Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ένας Σκοτεινός Ιππότης – Μια βραδιά στο Γκόθαμ
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
    Say Nothing – Η σκοτεινή πλευρά των επαναστάσεων
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Paul Gravett: «Τα αμερικάνικα κόμικς εδώ και πολύ καιρό δεν καινοτομούν με τον τρόπο των manga»
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Otaku > Manga > Paul Gravett: «Τα αμερικάνικα κόμικς εδώ και πολύ καιρό δεν καινοτομούν με τον τρόπο των manga»
ExclusiveMangaOtakuΣυνεντεύξεις

Paul Gravett: «Τα αμερικάνικα κόμικς εδώ και πολύ καιρό δεν καινοτομούν με τον τρόπο των manga»

Παναγιώτα Καρβούνη
Από Παναγιώτα Καρβούνη
Δημοσιεύτηκε 22 Ιουνίου 2024
Τελευταία Ενημέρωση 22 Ιουνίου 2024
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Στο φετινό Comicdom–Con Athens, σε συνεργασία με το SpoilerAlert.gr αδράξαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε -μεταξύ άλλων- με μερικούς από τους διεθνείς καλεσμένους του φεστιβάλ. Στο πλαίσιο του φετινού αφιερώματος στην Ιαπωνία μάθαμε από τον Paul Gravett πολύ ενδιαφέροντα πράγματα για το παρελθόν και το παρόν των manga, ενώ συζητήσαμε και για τις δύο εκθέσεις manga που επιμελήθηκε.

Contents
O αντίκτυπος της τέχνης των manga στον δυτικό κόσμοΈφηβοι και manga στα ‘90sΕκθέσεις manga στο Comicdom-Con Athens 2024Ποιος είναι ο Paul Gravett

O αντίκτυπος της τέχνης των manga στον δυτικό κόσμο

 –        Ποιος είναι ο αντίκτυπος της τέχνης των manga στον δυτικό κόσμο;

–      Πίσω στη δεκαετία του ’70 περίπου, οι άνθρωποι πίστευαν ότι τα manga δεν θα μεταφράζονταν ποτέ, επειδή διαβάζονταν ανάποδα, από τα δεξιά προς τα αριστερά. Γι’ αυτό ο κόσμος φανταζόταν ότι οι νέοι δεν θα τα διάβαζαν, αλλά και επειδή ήταν πολύ μεγάλα (πολλές – πολλές σελίδες) και ασπρόμαυρα, ενώ αντίθετα πολλά κόμικς στην Ευρώπη και την Αμερική ήταν έγχρωμα. Όμως, ήταν αξιοσημείωτος ο τρόπος που τελικά τα manga σάρωσαν τον κόσμο και επηρέασαν σημαντικά τα δυτικά κόμικς. Τώρα, πλέον, τα manga δημιουργούνται παντού! Έχω γνωρίσει και Έλληνες mangakas. Φυσικά, τα manga έχουν γίνει γνωστά από τα anime. Από την τηλεόραση έγιναν ορατές ιστορίες που προέρχονταν στην πραγματικότητα από τα manga και στη συνέχεια ο κόσμος τα αναζητούσε για να τα διαβάσει. Πλέον, τα manga έχουν αλλάξει ολόκληρη τη γλώσσα των κόμικς! Ενώ τα manga ξεκίνησαν να εμπνέονται από τα δυτικά κόμικς, τώρα πλέον συμβαίνει το αντίθετο και τα δυτικά κόμικς εμπνέονται πολύ συχνά από την Ιαπωνία.

