Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έπιασαν τα κρύα – Τα 10 καλύτερα anime για μια χειμωνιάτικη μέρα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
    Στο Σύμπαν των Αυτοεκδόσεων – 5 κόμικς που ξεχωρίζουν
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Η Κυρά της Λίμνης – To τέλος πριν την RPG αρχή
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Γραφή Κοφτερή σαν Μαχαίρι – Ενάντια στο «ωραίο»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μια στεκιά στο μάτι του Tom Robbins
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Ακρόπολη Των Ξεχασμένων Μύθων – Επιστροφή (και αναστροφή) στον κόσμο του Έλρικ
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Erevis Cale Trilogy – Πέρα από την (DnD) ηθική
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Έχω Κάτι Να Πώ – Mεταξύ μας, δε χρειάζεται
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Δασκάλα του Πιάνου – Σινεμά που διεισδύει στην ψυχή
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Brutalist – Xτίζοντας την Αμερική έναν εφιάλτη τη φορά
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Altan: «Το καλό σκίτσο έχει μήνυμα συνοπτικό, πρωτότυπο και αμφίσημο»
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    Φονικό Χαμόγελο – Mind games με τον Joker
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μιλήσαμε με τον Χρήστο Πυθαρά για τη νέα του ταινία “Το Κυνήγι”
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: It 2 – O Pennywise τρέχει μόνος του, αλλά έρχεται δεύτερος
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Cinema > It 2 – O Pennywise τρέχει μόνος του, αλλά έρχεται δεύτερος
Cinema

It 2 – O Pennywise τρέχει μόνος του, αλλά έρχεται δεύτερος

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 10 Σεπτεμβρίου 2019
Τελευταία Ενημέρωση 10 Σεπτεμβρίου 2019
7 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Ως η πλέον εμπορική ταινία τρόμου των ημερών μας (και γενικά) η διασκευή του King- ικού Andy Muschietti (Ιt, The Flash tba) ήταν προφανές πως θα είχε και συνέχεια. Έτσι, δύο χρόνια αργότερα, ο Pennywise ξαναβγαίνει παγανιά αντιμέτωπος με ένα ενήλικο cast, πολλές και απαραίτητες αλλαγές που όχι μόνο δεν χαλούν αλλά επικαιροποιούν το νόημα του έργου και την αδυναμία υπέρβασης της μεταφοράς ενός πολύπλοκου, ψυχολογικού κατά βάση βιβλίου 1000 σχεδόν σελίδων σε 2,5 ώρες κινηματογράφου.

Ο Muschietti πρέπει να ειπωθεί πως αντιμετωπίζει το king- ικό σύμπαν με μεγάλο σεβασμό και κατανόηση. Κατανοεί πως στον πυρήνα του το τρομακτικό στον ιδιόμορφο συγγραφέα από το Mayne δεν είναι οι κλόουν, οι αρχαίοι δαίμονες και τα jump scares, παρόλο που τα καταχράζεται και τα τρία. Ο σκηνοθέτης καταλαβαίνει, πως στον πυρήνα του, το Αυτό και η ενήλικη συνέχεια του είναι μια ταινία για την παιδική ηλικία ως θεμέλιο της προσωπικότητας και ταυτόχρονα ως τραύμα. Παρουσιάζει την παιδικότητα με όλες τις απολαύσεις της και ταυτόχρονα το πως οι ίδιες αυτές οι απολαύσεις, μέσω της επαφής με Άλλους και του πόνου που αυτή εξ ορισμού περιέχει (αφού το παιδί αναγκάζεται να βγει από την αλαζονική του αυτάρκεια και να περιοριστεί) μπορούν να γίνουν τραύματα. Ειδικά δε όταν πολλοί άλλοι έχουν ως μόνο σκοπό της επαφής τους τον πόνο, αυτό το τραύμα μπορεί να εμβαθύνει. Η επαρχιακή πόλη του Derry, με όλο τον  καπιταλιστικά δομικά απαραίτητο ρατσισμό και σεξισμό είναι ένα ιδανικό τοπίο για την εξερεύνηση αυτής της διττής σημασίας της παιδικότητας.

