Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ένας Σκοτεινός Ιππότης – Μια βραδιά στο Γκόθαμ
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
    Say Nothing – Η σκοτεινή πλευρά των επαναστάσεων
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στέλιος Ανατολίτης: «Θέλω να βρω το μη προφανές αστείο»
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Αυτό είναι ραπ για τον λαό – Τα καλύτερα ελληνικά rap albums του 2024
    26 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Monster – Τα τέρατα μέσα μας
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Monster – Τα τέρατα μέσα μας
Cinema

Monster – Τα τέρατα μέσα μας

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 10 Δεκεμβρίου 2023
Τελευταία Ενημέρωση 29 Δεκεμβρίου 2023
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Μετά από μια χλιαρή ενασχόληση με τη δυτική άρχουσα τάξη στο Τhe Truth, ο Kore-eda Hirokazu του εξαιρετικού The Shoplifters επιστρέφει στις ρίζες του, σε μια ενασχόληση με την ιαπωνική εργατική τάξη, η οποία όμως δεν περιορίζεται σε μια ιστορία για την Ιαπωνία, αλλά, μέσα από την ανώνυμη επαρχία στην οποία διαδραματίζεται, καταφέρνει και αγκαλιάζει πολύπλευρα τις πιο (δια)προσωπικές και βαθιές στιγμές της ύπαρξης σε ένα πλαίσιο ζωής τόσο ασφυκτικό όσο ο ύστερος καπιταλισμός, που κάθε σχέση είναι διαμεσολαβημένη και πηγή κέρδους.

Η ταινία ουσιαστικά, σε μια γνήσια Kurosawa-ική πηγή έμπνευσης που φέρνει στο νου ένα πιο γήινο και γλυκό Rashomon, αφού άλλωστε η σκοπιά του σκηνοθέτη είναι διαφορετική, αφορά μία ιστορία από την πλευρά του κάθε πρωταγωνιστή της: Μιας εργαζόμενης μητέρας που μαθαίνει ότι ο γιός της κακοποιείται από έναν καθηγητής ( Sakura Ando– Love Exposure, 100 Yen Love), ενός φτωχού καθηγητή που βλέπει ότι ένας μαθητής του αντιμετωπίζει προβλήματα και στην προσπάθειά του να του σταθεί γίνεται ο αποδιομπαιός τράγος για ένα ολόκληρο σύστημα σιωπής και συνενοχής (Eita Nagayama– Dear Doctor, Nakumonka) και, τέλος, ο ίδιος ο γιος/μαθητής, ο οποίος αντιμετωπίζει μια εντελώς διαφορετική προβληματική από αυτή που νομίζουν οι δύο ενήλικες.

O φακός ακολουθεί πιστά την οπτική των 3 πρωταγωνιστών, αλλάζοντας ταυτόχρονα ρυθμό, στυλ, ακόμα και θέμα, καθιστώντας τους ισότιμους. Φωτίζοντας κάθε φορά διαφορετικούς τομείς της ιστορίας, ο Kore-eda συναρμολογεί μέσα από βλέμματα, ένα πανίσχυρο, χιμαιρικό τέρας, από πολλά προβλήματα: είναι το τέρας του μισογυνισμού και της απαξίωσης της γυναικείας εργασίας, της μοναξιάς και του βάρους του πένθους. Είναι το τέρας των γκρεμισμένων ονείρων που φέρνει η ενηλικίωση, του κομφορμισμού και της τυφλής πίστης σε μια απάνθρωπη εξουσία, στην πιο γελοία και λανθιμική μορφή της. Το τέρας του στίγματος και της αφόρητης παρασκηνιακής πίεσης που κρύβει η ζωή σε μια μικρή κοινωνία, ανεξαρτήτως χώρας. Είναι, τέλος, το τέρας της ομοφοβίας και της μη ανοχής απέναντι στο διαφορετικό, το οποίο μπορεί να μην υπάρχει στα παιδιά εκ γενετής, είναι όμως ικανό, όταν τα δηλητηριάσει, να τους στοιχίσει ακόμα και τη ζωή.

