Smassing Culture
  • Otaku
    OtakuΔες Περισσότερα
    Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
    33 Λεπτά Ανάγνωσης
    Kaiji – Τo manga πριν το Squid Game
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Κόρη της Κολάσεως – Φρανκενστάιν στο Τόκιο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Solo Leveling – Το φαινόμενο που επαναπροσδιόρισε τα manhwa
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ποιότητα σε δύσκολους καιρούς! Tα 10 καλύτερα κόμικς του 2024!
    16 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Comic
    ComicΔες Περισσότερα
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    25 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Θησαυρός της Λαβυρίνθου – Η περιπέτεια που έγινε συλλογικός αγώνας
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ultimate Invasion – Ένας Θαυμαστός Καινούριος Κόσμος χωρίς… υπερήρωες
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Η Προφητεία του Αρμαντίλλο – Γνωριμία με το κομιξικό σύμπαν του Zerocalcare
    9 Λεπτά Ανάγνωσης
    «Αυστηρά Συσκότισις» της Κατοχής με φόντο τη Θεσσαλονίκη
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Βιβλία
    ΒιβλίαΔες Περισσότερα
    Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Μανιτουάνα -Οι Χίλιες Νήσοι των Μοχώκ και η γέννηση του αμερικάνικου έθνους
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Δρόμος προς την Αποβάθρα Γουίγκαν – Η οργουελική συμμετοχική παρατήρηση της εργατικής τάξης
    3 Λεπτά Ανάγνωσης
    Tελευταίος Μονόκερως – Ένα παραμύθι για μεγάλα παιδιά
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Yellowface – Πώς κατασκευάζεται ένα best seller;
    10 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Cinema
    CinemaΔες Περισσότερα
    Sinners – Βρικόλακες, blues και κοινοτικό τραύμα
    8 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    Stay Wicked γιατί στο Οζ τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    Havoc- Αιματοβαμμένη καγκουριά
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Τελευταίος Πειρασμός – Η αποδόμηση του θείου δράματος και ο «ξανακερδισμένος παράδεισος»
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Σειρές
    ΣειρέςΔες Περισσότερα
    Η σημασία της μουσικής στον έρωτα των Δύο Ξένων
    11 Λεπτά Ανάγνωσης
    The Residence – Ένας πολύχρωμος φόνος στον Λευκό Οίκο
    5 Λεπτά Ανάγνωσης
    Your Friendly Neighborhood Spider-Man – Fun επιστροφή στις ρίζες
    6 Λεπτά Ανάγνωσης
    Cobra Kai – Για όλους τους losers του κόσμου
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
    The next big (and best) thing – Οι καλύτερες σειρές του 2024
    13 Λεπτά Ανάγνωσης
  • Exclusive
    ExclusiveΔες Περισσότερα
    «Στα κόμικς μου θέτω ερωτήματα, δεν δίνω απαντήσεις» – Μία συζήτηση με τον Soloup και την Ευαγγελία Μουλά
    25 Λεπτά Ανάγνωσης
    Ο Superman ξαναέδωσε ελπίδα στον υπερηρωικό κινηματογράφο 
    12 Λεπτά Ανάγνωσης
    SmassFest 2025 – The 10th year anniversary
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Πτήση/Κόσοβο -Η πιο balkanstigmh του ελληνικού θεάτρου
    4 Λεπτά Ανάγνωσης
    Το Comicdom CON Athens 2025 επιστρέφει και το Smassing Culture θα είναι πάλι εκεί!
    7 Λεπτά Ανάγνωσης
Διαβάζετε: Superstore – O φτωχός πλην τίμιος (retail worker) συγγενής του The Office
Share
Smassing CultureSmassing Culture
Font ResizerAa
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Αναζήτηση
  • Otaku
  • Comic
  • Βιβλία
  • Cinema
  • Σειρές
  • Exclusive
Follow US
Copyright © 2014-2023 Ruby Theme Ltd. All Rights Reserved.
Smassing Culture > Blog > Σειρές > Superstore – O φτωχός πλην τίμιος (retail worker) συγγενής του The Office
Σειρές

