Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ένας Σκοτεινός Ιππότης – Μια βραδιά στο Γκόθαμ
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
    Say Nothing – Η σκοτεινή πλευρά των επαναστάσεων
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Chernobyl – Το τρομακτικό (πολιτικό) νέφος
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Σειρές > Chernobyl – Το τρομακτικό (πολιτικό) νέφος
Σειρές

Chernobyl – Το τρομακτικό (πολιτικό) νέφος

Βαλεντίνη Δαφνούλη
Από Βαλεντίνη Δαφνούλη
Δημοσιεύτηκε 13 Ιουνίου 2019
Τελευταία Ενημέρωση 14 Ιουνίου 2019
8 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Το Chernobyl είναι η νέα σειρά του HBO που έσκασε λίγο μετά την τελευταία σεζόν του Game of Thrones, και όλοι κάπως παρέλυσαν. Λίγες μέρες μετά την κυκλοφορία του, ξεπέρασε στο Imdb τη βαθμολογία, όχι μόνο του Game of Thrones (που μεταξύ μας, υπέστει ένα πλήγμα στα τελευταία του), αλλά και του Breaking Bad, ενώ λίγο αργότερα κατέληξε να ξεπερνά και τη βαθμολογία όλων των υπολοίπων, καταλήγοντας πια το πρώτο των TopRated.

Το Chernobyl είναι το νέο mini-series 5 επεισοδίων του Craig Mazin (αμέ, σεναριογράφου των Hangover και Scary Movie), σε σκηνοθεσία του Johan Renck, και από το όνομά του είναι ξεκάθαρο τι πραγματεύεται. Το πρώτο επεισόδιο ανοίγει με τον πρωταγωνιστή και αρχι-επιστήμονα που ανέλαβε την υπόθεση της έκρηξης στο Chernobyl, Valery Legasov (JaredHarris) χρόνια μετά το γεγονός. Πολύ άμεσα όμως κάνει αναδρομή στη στιγμή του ατυχήματος στον αντιδραστήρα Νο.4 και ξεκινάει την αφήγηση από την αρχή της κρίσης, στο εργαστήριο του πυρηνικού σταθμού.

Η σειρά έχει χαρακτηριστεί από την αισθητική και τη συνολική ατμόσφαιρα της. Το thriller στοιχείο του άγνωστου και θανατηφόρου, μαζί με το vintage Σοβιετικό κλίμα, και την ύπουλα αργή αφήγηση της μεγαλύτερης ανθρώπινης καταστροφής, είναι αρκετά στοιχεία για να σε κρατάνε σε αγωνία. Οπότε ναι, είναι binge-worthy.

Σύντομα γνωρίζουμε και τους υπόλοιπους χαρακτήρες που πλαισιώνουν την ιστορία. Η πυρηνική φυσικός Ulana Khomyuk (Emily Watson) είναι μια επιστήμονας που αντιλαμβάνεται από την αρχή το μέγεθος της καταστροφής και συνεργάζεται με τον Legasov ώστε να διαχειριστούν το πλήγμα αλλά και να διαλευκάνουν τι τελικά προκάλεσε την έκρηξη. Μαζί τους είναι και ο Boris Shcherbina (Stellan Skarsgård), αναπληρωτής πρωθυπουργός που είναι υπεύθυνος της διαχείρισης του συμβάντος. Με τα πρώτα επεισόδια να ασχολούνται κυρίως με την έκρηξη και το damage control της, η σειρά θίγει την απόπειρα της Σοβιετικής Ένωσης να αποκρύψει το σκηνικό, αλλά και την λανθασμένη απόφαση να μην εκκενωθεί έγκαιρα η πόλη Πρίπιατ.

Κατά γενική ομολογία, η σειρά καταφέρνει να περιγράψει και να καταθέσει με ακρίβεια πολλά από τα ιστορικά στοιχεία και τις βιογραφικές ιστορίες των εμπλεκομένων (όπως ο Legasov), μέχρι το πώς ξεδιπλώθηκαν τα γεγονότα που οδήγησαν στην έκρηξη του αντιδραστήρα που απασχολεί ακόμα, 33 χρόνια αργότερα. Παράλληλα, έχει δεχτεί και κριτική για μερικές ασάφειες και ελλείψεις, σχετικά με την ροή των γεγονότων που παρουσιάζει. Με άλλα λόγια, δεν είναι ντοκιμαντέρ, οπότε έχουν συμβεί κάποιες τροποποιήσεις με σκοπό τη δραματοποίηση, ακόμα και νέες fictional προσθήκες, όπως η επιστήμονας Κhomyuk.

