Το 2014, εν όψει της 2η ταινίας Amazing Spider-Man στην τριλογία που δεν έμελλε να ολοκληρωθεί, η Marvel ανέθεσε στους Mark Waid και James Robinson τη δημιουργία ενός κόμικ που θα συνδέεται κάπως με την ταινία και θα εισάγει νέους αναγνώστες στον κόσμο του Spider-Man χωρίς να χρειάζεται να διαβάσουν τις αμέτρητες ιστορίες που έχουν προηγηθεί. Το αποτέλεσμα ήταν το Οικογενειακή Υπόθεση (Family Business) που έρχεται στα ελληνικά από τις εκδόσεις Anubiς.
To σενάριο κάνει κάποιες νύξεις σε σχέση με τις εξελίξεις στον κόσμο του Spider-Man (όπως η καταστροφή της αυτοκρατορίας του Kingpin) ωστόσο, κατά βάση, στέκεται αυτοτελώς και καταπιάνεται με την ιστορία της οικογένειας του Peter Parker, τις περιπέτειες των γονιών του ως μυστικών πρακτόρων και την…αδερφή του, την ύπαρξη της οποίας δεν γνώριζε ο Peter . Η Teresa Parker εμφανίζεται στη Νέα Υόρκη, στη μέση μίας καταδίωξης κακοποιών και σώζει τη ζωή του Spider-Man/Peter Parker με στόχο όμως να τον μπλέξει σε ένα πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο. Οι γονείς τους είχαν βοηθήσει στην απόκρυψη μίας κρύπτης των Ναζί στην Αίγυπτο και τώρα απειλείται να αποκαλυφθεί.
Η περιπέτεια που ακολουθεί βγάζει τον Spider-Man από το safe zone του, μακριά από τη Νέα Υόρκη και τον φέρνει στο καζίνο του Μόντε Κάρλo, στις ελβετικές Άλπεις και, τελικά, στο Καϊρο όπου τον περιμένει ένας παλιός εχθρός που νόμιζε νεκρό. Το σενάριο θέλει να συνδυάσει ένα παρόν γεμάτο δράση και γρήγορες εναλλαγές ταξιδιών με το παρελθόν των δύο πρωταγωνιστών και τη σχέση τους με τους γονείς που έχασαν.
Χωρίς να γίνεται μελοδραματικό μας θυμίζει τη σημασία της απώλειας των γονιών του Peter Parker για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα του και το άγχος του για να μάθει ότι μπορεί για το παρελθόν τους. Θα λέγαμε ότι, στο πρώτο μισό, κυριαρχούν η προσωπικότητα και τα προβλήματα του Parker και σε πολύ μικρότερο βαθμό η υπερηρωική περσόνα του Spider-Man που εμφανίζεται σποραδικά. Από εκεί και πέρα, το τελευταίο μέρος του κόμικ ακολουθεί έναν καταιγιστικό ρυθμό και βασίζεται στην ικανότητα του Spider-Man να προσαρμοστεί σε απότομες ανατροπές και να βρει τα πατήματα του σε ένα ξένο περιβάλλον.
Οι Dell ‘Edera και Dell’Otto (Secret War) έχουν αναλάβει το γραφιστικό κομμάτι, με τον πρώτο να σχεδιάζει με μολύβι και τον δεύτερο να ζωγραφίζει, ακολουθώντας την τεχνική των painted comics που πρώτα γίνονται οι γραμμές και τα χρώματα στο χέρι και μετά σκανάρονται και εκτυπώνονται. Η λεπτομέρεια στην εναλλαγή φωτισμού-σκιάς στα πρόσωπα των χαρακτήρων τραβάει την προσοχή εξαρχής. Αυτή είναι η τεχνική του σπουδαίου δημιουργού Alex Ross και οι συστηματικοί αναγνώστες και αναγνώστριες, από την πρώτη σελίδα θα θυμηθούν έργα όπως το Kingdom Come. Σε κάθε περίπτωση, το αισθητικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και μοναδικό, διαφορετικό από οτιδήποτε θα δει κανείς σήμερα σε μία βιομηχανία κόμικ που κυριαρχεί η ψηφιακή επεξεργασία από την αρχή μέχρι το τέλος. Όχι ότι έχουμε κάτι με τη νέα τεχνολογία που έχει δώσει -στα κατάλληλα χέρια- τα δικά της αριστουργήματα αλλά, όπως και να έχει, έχει τη δική του αξία ένα κόμικ που μοιάζει με πίνακα ζωγραφικής.
Το Οικογενειακή Υπόθεση πετυχαίνει το στόχο του και με το παραπάνω. Προσφέρει μία απολαυστική περιπέτεια του Spider-Man, μας βάζει στο δύσκολο κόσμο του ανθρώπου Peter Parker και είναι φιλικό προς το νέο αναγνώστη και αναγνώστρια που ψάχνει τα πρώτα βήματα του στο πολύπλοκο σύμπαν των υπερηρώων.