Το Ιt 2, πέρα από την επανάληψη των θεμάτων αυτών, μας προσφέρει και μια πολύ δυνατή στιγμή: το τι γίνεται μετά την παιδικότητα, τι συμβαίνει όταν το τραύμα έχει ριζώσει. Ο Κing βάζει τους χαρακτήρες του να κινούνται, να ζουν και να ωριμάζουν περιορισμένοι από αυτό το τραύμα και μας αποκαλύπτει μια σειρά μελετών χαρακτήρα για το πώς κάτι τέτοιο είναι δυνατό. Με κύριο (αλλά όχι μόνο) μηχανισμό άμυνας την απώθηση, η όλη διαδικασία της σταδιακής αποκάλυψης του δικούς τους παρελθόντος από τους ίδιους και την τελική αναμέτρηση με ένα κακό μετρήσιμο και αναγνωρίσιμο, που μπορεί να νικηθεί, μοιάζει πολύ με τη διαδικασία της ανάλυσης, όπου ο καθένας έρχεται τελικά αντιμέτωπος με τα δικά τους τραύματα και τους δικούς του κλόουν. Βέβαια, ως γνήσια ατομικιστής αμερικάνος, o Κing θέτει ως υπαίτιους τέρατα που μπορούν να νικηθούν ατομικά, σε αντίθεση λόγου χάρη με λερναίες ύδρες όπως ο σεξισμός και ο ρατσισμός που απαιτούν συλλογικές λύσεις.

Ο Muschietti τα καταλαβαίνει όλα αυτά και, προς τιμήν του, κάνει τα τραύματα ακόμα πιο τραχιά, βάζει τους χαρακτήρες τους σε ένα τυπικά επαρχιακό περιβάλλον, όπου κυριαρχεί η τοξικότητα και οι μισάνθρωπες συμπεριφορές, όπου πολλοί άνθρωποι φαντάζουν οριακά καλύτεροι του ίδιου του Pennywise. Την ίδια στιγμή, οφείλει κανείς να αναγνωρίσει πως το ίδιο το cast της ταινίας είναι όλο στο ίδιο μήκος κύματος και υλοποιούν τις προσπάθειες του σκηνοθέτη υποδειγματικά. Πέρα από τους πάντα ενδιαφέροντες James McAvoy (Glass, X- Men) και Jessica Chastain (The Huntsman: Winter’s War, Χ- men), την παράσταση κλέβουν οι ιδιαίτερα King-ικοί Bill Hader (Barry, The Dark Crystal: Age of Resistance) αλλά και ο James Ransone (Deadwax, Mosaic). Επίσης το παιδικά cast επανέρχεται με δυναμικά αποτελέσματα. Ειδική μνεία αξίζει η Sophia Lillis (I Am Not Okay with This, Sharp Objects) αλλά και ο stanger things-ικός Finn Wolfhard (Stranger Things, Carmen Sandiego). Τέλος, ο ίδιος ο σατανικός κλόουν Bill Skarsgård (Villains, Castle Rock) γεμίζει ξανά δύο ώρες με την ακατάσχετη ενέργεια, το αφύσικο βλέμμα και το creepy γέλιο του και μάλιστα σε αναβαθμισμένη θέση σε σχέση με την πρώτη ταινία.

Τώρα ο Pennywise συζητά, κομπιάζει, περιφρονεί. Είναι μια άμεση οπτικοποίηση και σε επικοινωνία με το απάνθρωπο περιβάλλον που τον γέννησε: την επαρχιακή πόλη, η οποία μην μπορώντας να νικήσει τις κοινωνικές συνθήκες που την προσπερνούν, ξεσπά σε όσους αδύναμους αναγκάζονται να κατοικούν εντός της. Είναι αρκετά πιο ανθρώπινος, και για αυτό πιο τρομακτικός. Αλλά όχι πάρα πολύ…

Ναι, ο Muschietti έχει όλα τα εργαλεία για να μεταφέρει το βιβλίο του 1986 στο 2019. Αλλά τελικά αποτυγχάνει παταγωδώς, σε μεγάλο βαθμό χωρίς να φταίει ο ίδιος. Αφενός ο σκηνοθέτης προσπαθεί να πει μια κλασσική ιστορία την ίδια στιγμή που μας έχουν κατακλύσει οι μιμητές της. Aπό το (απροσδόκητα ιδεολογικό) Stranger Things μέχρι το (ανούσια μπερδεμένο) Dark και από εκεί έως το Dark Crystal και τις γοητευτικές, μετά -αληθινές μαριονέτες του και χίλια δυο άλλα, τόσο η ίδια η παιδικότητα ως πεδίο σύγκρουσης όσο και η εποχή του (τα 80s) έχουν κατακλύσει τη μαζική κουλτούρα σε σημείο κορεσμού.Και ναι, όλα αυτά στηρίζονται στον King, όμως το τελικό προϊόν αργεί να κόψει την κορδέλα του τερματισμού, σε τέτοιο σημείο μάλιστα που δεν βρίσκει ούτε καν τις κάμερες για το φώτο φίνις στις θέσεις του. Με άλλα λόγια ο King τρέχει μόνος του, αλλά έρχεται τελικά δεύτερος.

