Ο Πόλεμος του Λούκας – Το όραμα ενός σύμπαντος far far away

Μάνος Βασιλείου - Αρώνης Από Μάνος Βασιλείου - Αρώνης 4 Λεπτά Ανάγνωσης

Το κινηματογραφικό σύμπαν του Star Wars άλλαξε για πάντα τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την επιστημονική φαντασία, εισάγοντάς την δυναμικά στην παγκόσμια ποπ κουλτούρα. Πίσω από την τεράστια επιτυχία αυτού του εμβληματικού franchise κρύβεται το τολμηρό όραμα ενός -τότε- νεαρού κινηματογραφιστή, του Τζορτζ Λούκας. Αντιμέτωπος με την τεχνολογική ένδεια της εποχής και την δυσπιστία των μεγάλων κινηματογραφικών στούντιο, ο Λούκας είχε την επιμονή να αφηγηθεί μία ιστορία με φρούρια, αυτοκρατορικούς στρατούς, μάχες με διαστημόπλοια και jedis, η οποία, αν και σήμερα μας φαίνεται οικεία, στα ’70s έμοιαζε με το παραλήρημα ενός υπερφιλόδοξου νέου. Μονάχα ο ίδιος πίστεψε ότι μπορούσε όλα αυτά να τα αφηγηθεί σε μία ταινία και πράγματι τελικά κατάφερε να δημιουργήσει την εμβληματικότερη σειρά επιστημονικής φαντασίας στην ιστορία του κινηματογράφου.

Το κόμικ «Ο Πόλεμος του Λούκας», γραμμένο από τους Renaud Roche (σενάριο) και Laurent Hopman (σχέδιο), μεταφέρει με εντυπωσιακό τρόπο την ιστορία αυτής της δημιουργικής διαδρομής, που κορυφώνεται με την παραγωγή της πρώτης ταινίας Star Wars. Με ζωντάνια και ιστορική ακρίβεια το κόμικ αφηγείται πώς ο νεαρός Λούκας, γλιτώνοντας από ένα σχεδόν θανατηφόρο τροχαίο στην εφηβεία του, ανέπτυξε το όραμα που τελικά θα διαμόρφωνε την ποπ κουλτούρα για τις επόμενες δεκαετίες. Η ελληνική έκδοση κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μικρός Ήρως και σε μετάφραση της Τατιάνας Ραπακούλια. 

Αυτό που κάνει το κόμικ ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ο πλούτος των πληροφοριών που περιλαμβάνει. Οι δημιουργοί του έχουν ανατρέξει σε εκτεταμένη βιβλιογραφία και μαρτυρίες για να ανασυστήσουν τη ζωή του Λούκας, από τα παιδικά του χρόνια και τις επιρροές του, μέχρι τις στενές σχέσεις με την οικογένεια, τους φίλους και τους συναδέλφους του στον κινηματογράφο. Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αναφορές στη δυσπιστία των ανέμπνευστων διοικούντων των μεγάλων κινηματογραφικών στούντιο, οι οποίοι δεν πίστεψαν στο όραμά του, μέχρι να δουν τις εισπράξεις απ’ τα εισιτήρια να εκτοξεύονται με διαστημικούς ρυθμούς. 

Το σενάριο λειτουργεί επίσης ως μια director’s cut μορφή της ταινίας, καθώς μας ταξιδεύει πίσω από τις κάμερες και τα γυρίσματα, με πλούσιες, αστείες αλλά και πικάντικες ιστορίες από την ομάδα των θρυλικών πρωταγωνιστών και συνεργατών του. Παράλληλα με την αφήγηση της δημιουργίας του Star Wars, το κόμικ μας δίνει μια πλήρη εικόνα της ζωής του, χωρίς να περιορίζεται, όμως, στα όρια ενός -με την στενή έννοια- βιογραφικού κόμικ, γι’ αυτό και είναι εξαιρετικά εύστοχος ο τίτλος «Ο Πόλεμος του Λούκας» (και μάλλον είναι ακόμα πιο επιτυχημένος ο πρωτότυπος γαλλικός τίτλος «Les Guerres de Lucas»).

Το σχέδιο του Laurent Hopman είναι ρεαλιστικο, χωρίς ωστόσο να χάνει τη ζωντάνια και τη χιουμοριστική διάθεση που απαιτείται για να αφηγηθεί αυτή την ιστορία Οι γραμμές του σχεδίου είναι κοφτές, με αποτέλεσμα οι φιγούρες του κόμικ να αποκτούν καρτουνίστικη αισθητική. Τέλος, αν και το μεγαλύτερο μέρος του κόμικ είναι ασπρόμαυρο, η εκτεταμένη χρήση χρωμάτων σε λεπτομέρειες του σχεδίου προσθέτουν ζωντάνια και δημιουργούν ατμόσφαιρα στην αφήγηση.

Σήμερα, όπου τα μεγάλα franchises φαίνεται να έχουν εξαντλήσει την πρωτοτυπία τους και ειδικά η Disney παλεύει να ανταποκριθεί στις υψηλές προσδοκίες της κληρονομιάς του Star Wars, το κόμικ «Ο Πόλεμος του Λούκας» μας υπενθυμίζει την αξία των οραματιστών δημιουργών. Πρόκειται για ένα έργο που γυρίζει το χρόνο πίσω σε μια εποχή όπου οι κινηματογραφιστές διεκδικούσαν την ελευθερία να υλοποιήσουν τις πιο φιλόδοξες ιδέες τους, ακόμα και με περιορισμένα μέσα. Η ιστορία του Λούκας αποδεικνύει ότι η πραγματική δύναμη του κινηματογράφου δεν βρίσκεται στα μεγάλα μπάτζετ, αλλά στην αφοσίωση και το πάθος για την τέχνη και την αφήγηση.

Μοιραστείτε το Άρθρο
Γεννήθηκε το 1993, δηλαδή ήταν 6 χρονών όταν είδε πρώτη φορά το Star Wars. Κάπου στο Λύκειο κατέληξε ότι η αλήθεια βρίσκεται στον Sheldon και από τότε προσπαθεί να ανακαλύψει τον κόσμο των nerds και των superheroes, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Αγαπημένο του χρώμα το κόκκινο: στις σημαίες, στον Flash, στον Deadpool, ενώ στις μπλούζες το προτιμά με λευκές λωρίδες. Τελευταία το παίζει και δικηγόρος, χωρίς καμία επιτυχία.