Superstore – O φτωχός πλην τίμιος (retail worker) συγγενής του The Office

Nίκος Γιακουμέλος
Από Nίκος Γιακουμέλος
Δημοσιεύτηκε 18 Δεκεμβρίου 2021
Τελευταία Ενημέρωση 18 Δεκεμβρίου 2021
6 Λεπτά Ανάγνωσης
SHARE

Το Superstore του Justin Spitzer (Τhe Office, Mulaney) ανήκει στη μεγάλη, πολύ δύσκολη και ιδιαίτερη, οικογένεια των work places comedies, εστιάζοντας όμως σε έναν τομέα δύσκολο, αφιλόξενο και τελικά εντελώς ακατάλληλο: αυτόν της λιανικής πώλησης και μάλιστα, σε ένα μεγαλοκατάστημα μιας παγκόσμιας αλυσίδας, και μάλιστα στο αχανές τοπίο του αμερικανικού (νέο)φιλελευθερισμού.

Πώς μπορεί να βγει γέλιο από τις ζωές εργαζομένων που δουλεύουν με μηδενικά συμβόλαια, έχουν να αντιπαλέψουν απαίσιες και σκληρές συνθήκες εργασίας, ποτισμένες με εργοδοτική αυθαιρεσία και τρομοκρατία, αδιαφορία για τη ζωή τους, χαμηλούς μισθούς και την παραλογία πελατών που γαλουχήθηκαν με την παραδοχή ότι έχουν πάντα δίκιο (όπως επίσης και των περιστασιακών boomers Karens).

O ένας τρόπος είναι να ακολουθήσει το παράδειγμα της πιο επιτυχημένης τέτοιας σειράς, του The Office του Michael Schur, όπου μάλιστα ο Spitzer ήταν και παραγωγός. Έτσι, η σειρά εστιάζει όντως στις ζωές των ίδιων των εργαζομένων, χαρακτήρων πολύμορφων και πολύχρωμων, που, μέσα από τις δυσκολίες της καθημερινότητας του καταφέρνουν να δημιουργήσουν μια εργατική αλληλεγγύη και συχνά, να βρουν την ειρωνεία μέσα στον παραλογισμό της καπιταλιστικής τους καθημερινότητας. Να μετατρέψουν δηλαδή το απάνθρωπο εργασιακό τους περιβάλλον σε ένα happy place αποδοχής.

Ωστόσο αυτό παρουσιάζει δύο πολύ συγκεκριμένες δυσκολίες, τις οποίες η σειρά (και το γράψιμο του Spitzer  δεν μπορούν να ξεπεράσουν. Από τη μία οι χαρακτήρες της είναι ίσως υπερβολικά κοντά σε αυτούς του The Office, καθιστώντας τη σύγκριση μαζί τους αναπόφευκτη.

 Ο αφελής αλλά κατά βάθος καλόκαρδος προϊστάμενος που είναι θύμα των κεντρικών τόσο όσοι και οι υφιστάμενοι του, η εκκεντρική βοηθητική του φιγούρα, το office romance, ο hip φίλος του γοητευτικού πρωταγωνιστή που θεωρεί ότι είναι πολύ καλός για αυτό το μέρος, όλα αυτά τα στοιχεία είναι εδώ, ελαφρώς διαφοροποιημένα μεν αλλά το ίδιο δομικά για την πορεία της σειράς δε.

Η χρήση τόσο όμοιων χαρακτήρων, και μάλιστα τόσο γνωστών και αγαπημένων, όπου οι ατάκες του είναι γνωστές από μνήμης σχεδόν σε μια τεράστια μερίδα του κοινού σπάνε πολύ συχνά το απαραίτητο suspension of disbelief, εισχωρούν στη metaμνήμη του θεατή και τελικά, κάποιος πιο απαιτητικός, θα το καταδίκαζε συλλήβδην ως έναν κλώνο μιας πιο επιτυχημένης σειράς.

