Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Συνέντευξη με τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Θοδωρή Τούμπανο
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Exclusive > Συνεντεύξεις > Συνέντευξη με τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Θοδωρή Τούμπανο
Συνεντεύξεις

Συνέντευξη με τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Θοδωρή Τούμπανο

Μάρω Παναγή
Από Μάρω Παναγή
Δημοσιεύτηκε 13 Οκτωβρίου 2017
Τελευταία Ενημέρωση 13 Οκτωβρίου 2017
8 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Μια συνάντηση με τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Θοδωρή Τούμπανο.
Η πιο πρόσφατη σκηνοθετική δουλειά του είναι το θεατρικό έργο “Ο Σωτηράκης” για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Ο Θοδωρής γεννήθηκε στο Άργος το 1992. Σπούδασε στη Δραματική σχολή “Πρόβα”. Έχει παίξει στα έργα “Άσμα για το σκιάχτρο της Λουσιτανίας” του Π.Βάις, “Επείγοντα περιστατικά” του Αρκά, “Μήδεια” του Μποστ στο θέατρο Στοά, “Διαλέξεις αθλιότητας” στο Θέατρο Τέχνης, “Το τραγούδι του νεκρού αδερφού” του Μ. Θοδωράκη – σε σκηνοθεσία Θ.Παπαγεωργίου, “Εμείς οι άλλοι” στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σε σκηνοθεσία Κώστα Παπακωνσταντίνου. Επίσης, έχει παίξει σε παραστάσεις στα θέατρα: ΠΚ, Αλκμήνη, Πρόβα.
Λατρεύει τα κόμιξ, τον Lovecraft και δηλώνει άρρωστος Πανιώνιος.

 

 

 

– Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σας με το θέατρο;
Φυσικά- όπως όλα τα σωστά στη ζωή ενός ανθρώπου, γίνονται φυσικά και κατ’ επιλογή και όχι κατ’ ανάγκη. Με το που τέλειωσα το λύκειο γράφτηκα κατευθείαν σε μια δραματική, αλλά την απόφαση την είχα πάρει χρόνια πριν.

– Εκτός από την ιδιότητα του ηθοποιού πρόσφατα αποκτήσατε και αυτήν του σκηνοθέτη. Τι σας ώθησε σε αυτήν την επιλογή; Πώς μπορούν να αλληλεπιδράσουν οι δύο αυτές ιδιότητες;
Όπως και στην πρώτη ερώτηση και αυτό ήρθε φυσικά. Ήθελα πολύ καιρό να σκηνοθετήσω, αλλά πάντα έλεγα ” όχι ακόμα, περίμενε”. Και πάλι δεν ξέρω αν ήμουν έτοιμος- κατά πάσα πιθανότητα όχι. Αλλά όταν διάβασα τον “Σωτηράκη” αποφάσισα πως δεν υπήρχε περίπτωση να αφήσω κάποιον άλλο να το κάνει. Να ξεκαθαρίσω βέβαια πως το ότι σκηνοθέτησα μια παράσταση δεν με κάνει σκηνοθέτη. Αλλά η όποια εμπειρία έχω ως ηθοποιός σίγουρα βοήθησε.

– Πείτε μας λίγα λόγια για  τη σκηνοθεσία του «Σωτηράκη». Γιατί σας κέντρισε αυτός ο ιδιόμορφος χαρακτήρας;
Η αλήθεια είναι , όσο και να ακούγεται περίεργο, πως δεν με κέντρισε τόσο ο Σωτηράκης, αλλά ο περίγυρος του. Η σύγχρονη ελληνική κοινωνία (που μεταξύ μας δεν έχει αλλάξει και πολύ τα τελευταία 50 ή και παραπάνω χρόνια). Οι καταστάσεις τις οποίες καλείται να αντιμετωπίσει ο καθένας μας. Μόνο που ο Σωτηράκης δεν είναι ο καθένας μας. Είναι κάποιος που ξεκάθαρα δεν χωράει σε κανένα καλούπι και το σπάει. Και έτσι αφήνει στον θεατή να δεί τι υπάρχει μέσα- αν υπάρχει κάτι.

