Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    «Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Ο Τετρακοσάρης: Ένα comic της κρίσης μας μιλάει για την κρίση
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Εξώφυλλο: Κάτω από την Ακρόπολη σε ένα δρόμο της Αθήνας ένας νέος ακουμπάει σε ένα κόκκινο αμάξι καπνίζοντας. Ο Τίτλος: " Ο ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΗΣ" και από πάνω τα ονόματα Νίκος Δημ. Νικολαΐδης, Κώστας Φραγκιαδάκης
Smassing Culture > Blog > Comic > Ελληνικά > Ο Τετρακοσάρης: Ένα comic της κρίσης μας μιλάει για την κρίση
ComicΕλληνικά

Ο Τετρακοσάρης: Ένα comic της κρίσης μας μιλάει για την κρίση

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Από Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Δημοσιεύτηκε 6 Ιουνίου 2017
Τελευταία Ενημέρωση 28 Φεβρουαρίου 2018
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Εξώφυλλο: Κάτω από την Ακρόπολη σε ένα δρόμο της Αθήνας ένας νέος ακουμπάει σε ένα κόκκινο αμάξι καπνίζοντας. Ο Τίτλος: " Ο ΤΕΤΡΑΚΟΣΑΡΗΣ" και από πάνω τα ονόματα Νίκος Δημ. Νικολαΐδης, Κώστας Φραγκιαδάκης

«Γιατί Τετρακοσάρης;» σκέφτεται κανείς μόλις πιάνει για πρώτη φορά στα χέρια του το comic. Και η απορία λύνεται γρήγορα, όταν καταλαβαίνουμε ότι ο όρος «Τετρακοσάρης» ορίζει μία ολόκληρη γενιά, τη γενιά στην οποία ανήκει ο πρωταγωνιστής της ιστορίας, που φτάνει πια τα 40, αλλά αμείβεται ακόμα με το μισθό των 400 ευρώ που θα έπαιρνε και στα 25 του. Πρόκειται για τη γενιά που έχει ζήσει στην κρίση, αλλά έχει ζήσει και τα χρόνια που οδήγησαν σε αυτήν και τώρα αναστοχάζεται πώς φτάσαμε ως εδώ.

Αυτό είναι και το κεντρικό ερώτημα της ιστορίας του «Τετρακοσάρη»: Πώς φτάσαμε στην κρίση και τι κάνουμε τώρα; Ο σεναριογράφος Νίκος Δημ. Νικολαϊδης εξαρχής δηλώνει ότι θα μιλήσει για τη

ν περίοδο της κρίσης. Ήδη απ’ τις πρώτες σελίδες του comic γίνεται μια γρήγορη ανασκόπηση της πολιτικής σκηνής, η οποία ξεκινάει απ’ τις πρώτες μέρες της Μεταπολίτευσης με την πτώση της Χούντας, περνάει απ’ το «σωτήρα» Καραμανλή, την «αλλαγή» του Παπανδρέου, αλλά και τον «Γκαντέμη» που «θύμιζε πολύ τον Δρακουμέλ», για να φτάσει στο νέο αιώνα, όπου ενώ ο πρωταγωνιστής συνέτασσε το βιογραφικό του και έψαχνε την «μία και μοναδική» κοπέλα, παράλληλα τα μεγάλα όνειρα απ’ το Euro 2004 και τη Eurovision αρχίζουν να γκρεμίζονται με τα σκάνδαλα του Βατοπεδίου και τη μετέπειτα «καταιγίδα» του μνημονίου. Στο πέρασμα αυτών των χρόνων ο Αγησίλαος Λάμψας, ο Τετρακοσάρης, μάλλον απεικονίζει τον μέσο όρο των πολιτών της περιόδου: απόφοιτος οικονομικών σπουδών, οπαδός του Παναθηναϊκού και εναλλάξ ψηφοφόρος της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Ο Λάμψας εργάζεται ως «στέλεχος» μιας μεγάλης πολυεθνικής εταιρείας, αλλά ο μισθός του έχει κολλήσει στα 400 ευρώ, ενώ απ’ ότι φαίνεται ο μόνος τρόπος για να αυξήσει τα έσοδά του είναι να κάνει τα «στραβά μάτια» στους λογιστικούς ελέγχους πελατών της εταιρείας, ώστε να πάρει γερή ανταμοιβή.