Την ίδια στιγμή, η ίδια η λογική του βιβλίου, με τις απότομες υποσυνειδησιακές καταβυθίσεις και τις συνειρμικές μεταβιβάσεις, ενώ δίνει την ευκαιρία για μερικά πολύ όμορφα ανσενέ, δε βοηθά έναν δημιουργό μπλοκμπάστερ να κρατήσει την ένταση επί 2,5 ώρες και έτσι τελικά καταχρώνται εργαλεία όπως το Jump scare, ενώ σε πολλά σημεία η αγωνία καταρρακώνεται και το κοινό, για αποφόρτιση, ξεσπά σε γέλια με τους χορούς του Pennywise….

Μπορεί λοιπόν το It να έχει τον χαρακτήρα του κοινωνικού τρόμου, όμως στον πυρήνα του, και αυτό το ξέρει και το ίδιο και για αυτό αυτοσαρκάζεται, ο σκοπός του δεν είναι ούτε να τρομάξει το κοινό ούτε να το ανησυχήσει. Οι δημιουργικές δυνατότητες του Muschietti και του cast αναγνωρίζονται, αλλά δεν είναι το Derry το μέρος που θα τις απελευθερώσουν. Το It ανήκει στα μεγάλα στούντιο, στον αδιάφορο cgi χαμό και, ειδικά το φινάλε του, είναι πιο κοντά σε monster movie παρά σε οτιδήποτε άλλο.

Ο Pennywise έχει δώσει τη θέση του σε άλλους τρόμους εδώ και καιρό και μια επικαιροποίηση, όσο καλοστημένη και αν είναι, τελικά περιορίζεται από τις αντιγραφές και τις επιρροές που η ίδια δημιούργησε

.

TAGGED:Bill HaderBill SkarsgårdFinn WolfhardIt 2James McAvoyJames RansoneJessica ChastainMuschiettiSophia LillisSteven King
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Η Κόκκινη Παρθένα της Κομμούνας- Οι πολλές διαστάσεις της ουτοπίας
Επόμενο άρθρο Ανάσκελα – Ανατομίες και ανασκοπήσεις για (και από) το σώμα
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Gerard ή Το Σπαθί Στην Πλάτη Του – Ένα fantasy coming-out
15 Μαΐου 2025
Όλο Δεξιά Για Τον Παράδεισο – Mια κυρπαντελίστικη Κόλαση
14 Μαΐου 2025
Βατραχομυομαχία – Όταν η κωμωδία συναντά το έπος με φρέσκια ματιά
13 Μαΐου 2025
Οι υποψηφιότητες των ΕΒΚ 2025
15 Μαΐου 2025
Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
12 Μαΐου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

Boy Kills World – Παρανοϊκή δράση με αστερίσκους

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
6 Ιουνίου 2024
HorrorΒιβλία

Stephen King & Richard Chizmar: Η Γκουέντι και το κουτί

Δημήτρης Τζάνογλος
Δημήτρης Τζάνογλος
14 Ιουλίου 2017
Σειρές

I Am Not Okay With This – Το σκοτεινό teen drama για όσους δεν τους αρέσουν τα teen drama

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
20 Μαΐου 2020
Exclusive Reviews

Διαβάσαμε, μάθαμε, ανατριχιάσαμε! Βραδιά Steven King στα Reflections του Death Disco

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
18 Νοεμβρίου 2018
Cinema

It – To πνεύμα του King σε νέα έκδοση

Nίκος Γιακουμέλος
Nίκος Γιακουμέλος
4 Μαρτίου 2018
Cinema

X-men: Dark Phoenix – Στάχτες ο φοίνικας και δεν ξαναγυρίζει

admin
admin
6 Ιουνίου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?