Έφηβοι και manga στα ‘90s

–        Πώς τα manga απέκτησαν τέτοια απήχηση στους νέους και τις νέες των 90’s

–    Νομίζω ότι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι νέοι στράφηκαν στα manga ήταν η διαφορετική τους αφήγηση και τα διαφορετικά είδη ηρώων. Το πρόβλημα με τα αμερικανικά κόμικς είναι ότι ξέρουμε ότι ο Batman, ο Superman και ο Spider-Man δεν πρόκειται να πεθάνουν ποτέ. Εντάξει, μπορεί σε κάποια ιστορία να πεθάνουν, αλλά ο θάνατος είναι προσωρινός στα αμερικανικά κόμικς. Ξέρουμε ότι οι χαρακτήρες πάντοτε επιστρέφουν. Αντιθέτως, τα manga έχουν πραγματικούς θανάτους. Ποτέ δεν ξέρεις τι πρόκειται να συμβεί στους χαρακτήρες. Επίσης, δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα νικήσει πάντα το καλό ή ότι θα κερδίσει ο ήρωας και οι κακοί θα χάσουν. Οι ιστορίες των manga είναι πολύ αναπάντεχες και κάθε μία τους είναι τόσο διαφορετική από την άλλη. Είναι λιγότερο απλοποιημένες στα ζητήματα ηθικής, εν μέρει ίσως επειδή η Ιαπωνία δεν έχει τη χριστιανική ιδέα ότι το καλό είναι πιο ισχυρό από το κακό. Τέλος, μία ακόμη μεγάλη διαφορά στα manga είναι οι νέες ιστορίες που συνεχώς εμφανίζονται, με νέους χαρακτήρες και νέες ιδέες, σε αντίθεση με τη Marvel και την DC διατηρούν τους παλιούς τους χαρακτήρες. Κάποιοι από αυτούς έχουν φτάσει 80 ετών! Τα αμερικάνικα κόμικς εδώ και πολύ καιρό δεν καινοτομούν με τον τρόπο που τα manga το κάνουν.

Εκθέσεις manga στο Comicdom-Con Athens 2024

–      Στο φετινό Comicdom–Con Athens επιμεληθήκατε δύο εκθέσεις manga. Ποιοι ήταν οι στόχοι σας; 

–        Η πρώτη έκθεση είναι έντυπη και ονομάζεται «Make Mine Manga». Αυτή έχει σχεδιαστεί με σκοπό να αποτελέσει μια εύκολα προσβάσιμη εισαγωγή στο γιατί τα manga είναι έτσι όπως είναι, στα διαφορετικά τους είδη, τα διαφορετικά τους τμήματα και τα διαφορετικά τους κοινά.

 

Η δεύτερη έκθεση ονομάζεται «Manga Originals: A Close-Up on Japanese Comics Art» και αποτελείται από πρωτότυπα έργα έξι καλλιτεχνών manga. Η έκθεση αυτή ξεκίνησε για λίγο ως έκθεση για βιβλιοθήκες στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε ολόκληρη τη Βρετανία. Τώρα την μεταφέραμε στην Ελλάδα και ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να ταξιδέψουμε και σε άλλα μέρη εδώ στην Ελλάδα. Πρόκειται για μία πολύ ξεχωριστή έκθεση γιατί είναι η πρώτη φορά -από όσο γνωρίζω- που εκτίθενται στην Ελλάδα πρωτότυπα έργα τέχνης manga, τέχνη σε χαρτί από manga. Δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στο παρελθόν. Αυτό συμβαίνει επειδή τα πρωτότυπα έργα τέχνης είναι πολύ σπάνια. Δεν μπορείς να τα αγοράσεις καθόλου εύκολα. Αλλά ο φίλος μου ο Dan Byron είναι έμπορος αλλά και συλλέκτης και έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια εντυπωσιακή συλλογή από όμορφα έργα τέχνης. Νομίζω ότι είναι σημαντικό το κοινό να μπορεί να δει το μέγεθος της δεξιοτεχνίας και της επιδεξιότητας που απαιτείται για την κατασκευή αυτών των σελίδων κόμικς. Το να τις βλέπεις από κοντά είναι μια πολύ ξεχωριστή εμπειρία.