Το άλλο πρόβλημα βέβαια είναι πως ένα κατάστημα δεν είναι γραφείο, οι υπάλληλοι δεν έχουν ούτε τον ίδιο χρόνο ούτε τις ίδιες αντοχές να διαμορφώσουν τις ίδιες σχέσεις. Η διάκριση blue/white collar είναι δομική στον καπιταλισμό και την εξουθενωτική εξειδίκευση εργασίας που αυτός επιβάλλει. Όμως ο Spitzer φαίνεται να την αγνοεί και έτσι πολλές καταστάσεις οι οποίες προβάλλονται, ακόμα και στο πλαίσιο μιας σχετικά σουρεαλιστικής κωμωδίας (άρα προφανώς δε μιλάμε απαραίτητα για το στοιχείο του ρεαλισμού) καταλήγουν να μην αγγίζουν τον θεατή, όχι γιατί δεν έχει ανάλογα βιώματα, αλλά γιατί το βίωμα αυτό δεν το αναγνωρίζει. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει πχ και μια άλλη work place comedy, το διάσημο Brooklyn 99.

Ωστόσο και οι δύο περιπτώσεις σώζονται από τους ίδιους τους χαρακτήρες του. Το Superstore έχει την τύχη να έχει ένα πολύ δυναμικό cast που καταφέρνει και παρασύρει τους θεατές. Την ίδια στιγμή, όσο τα επεισόδια κυλούν αβίαστα, ο θεατής πιάνει τον εαυτό του να νοιάζεται για αυτούς, να θαυμάζει την (άλλοτε καλογραμμένη, άλλοτε όχι) εξέλιξη τους και να θέλει να βλέπει το πως αντιμετωπίζουν τις διάφορες (τραγικές) καταστάσεις με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι.

Ερμηνείες όπως της δυναμικής Lauren Ash (Chicago Party Aunt, The Disaster Artist), της προσγειωμένης America Ferrera (WeCrashed, The Sisterhood of the Traveling Pants) αλλά και της καθαρά gen Z Amir M. Korangy (Shameless, Grey’s Anatomy) τον κάνουν να ξεχνά τις συγκρίσεις. Ταυτόχρονα, το cast είναι πλούσιο σε εκπροσώπηση μειονοτήτων, όλων των ηλικιών, ακόμα και προσφύγων ή μεταναστών χωρίς χαρτιά, δημιουργώντας ένα ψηφιδωτό πολύ πιο κοντά στην καθημερινότητα και στην ουσία της.

Παράλληλα, το Superstore λειτουργεί καλύτερα τις στιγμές όπου όντως αντιμετωπίζονται οι συνθήκες ενός καταστήματος: όταν οι εργαζόμενοι απεργούν, όταν διεκδικούν ασφάλεια και καλύτερες συνθήκες εργασίας, όταν αγωνίζονται να φτιάξουν σωματείο παρά τις απειλές της εργοδοσίας. Βλέπουμε δηλαδή εργατικά ζητήματα που μέχρι λίγο καιρό πριν ήταν άγνωστα στη pop τηλεόραση. Την ίδια στιγμή στηλιτεύεται αδίστακτα ο αστικός δικαιωματισμός, το «διαφημιστικό» woke πνεύμα, που φαίνεται καλά σε λεζάντες αλλά είναι κενό από ουσία και διάθεση αλλαγής.

Και το καλύτερο είναι ότι τα βλέπουμε αισθητικοποιημένα μεν (εφόσον πάντα υπάρχει το κωμικό πρίσμα) ξεκάθαρα δε, εφόσον υπάρχει η παραδοχή του πόσο χάλια είναι αυτές οι συνθήκες εργασίας, πόσο απαραίτητη είναι η αλληλεγγύη μεταξύ εργαζομένων εφόσον αντιμετωπίζουν τον ίδιο ταξικό εχθρό, όσο διαφορετικοί και αν είναι μεταξύ τους. Βέβαια το μοτίβο ενός sitcom δεν επιτρέπει αυτά τα θέματα να μελετηθούν εις βάθος καθώς πάντα κάπου υπάρχει ένας παράνομος έρωτας, ένα κουτσομπολιό, μια αστεία κατάσταση…

Είναι το Superstore το νέο The Office ή έστω η σειρά που θα τρελάνει τη νέα γενιά, που ήδη βρίσκει το The Office ξεπερασμένο, όπως βρήκε προβληματικά τα Φιλαράκια ή το How I Met Your Mother; Προφανώς και όχι. Είναι όμως μια όμορφη και καλή, αν και λειψή, ματιά στο χιούμορ μιας νέας, πιο προοδευτικής εποχής. Και ίσως αυτό να είναι και αρκετό….

