Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Wakanda Forever – Ο βασιλιάς πέθανε, ζήτω ο βασιλιάς
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Wakanda Forever – Ο βασιλιάς πέθανε, ζήτω ο βασιλιάς
Cinema

Wakanda Forever – Ο βασιλιάς πέθανε, ζήτω ο βασιλιάς

Άλκης Καζαμίας
Από Άλκης Καζαμίας
Δημοσιεύτηκε 19 Νοεμβρίου 2022
Τελευταία Ενημέρωση 19 Νοεμβρίου 2022
8 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Οι απώλειες πάντα πονάνε. Ο πόνος όμως που νιώθουμε όταν χάνουμε κάποιους αγαπημένους καλλιτέχνες είναι πολύ ιδιαίτερος. Είναι σαν το υποκείμενο να έχει ανάγκη να ταυτίσει τον πόνο του για την απώλεια ενός ανθρώπου που μπορεί να μην τον έχει γνωρίσει, έχει όμως έρθει σε επαφή με ένα κομμάτι της ψυχής του. Στην εποχή των social media και της πολλαπλής και συνεχόμενης πληροφορίας, ο θάνατος ενός celebrity μπορεί να σημαίνει πολλά πράγματα. Μπορεί να σημαίνει μια συνειδητοποίηση το ότι ακόμα και οι άνθρωποι με την υπερβολική προβολή (και την εικονική αθανασία) δεν είναι άτρωτοι απέναντι στον θάνατο. Μπορεί ακόμα και να σημαίνει και μία αφορμή για αυτούς που μείνανε πίσω να έρθουν σε επαφή με αυτόν τον καλλιτέχνη. Για τον καπιταλισμό όμως και τη σύγχρονη βιομηχανία του θεάματος σημαίνει ένα κυρίως πράγμα: ότι ακόμα και από τον θάνατο μπορεί κανείς να αντλήσει υπεραξία. Δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε πολλά τραγούδια τραγουδιστών που έχουν αφήσει τα εγκόσμια, να ανεβαίνουν ως νέες κυκλοφορίες στο spotify, μπορεί και χρόνια αφού έχουν πεθάνει οι ίδιοι. Ή το Hollywood που έχει πατήσει σε αληθινούς θανάτους αγαπημένων ηθοποιών για να βγάλει κέρδος με αφορμή το “τελευταίο αντίο” στον καλλιτέχνη. Όταν λοιπόν ο πολυαγαπημένος ηθοποιός Chadwick Boseman, έχασε τη μάχη με τον καρκίνο, αφήνοντας το Hollywood λίγο πιο φτωχό, η Marvel έπρεπε να δει πως θα αντιμετωπίσει μία κρίση με την οποία η ίδια ίσως να μην περίμενε ποτέ ότι θα ερχότανε αντιμέτωπη. Τέσσερα χρόνια λοιπόν μετά το πρώτο Black Panther, και δύο από τον θάνατο του Boseman, το πολυαναμενόμενο sequel ήρθε για να κάνει αυτό που πάνω κάτω περιμέναμε. Να αποχαιρετήσει τον Boseman, και ταυτόχρονα να θέσει τα θεμέλια για τη συνέχεια της ιστορίας αλλά και της παρακαταθήκης του αγαπημένου αυτού χαρακτήρα.

Η ταινία διαδραματίζεται έναν χρόνο μετά τον θάνατο του βασιλιά τηςWakanda, T’Challa. Η Wakanda δέχεται πίεση από άλλες χώρες, που θέλουν να έχουν πρόσβαση στο vibranium. Ταυτόχρονα η Shuri προσπαθεί να ξεπεράσει τον θάνατο του αδερφού της, αλλά και να καταφέρει να προσαρμοστεί μέσα στα όρια μίας κοινωνίας η οποία νιώθει ότι δεν μπορεί να τη χωρέσει. Όλα αυτά όμως θα διαταραχθούν όταν ένας νέος εχθρός θα εμφανιστεί αυτή τη φορά από τα βάθη της θάλασσας και μόνο η Wakanda θα μπορέσει να τον αντιμετωπίσει.

