Με την αρχή της νέας χιλιετίας, η Marvel, μετά από 4 δεκαετίες ιστοριών με τους κλασικούς ήρωες, άρχισε να σχεδιάζει ένα γενικό «στραπατσάρισμα» της εικόνας τους, μια σειρά από event που θα αποκαλύψουν τις πιο σκοτεινές πτυχές του χαρακτήρα τους, των δυνάμεων τους αλλά και της ίδιας της κατάστασης του υπέρ-ήρωα/ημίθεου σε έναν «θνητό» κόσμο. Ξεκίνησε με λίγα λόγια μια πορεία απομυθοποίησης των βασικών πρωταγωνιστών της.
Η αρχή έγινε το 2004 με το Avengers Disassembled με το ξέσπασμα της Scarlet Witch, προχώρησε στο House of M όπου, έστω και παροδικά, αντιστράφηκαν οι ρόλοι και οι μεταλλαγμένοι βρέθηκαν να είναι οι κυρίαρχοι του κόσμου. Παράλληλα με το House of M, εκτυλίχθηκε το Planet Hulk και η προδοσία του πράσινου γίγαντα από τους αγαπημένους του φίλους που έκριναν ότι η καλύτερη επιλογή ήταν να τον ξεγελάσουν και να τον στείλουν μακριά από τη Γη. Κορυφαία στιγμή όλων των παραπάνω, ήταν το Civil War, η πιο εντυπωσιακή ιστορία εσωτερικής σύγκρουσης που συνδύασε την ταραγμένη και αυταρχική στροφή στην πολιτική των ΗΠΑ της περιόδου με ένα διχασμό του σύμπαντος της Marvel που είχε στο επίκεντρο της δύο από τους πιο δημοφιλείς χαρακτήρες.
Η πορεία αυτή πέρασε μέσα από το Dark Reign για να φτάσει στο τέλος της το 2010 με την ιστορία του Siege όπου σήμανε την υπέρβαση του ρήγματος και το άνοιγμα μίας νέας ηρωικής εποχής (Heroic Age), όπου διάφοροι νεκροί αναστήθηκαν, μακροχρόνιες φιλίες αποκαταστάθηκαν και οι «κακοί» ηττήθηκαν ξανά.
Μέσα σε αυτή τη διαδρομή, οι δημιουργοί της Marvel έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους, γράφοντας ιστορίες που ξεχωρίζουν και σφράγισαν μία νέα εποχή για τα υπερ-ηρωικά κόμικ, ανανεώνοντας το είδος μετά τα awkward 90’s. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία χρόνια, με τα επιτελεία να έχουν στερέψει από ιδέες, επιχειρούνται διάφορες επιστροφές σε ιστορίες από αυτή την περίοδο, είτε είναι το Civil War II, είτε το νέο Planet Hulk που θα κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες είτε διάφορες παραλλαγές που εμφανίστηκαν με το Secret Wars του 2015 (που το ίδιο το event αποτελούσε μία παραλλαγή της ιστορίας του 1984).
Σε αντίθεση με τα διάφορα άτεχνα σημερινά event που αλληλοαναιρούνται στην προσπάθεια τους να κάνουν το επόμενο «μπαμ», τον καινούριο θάνατο ενός σημαντικού χαρακτήρα, κ.ο.κ., οι ιστορίες που ξεκίνησαν το 2004 συνδέονταν αριστοτεχνικά μεταξύ τους και οδηγούσαν σταδιακά στην κατρακύλα κάθε έναν από τους ήρωες της Marvel αλλά και το σύμπαν ολόκληρο, οδηγώντας στην, καθόλα νόμιμη, ανάδειξη του Norman Osborn/Green Goblin σε απόλυτου κυρίαρχου.
Σε όλα αυτά, ο Thor πέρασε το δικό του Γολγοθά μέσα από την ιστορία του Ragnarok που εντάσσεται στο ευρύτερο κόνσεπτ του Avengers Disassembled, παρόλο που δεν συνδέεται άμεσα με την κεντρική ιστορία του event.
