Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ένας Σκοτεινός Ιππότης – Μια βραδιά στο Γκόθαμ
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
    Say Nothing – Η σκοτεινή πλευρά των επαναστάσεων
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Take it Slowww – Ένας βραδύποδας θυμίζει το δικαίωμα στην τεμπελιά
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Comic > Ελληνικά > Take it Slowww – Ένας βραδύποδας θυμίζει το δικαίωμα στην τεμπελιά
ComicΕλληνικά

Take it Slowww – Ένας βραδύποδας θυμίζει το δικαίωμα στην τεμπελιά

Παναγιώτα Καρβούνη
Από Παναγιώτα Καρβούνη
Δημοσιεύτηκε 23 Νοεμβρίου 2021
Τελευταία Ενημέρωση 23 Νοεμβρίου 2021
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Η νέα κατάσταση που η πανδημία επέφερε, φαίνεται -όσο κλισέ κι αν ακούγεται- ότι για κάποιους δεν λειτούργησε μόνο αρνητικά, αλλά και παραγωγικά. Αρκετοί καλλιτέχνες άδραξαν την ευκαιρία από αυτό το πλασματικό pause της πανδημίας και βρήκαν το κουράγιο να αφοσιωθούν στην τέχνη τους. Ανάμεσα στους καλλιτέχνες αυτούς, συμπεριλαμβάνονται και πολλοί νέοι καλλιτέχνες που με διάθεση και μεράκι έκαναν τα πρώτα τους βήματα στη σκηνή των κόμικς με τις πρώτες τους αυτοεκδόσεις. Φυσικά, ποτέ γι’ αυτούς η πρώτη τους εμφάνιση δεν αποτελούσε μία εύκολη υπόθεση, πόσο μάλλον τώρα, που εν μέσω πανδημίας διεξάγονται ελάχιστα φεστιβάλ κόμικς, κόβοντάς τους έτσι την βασική τους δίοδο προκειμένου γνωριστούν με το ευρύ κοινό.

Ανάμεσα σε αυτούς τους νέους δημιουργούς κόμικς που αξίζουν την προσοχή μας συμπεριλαμβάνεται και η Κατερίνα Μποτίνη, που έκανε το ντεμπούτο της  με το «Έξω από το χαρτί» (2016-2021) και πριν λίγο καιρό κυκλοφόρησε τα δύο νέα της κόμικς, το «Take it slowww» (2020-2021) και το «Sneaky Blinders» (2021). Η Κατερίνα Μποτίνη είναι απόφοιτη του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου/ Λυκείου στο Γέρακα και σπουδάζει Συντήρηση Έργων Τέχνης στο Π.Δ.Α. Αθηνών. Η αγάπη της για τα κόμικς γεννήθηκε παρακολουθώντας την animation σειρά «Avatar the last Airbender», ενώ έχει επηρεαστεί αισθητά από τα ευρωπαϊκά κόμικς, ενώ της αρέσουν ιδιαίτερα τα manga και από τα αμερικάνικα, τα κόμικς της DC.

Κατερίνα Μποτίνη
Instagram: kat.botini

Το «Take it Slowww» είναι το δεύτερο κατά σειρά κόμικ της Κατερίνας Μποτίνη, του οποίου αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου τα κείμενα και το σχέδιο. Πρόκειται για ένα δημιούργημα της πανδημίας. Πρωταγωνιστής της ιστορίας είναι ένας βραδύποδας, ο Χοσέ, που βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή της Λατινικής Αμερικής. Ο Χοσέ είναι ένας τυχερός και παρεξηγημένος βραδύποδας. Τυχερός από την εξέλιξη της ιστορίας του και παρεξηγημένος από τους ανθρώπους λόγω της φύσης του.  Στην πραγματικότητα η Κατερίνα Μποτίνη μέσα από την ασυνήθιστη επιλογή ενός βραδύποδα επιχειρεί να αναδείξει την αναγκαιότητα αυτού του είδους για το ζωϊκό βασίλειο αλλά και για την ανθρωπότητα, παρ’ όλο που η πλειοψηφία των ανθρώπων υποτιμά (ή και αγνοεί) αυτά τα ζώα. Όμως δεν αρκείται μόνο σε αυτό.