-Η λιτή σκηνογραφία του έργου θεωρείτε πως δρα θετικά στην αποτύπωση των θεσμών της Ελλάδας τους οποίους αντιμετωπίζει ο Σωτηράκης;
Γενικά δεν είμαι υπέρ του θεάτρου που προσπαθεί να εντυπωσιάσει με περίτεχνα σκηνικά, κοστούμια και ότι άλλο ξεχνώντας πολλές φορές το κυριότερο. Την ουσία. Το τι έχει να πεί και το πως θα το πεί. Θεωρώ πως η ίδια παράσταση θα μπορούσε να γίνει ακόμα και απουσία σκηνικών και κοστουμιών , αν αυτό ήταν που επιλέγαμε και το αποτέλεσμα να έβγαινε το ίδιο.

– Πώς αλληλεπιδράσατε με τον συγγραφέα του έργου, Γιώργο Ζαμάνη, αλλά και με την υπόλοιπη ομάδα;
Με τον Γιώργο (Ζαμάνη, τον συγγραφέα) είμαστε πολλά χρόνια φίλοι. Αλλά νομίζω πως το καλύτερο που βγήκε από αυτή τη δουλειά, είναι πως γίναμε μια παρέα με όλα τα παιδιά που είναι αυτή τη στιγμή στην παράσταση. Ξέρω πως ακούγεται πολύ κλισέ το ” περνάμε καλά και αυτό βγαίνει και στον κόσμο” , αλλά υπάρχουν και ελάχιστες περιπτώσεις που ισχύει!

– Πώς θα αντιδρούσε ρεαλιστικά η  μουντή και αυτοματοποιημένη κοινωνία μας σε μια προσωπικότητα που θα θύμιζε τον Σωτηράκη;
Νομίζω πως στην αρχή ,θα προσπαθούσε να τον εντάξει στα πλαίσια της- αυτό δεν κάνει πάντα; Να τον κάνει μόδα ίσως, να τον βάλει να προπαγανδίσει μέσω της διαφορετικότητας του τις ιδέες και της θέσεις της εκάστοτε “εξουσίας”( με μια ευρύτερη έννοια). Αν δεν τα κατάφερνε θα τον απέβαλλε. Όταν υπάρχει κάτι, κάποιος που χαλάει τους όρους και τους θεσμούς, που βρίσκει τα λάθη του κόσμου και δεν δέχεται να ενταχθεί τότε αυτόματα θα γίνει ο εχθρός, το μαύρο πρόβατο που κανείς δεν θα ησυχάσει μέχρι να εξοντωθεί.

– Η παράσταση είναι άκρως χιουμοριστική και σατιρίζει σε μεγάλο βαθμό αυτά που βιώνει ένας νέος στην Ελλάδα. Σε αυτή την αποτύπωση της σάτιρας νιώσατε εσείς ή ο συγγραφέας κάποια όρια, είπατε ποτέ: “αυτό ας μην το κάνουμε;”
Όχι, για κανένα λόγο. Όρια σε αυτόν τον τομέα δεν μπήκαν ποτέ. Πώς γίνεται άλλωστε; Αφού αυτό συμβαίνει στην πραγματικότητα. Δεν είχαμε καμία πρόθεση από την αρχή να ωραιοποιήσουμε τίποτα. Ίσα-ίσα.

– Είστε ένας νέος άνθρωπος που ασχολείται με το θέατρο στην Ελλάδα. Πόσο δύσκολο είναι να ανελιχθεί κάποιος σε αυτόν το χώρο; Ποιες είναι οι συχνότερες δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει;
Πρώτα απ’ όλα οι οικονομικές. Που δεν πιστεύω ότι σταματάνε. Πρέπει κάποιος να ασχοληθεί με τα πάντα- κυριολεκτικά τα πάντα, ειδικά όταν φτιάχνει μια δική του δουλειά. Άπειρα παράλογα πράγματα, όπως για παράδειγμα το να θέλει να σου νοικιάσει κάποιος μια τρώγλη 40 θέσεων με 180 ευρώ το βράδυ με φπα και ένσημα δικά σου. Μιλάμε για τρελά πράγματα. Εμείς ευτυχήσαμε και έχουμε μια άριστη συνεργασία στο χώρο που είμαστε. Γενικά πρέπει κάποιος να υπομείνει πολλά, πέραν των οικονομικών. Εγωισμούς, κόμπλεξ, βεντετιλίκια, ωχαδερφισμούς, κλίκες, πισώπλατα μαχαιρώματα, κουβέντες και πολλά άλλα. Από εκεί και πέρα είναι και το τι θεωρεί και ο καθένας ανέλιξη. Να παίξει ας πούμε με ένα γνωστό και εμπορικό θίασο, ή να δημιουργήσει κάτι δικό του που τον εκφράζει και να αποκτήσει σιγά-σιγά έναν σταθερό πυρήνα κοινού;

–  Ποια είναι γενικότερα τα καλλιτεχνικά σας πλάνα για τη συνέχεια;
Για αρχή να συνεχίσει ο Σωτηράκης και άλλο.Από εκεί και πέρα ετοιμάζουμε τον “Ταρτούφο” του Μολιέρου, σε μια φρέσκια διασκευή που θα ανέβει κοντά στα Χριστούγεννα στο Εργοτάξιον. Από εκεί και πέρα θα δείξει!