Το να αναλύσουμε στο κατά πόσο μια παραγωγή ενός από τα μεγαλύτερα αμερικάνικα τηλεοπτικά δίκτυα είναι ανακριβής για ένα γεγονός που αφορά την Ε.Σ.Σ.Δ. μάλλον ακούγεται αφελές, αλλά δεν είναι, ούτε στο ελάχιστο. Και αυτό γιατί παρόλο που είναι μια σειρά που δεν αυτοπροσδιορίζεται ως ντοκιμαντέρ, έχει έντονα το στοιχείο των «πραγματικών γεγονότων». Σκηνές όπως αυτή της ηλικιωμένης γυναίκας που έχει περάσει τα πάνδεινα λόγω των επαναστάσεων που δημιούργησαν τη Σοβιετική Ένωση και δεν προσφέρουν τίποτα στη ροή της σειράς, μας δίνουν μια ιδέα για την γενικότερη αντίληψη των παραγόντων για την εποχή και το καθεστώς. Αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία να σχολιαστεί όμως, είναι η αναπαράσταση των προσώπων της εποχής. Και της ηγεσίας τη Σοβιετικής Ένωσης αλλά και των απλών πολιτών.

Αρχικά η ηγεσία του κράτους, μαζί με τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους στην υπόθεση, όπως η γνωστή υπηρεσία ασφαλείας KGB περισσότερο ως «κακές οργανώσεις» τύπου Syndicate (Mission Impossible) ή Spectre (James Bond), παρά ως πολιτικοί/κρατικοί φορείς που αντιμετωπίζουν μια πραγματική κρίση. Ο Gorbachev (David Dencik) βρίσκεται εκεί μόνο για να παίρνει τις «σκληρές» αποφάσεις και ο Charkov (Alan Williams), επικεφαλής της KGB (φανταστικό πρόσωπο) για να εκτελεί τη βρώμικη δουλειά της παραπληροφόρησης του κόσμου.

Επιπλέον και πιο σημαντικό, η σειρά φαίνεται να παρουσιάζει ολόκληρο το σοβιετικό λαό, μαζί με τα υψηλόβαθμα στελέχη αρκετά αφελή μπροστά στην καταστροφή του Chernobyl, με τους μισούς να φαίνεται να μη θέλουν να δεχτούν την πραγματικότητα, όπως ο Anatoly  Dyatlov (Paul Ritter) και τους άλλους μισούς να μη μπορούν να την αντιληφθούν, όπως η Lyudmilla Ignatenko (Jessie Buckley). Φαίνεται να ξεφεύγει από την απλή ρητορεία της λάθος απόφασης να μην εκκενωθεί έγκαιρα η πόλη και να εστιάζει σε μια γενικότερη ανικανότητα αντιμετώπισης καταστάσεων.Ένα αρκετά θετικό στοιχείο βέβαια, είναι το έντονο πατριωτικό αίσθημα που προβάλουν όλοι σχεδόν οι χαρακτήρες, όπως οι εργάτες, οι πυροσβέστες, οι στρατιωτικοί και άλλοι, έτοιμοι να ρισκάρουν ή και να θυσιάσουν την ίδια τους τη ζωή για το κοινό καλό. Πάντα βέβαια με μια υπόνοια εξαναγκασμού. Εν ολίγοις θα μπορούσαμε να πούμε πως η σειρά υποτιμά τη γενικότερη νοημοσύνη ενός ολόκληρου λαού, του λαού της κομμουνιστικής Σοβιετικής Ένωσης. Και όταν το κοινό στο οποίο απευθύνεται είναι το δυτικό κοινό και κυρίως η Αμερική του 2019, που ελάχιστες εικόνες και γνώσεις έχει για την εποχή και το καθεστώς της Ε.Σ.Σ.Δ. αυτή η στάση μπορεί να αποτελέσει έως και πολιτική προπαγάνδα, όποια και αν είναι η φύση της σειράς.