Ποιος είναι ο Paul Gravett

Ο Paul Gravett είναι συγγραφέας, επιμελητής, κριτικός και ομιλητης με ειδικοτητα τα διεθνή comics και έδρα το Λονδίνο. Δημοσίευσε μαζί με τον Peter Stanbury την πρωτοποριακή βρετανική ανθολογία ESCAPE (1982-1989) και ήταν Project Director του Cartoon Art Museum του Λονδίνου (1992-2001). Τα βιβλία του περιλαμβάνουν τα Manga: Sixty Years of Japanese Comics (2004), Graphic Novels: Stories To Change Your Life (2005) και Mangasia: The Definitive Guide to Asian Comics (2017). Έχει επιμεληθεί πολυάριθμες εκθέσεις τέχνης κόμικς στη Βρετανία και στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένων αναδρομικών εκθέσεων των Charles Schulz, Jack Kirby, Tove Jansson με πιο πρόσφατη αυτή της Posy Simmonds, στο Centre Pompidou, στο Παρίσι έως την 1η Απριλίου 2024. Το 2014 συνεπιμελήθηκε το Comics Unmasked: Art and Anarchy in UK, την πρώτη έκθεση βρετανικών κόμικς στη The British Library του Λονδίνου. Το 2017, επιμελήθηκε το Mangasia: Wonderlands of Asian Comics, μια έκθεση βασισμένη στο βιβλίο του για το The Barbican Centre, Λονδίνο, που περιοδεύει σε ολόκληρο τον κόσμο. Από τις 9 Μαρτίου έως τις 9 Σεπτεμβρίου 2024 εκτίθεται με τον τίτλο Asian Comics: Evolution of an Art Form,στο The Bowers Museum, Orange County, Καλιφόρνια, ΗΠΑ (πληροφορίες απ’ την ιστοσελίδα του Comicdom–Con Athens)

TAGGED:animeComicdom Con AthensMake Mine MangamangaPaul GravettSpoiler Alertέκθεσηιστορία των manga
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΠαναγιώτα Καρβούνη
Μικρή το ίνδαλμα της ήταν η Lara Croft και ήθελε να ανακαλύψει τη χαμένη Ατλαντίδα. Κάνοντας το πρώτο βήμα και σπουδάζοντας Αρχαιολογία, οι στόχοι της δεν άλλαξαν και πολύ με τα χρόνια, αν εξαιρεθεί ότι σήμερα περισσότερο έχει καταφέρει να μοιάσει στη Monica Geller ενώ παράλληλα είναι πολύ πιθανό να συμμετάσχει και στην μουσική αναβίωση που ετοιμάζουν τα Zουζούνια.
Προηγούμενο άρθρο AI Art – Εργαλείο εκδημοκρατισμού της τέχνης ή high-tech λογοκλοπή;
Επόμενο άρθρο Θεμέλιο και Γη – Ένα κλασικό, αλλά κουρασμένο sequel
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025
Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
22 Απριλίου 2025
Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
16 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Συνεντεύξεις

Ο Τάσος Νταπαντάς για το “Sailor Moon Crystal GR” και το voice acting στην Ελλάδα

Έφη Kαραχάλιου
Έφη Kαραχάλιου
29 Μαΐου 2017
ComicΕλληνικά

Οι νικητές των Ελληνικών Βραβείων Κόμικς 2019 και μια μικρή αποτίμηση

admin
admin
22 Απριλίου 2019
ComicExclusiveΕλληνικάΣυνεντεύξεις

Κορίννα Μέι Βεροπούλου: «Ήταν μεγάλο milestone να δημοσιεύσω κόμικ μου στο 2000AD»

Παναγιώτα Καρβούνη
Παναγιώτα Καρβούνη
29 Ιουλίου 2024
AnimeMangaOtaku

Berserk- Το τέλος ( ; ) μιας κληρονομιάς

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
21 Ιουνίου 2021
AnimeOtaku

Oι otaku για τους otaku – Tα 10 καλύτερα anime για την ιαπωνική κουλτούρα

Jamal Animas
Jamal Animas
22 Ιουλίου 2022
Anime

10 anime χαρακτήρες Β’ ρόλου πιο cool από τον πρωταγωνιστή

admin
admin
7 Μαρτίου 2018
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?