Όπως όλοι γνωρίζουμε, πριν λίγα χρόνια , η εταιρεία που στύβει παιδικά και εφηβικά όνειρα για να βγάλει δισεκατομμύρια, η Disney, αποφάσισε να απλώσει τα κρύα, βιομηχανικά χέρια της σε ένα αγαπημένο franchise, αυτό του Star Wars και δε δυσκολεύτηκε και ιδιαίτερα.
Βλέπετε, όσο καλός σκηνοθέτης και να ήταν ο George Lucas, εκτός από πολύ κακός σεναριογράφος, φαίνεται πως ήταν και πολύ κακός στη διαχείρηση και έτσι είχε οδηγήσει την εταιρεία του στο χείλος της χρεοκοπίας.
Έτσι λοιπόν όταν ο Robert Iger, (μεγαλοκεφάλι της Disney που επέμενε να αποκτήσει πάσι θυσία την Lucas Film) τον πλησίασε με μια προσφορά 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων ο George Lucas δεν είχε άλλη επιλογή από το να δεχθεί. Προς τιμή του βέβαια, το έκανε μόνο ως τελευταία λύση και μόνο μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις. Το θέμα είναι όμως ότι δέχθηκε.
Από τη μία λογικό. 4 δις είναι αυτά. Φτάνουν για να πηγαίνει και να αράζει σε συνέδρια μέχρι τα βαθιά του γεράματα και, ευτυχώς δε χρειάζεται να κάνει άλλο remaster την κλασσική τριλογία, γιατί σε λίγο από την πολύ επεξεργασία θα έδειχνε πιο πλαστική και από τον Άρνι στον τελευταίο εξολοθρευτή .
Επίσης, τα λεφτά μπορεί να φαίνονται πολλά, στη πραγματικότητα όμως είναι καλό deal. Σκεφτείτε ότι η Disney δεν αγόρασε απλά τα δικαιώματα για 6 ταινίες, αλλά για ένα ολόκληρο σύμπαν, το οποίο περιλαμβάνει περίπου 17.000 χαρακτήρες, σε μερικές χιλιάδες πλανήτες, σε μια χρονική περίοδο που καλύπτει χονδρικά 20.000 χρόνια. Ευτυχώς τα παραπάνω ο George Lucas,επειδή είναι λίγο ατσούμπαλος, τα είχε εμπιστευθεί στον Pablo Hidalgo, τον πρόεδρο του Star Wars Fan Boy Association και ύψιστο γνώστη των θεμάτων της Force αλλά και μανιακό φύλακα της Ιστορίας του σύμπαντος. Ο θεούλης είχε φτιάξει μέχρι και σύστημα ταξινόμησης που το ονόμασε «Holocron» (μια συσκευή που φορτιζόταν από την Force).Κατηγοριοποίησε τα πάντα, διατήρησε τα πάντα, και όταν ήρθε η ώρα, ο Iger κατάλαβε πως τον χρειαζόταν, αν ήθελε να βγάλει λεφτά από αυτή την επένδυση. Έτσι λοιπόν, κάθε φορά που διαβάζουμε βιβλίο/κομιξ, /παίζουμε pc /platform/board game μιλάμε για Star Wars τα σκάμε στη Disney . Για να μην αναφέρω τη δυνατότητα της Disney να φτιάχνει πάρκα, σειρές, παιχνίδια και αρκουδάκια με το παραμικρό. Kαι δεν κάνω πλακα
Με τη βοήθεια του Hidalgo λοιπόν, που η ιστορία θα κρίνει αν έκανε καλά ή όχι, η Lucas Film και το «Holocron» κατέληξαν στα χέρια του Iger που βάλθηκε αμέσως να κάνει αυτό που ξέρει: να τα ξεπουλήσουμε όλα για χρήματα. Το Ιντερνέτ πλημμύρισε από εικόνες του Mickey Mouse που βαστούσε ligthsaber, και σύντομα ανακοινώθηκε και το Star Wars 7, σε περίπτωση που δε μας κάλυψαν τα προηγούμενα 6. Και φυσικά, όπως όλα αυτή τη περίοδο, θα είναι μέρος τριλογίας. Που δεν αποκλείεται φυσικά να επεκταθεί αν πάει καλά. Και ποιον κοροϊδεύουμε, φυσικά και θα πάει, για το Star Wars μιλάμε.