Στο Ragnarok, η πλοκή ξεκινάει με έναν πολύ παραδοσιακό τρόπο για τα κόμικ του Thor: ο Loki έχει ένα ακόμα σχέδιο για να καταλάβει την Asgard. Συμμαχεί με το δαίμονα Surtur για να αποκτήσουν νέα σφυριά οι Frost Giants και επιτίθεται στους εχθρούς του, οι οποίοι έχουν συγκεντρωθεί στo Nidavellir, τον κόσμο των νάνων, για να τιμήσουν τους νάνους που πέθαναν στην προσπάθεια τους να δημιουργήσουν το μυθικό σφυρί του Thor, το Mjolnir. Ο Surtur, οπλισμένος με ένα νέο σφυρί, νικάει τον Thor και σπάει το Mjolnir. Ο Thor θα προλάβει να καλέσει τους Avengers, οι οποίοι φτάνουν καθυστερημένα για να αντικρύσουν την Asgard ισοπεδωμένη. Με τους θανάτους κεντρικών ηρώων (Balder, Enchantress) να αρχίζουν από νωρίς, καταλαβαίνουμε ότι εκτυλίσσεται κάτι πολύ μεγαλύτερο για τους θεούς της Asgard. Οι σκηνές όπου οι εναπομείναντες από το λαό του Thor εγκαταλείπουν την πόλη τους και περιφέρονται μέσα από τους κόσμους της σκανδιναβικής μυθολογίας είναι δείγμα της υψηλού επιπέδου δουλειάς του Divito και της Villari.
Καθώς η ιστορία εξελίσσεται, ο Thor έρχεται αντιμέτωπος με μία πραγματικότητα που ξεπερνά κατά πολύ τον ίδιο αλλά και το πώς έχει μάθει, βασιζόμενος στην ωμή δύναμη και το θάρρος του, να βγαίνει νικητής. Το Ragnarok, το τέλος των θεών, έχει ξεκινήσει και δεν αρκεί να νικήσει για πολλοστή φορά τον Loki για να ανακόψει την πορεία προς την καταστροφή. Το «χειρότερο» από όλα είναι ότι εμφανίζεται η θνητή πλευρά του Thor και των συντρόφων του, καθώς αποκαλύπτεται ότι είναι εγκλωβισμένοι σε έναν ατέρμονο κύκλο θανάτου και αναγέννησης, πάνω στον οποίο δεν έχουν κανέναν έλεγχο: το Ragnarok έρχεται ξανά και ξανά, καταστρέφει μόνο και μόνο για να έρθει μία νέα αρχή. Ο Thor θα μπει επικεφαλής στην πορεία προς την καταστροφή, κάνοντας μια σειρά από θυσίες που του επιτρέπουν να νικήσει τους εχθρούς του αλλά και να κατανοήσει το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται.
Η τελική μάχη δεν έχει τίποτα το βίαιο, δεν βασίζεται στα όπλα και τη δύναμη. Ο Thor πρέπει να αποφασίσει. Από τη μία, ένα πραγματικό τέλος που αμφισβητεί τη μοίρα και τους επαναλαμβανόμενους κύκλους και χαρίζει αθανασία μέσα από την καταστροφή. Από την άλλη, η υποταγή σε αυτό που φαίνεται αναπόφευκτο που δίνει την ελπίδα για ένα νέο ξεκίνημα αλλά και πληγώνει την περηφάνια του Thor και όλου του λαού του.
Το Ragnarok είναι μια πρωτότυπη στροφή στην επική πορεία του Thor, απόλυτα εναρμονισμένη με το γενικό κλίμα της Marvel την ίδια περίοδο. Η ματαιοδοξία των «θεών» της Marvel βγαίνει μπροστά και γίνεται οδηγός σε μία περιπέτεια όπου η δράση αφθονεί, είναι εντυπωσιακή αλλά δεν είναι, τελικά, το καθοριστικό στοιχείο.
“For life to be complete and true, it must have an ending!”…