Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Προσφυγική Νίκαια –  Ένα εικονογραφημένο χρονικό της προσφυγιάς
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Τhe Old Guard – To τίμημα της αθανασίας
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > Τhe Old Guard – To τίμημα της αθανασίας
Cinema

Τhe Old Guard – To τίμημα της αθανασίας

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 31 Ιουλίου 2020
Τελευταία Ενημέρωση 2 Αυγούστου 2020
5 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

To Netflix συνεχίζει να αναζητά μανιωδώς το next big thing στις ταινίες του και έτσι έχει στραφεί εδώ και καιρό στις μεταφορές comic. Μέχρι τώρα τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά. Τοξικά εκτρώματα τύπου Polar και αβάστακτα κακές δυστοπίες τύπου Τhe Last Days of American Crime καλύτερο θα ήταν να λείπουν. Σε αυτό το πλαίσιο, και με αυτόν τον ανταγωνισμό δεν είναι απορίας άξιο που το Τhe Old Guard, σε σκηνοθεσία της Gina Prince-Bythewood (Cloak & Dagger, Girlfriends) χωρίς να αποτελεί αποκάλυψη ή πολύ άνω του μετρίου, καταφέρνει να είναι μία από τις πιο καλές ταινίες της πλατφόρμας.

Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο comic του βραβευμένου με Eisner Greg Rucka (που εδώ εκτελεί και χρέη σεναριογράφου/ διασκευής), το οποίο ακολουθεί μια ομάδα αθάνατων πολεμιστών και το πώς αντιμετωπίζουν αυτή την κατάρα, τη μοναξιά και το μηδενισμό που προκαλεί το πέρασμα του χρόνου. Ο Rucka (και περισσότερο ο σχεδιαστής Leandro Fernández) εστιάζουν πολλοί στους χαρακτήρες, αν και με ένα μονοχρωματικό και λίγο μονοδιάστατο τρόπο. Καταφέρνουν να θέσουν πολύ καλά τα θεμέλια των χαρακτήρων τους, με αρκετά εμπνευσμένα backstories, έχοντας αιώνες πίσω τους, όμως τελικά το παρόν τους αφήνεται κάπως έωλο, άθυρμα της καταιγιστικής δράσης και του ανελέητου πιστολιδιού.  Το γενικό αποτέλεσμα, επιλογικά, φαντάζει άνισο.

Η διασκευή του Netflix ακολουθεί έναν παρόμοιο δρόμο ανισότητας, αλλά από διαφορετική σκοπιά. Τώρα είναι το παρελθόν και οι χαρακτήρες που συσκοτίζονται πλήρως, ενώ το παρόν φαντάζει ζωντανό και μυστηριώδες. Επιπρόσθετα, παρόλο που η δράση παραμένει το κύριο μέλημα, η Bythewood μοιάζει κάπως αμήχανη απέναντι της. Δεν μπορεί να ακολουθήσει τα δραστήρια, αειθαλή σώματα των πρωταγωνιστών της και ταυτόχρονα να επιβάλει στον φακό της μια σταθερότητα, με αποτέλεσμα αβέβαιες θολούρες, γκριζαρίσματα και κουνημένες λήψεις, οι οποίες κουράζουν. Σε σύγκριση δε με τις ζωηρόχρωμες σελίδες του comic, μοιάζουν πολύ φτωχές.

Την κατάσταση της ταινίας όμως σώζουν οι ηθοποιοί. Η χημεία των περισσότερων εξ αυτών δημιουργεί μια δεμένη ομάδα. Η κεφαλή αυτής, η μοναδική  Charlize Theron (Monster, The Huntsman: Winter’s War), περνώντας κάποια δεύτερη νιότη ως action hero, αντλεί από τις εμπειρίες της ως Furiosa και Lorraine Broughton και μας δίνει μια συγκρατημένη, σωματική αλλά και συναισθηματική ερμηνεία. Κουβαλώντας στους ώμους της το βάρος αιώνων, κούραση αλλά και κουράγιο, η Theron, όπως και η υπόλοιποι της ομάδας, μας κάνει να κατανοήσουμε τελικά το τίμημα της αθανασίας. Μέχρι τουλάχιστον να ξεκινήσουν τα γκάνια.