Πέρα από τις γενικές γνώσεις που μας προσφέρει σχετικά με τη ζωή των βραδύποδων, η δημιουργός φιλοτέχνησε το έργο της με αρκετά αλληγορική διάθεση. Στο ερώτημα: γιατί τον βραδύποδα; Μας απαντά ότι πέρα από την τάση που είχε από μικρή ηλικία να σχεδιάζει ζώα και να βγάζει ιστορίες με αυτά επεκτείνοντάς το τελικά και σε κόμικ, επιλέγει ακριβώς εκείνο το ζώο που θεωρεί παρεξηγημένο αλλά και το ζώο που αλληγορικά ταιριάζει απέναντι στην καθημερινή ρουτίνα των ανθρώπων. Όπως η ίδια αναφέρει σχετικά στο επιλογικό της σημείωμα: «Ζούμε σε μία πραγματικότητα που οι ρυθμοί της καθημερινότητας μας είναι υπερβολικά αγχωτικοί. Ο κόσμος έχει συνηθίσει να λειτουργεί με στρες και πίεση καθ’ όλη τη διάρκεια μίας ημέρας. (…) Η ιστορία με τη ζωή του βραδύποδα θα μπορούσε να αντικατοπτρίσει μία καθημερινότητα λίγο πιο ιδανική από αυτή που έχουμε. Ίσως, θα έπρεπε να σταματάμε πού και πού για να πάρουμε μια ανάσα, από το να τρέχουμε συνεχώς».

Έτσι γίνεται προφανές ότι πρόκειται για ένα κόμικ όχι απλώς γεννημένο μέσα στην πανδημία, αλλά ακόμη περισσότερο για ένα κόμικ που ίσως δεν θα είχε υπάρξει χωρίς αυτήν. Το σοκ της κοινωνικής απομόνωσης και του lockdown ήταν μία πρωτόγνωρη εμπειρία για όλους και όλες μας. Όμως η Κατερίνα Μποτίνη μας παροτρύνει να σκεφτούμε ότι στην πραγματικότητα μας προκάλεσε μία φαινομενική παύση στην τρελή μας καθημερινότητα, την οποία ίσως χρειαζόμαστε να κάνουμε αυτοβούλως στη ζωή μας πιο συχνά, όπως κάνει ο (τελικά μάλλον εξυπνότερος από εμάς) βραδύποδας.

Αναφορικά με το σχέδιο της δημιουργού, αυτό είναι αρκετά προσεγμένο, ζωηρό με έντονα χρώματα και σίγουρα ευχάριστο. Στις απεικονίσεις των ζώων δίνει ιδιαίτερη έμφαση, αφού άλλωστε αυτά είναι οι πρωταγωνιστές στο έργο της. Όσον αφορά το σενάριο, η ιστορία του βραδύποδα εξελίσσεται σε παροντικό χρόνο. Ταυτόχρονα εγκιβωτίζονται και άλλες αφηγήσεις,  διακόπτοντας έτσι ευχάριστα τη ροή του αναγνώστη και δίνοντας την ευκαιρία στη δημιουργό να επεκταθεί και σε άλλα ζητήματα που επιθυμεί να αναδείξει. Υπάρχουν ακόμα και κάποιοι αναχρονισμοί που επίσης της δίνουν την ευκαιρία να αναφερθεί σε περιβαλλοντικά ζητήματα και ζητήματα λαθρεμπορίας ζώων, αναδεικνύοντας έτσι και ένα συμπρωταγωνιστής του έργου της, μία Ταρσιίδα, που προέρχεται από τη μακρινή Ασία. Σημαντική επισήμανση για το σχέδιο και το σενάριο της δημιουργού είναι η ιδιαιτερότητα της πυκνότητας. Μέσα σε μία σελίδα ο αναγνώστης μπορεί να μετρήσει από ένα μέχρι, περίπου, είκοσι πέντε(!) καρέ με διαλόγους. Η πυκνότητα αυτή ομολογεί την όρεξη της δημιουργού για την αφήγηση της ιστορίας της αλλά και τη σοβαρότητα με την οποία θέλει να καταστεί σαφής η θέση της για αυτά τα ζητήματα.