Στα ηνία της σκηνοθεσίας επιστρέφει για άλλη μία φορά ο Ryan Coogler (Creed, Black Panther). Ο σκηνοθέτης εδώ χειρίζεται με πολύ όμορφο και ιδιαίτερο τρόπο την απώλεια του Boseman. Όλες οι σκηνές που αποδίδει φόρο τιμής σε αυτόν είναι ήσυχες, χωρίς μεγάλες φανφάρες αποχαιρετώντας τον ίδιο αλλά και τον χαρακτήρα του με έναν πολύ συγκινητικό τρόπο. Ακόμα η απουσία soundtrack σε κάποιες σκηνές, κάποια εντυπωσιακά μονοπλάνα και η μείωση του cringe χιούμορ (μεγάλη μάστιγα στις ταινίες της Marvel) είναι σημαντικές πινελιές που κάνουν τη σκηνοθετική ματιά του Coogler να ξεχωρίζει. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι η ταινία είναι αλάνθαστη. Καταρχήν έχει μία μεγάλη διάρκεια η οποία πραγματικά δε χρειάζεται. Subplots όπως αυτά του Everet Ross θα μπορούσαν να απουσιάζουν καθώς δεν προσφέρουν τίποτα ουσιαστικό στην ιστορία ενώ και ο πολύ κακός φωτισμός στις σκηνές μάχης κάνουν την ταινία να γίνεται και πιο κουραστική στο μάτι.

Όμως η ταινία είναι στο τέλος απλά μία ταινία μνημόσυνο; Και ναι και όχι. Γιατί ναι μεν η ιστορία πρέπει να δώσει χρόνο στον θεατή να θρηνήσει και να αποχαιρετήσει τον πρώτο Black Panther ταυτόχρονα όμως πρέπει να συνεχίσει και την ιστορία της. Στη διαχείριση λοιπόν αυτής της κρίσης η ταινία δίνει πρωταγωνιστικό ρόλο σε δευτερεύοντες χαρακτήρες της πρώτης ταινίας ενώ εισάγει και νέους όπως τη Riri Williams γνωστή από τα κόμικς ως Ironheart που ερμηνεύεται από τη Dominique Thorn (Judas and the Black Messiah). Η Letitia Wrigth (Black Mirror), ως η αδερφή του T’Challa, πρωταγωνίστρια πλέον στην ταινία της προσπαθεί να καλύψει μία σημαντική απώλεια χωρίς να τα καταφέρνει πάντα όμως με τον καλύτερο τρόπο. Η Lupita Nyong’o (Star Wars: Rise of the Skywalker) επιστρέφει επίσης ως Nakia ενώ μεγαλύτερο ρόλο αποκτάει και η Danai Guirrira (The Walking Dead) ως Okoye. Δυστυχώς ο χαρακτήρας της Riri δε δίνει πολλά πράγματα στην ταινία πέρα από την επίσημη εισαγωγή της το σύμπαν, μη επιτρέποντας έτσι στη Thorne να παρουσιάσει κάτι το αξιομνημόνευτο στην ερμηνεία της. Αν είναι κάποιος όμως που κλέβει ίσως την παράσταση σε αυτή την ταινία τότε αυτός είναι ο Tenoch Huerta (Narcos: Mexico) στον ρόλο του Namor. Ο Μεξικανός ηθοποιός ταιριάζει τόσο πολύ στον ρόλο του μεταλλαγμένου αντι-ήρωα αποδίδοντάς μία μεστή ερμηνεία και δίνοντας έναν νέο αέρα στον αγαπημένο -αλλά γερασμένο- αντιήρωα των κόμικς. Η συνεισφορά του στην ταινία είναι τεράστια και μας παραδίδει ίσως τον πιο ενδιαφέροντα villain του Phase 4. Ο Namor αντικαθιστά επάξια τον δύσκολο ρόλο του Killmonger από την πρώτη ταινία. Όμως εκεί είναι και το μεγάλο πρόβλημα της ταινίας. Ότι όλα από την αρχή σηματοδοτούν μία ανάγκη για αντικατάσταση και διατήρηση του status quo και όχι η ανάγκη να προχωρήσουμε σε κάτι καινούργιο.