Για να μην ακούγομαι αχάριστος, φυσικά και θα πάω να δω την ταινία και φυσικά θα συνεχίσω να παίζω star wars games στο pc και θα παραπονιέμαι γιατί δεν κάνουν ταινία για την αυτοκρατορία των Sith, γιατί δεν αναφέρουν τους grey jedi,και θα κοιτάω τα χρώματα των φωτόσπαθων και τις σημασίες τους.
Θα μπορούσα να πω περισσότερα για την Disney, όμως τα παιδιά είναι στο παιχνίδι για τα λεφτά, αφού αναγνωρίζουν πως καλλιτεχνικά δεν το έχουν. Σε κάθε εταιρεία που αγοράζουν παραχωρούν τον καλλιτεχνικό λόγο με μόνη εντολή το multiply. Στη Marvel έχει λειτουργήσει θαυμάσια και μας έδωσε άπειρες φαν ταινίες και 3 μέχρι στιγμής εξαιρετικά series. Στην Pixar το ίδιο, ενώ η κοινή στέγη συνεπάγεται και συνεργασίες (Big Hero Six).Τι μπορεί να πάει στραβά στο Star Wars;
Αυτός:
Το όνομα του είναι J.J. Abrams, και είναι ο καταστροφέας φαν ταινιών όπως το “Super8” και ο ΒΕΒΗΛΩΤΗΣ του Star Trek, με δύο εμετικές ταινίες που πραγματικά δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Ή βασικά μπορεί και να είχαν, δε ξέρω, δεν κατάφερα να τις δω. Ο “σκηνοθέτης” έκρυβε τα πάντα πίσω από ηλίθιες, δηθενιάρικες φθηνές λάμψεις και φώτα.
Ορίστε:
Ω που να σε πάρει απλά σταμάτα. Μάθε πως τον φωτισμό δε τον ρίχνουνε ΠΆΝΩ ΣΤΟ ΦΑΚΟ, πληρώσαμε να δούμε ταινία, όχι ένα ενήλικο με μυαλό πεντάχρονου να παίζει με τον φακό. Σε άλλες εποχές αυτό ήταν αιτία να απολυθεί ο φωτιστής και απλά να φύγει ο θεατής, ο ύπουλος όμως ο J.J. Abrams περίμενε να εξαπολύσει το δηλητήριο του σε μια εποχή που η sci-fi κοινότητα προσπαθούσε να επανακαθορίσει τον εαυτό της και έψαχνε απεγνωσμένα έναν σκηνοθέτη που θα ξέφευγε από το παραδοσιακό μοτίβο. Ο J.J. Abrams ξέφευγε, έστω και με απαίσιο τρόπο, οπότε καθιερώθηκε.
Για να μην τα πολυλογώ λοιπόν, φανταστείτε να βλέπετε όλη την ταινία έτσι:
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=pPuUiENIuPI]
Α, επίσης να αναφέρω ότι είναι της μεγάλης Zak Schneider Σχολής, οπότε έχει και ένα θεματάκι με την σταθερή κάμερα, που θα αγνοούσα, ή και θα εκτιμούσα αν γινόταν με ρυθμό, μέτρο και σκοπό ή έστω ωραία αισθητικά αποτέλεσματα. Δυστυχώς όλα αυτά απουσιάζουν, οπότε το πεντάχρονο απλά κουνά την κάμερα περά δώθε χωρίς λόγο.
Επομένως η Disney είχε δυο επιλογές μπροστά της. Ή να συνετίσει τον Abrams και να τον βάλει να φτιάξει μια ταινία που από τη μία να βλέπεται από την άλλη να στερείται προσωπικότητας ή να τον αφήσει λεύτερο να μας ξασπρίσει τα μάτια με τις λάμψεις του και να καταστρέψει το μεγαλύτερο sci-fi franchise όλων των εποχών. Η επιλογή του να έφτιαξε μια ταινία της προκοπής δε παίζει, μακάρι να βγω ψεύτης. ΜΑΚΑΡΙ.
Σαν εναλλακτική υπάρχει και το Star Wars Rogue. Προσωπικά ποντάρω σε αυτό.