Το «Take it slowww» αναφέρεται όχι μόνο στο ενήλικο κοινό αλλά και στο εφηβικό. Δεδομένου μάλιστα του φιλόζωου και οικολογικού του χαρακτήρα, θα ήταν ιδανική επιλογή να συμπεριληφθεί στα πλαίσια κάποιας εκπαιδευτικής δράσης για παιδιά και όχι μόνο. Το περιεχόμενό του αγγίζει εκφάνσεις της πραγματικότητας σχετικά με τη ζωή διάφορων ζωικών ειδών που όπως γίνεται φανερό δεν ζουν μόνα τους. Ο άνθρωπος είναι πάντα εκεί είτε ως παρατηρητής, είτε ως θύτης, είτε ως διασώστης, εγείροντας στον αναγνώστη πολλαπλά συναισθήματα και καλώντας τον να προβληματιστεί σχετικά με τη θέση του ανθρώπου στον ζωικό κόσμο.

Το μήνυμα που μας αφήνει το έργο της Κατερίνας Μποτίνη είναι ένα ηχηρό «Take it slowww» που μας καλεί να ενστερνιστούμε και να υιοθετήσουμε στην καθημερινότητά μας. Στόχος δεν είναι απλά να επιβιώσουμε αλλά να προσέξουμε και να προφυλάξουμε τους εαυτούς μας από τις δυσκολίες που η ζωή πάντα φέρνει, υπενθυμίζοντάς μας αλληγορικά να χαλαρώσουμε, να διεκδικήσουμε το δικαίωμά μας στην τεμπελιά.

TAGGED:slothTake it slowwwαυτοέκδοσηβραδύποδαςελληνικά κόμικςζώαζωοφιλίακαθημερινότηταΚατερίνα Μποτίνηξεκούρασηοικολογίαρουτίνατεμπελιά
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόΠαναγιώτα Καρβούνη
Μικρή το ίνδαλμα της ήταν η Lara Croft και ήθελε να ανακαλύψει τη χαμένη Ατλαντίδα. Κάνοντας το πρώτο βήμα και σπουδάζοντας Αρχαιολογία, οι στόχοι της δεν άλλαξαν και πολύ με τα χρόνια, αν εξαιρεθεί ότι σήμερα περισσότερο έχει καταφέρει να μοιάσει στη Monica Geller ενώ παράλληλα είναι πολύ πιθανό να συμμετάσχει και στην μουσική αναβίωση που ετοιμάζουν τα Zουζούνια.
Προηγούμενο άρθρο Jennifer’s Body – Άλλο ένα θύμα στο βωμό του μισογυνιστικού Hollywood
Επόμενο άρθρο Μυστήρια Πράγματα: Οι Λύκοι της Ζήρειας – Από πότε ο βουκολικός τρόμος έγινε cool;
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025
Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
23 Απριλίου 2025
Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
22 Απριλίου 2025
Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
16 Απριλίου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

ComicΕλληνικά

Του Νεκρού Αδελφού – Ένας εικαστικός διάλογος με την προφορική παράδοση

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
25 Οκτωβρίου 2024
ComicΕλληνικά

Μαγειρεύοντας Με Τον Τάκη – Ένας οδηγός επιβίωσης για πληγωμένους σεφ…

Ίωνας Αγγελής
Ίωνας Αγγελής
13 Νοεμβρίου 2019
ComicΕλληνικά

Το 2019 μέσα από τα καρέ που μας πρόσφερε η ελληνική κόμικ σκηνή…

Ίωνας Αγγελής
Ίωνας Αγγελής
3 Ιανουαρίου 2020
ComicΕλληνικά

Στο Bloodfest η δράση χτυπάει κόκκινο και με την βοήθειά σας περνάει στο χαρτί

Έφη Kαραχάλιου
Έφη Kαραχάλιου
11 Φεβρουαρίου 2018
ComicΕλληνικά

TEZA Omnibus – Οι παράλληλες ζωές των ανεπιθύμητων συγκατοίκων

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
Μάνος Βασιλείου - Αρώνης
28 Μαρτίου 2022
ComicΕλληνικά

Το Κυνήγι – Ένα κόμικς για τον αντιναζιστικό αγώνα…

Ίωνας Αγγελής
Ίωνας Αγγελής
18 Νοεμβρίου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?