Σε αυτή την κατάσταση και σε αυτά τα διλήμματα βασίζεται η ιστορία που γράφει ο Νικολαΐδης. Όπως λέει και ο ίδιος στο Editorial αφηγείται τα χρόνια της «μεγάλης χίμαιρας», στα οποία ο καθένας πρέπει να διαλέξει το δρόμο που θα ακολουθήσει: «το καλό και το κακό, το ηθικό και το ανήθικο, το νόμιμο και το παράνομο». Απέναντι σε αυτά τα διλήμματα ο Λάμψας προσπαθεί να μείνει ηθικά ακέραιος και γι’ αυτό βρίσκεται να είναι τετρακοσάρης, άνεργος και τελικά εργαζόμενος στο λογιστήριο ποδοσφαιρικής ομάδας με καλό μισθό, αλλά πάλι με τα ίδια ηθικά διλήμματα. Τελικά η ιστορία του Τετρακοσάρη είναι ένα δριμύ κατηγορώ στις πολιτικές που οδήγησαν στην κρίση, στην εκμετάλλευση και τη διαπλοκή των μεγάλων εταιρειών, στην ανεργία και στο ξέπλυμα που γίνεται πίσω απ’ το φαντασμαγορικό σκηνικό της ποδοσφαιρικής βιομηχανίας.

Όμως ο Τετρακοσάρης εκτός από ένα ενδιαφέρον σενάριο ξεχωρίζει και για την πλούσια εικονογράφηση του Κώστα Φραγκιαδάκη. Σε ασπρόμαυρο σκίτσο ο Φραγκιαδάκης καταφέρνει μέσα απ’ την απλότητα να μας ξεναγεί στους δρόμους της Αθήνας της κρίσης, στα κλειστά γραφεία των μεγάλων εταιρειών, αλλά και στην προσωπική ζωή του Αγησίλαου Λάμψα. Και είναι ιδιαίτερα σημαντικό να τονίσουμε ότι ο «Τετρακοσάρης» παρά το έντονα πολιτικό σενάριο ξέρει ότι είναι comic και αυτό το δείχνει με τον πιο έξυπνο τρόπο, κάνοντας συνεχώς αναφορές στην pop κουλτούρα και στην ιστορία των comics. Έτσι λοιπόν με το πρώτο διάβασμα θα δούμε μέσα στην ιστορία να εμφανίζονται χαρακτηριστικές εικόνες από τους Watchmen, το Game of Thrones, το Mad Max, αλλά και τον Wolverine και τον Spock μαζί με πολλές ακόμα ανάλογες αναφορές, ενώ στο τέλος του comic θα βρούμε έναν αναλυτικό κατάλογο με όλα τα easter eggs που μπορεί να μας διέφυγαν.

Έτσι λοιπόν ο Τετρακοσάρης, ο οποίος εκδόθηκε απ’ τις εκδόσεις Comics & Crosswords Publications, πρόκειται για ένα comic που γράφεται στην περίοδο της κρίσης και θέλει να μιλήσει για αυτήν. Είτε κάποιος συμφωνεί, είτε διαφωνεί με τους πολιτικούς λόγους τους οποίους αναδεικνύει για το πώς δημιουργήθηκε η κρίση, σίγουρα θα αναγνωρίζει ότι οι Νικολαΐδης και Φραγκιαδάκης προσπάθησαν μέσα από τις δικές τους ιδέες να αφηγηθούν την ιστορία μιας ολόκληρης γενιάς. Αυτή η γενιά των τετρακοσάρηδων, η οποία δουλεύει με χαμηλούς μισθούς, άθλιες εργασιακές συνθήκες, αλλά και με μεγάλα διαστήματα ανεργίας ή μισοεργασίας είναι μια γενιά που πρέπει να αφηγηθούν τα comics τις ιστορίες της. Ελπίζουμε ότι τα comics της κρίσης από εδώ και πέρα δεν θα μείνουν απλά στην περιγραφή της κρίσης, αλλά θα γίνουν κομμάτι ενός νέου πολιτιστικού συνόλου που θα βάλει το λιθαράκι της ώστε η γενιά μας να ανατρέψει την κρίση και αυτούς που τη δημιούργησαν.

TAGGED:κρίσηΝικολαΐδηςΤετρακοσάρηςΦραγκιαδάκης
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΜάνος Βασιλείου - Αρώνης
Γεννήθηκε το 1993, δηλαδή ήταν 6 χρονών όταν είδε πρώτη φορά το Star Wars. Κάπου στο Λύκειο κατέληξε ότι η αλήθεια βρίσκεται στον Sheldon και από τότε προσπαθεί να ανακαλύψει τον κόσμο των nerds και των superheroes, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Αγαπημένο του χρώμα το κόκκινο: στις σημαίες, στον Flash, στον Deadpool, ενώ στις μπλούζες το προτιμά με λευκές λωρίδες. Τελευταία το παίζει και δικηγόρος, χωρίς καμία επιτυχία.
Προηγούμενο άρθρο 5 ιστορίες γυναικείας χειραφέτησης από τη μαζική κουλτούρα
Επόμενο άρθρο Η ιστορία της δημιουργίας της Wonder Woman που πρέπει να διαβάσετε!
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
5 Ιουνίου 2025
«Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
30 Μαΐου 2025
Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
3 Ιουνίου 2025
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

ComicΕυρωπαϊκά

Σούπερκραχ – Tι ήταν τελικά η κρίση του 2008

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
19 Αυγούστου 2020
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?