TAGGED:America FerreraLauren AshMichael SchurNetflixSuperstoreThe OfficeZ Amir M. Korangy
Μοιραστείτε το Άρθρο
Facebook Copy Link Print
ΑπόNίκος Γιακουμέλος
Γεννήθηκε με μεγάλη επιτυχία αλλά μετά άρχισε καπου να δυσκολεύει το πράγμα. Σπούδασε Επικοινωνία και μετά αποφάσισε πως δεν του αρέσει να επικοινωνεί. Όνειρο του να μετακομίσει στην Σαχάρα όπου θα έχει ησυχία, αλλά μέχρι να το καταφέρει δουλεύει κωπηλάτης.
Προηγούμενο άρθρο Ο Γκρίζος Άνθρωπος – Μια νέα (ψυχροπολεμική) εποχή κατασκόπων
Επόμενο άρθρο O Καιρός της Περιφρόνησης – Η προετοιμασία ενός πολέμου
FacebookLike
XFollow
PinterestPin
InstagramFollow

Subscribe Now

Subscribe to our newsletter to get our newest articles instantly!
Most Popular
Dark Tourism -Ένας οδηγός σκοτεινών προορισμών μέσα από τις σελίδες αγαπημένων comics και βιβλίων
18 Αυγούστου 2025
Μανιτουάνα -Οι Χίλιες Νήσοι των Μοχώκ και η γέννηση του αμερικάνικου έθνους
13 Αυγούστου 2025
Asadora! –  Η πιλότος, το kaiju και η μεταπολεμική Ιαπωνία του Naoki Urasawa
11 Αυγούστου 2025
Ο Δρόμος προς την Αποβάθρα Γουίγκαν – Η οργουελική συμμετοχική παρατήρηση της εργατικής τάξης
11 Αυγούστου 2025
Sinners – Βρικόλακες, blues και κοινοτικό τραύμα
10 Αυγούστου 2025

Μπορεί να σου αρέσουν και αυτά:

Cinema

Don’t Look Up – Η αποσάθρωση του δημόσιου λόγου στην Κοινωνία του Θεάματος

Σόλωνας Παπαγεωργίου
Σόλωνας Παπαγεωργίου
29 Δεκεμβρίου 2021
Cinema

ATHENA – Μοιρολατρία – Αδερφότητα – Απολιτικότητα

Σάντρα Δημητρέλου
Σάντρα Δημητρέλου
30 Σεπτεμβρίου 2022
Σειρές

10 λόγοι για να δεις το «Orange is the New Black» σε ένα Σ/Κ, το πολύ δυο!

Έφη Kαραχάλιου
Έφη Kαραχάλιου
29 Μαΐου 2017
Σειρές

Τα ανοιχτά ερωτήματα του Fish Night από το Love, Death + Robots

iskender
iskender
13 Απριλίου 2019
Σειρές

One Piece – Μεταξύ κατεργαραίων…

Άλκης Καζαμίας
Άλκης Καζαμίας
7 Δεκεμβρίου 2023
Σειρές

Tuca & Bertie – Ο σουρεαλ φεμινισμός που είχαμε ανάγκη

Χρυσάνθη Παπουτσιδάκη
Χρυσάνθη Παπουτσιδάκη
17 Ιουνίου 2019
[mailerlite_form form_id=1]
Smassing Culture

To Smassing Culture ξεκίνησε σαν μια προσπάθεια ανθρώπων που αγαπούν την μαζική κουλτούρα και θέλουν να μιλήσουν για αυτή από μια διαφορετική, πιο κοινωνική γωνία. 

Για εμάς

  • Αρχική
  • Τι είναι το Smassing Culture
  • Συντακτική

Δείτε Επίσης

  • Συνεντεύξεις
  • SmassFest
  • SmassPodcasts
  • Videos

Βρείτε μας:

Επικοινωνία
Manufactured by Sociality
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?