Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Η Προφητεία του Αρμαντίλλο – Γνωριμία με το κομιξικό σύμπαν του Zerocalcare
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    «Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Last Night In Soho – Tο αμήχανο στοίχειωμα ενός συστήματος βιασμών
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Last Night In Soho – Tο αμήχανο στοίχειωμα ενός συστήματος βιασμών
Cinema

Last Night In Soho – Tο αμήχανο στοίχειωμα ενός συστήματος βιασμών

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 29 Οκτωβρίου 2021
Τελευταία Ενημέρωση 29 Οκτωβρίου 2021
5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Κάθε ταινία του αγαπημένου στο nerd κοινό Edgar Wright (Scott Pilgrim vs. the World , Baby Driver ) είναι ένα γεγονός από μόνη της. Αυτό είναι κάτι λογικό, καθώς όταν μέσα σε 10 χρόνια έχει θελήσει να εκφραστεί πολύ λίγες φορές και πάντα με πολύ προσωπικό  και ξεχωριστό τρόπο. Τώρα, επανέρχεται στις αίθουσες με μια ταινία ψυχολογικού τρόμου, βαθιά επηρεασμένη από το περιβάλλον του #metoo και το δικό του προσωπικό στυλ μείξης εικόνας και ήχου.  Όμως το τελικό αποτέλεσμα, παρά το λαμπερό του cast, τελικά δεν καταφέρνει να πετύχει κανέναν από τους αρχικούς του σκοπούς.

Το Last Night In Soho είναι μια πολύ φιλόδοξη ταινία. Με όχημα τη μουσική, τη νοσταλγία αλλά και τη γυναικεία οπτική, ο Wright (ο οποίος εμπνεύστηκε και τη βασική ιστορία, ενώ ασχολήθηκε και με το σενάριο), προσπαθεί να συνδέσει δύο εποχές, με μια κοινή όμως συνισταμένη: τη γυναικεία καταπίεση στον χώρο της show biz, το σκοτάδι πίσω από φώτα και, τελικά, τη σταθερή αναπαραγωγή ενός δικτύου συστηματικών βιασμών, με όλες τις έννοιες της λέξης.

Το ίδιο το στοιχείο του ψυχολογικού τρόμου χρησιμοποιείται με πολύ ευρεία έννοια, χωρίς ουσιαστικό ενδιαφέρον να αυτοκαθοριστεί. Εστιάζοντας περισσότερο στην ψυχολογία, παρά στον τρόμο και το μεταφυσικό, βουτά μέσα στο παρελθόν και τα διαχρονικά τραύματα που αφήνει η εκμετάλλευση. Ο τρόμος είναι την ίδια στιγμή κοινωνικού και προσωπικού χαρακτήρα, με γυναίκες να γίνονται οι ίδιες ζωντανά φαντάσματα, κενές, όπως δηλαδή τις θέλουν οι προαγωγοί και οι εκμεταλλευτές τους για να μπορέσουν να αντέξουν, ξανά και ξανά, τη φρίκη. Το στοίχειωμα αυτής της βίας είναι που άλλες τις σπάει και άλλες τις ωθεί στα άκρα.

Αυτά τα άκρα όμως φαίνεται πως μπερδεύουν τον Wright, ο οποίος συγχρόνως θέλει να δείξει και το τι συμβαίνει όταν ένα τέτοιο άτομο, ρημασμένο από σεξουαλική βία, εξωθείται στο να απαντήσει με την ίδια γλώσσα. Και εκεί είναι που η ταινία εκτροχιάζεται πλήρως.

Παρά τις καλές του (αρχικές) προθέσεις, η ταινία βουλιάζει πολύ γρήγορα και ο κύριος υπεύθυνος για αυτό είναι ο ίδιος ο Wright. Θέλοντας να δείξει πολλά, τελικά δεν καταφέρνει να εστιάσει πουθενά, καταλήγοντας σε ένα ετεροβαρές, άρρυθμο και τραγικά άνισο έργο, όπου ούτε τα στοιχεία ψυχολογικού τρόμου τονίζονται αρκετά, ούτε οι ουσιαστικές πλευρές των χαρακτήρων. Ταυτόχρονα, οι «εκπλήξεις» και οι ανατροπές που αποπειράται είναι είτε τετριμμένες είτε φαντάζουν πρόχειρες, απροετοίμαστες και πολύ κακά τοποθετημένες μέσα στην ταινία.