Η μεγάλη ανάγκη του Wakanda For Ever να δείξει και να κάνει πολλά πράγματα μαζί είναι ταυτόχρονα και το τροχοπέδη της. Έχει να αποχαιρετήσει με έναν όμορφο τρόπο τον Boseman, να εισαγάγει καινούριους χαρακτήρες και καταστάσεις και ταυτόχρονα να σταθεί επάξια ως ένα sequel μίας από τις πιο επιτυχημένες ταινίες του κινηματογραφικού σύμπαντος της Marvel. Δυστυχώς και αυτή η τελευταία επιδίωξη είναι που στοιχίζει και πιο πολύ στην ίδια την ταινία. Γιατί στην πραγματικότητα δεν προσπαθεί να προσφέρει κάτι καινούριο από τον προκάτοχό της αλλά αντιθέτως προσπαθεί να κάνει τα ίδια πράγματα με πριν. Όμως δυστυχώς χωρίς τον παράγοντα που ευθύνεται για την επιτυχία της. Τον πρωταγωνιστή της.

Μη λέμε όμως και βλακείες μια χαρά είναι η ταινία. Είναι μάλλον η καλύτερη ταινία τουPhase 4 της Marvel και για τα δεδομένα που μας έχει συνηθίσει η εταιρία τα τελευταία χρόνια έχει πολύ ψυχή και διάθεση. Και ίσως και να μη βρίσκαμε τόσα προβλήματα αν η ταινία δεν είχε στον τίτλο της το Black Panther. Δυστυχώς όμως, η κληρονομιά συνοδεύεται και από μία ευθύνη. Δυστυχώς το Wakanda For Ever παρότι δεν κάνει κάτι ουσιαστικά λάθος ταυτόχρονα δε φαίνεται να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα να προχωρήσει σε μία εξέλιξη αυτής της κληρονομιάς. Προτιμάει αντιθέτως να πατάει στα εύκολα μονοπάτια κοιτάζοντας με λάγνο ύφος το παρελθόν της. Πράγμα όχι απαραίτητα κακό. Αλλά σίγουρα κατώτερο τον περιστάσεών της.

TAGGED:Black PantherChadwick BosemanLetitia WrightLupita Nyong'oMCUNamorRyan Coogler
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΆλκης Καζαμίας
Ο Άλκης όταν ήταν μικρός ήθελε να γίνει anime. Αργότερα σοβαρεύτηκε και τώρα κυνηγάει την καριέρα του Bounty Hunter στον Tatooine. Στον ελεύθερό του χρόνο σπουδάζει θεατρολογία στο ΕΚΠΑ και του αρέσει οτιδήποτε τον μεταφέρει σε μακρινούς γαλαξίες, η δυνατή μουσική και το ανελέητο κράξιμο.
Προηγούμενο άρθρο Νοέμβρης 9 – Μια φθινοπωρινή ιστορία αγάπης
Επόμενο άρθρο Άλλες ζωές – Η κληρονομιά της αποικιοκρατίας
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

ComicMarvel

Hawkeye: Η Ζωή μου ως Όπλο – Το comic πίσω από τη σειρά

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
5 Ιανουαρίου 2022
Cinema

Οι 10 ταινίες (+η σκιώδης μία) που σημάδεψαν το 2018

admin
admin
20 Ιανουαρίου 2022
Cinema

Captain Marvel – Η πρώτη υπερηρωίδα της Marvel βαράει προσοχή στην αμερικάνικη σημαία

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
7 Μαρτίου 2019
Cinema

Black Panther- ΖΗΤΩ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ!

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
16 Φεβρουαρίου 2018
ComicMarvel

Ποιος είναι τελικά ο Μαύρος Πάνθηρας;

Αλέξανδρος Μινωτάκης
Αλέξανδρος Μινωτάκης
8 Ιουνίου 2020
Cinema

US – Η νέα ταινία του Jordan Peele δεν ήταν όπως θα θέλαμε

Σόλωνας Παπαγεωργίου
Σόλωνας Παπαγεωργίου
10 Απριλίου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?