Εξίσου κομβική είναι και η ερμηνεία του Matthias Schoenaerts (The Laundromat, A Hidden Life, The Danish Girl) ο οποίος εκφράζει λιτά αλλά λειτουργικά το άχθος των χρόνων. Παράλληλα, οι Marwan Kenzari (Aladdin, The Mummy) και Luca Marinelli (Trust), παίρνοντας αυτούσιες τις καλύτερες ατάκες από το comic, συνθέτουν το πιο αξιαγάπητο αθάνατο ζευγάρι σε ταινία δράσης. Ένα πολύ δυνατό, αν και διακριτικό σχόλιο για τον έρωτα πέρα από τον χρόνο, τη θρησκεία και τις φυλές. Δυστυχώς πολύ σύντομο και διακριτικό, όμως έγινε.

Παραφωνία στην ομάδα και στην ταινία αποτελεί η νεαρή KiKi Layne (If Beale Street Could Talk, Native Son), ο χαρακτήρας της οποίας ποτέ δεν καταφέρνει να ξεπεράσει την ενοχλητική αρχάρια φάση γνωριμίας και μένει απλά ένα ακόμα σώμα για σφαίρες.  

Επίσης, ο κατά τα άλλα αγαπητός, Chiwetel Ejiofor (Doctor Strange, 12 Years a Slave) εδώ φαντάζει παροπλισμένος, παρά το γεγονός ότι ο χαρακτήρας του έκανε μια στροφή 180 μοιρών σε σχέση με το comic, μάλλον για να αποκτήσει κάποιο βάθος. Δυστυχώς όμως δεν ξεπερνά τα κλισέ και, τελικά, κουράζει.

Εξίσου αδιάφορος και κακογραμμένος είναι και ο κεντρικός κακός της ταινίας,  ο Harry Melling, (His Dark Materials, Harry Potter), ο χαρακτήρας του οποίου δεν έχει κανένα νόημα και θα μπορούσε να λείπει και στη θέση του να ήταν το απρόσωπο σύμπλεγμα των φαρμοκοβιομηχανιών, αφού τελικά, δεν ήταν παρά μια προσωποποίηση αυτού ακριβώς του εταιρικού κτήνους.

Τελικά, το The Old Guard σίγουρα δεν ανακαλύπτει κάποια νέα πλευρά ιστοριογραφίας, ενώ ακόμα και για ταινία δράσης με αθάνατους πολεμιστές δεν είναι τόσο σπουδαία (δύσκολα νικάς το Highlander η αλήθεια είναι). Όμως, καταφέρνει να συνδυάσει με έναν πολύ ενδιαφέροντα τρόπο τις ίδιες θεματικές με μια φρέσκια οπτική για τον νέο αιώνα, ενώ οι χαρακτήρες του είναι ιδιαίτερα συμπαθητικοί. Για αυτό και μόνο αξίζει τη θέαση.

TAGGED:Charlize TheronChiwetel EjioforGina Prince-BythewoodGreg RuckaKiKi LayneLeandro FernandezLuca MarinelliMarwan KenzariMatthias SchoenaertsNetflixΗ παλιά φρουράΤhe Old Guard
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Tριάντα Γυναίκες Που Αλλαξαν Τον Κόσμο Και Πώς Μπορείς Να Τον Αλλάξεις κι Εσύ – Ανθρώπινες ιστορίες Ιστορίας
Επόμενο άρθρο DCeased – Ο φτηνός εντυπωσιασμός ενός υπερηρωικού zombie apocalypse
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
13 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025
Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
11 Μαΐου 2025
Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
9 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Σειρές

Tuca & Bertie – Ο σουρεαλ φεμινισμός που είχαμε ανάγκη

Χρυσάνθη Παπουτσιδάκη
Χρυσάνθη Παπουτσιδάκη
17 Ιουνίου 2019
Cinema

Polar – Όταν ο John Wick συνάντησε την τοξικότητα

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
6 Φεβρουαρίου 2019
Comic

Locke & Key – Ξεκλειδώνοντας τον τρόμο μέσα μας

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
14 Φεβρουαρίου 2020
Σειρές

Τroy: Η Πτώσης μίας Πόλης- Μια άστοχη προσπάθεια που δεν καταλήγει κάπου

Καζανάς Kώστας
Καζανάς Kώστας
3 Μαΐου 2018
Σειρές

Nightflyers – Ταξίδι προς την παράνοια

Λάζαρος Κολαξής
Λάζαρος Κολαξής
20 Φεβρουαρίου 2019
Cinema

Don’t Look Up – Ένα ήδη ξεπερασμένο αστείο

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
28 Δεκεμβρίου 2021
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?