Την ίδια στιγμή, ο ίδιος ο χρόνος της ταινίας του ξεφεύγει, οριακά ξεχειλώνει από αμηχανία, με αποτέλεσμα οι δύο ώρες της ταινίας να κυλούν πολύ πιο αργά από όσο θα έπρεπε (και από όσο μας έχει συνηθίσει ο Wright με τα γεμάτα ένταση, ζωντάνια και ενέργεια έργα του). Σε σύγκριση δηλαδή με παρόμοιου ύφους και λογικής ταινίες, όπως λόγου χάρη το Neon Demon, το Last Night In Soho μοιάζει μάλλον ένας φτωχός, λιγότερο γκλαμουράτος, συγγενής.

Οι ερμηνείες είναι επίσης πολύ άνισες. Η επιλογή της κεντρικής πρωταγωνίστριας, της Thomasin McKenzie (Jojo Rabbit, Old) είναι τουλάχιστον ατυχής, καθώς παρά το ευγενικό και αθώο παρουσιαστικό της, δεν έχει τη δυναμικότητα να στηρίξει στους ώμους της ταινία, σε αντίθεση με την Anya Taylor-Joy ( Τhe Queen’s Gambit, New Mutants) η οποία λάμπει, χορεύοντας και τραγουδώντας. Ακόμα όμως και σε αυτή την στιγμή αστέρι, η αισθητικοποίηση της εποχής την οποία αποπειράται ο Wright την αφήνει τελικά μετέωρη ως χαρακτήρα, χωρίς να φταίει η ίδια. Αντίθετα ο Matt Smith (Doctor Who, The Crown) λάμπει στον ρόλο του, ο οποίος μπορεί να είναι μονοδιάστατος, είναι όμως πολύ αντιπροσωπευτικός του κλίματος που θα ήθελε να αποδώσει η ταινία.

Επιλογικά, δυστυχώς, το  Last Night In Soho, είναι από αυτές της ταινίας που αποτελούν παράδοξα σημεία στη φιλμογραφία ενός σκηνοθέτη, αυτή που συνήθως αγνοείται και μάλλον δε θα βρει τη θέση της στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες ούτε της χρονιάς, ούτε του μήνα, ούτε καν του Wright. Και έτσι, χωρίς τύψεις, μπορεί να αγνοηθεί και από εμάς.

TAGGED:#metooAnya Taylor-JoyEdgar WrightLast Night In SohoMatt SmithThomasin McKenzie
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Σφαγείο Ψυχών – Ένας slasher serial killer που επιτελεί
Επόμενο άρθρο Η Υπόσχεση – Ένα παραμύθι για την αλλαγή της στάσης μας προς το περιβάλλον
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Η Προφητεία του Αρμαντίλλο – Γνωριμία με το κομιξικό σύμπαν του Zerocalcare
18 Ιουνίου 2025
SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
13 Ιουνίου 2025
«Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
30 Μαΐου 2025
Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
3 Ιουνίου 2025
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

Η ιδιοφυία στο Queen’s Gambit

Σόλωνας Παπαγεωργίου
Σόλωνας Παπαγεωργίου
29 Δεκεμβρίου 2021
Cinema

The life of the living dead – Oι 10 καλύτερες ταινίες με zombie

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
28 Δεκεμβρίου 2022
Cinema

Νύχτες Πρεμιέρας 22: Τα smash and pass του φετινού φεστιβάλ

Μαριάννα Τσότρα
Μαριάννα Τσότρα
11 Οκτωβρίου 2022
Cinema

Glass- Το “ραγισμένο” τέλος του Unbreakable

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
19 Σεπτεμβρίου 2021
Cinema

The New Mutants – Kαθυστερημένο και απογοητευτικό αντίο

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
3 Σεπτεμβρίου 2020
Σειρές

Queen’s Gambit – Η αβάστακτη ελαφρότητα της σκακιστικής γοητείας

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
1 Φεβρουαρίου 2022
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?