πληροφορίες για την παράσταση:
Ο ΣΩΤΗΡΑΚΗΣ 
Του Γιώργου Ζαμάνη
Για δεύτερη χρονιά!
Μια καταγραφή της ελληνικής πραγματικότητας μέσα από το ταξίδι ενός παράλογα λογικού, του Σωτηράκη, μέσα σε αυτή. Πρόσωπα και καταστάσεις… που ίσως κάτι μας θυμίζουν.
Γονείς, δάσκαλοι, παπάδες, στρατιωτικοί, αστυνομικοί, χίπιδες και… πολλοί άλλοι…
Και ανάμεσά τους ο δακτυλοδεικτούμενος Σωτηράκης. Αν βρεθείς δίπλα του θα εύχεσαι να μην είχες βρεθεί ποτέ…
-Τελικά είναι παράξενο να είσαι παράξενος.-

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Γιώργος Ζαμάνης
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Τούμπανος
Κοστούμια – Εικαστικά: Αθηνά Μπενίση
Σκηνικά: Δημήτρης Μηλιαράκης
Μουσική: Νικόλας Μαραγκός
Φωτογραφίες: Μιχαέλα Χρυσοφάκη

Παίζουν (αλφαβητικά):
Μαριαλένα Γαριού
Αντώνης Καλομοιράκης
Μυριόκαλη Κόγιου
Διονύσης Λάνης
Γιώργος Παπανδρέου

Παίζεται:
Θέατρο Εργοτάξιον (Διογένους 1, Άγιος Δημήτριος)
Από Παρασκευή 6 Οκτώβρη και κάθε Παρασκευή για έξι παραστάσεις (10 Νοεμβρίου)
Ώρα έναρξης: 21:15
Διάρκεια: 80 λεπτά
Εισιτήρια:
Γενική: 10 ευρώ, Μειωμένο: 5 ευρώ (αφορά φοιτητές, ανέργους, συνταξιούχους άνω των 65 ετών, πολύτεκνους – τρίτεκνους)
Κρατήσεις: 6983930220

 

TAGGED:θέατροθοδωρής τούμπανοςΟ Σωτηράκης
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΜάρω Παναγή
Εκπαιδευόμενη Καρυάτιδα. Όταν βαριέται την ορθοστασία πηγαίνει θέατρο, σινεμά, διαβάζει και γράφει. Περισσότερα για την Μάρω βρίσκετε στο https://otanxarazei.blogspot.com
Προηγούμενο άρθρο Ο Σκλάβος, βιβλίο 1: στα άδυτα της Μητρόπολης του Χρυσού
Επόμενο άρθρο Οι 30 πιο υποτιμημένες αμερικανικές ταινίες του 21ου αιώνα μέχρι στιγμής(part 2)
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
12 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

AdvertorialsExclusive

Musicoma – Ένα κόμικ που γίνεται μιούζικαλ

admin
admin
2 Δεκεμβρίου 2022
ExclusiveSmassPodcasts

SmassPodcasts #4 – Θέατρα της Καραντίνας

admin
admin
25 Απριλίου 2020
ComicΕλληνικά

Yorick – Σαιξπηρικό stand-up comedy

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
25 Ιουνίου 2019
AdvertorialsExclusive

EL Che – Η παράσταση του Βασίλη Κυριάκου στο 2510!

admin
admin
18 Μαρτίου 2022
ExclusiveΘέατρο

Προμηθέας Δεσμώτης – Μία διαχρονική αμφισβήτηση για κάθε Τυραννία

Παναγιώτα Καρβούνη
Παναγιώτα Καρβούνη
28 Σεπτεμβρίου 2021
ExclusiveΘέατρο

O Σωτηράκης: Μια γεμάτη ενέργεια κωμωδία…για όλα!

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
16 Ιουνίου 2017
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?