranslations/
Προηγούμενο άρθρο Ο Luke Cage εισβάλλει στις οθόνες μας και (ξανά)γνωρίζουμε τον προστάτη του Ηarlem!
Επόμενο άρθρο My Hero Academia – Δημοφιλές αλλά προβλέψιμο…
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
15 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

FantasyΒιβλία

Drizzt Do’Urden – Ένας ήρωας μπροστά από την εποχή του

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
27 Φεβρουαρίου 2024
Board GamesGames

Οι 12 Classes του Dungeons and Dragons για νέους παίκτες (Part 2)

Νικόλας Καβακλής
Νικόλας Καβακλής
4 Ιανουαρίου 2018
ExclusiveSmassPodcasts

SmassPodcasts #45: The curse of Strahd (D&D session)

admin
admin
14 Νοεμβρίου 2021
Cinema

D&D: Ηonor Among Thieves – Nat 20 σε perfomance check!

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
31 Μαρτίου 2023
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?