Μέσα από μια εκπληκτική σειρά νηφάλιων, προσγειωμένων αλλά με έντονο συναίσθημα, αλληλεπιδράσεων μεταξύ τόσο των χαρακτήρων όσο και του ευρύτερου κύκλου τους, βλέπουμε την ουσία καθενός από αυτά τα τέρατα, που τελικά δημιουργούν και συντηρούν οι ίδιοι άνθρωποι. Και όχι μόνο αυτό, αλλά τα συντηρούν και τα μεταγγίζουν αγόγγυστα ο ένας στον άλλον. Ακόμα και οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές συμμετέχουν σε αυτό και γίνονται τελικά, τέρας ο ένας για τον άλλον. Ο δάσκαλος για τη μητέρα, η μητέρα για το παιδί και το παιδί για τον δάσκαλο. Σαν μια πιο διευρυμένη εκδοχή του Σατρ-ικού «η κόλαση είναι οι άλλοι». Αξίζει βέβαια να σημειωθεί πως ενώ όλοι οι πρωταγωνιστές, εκπαιδευμένοι είτε σε παλαιότερες δουλειές του σκηνοθέτη είτε στον δύσκολο κόσμο της ιαπωνικής δραματικής τηλεόρασης, αποδίδουν τα μέγιστα, σίγουρα ο νεαρός Soya Kurokawa (Tokyo Alien Bros, Kenjusho: Mitsukuni Ko to Ore) είναι μάλλον η καλύτερη στιγμή της ταινίας, αφού αποτελεί ταυτόχρονα πρωταγωνιστικό ρόλο, τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των ιστοριών αλλά και, ίσως πιο σημαντικό, ένα ανθρώπινο σπάσιμο του τερατώδους κύκλου.

Γιατί εδώ έγκειται η πραγματική ζεστασιά της ταινίας, η οποία είναι απομάκρυνσή της από την ανάδειξη της υπαρξιακής θλίψης. Ο Kore-eda και ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες για αυτή την ταινία Yûji Sakamoto χωρίς να ηθικολογούν, και αποφεύγοντας έξυπνα τις δασκαλίστικές εξυπνάδες, καταφέρνουν να βρουν ένα πηγαίο, οπτικά πανέμορφο και μεστό από συναισθηματική νοημοσύνση τρόπο να σπάσουν τις αλυσίδες των πρωταγωνιστών, να ξεφύγουν, έστω για λίγο από το τέρας που έχει ο καθένας μέσα του και να δει τον Άλλον άμεσα, αδιαμεσολάβητα και αληθινά. Έτσι η ταινία, παρά την πυκνή πλοκή της και τις αλλεπάλληλες αποκαλύψεις που χτυπούν συνεχώς τον θεατή, καθώς φωτίζουν τις πλευρές όλων των συμμετεχόντων, καταφέρνει να μη γίνει ένα κενό «κατηγορώ», ούτε να πάρει τον δρόμο ενός κοινωνικού μυστηρίου/δράματος. Ο θεατής είναι ελεύθερος να κρίνει ο ίδιος τι έγινε, τι χάθηκε και, σημαντικότερο, τι κερδήθηκε από την εμπειρία τόσο των χαρακτήρων όσο και του ίδιου στην αίθουσα.

Σε αυτή τη συναισθηματική ωριμότητα που οδηγεί τον θεατή η ταινία συμβάλει ιδιαίτερα τόσο η φωτογραφία της ταινίας, με τα ιμπρεσιονιστικά πλάνα στην αχανή λίμνη και τα επικίνδυνα βουνά που περικλύουν και απομονώνουν τη μικρή πόλη (που γίνονται όμως καταφύγιο και διαφυγή για άλλους), όσο και η μελαγχολική αλλά ταυτόχρονα «ηλιόλουστη», μουσική του πρόσφατα τεθνεώτα συνθέτη Ryuichi Sakamoto.

Τελικά, ποιος ήταν το τέρας; Ίσως όλοι μας, όμως μπορούμε να πάψουμε να είμαστε εάν δούμε πραγματικά ο ένας τον άλλον.

Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Ο Brian Cox ως Logan Roy στο Succession. Είναι το Succession reality show;! (vid)
Επόμενο άρθρο Οι Νετανιάχου – Ανατομή της εβραϊκής ταυτότητας
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025
Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
22 Απριλίου 2025
Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
16 Απριλίου 2025
Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
11 Απριλίου 2025
The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
6 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinemaharry potter

Harry Potter: “Δεν ήμουν μάγκας ποτέ, καμιά φορά είμαι αλάνι”

Καζανάς Kώστας
Καζανάς Kώστας
16 Νοεμβρίου 2018
Cinema

#Alive – Ο ζωτικός χώρος και το τραύμα της καραντίνας (και των ζόμπι)

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
23 Σεπτεμβρίου 2020
Cinema

Phantom Thread – To αξιόλογο «αντίο» του Daniel Day-Lewis στην υποκριτική

Έφη Kαραχάλιου
Έφη Kαραχάλιου
29 Δεκεμβρίου 2021
Cinema

Black Mass- Johnny Depp Ανέστη!

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
1 Νοεμβρίου 2018
CinemaJoker

Ζίζεκ: Ο Joker διέγνωσε καλλιτεχνικά τις ασθένειες του σύγχρονου κόσμου

admin
admin
4 Οκτωβρίου 2024
Cinema

Polar – Όταν ο John Wick συνάντησε την τοξικότητα

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
6 Φεβρουαρίου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?