Από άποψη παραγωγής τώρα, το Chernobyl καταφέρνει να συνεπάρει σε γενικές γραμμές το θεατή με τη σκηνοθεσία, και γενικότερη προσοχή που αφιερώνει στη λεπτομέρεια. Ειδικά το special fx make-up είναι τουλάχιστον αξιοσημείωτο. Κυρίως, όμως, το Chernobyl χαρακτηρίζεται από το χτίσιμο αγωνίας που πετυχαίνει και από κάποιες μοναδικά φορτισμένες σκηνές του. Οι σκηνές των στρατιωτικών που σκοτώνουν τα μολυσμένα κατοικίδια μέσα στην πια εκκενωμένη πόλη, οι τρεις άντρες που βουτάνε μέσα στο σκοτεινό και ραδιενεργό νερό, τα παιδιά που παίζουν ανέμελα ενώ γύρω από την πόλη η χλωρίδα και η πανίδα είναι νεκρή, οι άνθρωποι στη «γέφυρα του θανάτου» που θεωρούν τη ραδιενεργή στάχτη χιόνι και η χρήση αυθεντικών διαλόγων και ηχογραφήσεων στο πρώτο επεισόδιο είναι κάποια από τα πολλά στοιχεία που εντείνουν στο έπακρον το δραματικό αίσθημα της σειράς. Το μόνο foul ίσως της σειράς σε αυτό το κομμάτι, είναι η επιλογή της αγγλικής γώσσας αντί της ουκρανικής ή ρωσικής, που πολλοί ίσως θα περίμεναν σε μια τέτοια σειρά για να τη θεωρήσουν ακόμα πιο αυθεντική.

Συνοψίζοντας, το Chernobyl είναι μία καλή σειρά που εξιτάρει με την αυθεντική αισθητική της και την ιδιαίτερη θεματολογία, παρόλα αυτά, χρειάζεται βαθιά πολιτική ανάλυση και κριτική σκέψη για να εκτιμηθεί ως τέτοια.  Σίγουρα πάντως, η βαθμολογία που έχει μαζέψει είναι υπερβολική, όπως και η γενικότερη παράκρουση που ακολούθησε της κυκλοφορίας της.


TAGGED:ChernobylCraig MazinHBOJared Harrisjohan renck
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΒαλεντίνη Δαφνούλη
Αν ξέρεις τη Βαλεντίνη, τη φωνάζεις Didi, δεν της μιλάς πριν τις πέντε το απόγευμα γιατί θα κοιμάται, και ξέρεις ότι βρήκες την πιο ταλαντούχα binge watcher του κόσμου. Είχε την τύχη να κάνει το χόμπι της επάγγελμα και θέλει να γίνει Δόκτωρ τηλεόρασης όσο πιο σύντομα γίνεται. Τρεις λέξεις είναι αρκετές για να την περιγράψεις: classy, sassy, trashy. Πάντα κράζει και νομίζει ότι έχει δίκιο -συνήθως έχει.
Προηγούμενο άρθρο SMASS FEST 2019 workshop : Όταν ο Σούπερμαν μίλησε ελληνικά
Επόμενο άρθρο Το Διάστημα Ανάμεσά Μας – Διαστημική συνεννόηση
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025
Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
22 Απριλίου 2025
Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
16 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

Το νέο Watchmen είναι η μεταφορά που θέλαμε να δούμε

Λάζαρος Κολαξής
Λάζαρος Κολαξής
22 Σεπτεμβρίου 2020
Σειρές

The Terror – Αποδομώντας τον τρόμο και φτιάχνοντάς τον εκ νέου

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
21 Απριλίου 2019
ΑνασκοπήσειςΑνασκόπηση 2019Σειρές

Oι 10 καλύτερες νέες σειρές του 2019

Xρήστος Δικτόπουλος
Xρήστος Δικτόπουλος
8 Ιανουαρίου 2021
ComicDC

Watchmen – Το ιστορικό προτσές και η 9η τέχνη στη στροφή του 20ού αιώνα

Λεωνίδας Βέργος
Λεωνίδας Βέργος
15 Φεβρουαρίου 2020
ExclusiveSmassPodcastsΣειρές

The Wire, Season 2 – It’s all in the game (SmassPodcasts #47)

admin
admin
27 Μαρτίου 2022
Σειρές

Mosaic- Εικόνες από το μέλλον της τηλεόρασης

Καζανάς Kώστας
Καζανάς Kώστας
15 Μαρτίου 2018
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?